Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main aim of the ‘Support of preschool education for disadvantaged children in the Breznik Municipality’ project is to achieve meaningful and stable results in the context of integration of children living in the margins of society, as well as children of roman ethnic decent. The main means to achieve this aim are as follows:
-	Improving the quality of education in the ‘Brezitza’ kindergarten;
-	Ensuring equal access to pre-school education and support networks;
-	Creating favourable conditions for successful social integration of children from minorities
-	Educating school authorities in tolerance and integration of parents in the schooling process; 
-	Increating children’s motivation to learn and
-	Overcoming of negative social predespositions based on ethnic differences.
The main actitivites to this aim are related to:
-	Improvement of the educational environment at the ‘Brezitza’ kindergarten and improvement of education overall by extra Bulgarian literacy classes for children with mother tongue other than Bulgarian;
-	Conservation and development of the cultural identity of children from minorities;
-	Working with parents and encouraging them to participate in the education of their children; 
-	Overcoming of negative prejudices based on ethnic and cultural differences. 	Multicultural exchange
-	Developing a plan of action to integrate the roma population in the Breznik municipality (2016 – 2020). 
This project also includes publicity and project management activities. The execution of this project will ensure sustainability of the established working models for quality education in the ‘Brezitza’ kindergarten, as well as sustainable results in educational integration of children from ethnic minorities (3-6 year olds) within the municipality right until they enter primary schooling. The execution of this project will ensure the stable increase of successful integration of children from ethic minorities in the Breznik municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на образователната среда в ДГ „Брезица“, повишаване качеството на обучението и подобряване на резултатите от него чрез допълнително обучение по български език за деца, за които българският език не е майчин: В първи и втори проектен месец ще бъде сформиран екип от експерти от учители/преподаватели за осъществяване на допълнително обучение по български език за деца, за които българският език не е майчин и сключване на договори. Учителите ще бъдат представители на Партньор 2 – ДГ „Брезица“. Същите са преминали през петдневно обучение за работа в билингвална мултикуктурна среда и имат опит в изпълнение на сходни дейности по успешно приключил проект на Община Брезник „Подкрепа за пълноценна интеграция и равен старт на децата и учениците от ромския етнос в община Брезник”, Договор BG051PO001-4.1.05-0170, където ДГ „Брезица“ е участвала като партньор по проекта. Ще бъдат изготвени учебни планове, графици и програма за периода на действие на проекта, съобразени с ДОИ за предучилищно възпитание и подготовка и НАРЕДБА No 4 от 18 септември 2000 г. Дейността е с допълващ и надграждащ ефект по отношение на включването на нови групи и нови участници. На този етап ще започне и сформиране на целевата група по проекта и разпределение на участниците. За провеждане на допълнителни обучения по български език за деца, за които българският език не е майчин ще бъдат включени деца на възраст 3 – 4 г.(една група), 4 – 5 г.(една група) и 5 – 6 г.(една група) за летни курсове 2016 г. и учебните 2016/ 2017 г. и 2017 -2018 г., включително и летните периоди). При сформиране на групите ще бъдат спазени хоризонталните принципа за равни възможности за пол, възраст, етническа принадлежност и недопускане на дискриминация. В подготвителната дейност се включва и изготвяне на техническо задание и провеждане на процедури за избор на изпълнители/доставчици в съответствие с изискванията на ЗОП, които ще осигурят необходимите материали и активи за нуждите на дейността. По този начин ще бъде осъществена и трайна устойчивост на получените резултати от дейността. Допълнителните обучения с деца, за които българският език не е майчин за овладяване на официалния език цели осигуряване на равен достъп до предучилищна подготовка и възпитание, адаптация на децата и ранната им социализация и подкрепа за постъпване в първи клас. В трети проектен месец ще стартира провеждането на допълнителни занимания за усвояване на българския език, както и преодоляване на пропуски при недостатъчно владеене на български език от децата от етническите малцинства, водещо впоследствие до незадоволителни резултати от обучението в училище и трудна социализация. В допълнителните обучения по български език ще бъдат обхванати деца от най-ранна детска възраст от 3 до 6 годишни (ще бъдат сформирани 3 групи деца до 15 участници в група, като за целия период на проекта ще бъдат обхванати 90 деца). В летния курс на обучение също така ще бъдат включени и деца, които не са посещавали подготвителната група и им предстои записване в първи клас (в групата на 5-6 г.). Обученията ще се проведат по предварително изготвения учебен план и график за целия период на действие на проекта. Ще бъдат приложени интерактивни технологии за оптимизиране на знания, умения и нагласи на децата към себе си и към света около тях и за усвояване на български език от деца, за които българският език не е майчин. ЦДГ разполага с необходимото оборудване – интерактивна дъска, мулти медия, лаптоп), но за обезпечаване на дейността ще бъде необходимо доставянето на учебни материали и дидактически пособия и консумативи за целевите групи. В рамките на дейността и в съответствие с изискванията на ЗОП ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители/доставчици, които ще осигурят необходимите материали и активи за нуждите на дейността. При изпълнение на дейността ще бъде спазен принципа за екологична устойчивост, съгласно Указанията за прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР и трите хоризонтални принципа, както следва: - Устойчиво развитие; - Равни възможности и недопускане на дискриминация; - Равенство между половете 43 057.97 40 198.22
Създаване на условия за успешна социализация, възпитание в дух на толерантност чрез клубове по интереси за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Ще бъдат създадени условия за успешна социализация на децата от етническите малцинства чрез взаимно опознаване и възпитаването им в дух на толерантност чрез провеждане на извънкласни форми на обучение и възпитание в ДГ „Брезица“. Дейностите са свързани с опознаване на културата и традициите на етносите, тяхната интерпретация с изразните средства на различните изкуства, развитие на умения у децата в областите на изкуството и спорта в интеграционна мултикултурна среда. През първи и втори проектен месец ще бъде определен екипа от експерти (шест учители/преподаватели от ДГ „Брезица“) отговорен за подготовката и осъществяването на клубни дейности. Ще бъдат изготвени учебни планове, графици и програма за периода на действие на проекта за провеждане на извън учебни форми на възпитание, съобразени с ДОИ за предучилищно възпитание и подготовка и НАРЕДБА No 4 от 18 септември 2000 г. За по ефикасно и ефективно провеждане на заниманията в клубовете по интереси е необходимо включване на помощен персонал, който да подпомага работата на ръководителите на клубове. Ще бъдат назначени 6 технически сътрудници, които ще подпомагат работата на учителите при провеждане на занятията от представители на помощния персонал в ДГ „Брезица“. На този етап ще се сформират групите с участници в клубове по интереси - клуб "Изкуството е магия" - 2 групи (4-5 г. и 5-6 г.), клуб „Танци” – 2 групи (4-5 г. и 5-6 г.) и клуб „Малки спортисти” – 2 групи (4-5 г. и 5-6 г.). При изпълнението на дейността ще бъдат спазени хоризонталните принципа за равни възможности за пол, възраст, етническа принадлежност и недопускане на дискриминация. Опознаването на етнокултурните традиции със средствата на изкуството ще допринесе за интеграционните процеси в детската градина. Клубните дейности ще стимулират и развиват творческата и социална активност не само на участниците в тях, но и на всички, които са съпричастни към различните културни послания. Клубните дейности ще се проведат, съгласно утвърдения график и учебна програма, която ще е разработена за три цикъла на извънкласни дейности (три летни курса за периода 2016/2018 г. и два курса, обхващащи периода на учебните години 2016/2017 г. и 2017/2018 г.). Програмите за работа и характерът на заниманията са съобразени с възрастта, възможностите и интересите на всяко дете, както и с възможностите за участие в няколко дейности на един участник. Учебните планове за всички клубни дейности са разработени с продължителност до 40 часа месечно. За създаване на позитивна образователна и здравословна среда се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване. За всички клубни дейности ще бъдат закупени и осигурени необходимите материали и консумативи, спортни принадлежности и др. и закупуване на обзавеждане и оборудване, съобразено с праговете на същественост. Непосредствено при стартиране на клубните дейности и периодично след това, на участниците ще бъдат предоставени материали и консумативи за клубни дейности. В рамките на дейността ще бъде изготвена техническа спецификация и необходимата тръжна документация, съгласно ЗОП за избор на изпълнители/доставчици за извършване на планираните доставки на материали и консумативи и други материални активи под прага на същественост. При изпълнение на дейността по проекта следва ще бъде спазен принципа за екологична устойчивост, съгласно Указанията за прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР. Доставките ще се извършват периодично, при стартиране на проекта и в началото на всяка нова учебна година, в зависимост от графика на планираните дейности по клубове по интереси. При изпълнението на дейността ще бъдат спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: - Устойчиво развитие; - Равни възможности и недопускане на дискриминация; - Равенство между половете. Сформиране на клуб "Бързи, смели, сръчни" - Промяна от 17.11.2017 118 263.00 116 005.47
Работа с родители и насърчаване участието на родителите във възпитателния процес: Дейността включва работа с родители от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства и работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Родителите на ромските деца са ключова група на въздействие за проекта, особено на тези родители с деца, подлежащи на задължителна предучилищна подготовка, и такива, чийто деца са отпаднали от задължителна предучилищна подготовка. Работата с родителите ще бъде насочена към насърчаване участието на родителите във възпитателния процес и ползите от ранната социализация на децата им. Предвижда се да бъдат обхванати 90 родители от община Брезник за целия период на дейността, от които представители на ромския етнос да бъдат минимум 45. Дейността стартира в трети проектен месец, като подготвителната дейност включва назначаване на външни експерти – психолог/педагог – Консултант родители и медицински/социален работник. Работата им по проекта ще включва провеждане на индивидуални и групови консултации на родители на деца 3 – 6 г. от община Брезник, включително и от етническите малцинства. Консултирането цели засилване на мотивацията на деца и родители за участие в образователния процес, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход, както и по проблемите в отглеждането на децата. В рамките на проекта е предвидено провеждането на шест кръгли маси с родители, включително и от ромския етнос и учителите, участници в проекта от ДГ „Брезица“. На тези срещи също ще бъдат поканени представители на общинска администрация, отдел „Закрила на детето“, отдел „Социално подпомагане“ от гр. Брезник, НПО и представители на екипа за организация и управление. Модератор на срещите ще бъде експерт психолога, консултант родители. На тези мероприятия, под формата на групови дискусии ще бъдат обсъждани теми за ролята на родителите в образователния процес, образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота от децата и от техните родители, негативните обществени нагласи спрямо образователната интеграция на етнически групи, нормативни документи от местно и национално ниво отнасящи се до разрешаване на актуални казуси и проблеми на заинтересованите страни, участници в срещите. Организиране и провеждане на четири семинара на различна тематика (обучителна, социална и здравна) за подкрепа на семейства от уязвими етнически малцинства/семейства в неравностойно положение за обучение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст с оглед ранната им социализация. Медиатори на семинарите ще бъдат назначените експерт психолога и медицински/социален работник. За предвидените семинари и кръгли маси ще бъдат осигурени зали под наем в Народно читалище „Просвещение 1870”, гр. Брезник, които позволяват организирането и провеждането на различни мероприятия и могат да бъдат използвани за реализирането на дейността по проекта. За нуждите на проекта читалището ще предостави и необходимото оборудване (екран, мултимедия, микрофони и др). Организирането и провеждането на тези мероприятия се изпълняват за първи път и ще имат надграждащ ефект спрямо финансирани до момента програми в областта на интеграцията на децата/учениците от етническите малцинства, финансирани от националния бюджет, бюджета на ЕС в община Брезник. В рамките на дейността е предвидено провеждането на процедура за избор на изпълнител за организиране и провеждане на семинари и кръгли маси, която ще бъде проведена в рамките на трети и четвърти проектен месец. При изпълнението на дейността ще бъдат спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: 1. Устойчиво развитие; 2. Равни възможности и недопускане на дискриминация; 3. Равенство между половете. 26 548.00 26 213.42
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, осъществяване на програма за културна и социална интеграция и мултикултурен обмен: В рамките на дейността съвмесно с учителите от ДГ „Брезица“ и екипа на проекта ще бъде изготвена програма за културна и социална интеграция в дългосрочен аспект – 2016 г. – 2018 г. Обичайна практика е представяне на постиженията на децата от извънкласните форми чрез концерти и спектакли. Програмата ще включва организиране на празници, тържества, концертни изяви и изложби на децата и етно-културни традиции на децата от всички общности – роми, българи и други, съвместни екскурзии и посещение на детски театрални постановки. Планираните съвместни инициативи за популяризиране на фолклора, изкуството и обичаите на етническите общности ще провокират реалния културен обмен между децата от различен етнически произход и изграждат уважение към културата на другия. Участието на децата от малцинствените общности в такива дейности стимулира тяхната социална активност, самочуствие и в крайна сметка улеснява интегрирането им в детската градина. Мотивиращ фактор за приобщаване на децата към условията на детската градина е и промоцирането на толерантността към различието и равно поставеността на различните култури. Наред с удоволетворението от общуването с културата и изкуството, основната полза за участниците в целевата група е взаимното опознаване и изградените умения и навици за общуване, които улесняват образователната интеграция на ромските деца. Привличането на родителите като зрители на изявите на децата – осигуряване присъствието на родителите на концертите, тържествата и съвместните инициативи. На всички мероприятия за мултикултурен обмен ще бъдат поканени всички участници от целевите групи, родители, учители и граждани от община Брезник. В четири от програмните мероприятия за мултикултурен обмен (тържества и концерти) ще бъдат поканени като гости, децата от предучилищната група към ОУ„Христо Смирненски”, заедно с учители и родители от с. Ноевци, община Брезник. В програмата за културна и социална интеграция ще бъде предвидено провеждане на съвместни екскурзии за деца и родители в рамките на проект „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на децата в неравностойно положение в община Брезник”. Дейността включва провеждане на съвместни екскурзии са възможност за излизане на деца и родители извън ромския квартал на града и посещение на културни или природни забележителности, театър и др. Реализирането на съвместни екскурзии ще бъдат също изключително ефективни за приобщаване на родителите към образованието на техните деца. При изпълнение на дейността по проекта следва ще бъде спазен принципа за екологична устойчивост, съгласно Указанията за прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР, както и спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: 1. Устойчиво развитие; 2. Равни възможности и недопускане на дискриминация; 3. Равенство между половете. 43 881.20 45 000.20
Разработване на общински план за действие за интегриране на ромите в Община Брезник (2016 – 2020 г.) : Съгласно Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020, община Брезник следва да има разработен и одобрен от общинския съвет план за действие по приоритетите от стратегията. В съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите Общината Брезник има разработен и приет от Общински съвет - Брезник Общински план за действие за интегриране на ромите и гражданите в уязвимо социално-икономическо положение в Община Брезник (2013 – 2015 г.), който е неразделна част от Областната стратегия на област Перник (2013 – 2020 г.). Планът за действие на община Брезник за интегриране на ромите и гражданите в уязвимо социално-икономическо положение (2013-2015 г.) е приет с Решение № 328 от Протокол № 3 / 28.03.2013 г. на Общински съвет гр. Брезник. Планът подлежи на допълване и актуализиране, поради което в тази дейност е включено неговото актуализиране и допълване за период на действие 2016 г. - 2020 г. След изготвянето му и съгласуване с Кмета на Община Брезник актуализираният и допълнен Общинският план за действие за интегриране на ромите ще бъде представен за приемане от Общински съвет – гр. Брезник. В плана за действие по години ще бъдат включени насоките за изпълнение на политиката за социална интеграция на ромите на общинско ниво и ще бъде приет в изпълнение на Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите (2012-2020), приета с Решение на Народното събрание на 01.03.2012 г. Следвайки Националната стратегия и рамката на Европейския съюз (ЕС) за национални ромски стратегии, в плана за действие ще се използва името роми като обобщаващо, както за българските граждани в уязвимо социално-икономическо положение, които се самоопределят като роми, така и за гражданите в сходна ситуация, които околното население определя като такива, независимо от начина на тяхното самоопределяне. Актуализирането и допълването на Общински план за действие за интегриране на ромите и гражданите в уязвимо социално-икономическо положение в Община Брезник ще доведе до постигане на всяка една от стратегическите цели, определени в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г., а именно: - Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; - Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; - Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; - Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. За изготвянето по години на Общински план за действие за интегриране на ромите и гражданите в уязвимо социално-икономическо положение в Община Брезник (2016 – 2020 г.) ще бъдат използвани усилията и сътрудничество от страна на отговорните институции в сътрудничество с гражданския сектор и в частност ромски представители от община Брезник. При изпълнението на дейността ще бъдат спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: 1. Устойчиво развитие; 2. Равни възможности и недопускане на дискриминация; 3. Равенство между половете. 0.00 0.00
Дейности за информация и публичност: Целите на дейността са насочени към информиране на широката общественост и потенциалните участници в проекта за основните дейности, цели и очаквани резултати. Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията, в рамките на тази дейност ще бъдат предприети действия за информация и публичност. Представяне максимално широко ролята на Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) на Европейския съюз чрез ОП НОИР. Осигуряване на публичност и прозрачност при стартиране и изпълнение на Проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. за визуална идентификация по проекти, финансирани от Европейския съюз (ЕС). Изпълнението на Дейност 6: Информация и публичност на проекта, обхваща всички останали дейности и способства за реализацията на проекта в условия на пълна прозрачност и информация на всеки етап чрез предвидените в рамките на изпълнение на дейността пакет от мерки за популяризиране. Дейността включва избор на доставчик на дейности за популяризиране на проекта, сключване на договор и изготвяне на информационни материали и други средства за популяризиране на целите и дейностите предвидени в настоящия проект - начална и заключителна конференция, информационни материали (листовки), табели, информационни стикери и платени публикации и излъчвания. Дейността за информация и публичност на осъществявания проект и финансовата подкрепа на Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) на Европейския съюз чрез ОП НОИР ще бъде възложена на изпълнител с предварително определени детайли от възложителя, в пълно съответствие с процедурите предвидени в ЗОП. При изпълнение на дейността по проекта следва ще бъде спазен принципа за екологична устойчивост, съгласно Указанията за прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на ОП НОИР, както и спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: 1. Устойчиво развитие; 2. Равни възможности и недопускане на дискриминация; 3. Равенство между половете. 2 542.00 2 939.48
Дейности за организация и управление на проекта : Целта на дейността е установяване на системи за управление на проекта. Община Брезник предоставя 2 много добре оборудвани с офис техника помещения и една зала в сградата на общината. Сформиране и назначаване на екип за управление на проекта. Ефективността е основният мотив при избора на отделните методи за изпълнение на дейностите, които да осигурят непрекъсната координация на действията между отделните членове на екипа за управление на проекта и всички заинтересовани страни партньори и участници. 1. Прозрачно управление на проекта: Изготвяне на подробен план да изпълнение и вътрешни правила за работата на екипа и Вътрешна Система за мониторинг, контрол, оценка и отчет на изпълнението. 2. Работа в екип: Ще се изгради на база на общи усилия и е свързана с икономично, ефективно и ефикасно усвояване на финансовите средства и възможно най-адекватно и целесъобразно постигане на предвидените резултати и цели. За координацията при изпълнение на дейностите се предвиждането на регулярни месечни срещи на членовете на екипа и представители на партньорите по проекта, минимум веднъж месечно. По време на срещите ще се обсъждат и отразяват в протокол следните основни въпроси: напредъка в изпълнението на дейностите и постигането на резултатите по проекта, проблеми и трудности, спазване на правилата за прозрачност и комуникация, спазване на хоризонталните принципи, планирането на дейностите и изпълнение на ангажимента за съответствие на целевите групи, отчитането на дейностите, изпълнение на проектните индикатори, законосъобразност на извършените разходи, правилно осчетоводяване на извършените плащания. 3. Методи за наблюдение и контрол: Реализацията на проекта ще се наблюдава от ръководителя на проекта. Вътрешната оценка ще се базира на непрекъснатата обратна връзка (писмена и устна) с участниците в проекта. Планът за мониторинг и вътрешен контрол и отчетност се основава на предварително разработени: подробен план-график на дейностите по проекта, разработен индивидуален сметкоплан и подробно разпределение на финансовите ресурси, обективни и лесно измерими критерии за оценка, разработени длъжностни характеристики на членовете на екипа с подробни описания на правата и задълженията. Изготвяне на междинна оценка на резултатите от проекта и набелязване на коригиращи дейности при необходимост. Въз основа на отчетите и текущото наблюдение на изпълнението на дейностите, екипът по проекта ще взема решения за предприемане на мерки и дейности за преодоляването на проблемите и ще прилага набор от инструментариум за преодоляване на рисковите фактори. Окончателен отчет на ръководителя на проекта с приложени доказателства за извършените дейности по проекта; 4. Процедури за избор на изпълнител: Методически проектът ще се базира на ефективни процедури за подбор на изпълнители в съответствие с изискванията на ЗОП. Екипът по управление на проекта, определен да реализира дейностите, ще координира и контролира изготвянето на техническите задания за всяка отделна процедура и ще определи критериите, на които трябва да отговарят кандидатите. По този начин ще се осигури спазването на принципа за равнопоставеност при извършване на дейностите по проекта. Натрупаната експертиза – описана в автобиографиите на екипа на проекта (приложени към проектното предложение), идентифицират солиден опит с добри познания в сферата на изпълнение на проекти – стабилна основа за реализация на отделните дейности. Дейност 7 е ключова за успешното изпълнение на целите на проекта в частност, както и за постигането на целите на настоящата процедура и на ОП НОИР като цяло. Успешната реализация на проекта е свързана със спазването на принципа за добро управление. При изпълнението на дейността във всички дейности ще бъдат спазени хоризонталните принципи на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”2014-2020 г., както следва: 1. Устойчиво развитие; 2. Равни възможности и недопускане на дискриминация; 3. Равенство между половете. 25 963.60 24 945.91

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).