Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The present project proposal is aimed at the most vulnerable persons of the population of the municipality of Isperih, and will cover the following target groups:
-persons and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low incomes, cannot support themselves with these incomes and their property and do not receive support from their relatives;
-persons subject to social assistance, including from the group of persons under Art. 4, para. 1 of the Ordinance, who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for additional support has been established;
- persons with low incomes who, due to available disabilities or health limitations, have difficulty or impossible self-care, including single persons with permanent disabilities with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant under the personal assistance mechanism;
- persons who, due to accidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and for whom a need for this type of assistance has been established;
- wandering and homeless persons;
- persons from vulnerable groups - citizens of third countries, in the sense of § 1, item 17 of the additional provisions of the Act on Asylum and Refugees.
Persons falling into any of the above three groups will be covered, who will be provided with a hot lunch every working day, including - soup, main course and bread, as well as dessert once a week.
People in need will also be provided with accompanying services - they will be informed about current topics, they will receive printed materials, subject to the epidemiological measures introduced for the moment, they will be introduced to the activities of the "Social Assistance" Directorate, institutions for social services on the territory of the municipality.Telephone calls will also be used to exchange information with users.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Домашен социален патронаж се намира в гр. Исперих на ул. "Хан Аспарух" 1 на първи етаж от новопостроена двуетажна сграда. Обособен е кухненски блок с модерно оборудване, съобразено с изискванията на Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането му, Разработената система за управление безопасността на храните / НАССР / и Системата за самоконтрол. Обектът №172500172 е регистриран в ОДБХ Разград като заведение за обществено хранене с Удостоверение №101/19527 от 13.07.2016 г. Храната се приготвя със собствен ресурс в кухнята на ДСП от кухненски персонал - главен готвач, готвачи, помощник готвач, работник кухня. Всички служители в Домашен социален патронаж имат здравни книжки, които редовно се актуализират. Налична складова база, съобразена с изискванията. Храната ще се приготвя със собствен ресурс в кухнята на Домашен социален патронаж гр. Исперих. Доставката на хранителните продукти се извършва с определен доставчик в Община Исперих на основание сключен договор с доставчици, в съответствие с изискванията на националното законодателство по ЗОП при спазване на принципите на икономичност, ефективност при разходване на средствата. Ястията се приготвят по предварително изготвени седмични менюта с информация за наличие на алергени от технолог по храните съгласно чл.13, ал.1 от Закона на храните. Приготвените ястия се разпределят в индивидуални кутии за еднократна употреба от работник кухня, всеки потребител получава супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично десерт. Към настоящия момент хранителните продукти се доставят от "Лъки Сис" ЕООД по договор №71 ОТ 01.07.2022 Г. със срок до сключване на договор с избран изпълнител след проведена открита процедура по ЗОП №00864-2022-0028 с предмет "Периодични доставки на хранителни продукти за нуждите на детските и социални заведния на територията на Община Испеих по обособени позиции: Позиция 1: ДОСТАВКА НАМЕСО И МЕСНИ ПРОДУКТИ И Позиция 2: ДОСТАВКА НА МЛЯКО И МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ Позиция 3: ДОСТАВКА НАПАКЕТИРАНИ СТОКИ, КОНСЕРВИ И ПОДПРАВКИ Позиция 4: ДОСТАВКА НАПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ Позиция 5: ДОСТАВКА НА РИБА И РИБНИ ПРОДУКТИ Позиция 6: Доставка на ТЕСТЕНИ И ХЛЕБНИ ИЗДЕЛИЯ Позиция 7: Доставка на яйца Към момента процедурата е на етап "обжалване" пред КЗК, ИМА ОБРАЗУВАНИ ДВЕ ПРОИЗВОДСТВА. Очаквана дата за сключване на договори - 30.11.2022 г. Доставките на хранителните продукти се извършват по предварителна заявка при спазване на изискванията на Закона за храните и всички други законови и подзаконови актове и разпоредби, гарантиращи качеството и годността на консумация на хранителни продукти. Придружават се със сертификат за произход, качество и обозначен срок на годност на продуктите, който да бъде не по-малка от 70% остатъчен срок на годност към момента на доставката. Получените хранителни продукти се съхраняват в съответните складови помещения - склад хладилен, оборудван с нова хладилна техника - фризери и хладилни витрини; склад за съхранение на пакетираните продукти, оборудван с нови стелажи и обособен кът за съхранение на плодове и зеленчуци. 327 040.00 126 729.60
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на Топъл обяд ще започне от 01.11.2022 год., като за периода от 1.11.2022 г. до 18.11.2022 г. ще се предоставя "топъл обяд" на 100 лица. От 21.11.2022 г. до края на проекта ще бъдат обхванати всички 140 лица. Това се налага, поради необходимост от технологично време за организация и събиране на заявления от кандидатите и тяхното одобрение от дирекция Д"СП". След запълване на основния списък от 140 лица, ще се изготви списък с резерви, от който ще се попълват освободените места в основния списък. Кухненският персонал - главен готвач, готвачи, помощник готвач, работник кухня ежедневно в работните дни приготвят супа, основно ястие и поне веднъж седмично десерт. Приготвената храна в кухнята на ДСП се порцира и разпределя в индивидуални еднократни кутии за храна, които имат сертификат за рециклиране, както и хляб, и се опакова в индивидуални пликове. Създадена е организация за раздаване на храна на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Така приготвеният обяд се предлага на част от потребителите, които са подвижни в пункта, а на трудноподвижните и лежащо болни се доставя до адрес. Топлият обяд се предоставя до адрес от шофьори и социални асистенти с наличен транспорт на Домашен социален патронаж Община Исперих - три автомобила с рег. номера РР 1443 ВН, РР 6255 ВМ, РР 1195 ВР, които са пригодени за транспорт на храна. 22 892.80 8 871.07
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътаващите мерки ще се предоставят самостоятелно от Община Исперих. За Дейността - "Реализиране на съпътстващи мерки" ще се ползва Методическо указание по предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки. Дейностите ще се осъществяват от екип, състоящ се от технолог по храните, специалист социални дейности и еколог. През целия период на изпълнение на договора одобрените потребители ще получават подкрепа при необходимост или насочвани за такива. Ще бъдат информирани по актуални теми, ще получават печатни материали насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения на климата, как те влияят върху природата и качеството на живота на хората.Ще бъдат включени в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Всички тези дейности ще се предоставят при спазване на всички епидемиологичните мерки, въведени за настоящият момент. С цел да няма общи събирания по индивидуални или групови консултации ще се раздават индивидуални листовки, ще бъдат запознати с дейностите на Дирекция "Социално подпомагане", заведения за социални услуги на територията на общината. Ще се ползват и телефонни разговори за обмен на информация с потребителите. Като Бенефициент по проект "Предоставяне на "Топъл обяд" в условията на пандемията от COVID-19 на нуждаещите се лица в община Исперих", реализиран по процедура „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“ на Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане в периода от 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г., ежемесечно екипът за управление на проекта осъществяваше съпътстващи мерки като информиране на потребителите по актуални теми, свързани с ковид пандемията, личната хигиена, балансирано и здравословно хранене, семеен бюджет, инфекциозни болести, диабет, пожаробезопасно отопление чрез предоставяне на листовки с информация или чрез индивидуално консултиране за възможностите за социална подкрепа. Изпълнението на съпътстващите мерки се отчиташе чрез формуляри за обратна връзка и дневник на потребителите. Натрупаният опит по горепосочения проект ще подпомогне работата на екипа за управление и ще позволи надграждане в предоставянето на съпътстващи мерки. 22 892.80 8 871.07
Определяне на целевите групи: Със Заповед №678/03.10.2022год на Кмета е назначена комисия за подбор на потребители , която ще организира комуникацията с Дирекция "Социално Подпомагане". От 26.09.2022 г. екипът започна да събира Заявления-Декларации на хората, които желаят да ползват услугата Топъл обяд. В 20 села от Община Исперих са разпространени по кметствата : Обяви, в които са описани целевите групи и се посочва, че финансирането е от Европейския социален фонд плюс, чрез Дирекция „Международно сътрудничество, програми и европейска интеграция“ на Агенцията за социално подпомагане. Бенефициент по проекта ще бъде община Исперих. Кметовете на селата се включиха в организацията и подбираха най-нуждаещите се лица. Предвиждаме да бъдат обхванати нуждаещи се лица от гр. Исперих и от селата: Белинци, Бърдоква, Голям Поровец, Делчево, Драгомъж, Духовец, Йонково, Китанчево, Къпиновци, Конево, Лудогорци, Лъвино, Малко Йонково, Малък Поровец, Печеница, Подайва, Средоселци, Старо Селище, Тодорово и Яким Груево. При подбора на потребители, които да ползват услугата "топъл обяд" се подхожда строго индивидуално за всяко лице, така че да се помогне на най-нуждаещите се. След съгласуване с Дирекция "Социално подпомагане", Комисията ще изготви списък с одобрени лица за реално ползване на услугата, който ще бъде неразделна част от протокол за всяка наложила се промяна в списъка с одобрените потребители. При наличие на одобрени лица и при запълнен капацитет, ще се изготви списък на чакащи лица с приоритет за включване на най-нуждаещите се. Съгласно целите на Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, са определени шест целеви групи, които могат да ползват услугата при нужда: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Топъл обяд ще се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуации в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).