Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

In Devin municipality the people with disabilities have complex needs to be satisfied, including health and psychological support in order to overcome the social exclusion and poverty.The project proposal will provide 40 disabled individuals with complex social services,connected to their individual needs based on individual assessment.On one side this will provide economically inactive population with jobs, and on the other hand it will permit the people with disabilities to choose their personal assistant.The access to integrated social services will be granted through creation of a center for social services for inclusion in the society or in home environment. The premises to be equipped are municipal property. The center will provide psychological support, consultancy and supervision of the personnel,complex care for the clients of the services, and also psychological and motivational support for the people caring for the individuals with disabilities in their families. The project will comply with the services provided by other municipality projects, financed by other schemes such as Help at home, Alternatives under OP HRD 2007-2013; as well as procedure New alternatives under OP HRD 2014-2020.Currently Devin Municipality is implementing a similar project, but having in mind that there are another 40 individuals with disabilities that are in the waiting list, the current project proposal comes into help.The project proposal also foresees:
- Round table with the following topic:Improvement of the access to services for career development of economically inactive individuals, caring for their relatives with disabilities;Initiatives for professional advice and consultancy for people with disabilities and their families;Training for professional qualification for economically inactive individuals and/or adults at risk, caring for disabled members of their families. The project will be implemented on the territory of Devin municipality for the period of 17 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра, както и за осигуряването на успешен старт на икономически неактивните лица, които ще участват в дейностите на проекта. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето и постигнатите резултати. Екипът за управление на проекта извършва вътрешен мониторинг и контрол по отношение на договорените социални услуги, начина и времето на изпълнението им от персонала на Центъра. Извършването на мониторинга е ежемесечен, като същия се реализира по предварително изготвен график.Проверките се извършват на място в Центъра за комплексни социални услуги, в дома на потребителите на социални услуги, като резултатите се вписват в разработен от екипа Формуляр за месечен мониторинг. При констатиране на пропуски или проблеми при предоставянето на услуги, тяхното качество или интензитет се предприемат необходимите действия за отстраняването им. Ежемесечно ще се провеждат екипни работни срещи, като същите ще бъдат между членовете на екипа за управление на проекта, и между екипа за управление и персонала за управление на центъра за комплексни социални услуги. На срещите ще се отчитат постигнатите резултати от реализираните дейности, ще се поставят възникналите проблеми и трудности, ще се предприемат мерки за минимизиране на рисковете, както и ще се обсъждат предстоящите дейности за реализиране. От всяка проведена среща ще се изготвя протокол. Екипът за управление на проекта ще изготвя ежемесечни отчети за работата и дейността си. В задълженията му е разработване на документация, свързана с прозрачен избор на изпълнители на стоки и услуги. 21 000.00 20 947.50
Информация и комуникация: Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проектните дейности и ще продължи през целия период на реализация. Основната цел е непрекъснат процес на информиране и популяризиране на проекта, дейностите, финансирането и приноса на ЕС. В рамките на дейността е предвидено да бъдат организирани и проведени две информационни срещи- встъпителна и заключителна пресконференция. На първоначалната информационна среща ще бъде представен проекта, финансирането, основните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъде предоставена информация относно участието на всички потенциални потребители и кандидати за персонал за работа в центъра за интегрирани комплексни социални услуги. Участници ще бъдат представители на целевата група, общественост, общински и държавни институции, неправителствен сектор и др. На заключителната информационна среща ще бъдат представени резултатите от реализирания проект и действията за реализиране на устойчивост на услугите, предоставяни от центърът. През периода на реализация на проекта ще бъдат разпространявани информационни материали - брошури. Ще бъде заложено изработването на две информационни табели. Изброените по-горе информационни материали ще отговарят на всички изисквания за визуализация съгласно правилата и изискванията за визуализация. Всички дейности, които община Девин ще предприеме за да популяризира проекта са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 1 250.00 1 250.00
Създаване на център за осигуряване на интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства. Обзавеждане и оборудване на центърът.: Етапите на създаването на Центъра са следните: 1. Определяне на помещенията в които ще се помещава центъра за осигуряване на интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства. 2. Разработване на методология за дейността на Центъра - включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра. 3. Подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра - Ръководител, социален работник, психолог и медицинска сестра. 4. Обзавеждане и оборудване на центъра. Решението за закупуване на оборудване за новоразкрития Център е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания от община Девин се очертават следните проблеми : Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние, при нужда от психологическа помощ и съвет и др. В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално социално подпомагане.. Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Затова за целевите групи по проекта ще се предлага и иновативна услуга по настоящия проект в центъра — „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция. Хората с увреждания, зависими членове от семействата, лицата, които се грижат за тях, а в същото това време са неактивни или безработни имат голяма нужда от психологическа подкрепа. Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра за социално включване. За целевите групи ще бъде създадена и друга иновативна социална услуга - виртуален социален асистент. В новосъздадения център ще се осигури достъп до всички тези услуги. За изпълнение на дейността ще се сключи договор с външна фирма -изпълнител на дейностите по доставка и монтаж на обзавеждането и оборудването на центъра. 56 497.60 56 067.47
Стартиране предоставянето на интегрирани комплексни социални услуги за потребителите. Интегрирани здравно- социални услуги;Социални и лични асистенти; Подбор на лицата предоставящи услугите социален и личен асистент; Иновативни услуги - административни и информационни услуги в общността и разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“.: Интегрираните комплексни социални услуги, които ще се предлагат по проекта са следните: Интегрирани здравно- социални услуги за лица с увреждания и техните семейства. Услугите ще бъдат предоставяни по разписан месечен график от ръководителя на центъра. Целевите групи ще получават: Индивидуална психологическа подкрепа , Групова терапевтична работа (групова психотерапия), Терапевтично ателие - игрови занимания за хора с увреждания, семейни консултации и др. Социални и лични асистенти; В тази дейност ще бъде направен и подбор на лицата предоставящи услугите социален и личен асистент. За изпълнение на дейността ще бъде разработена процедура за подбор от екипа по управление на проекта. Иновативните услуги по проекта са: административни и информационни услуги в общността и разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“. Услугата „Административни и информационни услуги в общността” включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на документи при кандидатстване за социално подпомагане, окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; За изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги. За разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“ ще бъде разработена специализирана уеб базирана платформа за хора с увреждания и възрастни в риск. Уеб базираният социален асистент ще бъде достъпен за всеки регистриран в общината човек със специфични потребности след създаване на личен акаунт профил. Той е подходящ за хора с увреждания, нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности, не само в частта на комуналното и битово обслужване. Също така той ще бъде на разположение и на всички социални и лични асистенти, които ще могат да следят онлайн състоянието на поверените им хора. Уеб базираната социална платформа ще стане собственост на директният доставчик на социални услуги в този случай община Девин. Той ще бъде насочен в подобряване на начина на живот и самостоятелност в следните направления: - в случай на спешност - информиране на лица за контакт и на личния лекар на човека. (аларма бутон и директно изпращане на мейл, съобщение и др). - помощ при подготовката на нужните документи за явяване пред ТЕЛК и РЕЛК и при настаняване и/или изписване от болница. (трябва да се въведе нужната документация). - полагане на грижи след хоспитализация – рехабилитация, лечебна физкултура и др. (въвеждане на няколко прграми за самостоятелно раздвижване с цел по-бързо възстановяване). - обработка и автоматизирано попълване на документи – НАП, община и др.(трябва да се въведе нужната документация). - съдействие и контрол при вземането на лекарства; (въвеждане на аларма будилник за часа на всички приемащи лекарства – може и само дневник, който да го подсеща). - информация за кариерно развитие Тази иновативна услуга ще бъде подробно обяснена и обоснована в дейност № 7. 188 814.18 188 111.72
Провеждане на супервизия на персонала предоставящ социалните услуги социален и личен асистент: От съществено значение за професионалното развитие на наетите социални и лични асистенти и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието във въвеждащо специализирано обучение за особеностите на професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. ото състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Супервизията ще повиши професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. 1 600.00 1 600.00
Подбор на потребители на социални услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и включването им в проекта: Дейността ще стартира с разработване на процедура за подбор на потребители. Същата е в задълженията и отговорностите на екипа за управление.Тя ще бъде утвърдена от Кмета на Община Девин. С цел популяризиране на проекта и обхващане максимален брой кандидат потребители ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат потребители. Обявление за прием на заявления ще бъде поставено на всички видни места в общината, включително и в най-отдалечените населени места. Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие. Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидата ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в общността и в домашна среда, тяхната ефективност и нужда от необходимост съобразно физическото и психическо състояние на желаещия да ползва услуги. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва, както и лицето което да ги предоставя.След подаване на заявлението, на всеки потенциален потребител се изготвя оценка на потребностите. Същата ще се изготви от комисия назначена от кмета на общината. В комисията трябва да участват хора, имащи професионален опит в социалната сфера и работа с лица от рискови социални групи. Подборът на кандидат потребителите ще се извърши след изготвяне на оценките на потребностите на всеки един, и след заседание на комисията за подбор. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове които са определени за ползване на услуги в домашна среда и възможностите за ползване на иновативните комплексни услуги, предоставяни от новосъздадения център по проекта - здравни, експертни, психологически, подкрепящи и др. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите въз основа на разработен индивидуален план за предоставянето им за всеки потребител. Активно участие в изготвянето на индивидуалните планове за почасови услуги ще вземат потребителите или техните законни представители. Оценки на потребностите на кандидатите за потребители ще бъдат изготвени от персонала на центъра - ръководител, социален работник, медицинско лице и психолог. 0.00 0.00
Закупуване на уеб базирана социална платформа със специализирани функции. Разработване на иновативна социална услуга – „Виртуален социален асистент“: Уеб базираният социален асистент е виртуален приятел на всеки потребител. Разработена за целта уеб базираната виртуална платформа ще допринесе за по-добра интеграция на хората с увреждания със съвременните технологични средства, а от там и за усъвършенстване на уменията за работа в онлайн среда. От друга страна виртуалният социален асистент постепенно ще облекчи част от задачите с които е натоварен социалният или личният асистент с цел да оптимизира неговата работа и възможностите да обхванат повече хора в нужда. Виртуалният социален асистент ще улесни живота на хората с увреждания в домашни условия и в оборудваният социален център за услуги към общината. Работата на виртуалния социален асистент цели потребителите да придобият умения за самостоятелно справяне със самообслужването си и грижата за дома, да развият полезни навици и да подобрят социалната си среда, за да намалят риска от попадане в зависимост или в институция, както и да бъдат професионално консултирани и ориентирани. Уеб базираният социален асистент ще бъде достъпен за всеки регистриран в общината човек със специфични потребности след създаване на личен акаунт профил. Подходящ е за хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно физически увреждания), възрастни хора попадащи в риск от социална изолация, нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности, не само в частта на комуналното и битово обслужване. Също така той ще бъде на разположение и на всички социални и лични работници, които ще могат да следят онлайн състоянието на поверените им хора. От тази услуга ще могат да се възползват в бъдеще: - Хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно с физически увреждания); - Хора в риск от изпадане в социална изолация; - Хора в риск от попадане в институция поради неспособност да се грижат за себе си и дома си; - Хора, които по здравословни причини и трудно достъпна среда, са в невъзможност да напускат сами дома си. 89 040.00 89 040.00
Провеждане на 12 срещи - кръгли маси на тема: Професионално информиране и консултиране. Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на лица, полагащи грижи за хора с увреждания от семейството си.: В тази дейност се предвижда провеждането на 12 кръгли маси с информационна и консултантска насоченост. За изпълнението на дейността ще бъде осигурен външен изпълнител, който има необходимият капацитет за нейното осъществяване. На всяка от тези срещи ще присъстват двама консултанти - специалисти в професионалното информиране и консултиране.Те ще проведат 12 кръгли маси по 8 часа на ден на лицата полагащи грижи за зависими членове или хората с увреждания в семейството си. С изпълнението на тази дейност ще бъдат изпълнени няколко от целите на настоящата процедура. Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства и повишаване на мотивацията им за независим и самостоятелен начин на живот чрез насърчаване на равните възможности на тези лица за заетост и интеграция на пазара на труда. Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие и насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на семейства с деца /включително с увреждания/.Предоставяне на възможности за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. 14 400.00 14 400.00
„Обучение на икономически неактивни лица и/или възрастни в риск, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания от семейството си“: В тази дейност външен изпълнител ще обучи професионално 30 икономически неактивни лица и/или възрастни в риск, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания от семейството си. Професията за която ще бъдат обучени е Работник в озеленяванто (код 622030), І (първа) степен на професионална квалификация. Бенефициентът избра да обучи тези лица по тази професия, защото в общината има липса на такива кадри, а необходимостта от тях се увеличава, поради все по големият брой на зелени площи в общината. 18 000.00 18 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).