Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The present project contributes to the continuation of the deinstitutionalization process of the care for children deprived of parental care and living in institutions, and envisages opening and functioning of new supportive and accompanying services for children and families providing them with equal access to opportunities for social inclusion. The main objective of the project is to provide quality alternative care for children and young people, including those with disabilities and their families, on the territory of Burgas Municipality, ensuring their life in a family environment and equal access to social inclusion services. The planned activities include establishing of 5 new community based social services and residential services to provide both social and integrated social and health care corresponding to the individual needs of users: - Daily centre to support children and young people with severe and multiple disabilities and their families; - Daily centre to support children with disabilities and their families; - Centre for community support for children and families; - Monitored housing for young people between 18 and 21 years of age Due to the lack of users since November 11, 2022, the service is replaced by Protected Housing for women with mental retardation; - Transitional housing for children between 15 and 18 years of age. The implementation of the project will ensure equal access to quality care and services for children and young people according to their individual needs; building skills for independent living and preparing them for inclusion in community life; expanding the network of services to prevent child abandonment and separation from their biological parents and families; providing support to the families of children with disabilities in their upbringing.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на оборудване и специализирано транспортно средство за потребителите на новите социални услуги.: Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на новите социални услуги в общността. Дейността включва, доставка и монтаж на оборудване за нуждите на Дневен център за подкрепа на деца и младежи с тежки и множествени увреждания и техните семейства, извън закупеното по процедура BG16RFOP001.-5.001 "Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца" по ОП "Региони в растеж" . В рамките на проекта се предвижда закупуване на допълнително специализирано оборудване за обезпечаване дейността на центъра, което включва уреди за рехабилитация: Клетка на Роше и пътека за бягане. За извършване на определени активни упражнения от облекчаващи или не натоварващи позиции, с цел раздвижване на тялото, центърът разполага с добре оборудвана зала за рехабилитация, която е необходимо да се дооборудва с медицински уред „Клетката на Роше“. Същият ще се прилага при наличие на фрактури, претоварване, обездвижване и др. Уредът ще бъде оборудван с допълнителни атрибути, които по предписание на кинезитерапевта ще се извършват определени движения на горен, долен крайник, китка, глезен. За осигуряване на необходимата дезинфекция на въздуха на помещенията, предвид капацитета на центъра се предвижда закупуване на 3 бактерицидни лампи с циркулация на въздуха и рециклиран кислороден концентратор за преработка на атмосферния въздух в помещенията и произвеждане на чист кислород. За повдигане и трансфер на трудноподвижни потребители на услугите в дневния център, които са в частична или пълна обездвиженост се предвижда закупуване на електрически пациентски лифтер. Санитарните помещения ще бъдат оборудвани със стол/шезлонг за баня за децата с тежки множествени увреждания, с ограничения или невъзможност от самообслужване. С цел осигуряване на достъпност на услугите /дневна и консултативна грижа/ за децата и техните семейства, дейността включва закупуване на специализирано транспортно средство за ползвателите на новите социални услуги, адаптирано за превоз на хора с увреждания в т.ч. и за хора в инвалидна количка. Предвижда се микробусът да бъде оборудван с автоматична, хидравлична платформа, което спомага за по-лесното качване на децата със затруднено или невъзможно придвижване да бъдат транспортирани от и до Центъра. Минимални характеристики: Автомобил, новопроизведен, в серийно производство, Категория М2 Дължина: не по- малко от 5 500 мм; Ширина: не по- малко от 1800 mm; Оборудване: хидравлична платформа за качване и слизане за пътниците в инвалидни колички и устройство за закрепване на 2 бр. инвалидни колички и предпазни колани за пътниците, включително и за тези ползващи инвалидни колички. Седящи места (без шофьора): 8 бр.+1 Салонни врати:Дясна – плъзгаща се със степенка, отваряща се навън, разположена от дясната страна на автомобила по посока на движението. Помощна ръкохватка за качване. Задни – остъклени, с отваряне на 1800 и с възможност за отваряне отвътре Климатизация: превозното средство да е напълно климатизирано. Специализираният транспорт ще бъде използван по предварителна заявка, като децата ще имат възможност да се придвижат от и до новите центрове, лечебни заведения, институции, културни събития и др. придружени от техните близки или от персонала, предоставящ услугите. Като доставчик на социални услуги към момента Община Бургас разполага с 1 специализиран микробус за осигуряване достъп до услуги в домашна среда, за възрастни хора и хора с увреждания, живеещи на територията на града. Същият е закупен в рамките на проект: „Подкрепа в семейна среда за независим живот чрез индивидуален подход“, Договор BG05M9OP001-2.002-0229-C001 и е изцяло ангажиран при предоставяне на предлаганите интегрирани здравно –социални услуги по проекта. Предвиденото за закупуване на специализирано транспортно средство ще бъде изцяло за нуждите на потребителите на новите социални услуги, като по този начин се дава възможност до достигане на много от лицата в нужда. 79 540.00 79 969.10
Подбор и наемане на персонала, ангажиран в 5 /петте/ нови социалните услуги за деца и младежи.: Осн. цел на дейността е създаване на капацитет за функц. на 5 нови услуги за подкрепа в общността и семейна среда и резидентни услуги. В рамките на дейността се предвижда: - Подбор на персонала за разкриване на петте нови соц. услуги, които ще стартират по различно време в зависимост от прикл. на строит. дейности по изгражд. и оборудв. на отделните обекти. Наемането на персонала ще бъде реализ. на конкурентен принцип, съобразно изискв. за подбор на мотивирани кадри, при спазване принципите за недискриминация. 1/ Подбор на персонала в Дневен център за подкрепа на деца и младежи с тежки и множествени уврежд. и техните семейства“. Подборът на персонала ще стартира непосредствено след сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ. В центъра ще бъдат наети 12 души, от които: 1 Директор, 1соц.работник,1мед. сестра,1трудотерапевт,1логопед,1рехабилит.,1психолог, 2детегледачи,1соц.асистент,1хигиенист,1шофьор. Екипът вкл. експерти, които имат разл. профил на компетентност - соц.,медиц.,здравно, както и др. форми на профес. квалификация, което гарантира интегрирания подход при предост. на услугите. 2/ Подбор на персонала в Дневен център за подкрепа на деца увреждания и техните семейства. За разкриване на новата услуга се предвижда подбора да стартира непосредствено преди приключване на дейности по изграждане и обзавеждане на сградата - месец юни 2020 г. За комплексното предоставяне на соц. и здравни услуги в центъра се предвижда да бъде нает квалиф. персонал от 12 души със специфично образование, което да гарантира качественото изпълнение на предоставените услуги и функц. на центъра, включително:1Директор,3соц.работника,1психолог,1логопед,1рехабилитатор,1трудотерапевт,1хигиенист, 2детегледачи и 1шофьор. 3/ Подбор на персонала в „ЦОП включително осигуряване на услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация чрез създаване в част от ЦОП до 4 места за спешно настаняване.“. Подборът на персонала ще стартира непосредствено преди въвежданена обекта в експлоатация. Персоналът за орг. и у-ние в центъра ще се състои от 25 души и включва:1 Директор,7 соц. работници,1 логопед,9 психолога,1 техн.сътрудник,1 хигиенист и 5детегл. за предоставяне на 24 ч. грижа в „спешен прием" на настанените деца. 4/ Подбор и наемане на персонала в Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21г. Подборът на персонала ще стартира в началото на м. юни 2020г., след приключване на ремонтните дейности. Числеността на персонала е 2 лица, като се определя в зависимост от потребностите на целевата група ползваща услугите в наблюдаваното жилище. Персоналът включва:1Координатор и 1Соц.работник. 5/ Подбор и наемане на персонал в Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст. Подборът на персонала ще стартира непосредствено преди въвеждане на обекта в експлоатация - м. юни 2020г. За предоставяне на услугата ще бъдат нает персонал от 4 човека, който се състои от:1Управител;1соц.работник;1психолог и 1медицинска сестра. 6/ Подбор и наемане на персонал в Защитено жилище Подборът на персонала ще стартира в началото на м. ноември 2022г., Числеността на персонала е 3 лица, като се определя в зависимост от потребностите на целевата група ползваща услугите в защитено жилище. Персоналът включва:1 Управител и 2 Соц. работници. - Провеждане на обуч. за персонала на петте услуги. След наемането на персонала за съответните услуги ще бъде проведено 1 въвеждащо обуч. в рамките на един ден, за лицата които до момента не са били обучавани за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги по други подобни проекти или програми. Предвидено е и провеждане на 1 поддържащо обуч. и профес. мотив. за преодоляване на риска от възникнали трудности при изпълнение на служебните си задължения в рамките на един ден на наетият персонал. - Подготовка на необходимите правила и документация, свързани с функц. на новоразкр. услуги - изготвяне на вътрешни правила и процедури, регламент. дейността. 0.00 0.00
Дейности по преместване на деца и младежи, вкл. с увреждания, настанени в специализирани институции в ново разкритите услуги от резидентен тип.: Основната цел на дейността е да бъде извършена подготовка на децата от специализираните институции, с цел извършване на плавен преход от специализираната институция към социалната услуга от резидентен тип. Дейностите са насочени към деца и младежи с и без увреждания от институции, деца с увреждания в общността и техните семейства на възраст от 15 до 21 години и са свързани единствено с подготовката на физическото преместване на децата и младежите, както и самото преместване. За целта преди преместването на младежите от институциите и настаняването им в новите услугите от резидентен тип ще се извършат предварителни дейности по подготовка за тяхното преместване и тяхната адаптация. Информацията за самите потребители ще бъде осигурена от Агенция "Социално подпомагане" /АСП/, в резултат на изпълнение на процедура „Продължаваща подкрепа за деинституционализация на децата и младежите". В рамките на същата процедура Агенцията ще извърши и оценка на потребностите на децата, настанени в Домове за медико-социални грижи за деца (ДМСГД) и Домове за деца лишени от родителска грижа (ДДЛРГ) и техните родители, както и ще се актуализира оценката на потребностите на децата с увреждания, настанени в Центрове за настаняване от семеен тип (ЦНСТ) и техните родители. Въз основа на извършените оценки ще се насочат потребители към съответните нови услуги. Освен оценката на потребностите на децата/младежите ще се актуализира и плана за действие за всяко дете, който задължително включва и мерките за извеждане от институцията, подготовката за преместването и мерките за самото преместване. След подаване на информация от АСП за деца и младежи, подходящи за настаняване в разкритите резидентни услуги, служители от екипа на преходното и наблюдавано жилище ще извършат предварително наблюдение за опознаване и анализ на потребностите и особеностите на децата и младежите Настаняването на деца и младежи в преходното и наблюдаваното жилище ще даде възможност за осигуряване на независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти, с цел подготовка за самостоятелен живот и извеждането им от резидентната услуга. Основно направление e обучението за придобиване на знания и умения за самостоятелен живот, с цел реалната и същинска социализация на децата/младежите, ползващи тези услуги. Предвид факта, че лицата са ползвали социални услуги в специализирани институции, ще се наблегне на индивидуалния подход спрямо тях, който ще доведе до усвояване на практически валидни знания, умения и компетентности. 0.00 0.00
Предоставяне на нови услуги в Дневен център за подкрепа на деца и младежи с тежки и множествени увреждания и техните семейства.: Целта на дейността е предоставяне на услуги, основани на експертен и индивидуален подход, поставящ на първо място реалните нужди на деца и младежи с тежки множествени увреждания. Центърът е с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги и ще предоставя комплекс от социални и интегрирани здравно- социални услуги за деца и семейства, съгласно индивидуалните им потребности. За децата от целевата група ще бъдат осигурени дневни и почасови услуги за цялостно обслужване през деня, свързани с предоставяне на храна, задоволяване на ежедневни здравни, обучителни и рехабилитационните потребности, организация на свободно време и лични контакти. Центърът ще осигурява професионална подкрепа и помощ в следните направления: психологична интервенция; обучително-възпитателна дейност; двигателна рехабилитация; логопедична терапия; здравни грижи; консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижа за тях; мобилни услуги. Специалистите в центъра ще подпомагат потребителите в процеса на изграждане на навици за самостоятелен живот. Продължителността на функциониране на Центъра в рамките на проекта ще бъде 45 месеца, като се предоставят следните услуги: 1/ Дневна грижа за деца и младежи с тежки множествени увреждания, свързани с: цялостно обгрижване на потребителите през деня; придружаване в процеса на обучение, групово или индивидуално; предоставяне на храна; развитие на различни навици и умения за живот, като създаване на хигиенни навици и грижи за тялото, психологична диагностика, консултация и оценка на ресурсите на детето; медицинска и двигателна рехабилитация – индивидуална и групова, ЛФК за подобряване на общото физическо състояние на ползвателите с физически увреждания, пасивна и активна гимнастика, масажни процедури; логопедична терапия, включваща диагностика, превенция, корекция, рехабилитация и консултативна дейност на езиково-говорни нарушения; музикотерапия за разтоварване и стимулиране на сетива и емоции; сензо-моторна терапия и обучение за придобиване на социални умения и дейности по включване, вкл. умения за общуване и работа в група. Центърът ще осигури условия за провеждане на терапевтични занимания с потребителите, свързани със създаване или възстановяване на навици, трудо, арт и монтесори терапия, социална терапия и интегрирано обучение и други. 2/ Почасови специализирани услуги, включващи работа със специалисти: психолог, логопед, рехабилитатор. 3/ Мобилна социална услуга. За децата със затруднение при придвижване ще бъде осигурен специализиран транспорт за придвижване от и до центъра за получаване на специализирана терапевтична помощ и необходимата грижа. Родителите ще имат възможност по всяко едно време да се информират и консултират със специалист с оглед подобряване на грижите за детето, при необходимост насочване към консултации със специалисти извън ДЦДУ, които могат да са полезни за семейството и детето. На родителите ще бъде оказана подкрепа за подобряване на грижите за детето с увреждания. На екипа ангажиран с предоставяне на услугите в центъра ще бъде оказвана методическа помощ от асоциираните партньори МТСП, МЗ, МОН, ДАЗД и АСП, за осигуряване качествена алтернативна грижа за децата, гарантираща им живот в семейна среда. За обезпечаване дейността на Центъра ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи, осигуряващи нормалното протичане на работния процес, както и лични предпазни средства нужни за изпълнение на ежедневните задължения на екипа - ръкавици за еднократна употреба, маски с ластик, престилки с къс ръкав, работни чехли, дезинфекционни и почистващи препарати. За оказване на необходимата здравна помощ ще бъдат закупени лекарствени средства от първа необходимост. Ще бъдат закупени канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. за обезпечаване дейността на екипа, свързана със събиране на информация, изготвяне на документация, досиета на потребителите, индивидуални планове и архив. 1 265 995.45 1 224 509.63
Предоставяне на нови услуги в Център за обществена подкрепа за деца и семейства с до 4 места за спешно настаняване и капацитет 100 места.: Центърът за обществена подкрепа представлява комплекс от социални услуги, предназначени за деца и младежи в риск, включително с увреждания и техните семейства. В него ще се предоставят услуги за деца и семейства, с цел предотвратяване изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. Капацитетът на Центъра е за 100 потребители, с 4 места за "Спешен прием" и е предназначен за деца и младежи от 0 до 18 години в риск и техните семейства. Услугите, които ще се предоставят в центъра са насочени в четири главни направления: • Превенция на изоставянето на деца и реинтеграция; • Подкрепа за деца, преживели насилие и техните семейства и превенция на злоупотребата; • Подкрепа на деца и техните семейства за справяне с проблемно поведение. • Подкрепа за деца с увреждания и техните семейства С потребителите ще работи мултидисциплинарен екип, състоящ се от социални работници, психолог, педагог и други специалисти в зависимост от специфичните потребности на потребителите и ще оказва: 1. Психологическа помощ и социална подкрепа и консултиране на деца за: възстановяване и подобряване на връзките им със семейството; развитие на умения за живот; справяне с агресия, трудно поведение, подобряване на взаимоотношенията с връстници; 2. Педагогическа подкрепа на деца, които срещат трудности в училище; социално-педагогическо консултиране; 3. Подкрепа на семейството, информиране и консултиране на родителите за: осигуряване на безопасна и сигурна среда за детето, повишаване на уменията им за полагане на добри грижи за детето, предотвратяване на риск от насилие; изготвяне и подаване на различни документи в местни и държавни институции; търсене и намиране на работа; получаване на здравни услуги –избор на личен лекар профилактични прегледи, необходимост от лечение в болница; възможностите за ползване на други услуги, необходими на детето. ЦОП ще провежда и мобилна социална помощ, с цел активно търсене и оказване на подкрепа на деца и семейства във високорискови общности. Центъра разполага и със спешен прием. В него ще се предоставят комплекс от услуги за деца от 3 до 18 години, изпаднали в кризисна ситуация от различен характер с оглед задоволяване потребностите на децата, създаване на условия за преодоляване на травмата и за успешна реинтеграция в биологичното семейство и общността. Продължителността на престоя е до 1 месец, но и в зависимост от индивидуалните потребности на детето и възможностите за връщането му в биологичното семейство или неговата подготовка за настаняване в извън семейна среда. Продължителността на функциониране на Центъра е 38 месеца в рамките на проекта. За обезпечаване дейността на Центъра ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи, осигуряващо нормалното протичане на работния процес, както и лични предпазни средства нужни за изпълнение на ежедневните задължения на екипа - ръкавици за еднократна употреба, маски с ластик, престилки с къс ръкав, работни чехли, дезинфекционни и почистващи препарати. За оказване на необходимата здравна помощ в Център ще бъдат закупени лекарствени средства от първа необходимост. Ще бъдат закупени канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. за обезпечаване дейността на екипа, свързана със събиране на информация, изготвяне на документация, досиета на потребителите, индивидуални планове и архив. Предвидените доставки ще се извършат съгласно технически спецификации. 980 775.10 715 193.37
Предоставяне на нови услуги в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства.: Целта на дейността е предоставяне на комплекс от услуги за цялостно обслужване на децата през деня, основани на експертен и индивидуален подход. Центърът е с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги и ще предоставя комплекс от социални и интегрирани здравно- социални услуги за деца и семейства, съгласно индивидуалните им потребности. За децата ще бъдат осигурени услуги за стимулиране тяхното развитие, осигуряване на цялостна грижа през деня, задоволяване на техните образователни потребности, двигателна и логопедична рехабилитация, организация на свободното време. Центърът ще осигурява професионална подкрепа и помощ в следните направления: психологична интервенция; обучително-възпитателна дейност; двигателна рехабилитация; логопедична терапия; здравни грижи; консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижа за тях; мобилни услуги. Специалистите в центъра ще подпомагат потребителите в процеса на изграждане на навици за самостоятелен живот. Продължителността на функциониране на Центъра в рамките на проекта ще бъде 35 месеца, като включва предоставяне на: 1/ Дневни грижи за деца с увреждания, свързани с: цялостно обгрижване на потребителите през деня; придружаване в процеса на обучение; предоставяне на храна; развитие на различни навици и умения за живот, като създаване на хигиенни навици и грижи за тялото, психологична диагностика, консултация и оценка на ресурсите на детето; медико-педагогическо обслужване; рехабилитация – индивидуална и групова, ЛФК за подобряване на общото физическо състояние на ползвателите с физически увреждания, пасивна и активна гимнастика, масажни процедури; логопедична терапия, включваща диагностика, превенция, корекция, рехабилитация и консултативна дейност на езиково-говорни нарушения; психологична помощ и сензорна терапия и обучение за придобиване на социални умения и дейности по включване, вкл. умения за общуване и работа в група; музикотерапия и семейно консултирате. Центърът ще осигури условия за провеждане на терапевтични занимания с потребителите, свързани със създаване или възстановяване на навици, трудо, арт и монтесори терапия, социална терапия и интегрирано обучение и други. 2/ Почасови специализирани услуги, включващи работа със специалисти: психолог, логопед, рехабилитатор. 3/ Мобилни услуги. За децата със затруднение при придвижването ще бъде осигурен специализиран транспорт за придвижване от и до центъра за получаване на терапевтична помощ и необходимата грижа. Родителите ще имат възможност по всяко време да се информират и консултират със специалист с оглед подобряване на грижите за детето, при необходимост насочване към консултации със специалисти извън ДЦДУ, които могат да са полезни за семейството и детето. На родителите ще бъде оказана подкрепа за подобряване на грижите за детето с увреждания. Целта на екипа, ангажиран в социалната услуга, подпомаган от ДАЗД и АСП е да осигури качествена алтернативна грижа за децата, гарантираща им живот в семейна среда, с условия за участие и включване в смислени дневни занимания, които поддържат и подобряват уменията на потребителите. За обезпечаване дейността на Центъра ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи, осигуряващи нормалното протичане на работния процес, както и лични предпазни средства нужни за изпълнение на ежедневните задължения на екипа - ръкавици за еднократна употреба, маска с ластик, престилка с къс ръкав, работни чехли, дезинфекционни и почистващи препарати. За оказване на необходимата здравна помощ ще бъдат закупени лекарствени средства от първа необходимост. Ще бъдат закупени канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. за обезпечаване дейността на екипа, свързана със събиране на информация, изготвяне на документация, досиета на потребителите, индивидуални планове и архив. 787 288.90 647 979.66
Предоставяне на нови резидентни услуги - Наблюдаванo жилищe за младежи от 18 до 21 годишна възраст с капацитет до 6 места: Целта на услугата е реинтеграция на младите хора в обществото чрез повишаване на образованието и професионалната им квалификация и придобиване на основни умения за самостоятелен живот в среда близка до семейната. Капацитетът на наблюдаваното жилище е 6 човека. В него ще могат да бъдат настанявани младежи от 18 до 21 г., с възможност да бъдат изведени от специализирани институции, преходни и защитени жилища. В наблюдаваното жилище младежите ще водят самостоятелен начин на живот, като ще бъдат подкрепяни и от специалисти чрез психологическо, социално, правно, трудово и друго консултиране. В наблюдаваното жилище ще бъде назначен обучен за целта коориднатор, който да напътства младежите в извършването на ежедневните дейности и да ги подпомага в тяхната самостоятелност. Услугите ще бъдат основани на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и съобразени с конкретните потребности на всяко прието на обслужване лице. Всички дейности ще бъдат насочени към формиране на умения за самостоятелен живот у младежите и девойките: консултиране, подкрепа и придружаване на потребителите с оглед успешна социална интеграция и професионална реализация в прехода към самостоятелен живот. Продължителността на функциониране на наблюдаваното жилище в рамките на проекта ще бъде 20 месеца. В рамките на социалната услуга на младежите ще се предоставят социални и психологически консултации, свързани с: 1. Подкрепа за самостоятелен живот на ползвателите на услугата чрез: • Консултиране - психологично, социално: формиране на увереност и личностен растеж; развитие на умения за жизнено планиране; развитие на умения за себеразбиране и адекватна самооценка; пълноценно осмисляне на свободното време чрез развитие на самопознанието. • Професионално ориентиране, свързано с изследване и актуализиране на професионалната ориентация; мотивиране за правилен професионален избор; професионално консултиране за търсенето и предлагането на пазара на труда; развитие на умения за търсене на трудова заетост; развитие на умения за самопредлагане на пазара на труда; индивидуална подготовка за явяване на интервю – изготвяне на автобиография и мотивационно писмо; информиране и посредничество за образователни и стажантски програми за професионална квалификация в страната и чужбина; установяване на контакти с дирекции “Бюро по труда”; установяване на контакти и сътрудничество с: работодателски организации; водещи бизнес-организации; малък и среден бизнес. • участие в изработването на индивидуален план за напускане на наблюдаваното жилище; • идентифициране на потребителите, които след напускане на институцията ще се нуждаят от място за живеене и подкрепа за придобиване на самостоятелност 2. Консултиране, подкрепа и придружаване на потребителите с оглед успешна социална интеграция и професионална реализация в прехода към самостоятелен живот: • на потребители, които са приети в мястото за живеене; • на потребители в риск от общността. 0.00 0.00
Предоставяне на нови резидентни услуги - Преходно жилище за деца от 15 до 18 годишна възраст (с капацитет 8 места).: Преходно жилище за деца и младежи е социална услуга от резидентен тип, в която ще се предлага комплексна грижа за непълнолетни лица от уязвими групи, както и за такива с дълъг институционален престой, за които към момента няма възможност за реинтеграция в семейна или близка до семейната среда. Услугата цели подпомагане на младежите в тяхното израстване като независими възрастни, подкрепа за усвояване на умения за самостоятелен живот и успешна социална интеграция. В преходното жилище потребителите на социалната услугата ще бъдат стимулирани да развиват личните си умения и навици, да се чувстват сигурни и готови за предприемане на следваща стъпка към интеграция в общността. Капацитет на Преходно жилище е 8 места за деца и младежи от 15 до 18 годишна възраст. Услугата има дългосрочен характер: от 6 месеца до навършване на пълнолетие, но не повече от 20 г., ако лицето продължава образованието си. Настаняването ще се извършва планово по преценка на социално-педагогическия екип. Услугите ще се основават на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и ще бъдат съобразени с конкретните потребности на всяко прието на обслужване лице, с акцент подготовка за самостоятелен живот. Продължителността на функциониране на Преходното жилище в рамките на проекта е 32 месеца. За реализиране целите на социалната услуга ще бъдат изработвани програми за предоставяне на услуги в краткосрочен и дългосрочен план, като: 1. Социално и психологическо консултиране; 2. Здравни грижи. Консултации с личен лекар и лекари- специалисти. Набавяне на необходими медикаменти. Изготвяне на план за здравни грижи (при необходимост). 3. Образователни услуги и информация: осигуряване на съдействие за участие в образователна програма в съответствие с възрастта и личния избор на потребителите; осигуряване на достъп до информация. 4. Организация на свободно време и лични контакти. осигуряване на възможност на потребителите от „Преходното жилище" за самостоятелно организиране на свободното си време; осигуряване на възможност на потребителите за лични контакти със семейството, приятелите и с други лица; планиране на културни, спортни и други дейности и насърчаване на потребителите да участват в тях; различни видове трудотерапевтична дейност; 5. Ежедневни дейности по задоволяване на потребностите- храна, поддържана жилищна база, санитарно-битово обслужване; 6. Работа по Годишен обучителен план, в който са включени разработени програми. На потребителите на новата услуга ще бъде осигурена месечна помощ за всеки ученик от 1 до 12 клас. За осигуряване на удобство на неговите обитатели, както среда близка до семейната ще бъдат закупени необходимите материали и консумативи. 82 196.11 79 623.03
Продължение на Дейност 4: Предоставяне на нови услуги в Дневен център за подкрепа на деца и младежи с тежки и множествени увреждания и техните семейства. : За изпълнение на дейността се предвижда провеждане на обществени поръчки по реда на ЗОП за: 1 ."Доставка на канцеларски материали" - на обща стойност 32 149,48 лв., която включва следните артикули: -Тонери за мултифункционално устройство -7 029.68 лв. - Копирна хартия - 4 200.00 лв. - Класьори - 1000.00 лв. - Джобове за документи - 200.00 лв. - Папки PVC с перфорация - 145.20 лв. - Папки за картотека - 270.00 лв. - Перфоратори - 24.00 лв. - Кламери 28 мм - 36.00 лв. - Телбод- 50.00 лв. - Телчета за телбод 24/7 - 8.00 лв. - Химикали - 150.00 лв. - Маркери - 70.00 лв. - Лепила - 51.60 лв. - Ножици - 45.00 лв. - Самозалепващи листчета- 70.00 лв. - Материали за арт терапия на обща стойност 8 500 лв., включващи: моливи - 1 750.00 лв. флумастери - 1 600.00 лв. водни бои - 270.00 лв. блокчета за рисуване - 350.00 лв. четки - 300.00 лв. комплекти за шиене с мъниста - 600.00 лв. картини от вълна различни видове - 500.00 лв. фигурки от филц - 300.00 лв. пачуърк комплекти и кукли - 1 500.00 лв. ножици различни видове - 330.00 лв. акварелни бои - 1 000.00 лв. - Материали за трудотерапия на обща стойност 10 300 лв., включващи: комплекти за правене на соли за къпане - 1 500.00 лв. комплекти градински инструменти - 400.00 лв. садилки за луковици - 400.00 лв. лейки за поливане - 70.00 лв. кофи с капак за отпадъци - 120.00 лв. почва за засаждане на растения - 200.00 лв. микс стайни цветя - 1 200.00 лв. комплекти за изработка на сапуни - 2 200.00 лв. основи за сапун - 2 100.00 лв. ароматни масла различни видове - 1 540.00 лв. оцветители - 570.00 лв. 2. "Доставка на хигиенни и почистващи материали" , която включва дезинфекционни, почистващи препарати и санитарни материали на обща стойност 40 000 лв. както следва: - Веро – 2000 лв.; - Прах за пране – 5000 лв., - Дезинфектант за ръце – 3000 лв., - Препарат за под – 3000 лв.; - Препарат за почистване на стъкла – 500 лв.; - Дезинфектанти за различни повърхности (за почистване на мивка, баня, тоалетна и др.) – 10 000 лв.; - Тоалетна хартия – 3000 лв.; - Салфетки - 500 лв.; - Хартиени кърпи за ръце – 1500 лв., - Гъби за чинии 100 лв.; - Стирки за под – 1500 лв.; - Метли -1500 лв.; - Чаршафи за еднократна употреба – 2000 лв.; - Памперси – 3 000 лв.; - Чували за смет – 1500 лв.; - Сапуни – 1500 лв. - Кофи за почистване – 150 лв.; - Кошове за боклук – 250 лв. Предвидените материали и консумативи са съобразени и обвързани с капацитета на Дневния център - 30 места за дневна грижа и 60 за почасови услуги, както и периода за предоставяне на услугата в рамките на проекта, а именно 48 месеца. Заложените разходи за тях са за повече брой комплекти и са съобразени с продължителността на услугата и обхванатите потребители от целевата група. Дейностите по предоставяне на услуги в Дневен център за подкрепа на деца и младежи с тежки и множествени увреждания и техните семейства ще се предоставят от екип от 12 души: 1 Директор, 1 социален работник, 1 мед. сестра, 1 трудотерапевт, 1 логопед, 1 рехабилитатор, 1 психолог, 2 детегледачи, 1 соц. асистент, 1 хигиенист, 1 шофьор. Екипът включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, както и други форми на професионална квалификация, което гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Лицата ще бъдат наети на пълен работен ден - 8 часа при пет дневна работна седмица за период от 48 месеца. За първите шест месеца шофьорът ще бъде нает за 8 часа, след като стартира дейността и в другия Дневен център същия ще бъде преназначен на 4 часа за оставащия период. Предвидените разходи за възнаграждения на персонала са в размер на 954 239,88 лв. 0.00 46 540.22
Продължение на Дейност 5: Предоставяне на нови услуги в Център за обществена подкрепа за деца и семейства с до 4 места за спешно настаняване и капацитет 100 места. : 1 ."Доставка на канцеларски материали" - 40 480.40 лв., вкл.: - Тонери за мултифункционално устройство - 12 081.40 лв. - Копирна хартия - 2000.00 лв. - Класьори - 750.00 лв. - Джобове за документи - 1 380.00 лв. - Папки PVC с перфорация - 255.00 лв. - Папки за картотека - 900.00 лв. - Перфоратор - 120.00 лв. - Кламери 28 мм - 60.00 лв. - Телбод - 150.00 лв. - Телчета за телбод 24/7 - 12.00лв. - Химикали - 200.00 лв. - Маркери - 80.00 лв. - Лепила - 60.00 лв. - Ножици - 90.00 лв. - Самозалепващи листчета - 175.00 лв. - Пластилини - 500,00 лв. - Флумастери - 647.00 лв. - Занимателни игри: игри с аромати пътя на подправките - 300.00 лв. семейни игри - 150.00 лв. дървени шах - 200.00 лв. логически магнитни игри - 700.00лв. конструктори и строители - 800.00 лв. фокуси - 600.00 лв. дървен куклен театър - 500.00 лв. домино - 500.00 лв. игри за рожден ден - 600.00 лв. игри за баланс - 800.00 лв. игри за оцветяване - 600.00 лв. пъзели различни видове - 300.00 лв. - Занимателни книжки: книги със звуци - 400.00 лв. книги игри - 1 070.00 лв. енциклапедии - 900.00 лв. художествена литература - 900.00 лв. детска литература - 1 000.00 лв. - Материали за арт терапия: моливи - 550.00 лв. флумастери - 1 000.00 лв. акварелни бои - 500 лв. блокчета за рисуване - 300.00 лв. четки - 250.00 лв. комплекти за шиене с мъниста - 500.00 лв. картини от вълна различни видове - 600.00 лв. фигурки от филц - 500.00 лв. творчески комплекти за рисуване за деца - 800.00 лв. светещи бои - 500.00 лв. - Материали за трудотерапия: комплекти за правене на соли за къпане - 500.00 лв. градински инструменти копл. - 200.00 лв. садилки за луковици - 200.00 лв. лейки за поливане - 140.00 лв. кофи с капак за отпадъци - 300.00 лв. почва за засаждане на растения - 300.00 лв. микс стайни цветя - 300.00 лв. комплекти за изработка на сапуни - 400.00 лв. основи за сапун - 400.00 лв. ароматни масла различни видове - 710.00 лв. оцветители - 560.00 лв. ножици различни видове - 90.00 лв. пачуърк комплекти и кукли - 800.00 лв. комплекти за изработка на свещи - 300.00 лв. 2."Доставка на хигиенни и почистващи материали" на обща стойност 30 000 лв., която включва: - Веро – 2000 лв.; - Прах за пране – 3000 лв.; - Дезинфектант за ръце – 3000 лв.; - Препарат за под – 2000 лв.; - Препарат за стъкла – 500 лв.; - Дезинфектанти за различни повърхности (за почистване на мивка, баня, тоалетна и др.) – 6 000 лв.; - Тоалетна хартия – 4500 лв.; - Салфетки - 2000 лв.; - Хартиени кърпи за ръце – 2000 лв.; - Гъба за чинии 100 лв.; - Стирки за под – 500 лв., - Метли -500 лв.; - Чаршафи за еднократна употреба – 500 лв.; - Памперси – 500 лв.; - Чували за смет – 1000 лв.; - Сапуни – 1500 лв.; - Кофа за почистване – 150 лв.; - Кош за боклук – 250 лв., Предвидените материали и консумативи, занимателни игри са съобразени и обвързани с капацитета на Центъра - 100 места, както и периода за предоставяне на услугата 38 месеца. Заложените разходи за тях са за повече брой комплекти. Дейностите по предоставяне на услуги за подкрепа в общността и семейна среда в Център за обществена подкрепа за деца и семейства с до 4 места за спешно настаняване и капацитет 100 места ще се предоставят от екип от 25 души и включва: 1 Директор, 3 социални работници, 1 логопед, 13 психолога, 1 техн. сътрудник, 1 хигиенист и 5 детегледачи за предоставяне на 24 часова грижа в „спешен прием" на настанените деца. Персоналът на Центъра/Директор, социални работници, логопед, психолог, техн. сътрудник и хигиенист/ще бъде нает на пълен работен ден - 8 часа при пет дневна работна седмица за период от 38 месеца. 5 детегледачи ще бъдат на график по 12 часа на смяна - за предоставяне на услугата „спешен прием“ на деца, които да предоставят 24 часова грижа на настанените. Предвидените разходи за възнаграждения на персонала са общо за 25 лица в размер на 740 794,70 лв. 0.00 0.00
Продължение на Дейност 6: Предоставяне на нови услуги в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. : За изпълнение на дейността се предвижда провеждане на обществени поръчки по реда на ЗОП за: 1 ."Доставка на канцеларски материали" - на обща стойност 21 899.00 лв., която включва следните артикули: -Тонери за мултифункционално устройство -2 500.00 лв. - Копирна хартия - 2 400.00 лв. - Класьори - 1085.00 лв. - Джобове за документи - 600.00 лв. - Папки PVC с перфорация - 114.00 лв. - Папки за картотека - 450.00 лв. - Перфоратори - 24.00 лв. - Кламери 28 мм - 30.00 лв. - Телбод - 200.00 лв. - Телчета за телбод 24/7 - 8.00 лв. - Химикали - 250.00 лв. - Маркери - 60.00 лв. - Лепила - 48.00 лв. - Ножици - 60.00 лв. - Самозалепващи листчета - 70.00 лв. - Материали за арт терапия на обща стойност 7 000 лв., включващи: моливи - 750.00 лв. флумастери - 600.00 лв. водни бои - 870.00 лв. блокчета за рисуване - 250.00 лв. четки - 300.00 лв. комплекти за шиене с мъниста - 600.00 лв. картини от вълна различни видове - 1 300.00 лв. фигурки от филц - 300.00 лв. пачуърк комплекти и кукли - 500.00 лв. ножици различни видове - 330.00 лв. акварелни бои - 1 200.00 лв. - Материали за трудотерапия на обща стойност 7 000 лв., включващи: комплекти градински инструменти - 300 лв. садилки за луковици - 300 лв. лейки за поливане - 100 лв. кофи с капак за отпадъци - 150 лв. почва за засаждане на растения - 100 лв. микс стайни цветя - 300 лв. комплекти за изработка на сапуни - 1 000 лв. основи за сапун - 680 лв. ароматни масла различни видове - 540 лв. оцветители - 270 лв. комплекти за шиене с мъниста - 600 лв. картини от вълна различни видове - 600 лв. фигурки от филц - 300 лв. пачуърк комплекти и кукли - 1 500 лв. ножици различни видове - 260 лв. 2 "Доставка на хигиенни и почистващи материали" на обща стойност 35 000 лв., която включва следните санитарни материали: --Веро – 3000 лв.; - Прах за пране – 3500 лв.; - Дезинфектант за ръце – 3500 лв.; - Препарат за под – 3000 лв.; - Препарат за стъкла – 500 лв.; - Дезинфектанти за различни повърхности (за почистване на мивка, баня, тоалетна и др.) – 7000 лв.; - Тоалетна хартия – 3500 лв.; - Салфетки - 3000 лв.; - Хартиени кърпи за ръце – 3000 лв.; - Гъба за чинии -100 лв.; - Стирки за под – 1000 лв.; - Метли -900 лв.; - чували за смет – 3000лв. Предвидените материали и консумативи са съобразени и обвързани с капацитета на Дневния център - 30 места за дневна грижа и 60 за почасови услуги, както и периода за предоставяне на услугата в рамките на проекта, а именно 38 месеца. Заложените разходи за тях са за повече брой комплекти и са съобразени с продължителността на услугата и обхванатите потребители от целевата група. Дейностите по предоставяне на услуги в Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства ще се предоставят от екип от 12 души със специфично образование, което да гарантира качественото изпълнение на предоставените услуги и функциониране на центъра, включително: 1 Директор, 3 социални работника, 1 психолог, 1 логопед, 1 рехабилитатор, 1 трудотерапевт, 1 хигиенист, 2 детегледачи и 1 шофьор. Лицата ще бъдат наети на пълен работен ден - 8 часа при пет дневна работна седмица за период от 38 месеца, с изключение на шофьора, който ще бъде нает на половин работен ден 4 часа. Общо предвидени разходи за възнаграждения на персонала са в размер на 541 224,62 лв. 0.00 0.00
Предоставяне на нови резидентни услуги – Защитено жилище за жени с умствена изостаналост с капацитет до 6 места : Целта на услугата е реинтеграция на хора с увреждания в обществото, чрез придобиване на основни умения за самостоятелен живот в среда близка до семейната. Капацитетът на защитеното жилище е 6 човека. В него ще могат да бъдат настанявани лица с лека и умерена степен на умствена изостаналост от 18 до 45 г., с възможност да бъдат изведени от специализирани институции, други социални услуги от резидентен тип и от общността. В защитеното жилище лицата ще водят самостоятелен начин на живот, като ще бъдат подкрепяни и от специалисти чрез психологическо, социално, правно, трудово и друго консултиране. В защитеното жилище ще бъде назначен обучен за целта екип, който да подпомага ползвателите в извършването на ежедневните дейности и да повиши уменията им самостоятелност. Услугите ще бъдат основани на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и съобразени с конкретните потребности на всяко прието на обслужване лице. Всички дейности ще бъдат насочени към формиране на умения за самостоятелен живот у ползвателите: консултиране, подкрепа и придружаване с оглед успешна социална интеграция и професионална реализация в прехода към самостоятелен живот. Продължителността на функциониране на защитеното жилище в рамките на проекта ще бъде 8 месеца. В рамките на социалната услуга на лицата ще се предоставят социални и психологически консултации, свързани с: 1. Подкрепа за самостоятелен живот на ползвателите на услугата чрез: • Консултиране - психологично, социално: формиране на увереност и личностен растеж; развитие на умения за жизнено планиране; развитие на умения за себеразбиране и адекватна самооценка; пълноценно осмисляне на свободното време чрез развитие на самопознанието. • Професионално ориентиране, свързано с изследване и актуализиране на професионалната ориентация; мотивиране за правилен професионален избор; професионално консултиране за търсенето и предлагането на пазара на труда; развитие на умения за търсене на трудова заетост; развитие на умения за само предлагане на пазара на труда; индивидуална подготовка за явяване на интервю – изготвяне на автобиография и мотивационно писмо; информиране и посредничество за образователни и стажантски програми за професионална квалификация; установяване на контакти с дирекции “Бюро по труда”; установяване на контакти и сътрудничество с: работодателски организации; водещи бизнес-организации; малък и среден бизнес. • участие в изработването на индивидуален план за напускане на защитено жилище; • идентифициране на потребителите, които след напускане на институцията ще се нуждаят от място за живеене и подкрепа за придобиване на самостоятелност 2. Консултиране, подкрепа и придружаване на потребителите с оглед успешна социална интеграция и професионална реализация в прехода към самостоятелен живот: • на потребители, които са приети в мястото за живеене; • на потребители в риск от общността. 57 194.97 16 714.14

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).