Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to create the necessary conditions for raising the qualification and competencies of pedagogical specialists and educational mediators from educational institutions in 3 municipalities - Omurtag, Tvarditsa and Nikola Kozlevo to work in a multicultural environment.
 The project will be implemented in partnership between the candidate Association Integro and 4 educational institutions - High School "Ts. Tserkovski", Nikola Kozlevo, High School "Neofit Rilski", Tvarditsa, Vocational School of Transport and Light Industry, Omurtag and Kindergarten "Happy childhood", town of Tvarditsa.
Several types of activities are envisaged within the project:
- Activities for analyzing the previous experience of educational institutions to work in a multicultural environment, identifying basic needs and requirements for improving the work in this direction and developing adequate strategies and plans to meet the identified needs. The activity will be performed by a team of external experts and educators from each partner.
- Conducting a cycle of trainings to increase the competencies of teachers and educational mediators to work in a multicultural environment. The trainings will be conducted in a program that includes various topics to get acquainted with the cultural characteristics of different communities and the specific characteristics of children from vulnerable communities, to learn methods and approaches to work in a multicultural environment, the importance of emotional intelligence to improve interaction between teachers , children and their families, the role of empathy, as an opportunity to improve communication, the role of mediation to improve cooperation between school and community, etc. Trainings with 1, 2 and 3 credits are planned, as well as joint two-day trainings for teachers and educational mediators.
-Activities to support pedagogues to acquire a higher professional qualification degree - taking fees and inclusion in preparatory courses.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Основната цел на дейността е да се подобри работата на партньорските образователни институции в сферата на работата в мултикултурна среда. Независимо, че в училищата и детската градина партньори по проекта, преобладават децата, чийто майчин език не е български, липсват специализирани стратетгии и планове за работа с тези деца. Някои дейности в тази насока са включени в общите планове или в някои от задължителните стратегии и програми на училището- за приобщаващото образование, за образователната интеграция и др. В същото време учителите споделят, че се нуждаят не просто от отделни действия и подходи за работа по различните учебни дисциплини , а от цялостна концепция за работа с деца от различни етноси. На практика сега съществуващите учебни планове и програми не са пригодени за работа с такива деца и учителите в повечето случаи или работят по общоприетите процедури или опитват нови методики на принципа проба- грешка. До момента не са правени специални проучвания и оценки на работата на училищата в мултикултурната среда и не може да се посочат най-съществените проблеми и предизвикателства. Необходимо е да се направи задълбочена аналитична оценка на сегашното състояние и на базата на идентифицираните въпроси да се разработи стратегия за работа на образователните институции в мултикултурна среда. Тези планове или стратегии ще бъдат уникални за всяко едно училище и ще отразяват конкретната специфика на проблемите. В рамките на дейността ще бъдат предприети следните стъпки: - Проучване на актуалната ситуация за работа в мултикултурна среда. В резултат от проучването ще бъде изготвен анализ на съществуващите проблеми и предизвикателства пред учителите в работата им с учениците в учебно- възпитателния процес, родителите на децата, за привличането на заинтересованите страни, в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, взаимодействието с училищното настоятелство и др. Анализът ще включва проучване на документи, провеждане на разговори с учители, родители и друг персонал в училище, срещи с представители на институции и местни власти. - Идентифициране на нуждите на педагогическите специалисти от нови знания и умения за работа в мултикултурна среда, - изготвяне на план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции - Оценка на досегашната работа на образователните медиатори и изготвяне на план за дейността им в мултикултурна среда. Дейността стартира веднага след подписването на договора и продължава максимум до 4 месец от началото на проекта. 18 500.00 17 000.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда.: След изготвянето на стратегиите за работа на училищата и детската градина, партньори по проекта в условията на мултикултурна среда и на базата на обобщените теми за обучение Асоциация Интегро ще започне процеса на организиране на обученията. Предвижда се в обученията да се включат всички 144 учители от персонала на партньорите и 45 медиатора от общините, в които са партньорските организации.Предвиждат се обучения и от двата типа- А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити и тип Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити. Всички обучения ще бъдат изнесени, като за всяка община това ще се организира в наличната база, с която общината разполага. Всеки учител от партньорските организации ще се включи в цикъл от обучения, които включват по едно обучение с присъждане на един кредит, едно обучение с присъждане на 2 кредита и едно обучение с присъждане на 3 кредита, като заедно с медиаторите ще участват и в едно съвместно двудневно обучение. Темите за обученията ще са измежду предварително идентифицираните теми: Културни особености и характеристики на различните етноси, Социализация на ромското дете, Предизвикателства, свързани с образованието на ромските деца и начините за тяхното решаване, Нуждата да адресираме социалното изключване и маргинализацията, причините и факторите за образователните предизвикателства на ромските деца, Аспекти и фактори, определящи идентичността, Културни нива и слоеве, Общи аспекти на комуникацията, Филтри на възприятията при комуникация, Механизми за развитие на предразсъдъци и стереотипи, Взаимодействие и партниране с родители и ромската общност, Емпатия и управление на отношенията, метода на ненасилствената комуникация, Въведение в концепцията за емоционална интелигентност- Развитие на емоционална компетентност и др. Обученията ще се възложат на външен изпълнител- институция съгласно чл. 43 от Раздел IV „Условия и ред за повишаване квалификацията на учителите, директорите и другите педагогически специалисти“ от Наредба №15 от 22.07.2019 г., обучителните организации по чл. 43, т. 2 следва да имат одобрени обучителни програми и да са вписани в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти. Възлагането е по реда на ПМС с публична процедура. Общият брой обучения е 64- по 15 с присъждане на 1,2 и 3 кредита и 19 двудневни обучения. 160 551.00 127 052.48
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда: Целта на дейността е да се мотивират педагози от партньорските организации за повишаване на квалификацията си и придобиване на по-висока професионално-квалификационна степен.Придобиването на такава степен е естествен завършек на цикъла от обучения, в които ще участват педагозите. В рамките на проекта средствата за придобиване на ПКС ще бъдат предоставени на учителите чрез партньорските организации в тнехните части от общия бюджет. Предвижда се в рамките на проекта за ПКС от 1 до 5 да се включат по 15 учители и още по толкова в подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС. Разпределението по училища/детска градина е следното: За най-голямото училище СУ "Неофит Рилски", град Твърдица- 6 учителя за първа ПКС, 7 за втора ПКС, 6 за трета ПКС, 7 за четвърта ПКС и 6 за 5 ПКС, съответно общо 13 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС СУ "Ц.Церковски" Никола Козлево- 4 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 4 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 4 за 5 ПКС, съответно общо 7 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС ПГ по ТЛП Омуртаг- 3 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 3 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 3 за 5 ПКС, съответно общо 6 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС ЦДГ "Щастливо детство" Твърдица- 2 учителя за първа ПКС, 2 за втора ПКС, 2 за трета ПКС, 2 за четвърта ПКС и 2 за 5 ПКС, съответно общо 4 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС Изборът на учителите за включване в процедури за придобиване на ПКС ще се прави въз основа на нуждите на училището и участието на всеки един от учителите в обученията. Изборът ще се прави от комисия, съставена от членове на екипа на Интегро и от съответното училище. ПКС се присъждат от висше учебно заведение според избора на съответния учител и в съответствие със съществуващата нормативна база. 8 835.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).