Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The provision of a social service, called "Warm Lunch", will contribute to addressing the problems of material poverty and social isolation of the population in Dimitrovgrad Municipality. By supporting vulnerable people with warm lunch meals, the goal of the project proposal to provide healthy and nutritious food for lunch for users, unable to provide it themselves or with the help of their relatives, should be achieved. The provision of such kind of meals will be a significant help for these persons, who rely on and depend on similar kind of help every day. In addition, they will also receive accompanying support, oriented to the needs and problems of the users, in order to improve their quality of life. The implementation of the activities under the programme aims to reduce the waste of food, the use of plastic products, in accordance with the idea for environmental protection.
The belonging of the persons to the basic target group should be checked and confirmed by the Directorate of Social Assistance, Dimitrovgrad.
The service will be provided to 530 people, who are living in all settlements of the municipality, being identified in the scope of the target groups, in accordance with the conditions of social isolation. For that purpose, all sources of information will be used - applications, open telephone line, signals of citizens, information from social service providers and institutions, etc. The planned social service, providing a warm lunch, will be implemented in accordance with the requirements of the national legislative frame, ensuring a balanced, varied and healthy meals of the target groups involved in, in compliance with the requirements of the national standards for food safety and healthy dietary norms.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: За потребителите по проекта ежедневно, в продължение на 458 работни дни в периода на изпълнение на проекта ще се приготвя топла храна – здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд включваща супа, основно ястие и хляб /поне веднъж седмично десерт/, приготвена от продукти с доказан произход при спазване на изискванията за грамаж, енергийна стойност, здравословен баланс на съставките и добър външен вид. За приготвянето и доставката на топлия обяд ще бъде нает изпълнител по реда на ЗОП, който ще отговаря на законово регламентирани изисквания към юридически лица, изпълняващи този вид дейности. При избора на изпълнител на проектните дейности по приготвяне и доставяне на топъл обяд ще се съблюдава същия да изпълнява следните изисквания: Да разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси и осигурена складова база; Да гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, което дава принос към здравословно и балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене; Да предвижда и прилага механизъм за недопускане на разхищение на храни; Да има разработена и внедрена система за управление на безопасността на храните ISO 9001: 2008 и/или ISO 22000:2005 и/ или еквивалент; Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата; Кандидатът е необходимо да притежава добра финансова стабилност, гарантираща упражняване на дейността, доказана с годишен счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последната приключена година - копие, и попълнена декларация за финансова стабилност. Ако кандидатът е юридическо лице регистрирано по реда на ЗТР в търговския регистър към Агенция по вписванията и годишния им счетоводен баланс и отчета за приходите и разходите им за последната приключена година са обявени в последния, не се изисква тяхното представяне към документите за участие; • Да спазва и прилага по целесъобразност принципите, посочени в чл.5 от Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група. Предвижда се храната да е в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 3/ 04.06.2007 г. на Министерство на здравеопазването, Министерство на околната среда и водите. Доставената храна ще бъде придружена с етикет предоставящ информация за храната на потребителите, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 1169 от 25.11.2011г. на Европейския парламент(ЕП). Проектните дейности включват упражняване на непрекъснат контрол на процесите на закупуване на продуктите и приготвянето им и няма да се допуска раздаването на претоплена храна, приготвена предишния ден. При приготвянето на храната, избраният изпълнител следва да спазва безопасни работни практики, изискванията за хигиена на храненето, качество и енергийна стойност на храната, грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания, всички разпоредби на Закона за здравето. Предварително изготвеното седмично меню ще гарантира разнообразие на видовете ястия и ще осигурява балансирано хранене на потребителите. Изпълнителят ще предоставя информация и за алергените, съобразно Регламент №1169/2011г. на ЕП и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Приготвените ястия е ще бъдат опаковани според хигиенните и санитарни изисквания на българското законодателство, съответно и етикирани. 806 384.40 561 184.00
Предоставяне на топъл обяд: Доставката на прясно приготвена здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд ще се извършва ежедневно до пунктове и при необходимост до домовете на трудноподвижните потребители като се използват специализирани и отговарящи на изискванията транспортни средства. Транспортните средства са на изпълнителя, на който е възложено приготвянето на храната и на домашния социален патронаж. Топлият обяд ще се доставя до пунктове: кухнята на домашен социален патронаж (ДСП), клубовете на пенсионерите по кварталите на Димитровград и по малките населените места в общината. Помещенията отговарят на нормативните изисквания на националното законодателство за обекти, в които се доставят и съхраняват храни и хранителни продукти, както и на действащите към момента разпоредби, по отношение на противоепидемичните мерки и ограничения, и изискванията за дезинфекция. В зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи в хода на изпълнение на договора, ще бъде създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите, като за използваните превозни средства, ще бъдат изпълнени всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни, както и регулярно ще се провеждат дейности по дезинфекция на транспортиращите коли. 56 446.91 39 282.88
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към предоставянето на храна, целят намаляване на нежеланите последици и трайно социалното изключване, произтичащи от материални лишения и бедност в страната. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, с цел подобряване на състоянието им на бедност и социална изолация. Предвижда се за организирането и реализацията на съпътстващата подкрепа за уязвимите лица да се осъществи от екип от общински служители, които ще отговарят за изпълнението, администрирането и отчитането на проекта. Опит в реализирането на съпътстващи мерки през години на изпълнение на предоставяне "топъл обяд" е в осъществяване на помощ и подкрепа на лица от целевите групи в зависимост от техните индивидуални нужди и проблеми - смяна на личен лекар, заплащане на битови сметки, придружаване до здравен специалист, получаване на лекарства предписани от НЗОК и други; Съдействие при подаване на документи в общинска администрация, Дирекция "СП" и други институции в зависимост от потребността на потребителя. Реализиране на групови срещи с потребители за информираност относно нови програми и проекти в община Димитровград; събеседване и информираност на актуални теми теми като: Опазване на околната среда ;- здравословно хранене; съхранение на храна и други. За максимално постигане на поставените цели екипът може да привлича служители на общинска администрация и социалните услуги в Общината. 56 446.91 39 282.88
Определяне на целевите групи: Дейностите по определяне на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи по програмата ще стартира преди подписването на договора, през месец февруари 2023г., както и ще продължи през целия период на изпълнения на проекта. Топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. В съответствие с целите на програмата целевите групи са: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; Идентифицирането на лицата, най-нуждаещи се от подкрепа за осигуряване на прехраната им и преодоляването на проблема с бедността, материални лишения и социална изолация ще се реализира, чрез пълноценно и гъвкаво използване на всички възможности и източници на информация. За целта ще се използват данни от проучвания, относно социалния статус на лица в риск, които община Димитровград, регулярно провежда като част от целенасочената си социална политика в подкрепа на лица и семейства, обект на социално подпомагане, лица с доказана липса на доходи и близки, възрастни семейства, самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии, лица с трайни увреждания, скитащи и бездомни лица, лица от уязвими групи, лица които поради инцидентни обстоятелства имат ежедневна нужда от подпомагане. Информацията ще бъде събирана и от сигнали на граждани, открита телефонна линия за заявяване на нужда и подкрепа на самотно живеещо граждани, възрастни лица над 65 години и/или лица с увреждания, центъра за обществена подкрепа, регистър на бездомните и скитащи, поддържан съвместно от община Димитровград и Дирекция „СП“, образователни институции, Български червен кръст, народни читалища, клубове за хората от третата възраст и/или инвалиди, кметствата по населените места в общината. Всички идентифицирани лица ще бъдат проверени за принадлежност към допустимата целева група от Дирекция „Социално подпомагане“. Проектните дейности, в това число и тези по идентифициране и подбор на потребителите на услугата ще се изпълняват съобразно принципа на равните възможности. На всеки етап от проекта ще бъде осигурена равнопоставеност на участниците, равенство между половете, недопускане на дискриминация, зачитане на човешкото достойнство, правата на детето, правата на възрастните хора, на хората с увреждане, правото на защита на личните данни. Проектът гарантира хората от целевите групи да имат равен достъп до проекта и ползите от него. Ще се следи за недопускане на двойно финансиране по време на изпълнение на дейностите, като се използват различни механизми за това. Ще се осъществява проверка, извършена от Домашен социален патронаж гр. Димитровград и Дирекция „СП“, предоставяща информация за липса или наличие на обстоятелства, че включените потребители не ползват други услуги, включващи хранене. Проверката ще се извършва при стартиране на проекта и при промяна на потребителите. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).