Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
направление 1 „Патронажна грижа“ (дейности 1-4): Осигуряване на подкрепа, чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания на територията на община Дупница, с цел задоволяване на индивидуалните им потребности. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа. В продължение на 12 месеца 123 потребители ще получават мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден, чрез различни по характер и структура дейности – медицински (поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др.), психологическа подкрепа и консултиране, комунално - битови услуги (придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др.) и др. Комплексността на настоящия подход се фокусира върху следните идентифицирани проблеми, изискващи навременно и пропорционално действие като: - здравни грижи и медицинско наблюдение - измерване на витални показатели; консултиране на хранителен и двигателен режим; наблюдение в следболничен престой; смяна на превръзки и др. - социални услуги за организиране на ежедневието - домашна и домакинска помощ ; снабдяване с храна , сервиране, помощ при хранене; придружаване до болнично заведение, служби и институции; придружаващи услуги преди лягане и след събуждане и др. Включването на потребители в дейността ще се извършва след изработване на оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности от социалните медиатори по проекта Те ще поддържат и досие за патронажна грижа на всеки потребител, в което ще се съхранява цялата свързана с него документация. Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 ч. на ден) ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Включва индивидуални сесии за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на възрастните хора и на лицата с увреждания, за които необходимостта от оказване на психологическа подкрепа е отразена в индивидуалната оценка на потребностите. Мярката ще се изпълнява от психолог с подходящ релевантен опит. Срещите с потребителите ще се извършват по ежемесечен график, изготвен от психолога и съгласуван с организтора на интегрираните здравно-социални услуги. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Подборът на потребители ще се извършва текущо от екипа по проекта, съобразно заявената от лицата необходимост. Извършването на доставките и предоставянето на административни услуги ще се става по график, изготвен от диспечера. Честотата на извършване на доставките ще се договаря индивидуално с всеки потребител, съобразно неговите потребности, възможностите на проекта и наетите за изпълнението на дейността лица. 4.Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. Осигурена мобилност на персонала, предоставящ услугите до потребителите на територията на общината. Логистичното осигуряване на транспорт на наетите лица от/до домовете на потребителите и от/до местата за изпълнение на услугите (магазин, аптека, социални служби, поща, офиси на доставчици на комунално-битови услуги, личен лекар и др.) ще се извършва от организатора на услугата и социалните медиатори, въз основа на ежемесечни графици. За целта се използва автомобил, закупен по процедура BG05M9OP001-2.040, както и при необходимост обществен транспорт, при спазване на принципите за икономичност и целесъобразност на разходите. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. 0.00 182 590.06
направление 2 „Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности“ (дейности 5-8): В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които предоставят тези услуги.На територията на Община Дупница ще се обхванат всичките ДДД- ЦНСТМУ- кап. 14 потреб. и 15 персонал;ДЦПЛУ с кап. 20 потреб.и 8 персонал;ДЦДУс кап. 20 потреб. и 8 персонал;ЦСРИ с кап. 40 потреб. и 9 персонал;ЦОП с кап. 20потреб. и 5 персонал и ЦОП„За да има щастие в детските очи“ с кап. 20потреб. и 5 персонал. Дейността включва следните мерки: 1. Осигуряване на ЛПС. Закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалните услуги на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: като маски, защитни очила, защитни лицеви екрани (шлемове), защитно облекло и ръкавици. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са деца и възрастни лица, с увреждания, с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и допълнителен персонал (санитари), който да извършва дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти. 3.Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с COVID -19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от корона вирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигени тестове. 4. Въвеждане при необходимост на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите. В социалните услуги на територията на общината няма необходимост от СМР за преграждане на помещения, с цел физичеко разделяне на потребителите. Сградния фонд на услугите позволява потребителите, които са заболели от корона вирус, както и контактните на тях лица да бъдат карантинирани и изолирани в самостоятелни стаи. Необходимо е наемане на допълнителен персонал (санитари), за да могат да се обособят отделни екипи, единият от които да обслужва само болните и карантинирани лица, а другият - останалите потребители. Необходимо е и осигуряване на технически средства с помощта на които потребителите на услугите ЦНСТМУ, ДЦДУ, ЦОП, ЦСРИ, ДЦПЛУ, ЦОП „За да има щастие в детските очи“, да продължат да ги ползват дистанционно чрез онлайн консултиране, скайп връзка и др. Техническите средства ще бъдат от голяма полза и за потребителите на социалните услуги от резидентен тип, за да могат лицата в условията на изолация и ограничения в резултат от епидемичната обстановка да поддържат комуникация и да общуват виртуално както с най- близките и значими за тях хора, така и със специалистите, които им оказват подкрепящи услуги - психолог, терапевт и др. 0.00 122 460.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).