Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще осигури изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите европейски и национални правила. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация, наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще гарантират:
- съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на експертите от екипа на проекта;
- спазване на времевия график;
- изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност;
- своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване;
- изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите;
- спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила;
- правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите и подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети;
В рамките на дейността ще бъде извършена и независима одитна проверка относно спазването на правилата за финансово-счетоводно отчитане на разходите по проекта и допустимостта на разходите, в съответствие с договора и бюджета към него.
Независимата одитна проверка от специализиран външен одитор ще представи информация, позволяваща да се удостовери, че разходите, заявени от МОМ във финансовия отчет са действително извършени, точни и допустими в съответствие с договора и приложимите правила. Одитната проверката ще установи дали:
- декларираните разходи са действително извършени и допустими;
- първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;
- транзакциите по проекта са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила, както и че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. |
82 996.80
|
57 643.41
|
„Информиране и консултиране за доброволно връщане и реинтеграция и разработване на индивидуални планове за доброволно връщане”: При изпълнението на тази дейност ще бъдат:
- предоставени индивидуални консултации на ГТС за запознаване с възможностите за доброволно връщане и реинтеграционни мерки и насърчаване на доброволно вземане на решение за връщане в страната на произход. Индивидуалните консултации ще бъдат предоставяни при зачитане на достойнството и спазване на човешките права на гражданите на трети страни;
- осъществена координация и обмен на информация с представителствата на МОМ в страните на произход на консултираните ГТС за обсъждане организирането и изпълнението на възможните реинтеграционни мерки
- разработени индивидуални планове за доброволно връщане и реинтеграционни мерки на лица от целевата група, като се вземат предвид консултациите с мисии на МОМ в страните по произход, специфичните нужди на лицата и техния капацитет да изпълнят реинтеграционните програми.
Разработените индивидуални планове ще имат за цел ефективно и трайно завръщане на лица от целевата група, чрез дейности като осигуряване на подкрепа преди заминаването, организиране и финансиране на пътуването и помощ при транзит и посрещане в страната на произход и реинтеграционна подкрепа с помощта на мисиите на МОМ в страната на произход след завръщането.
При разработването на индивидуалните планове за доброволно завръщане и реинтеграция ще се отчитат индивидуалните потребности на лицата от целевата група и конкретните нужди от реинтеграционна помощ.
Основата на всеки проект за доброволно завръщане изпълняван от МОМ е свободно взетото решение от ГТС. Решението за доброволно завръщане има два ключови елемента: свобода на избор, който се определя от липсата на всякакъв физически или психологически натиск върху лицето и информирано решение, което изисква време и наличие на достатъчно точна и обективна информация, върху която да се основава решението. С цел адресиране на тези принципи, в рамките на дейността ще се предоставят индивидуални консултации от експерти на МОМ и ще се набележат във взаимодействие с подпомаганите лица, комплекс от мерки, които обхващат действия преди заминаването, по време на пътуване и транзит, и пристигането в страната на произход, както и най-удачните реинтеграционни мерки в зависимост от потребностите на даденото лице.
Експертите на МОМ ще извършат индивидуални консултации с цел запознаване и разясняване на възможната подкрепа за доброволно завръщане и реинтеграция на граждани на трети страни. При тези срещи лицата ще се запознаят с възможностите, които предлага проекта за доброволно завръщане, със ситуацията в съответната страна на произход, като се наблегне на индивидуалния подход и съблюдаване на хуманитарните принципи и като се вземе предвид физическото и психологическото състояние на всяко лице, подлежащо на връщане. Ще се обсъдят възможните реинтеграционни мерки и ще се планира изпълнението на най-подходящата от гледна точка на лицето и осигуряване на устойчивост на връщането. При необходимост експертите на МОМ в България и в страните на произход ще съдействат за установяване на контакт със семейството на завръщащото се лице.
Специфичен фокус в изпълнение на дейността ще бъде подкрепата за уязвими лица, включително установяване на вида уязвимост и специфичните нужди на тези лица.
В рамките на дейността, в началото на проекта ще се проведе работна среща с представители на дирекция "Миграция", Държавната агенция за бежанци, ГДГП, НПО и международни организации с цел координиране на сътрудничеството и улесняване на изпълнение на дейностите по доброволно връщане на лица от целевата група.
Мерките за реинтеграция ще се планират в индивидуалните планове за доброволно връщане и реинтеграция, след дискусия с ГТС и отчитане на техните индивидуални нужди и проблеми.
В края на проекта ще се проведе финална работна среща с предствители на същите публични институции с оглед оценка на качеството на изпълнение на проекта, постигнатите резултати, обсъждане на научените уроци и тяхното отчитане при бъдещи проекти за доброволно връщане. |
26 641.12
|
204 406.06
|
Изпълнение на разработените индивидуални планове за подпомогнато доброволно връщане и реинтеграция: Дейността ще обхваща всички фази на подготовката и изпълнението на пътуването за доброволно връщане и изпълнение на реинтеграционни мерки, в съответствие с разработените по предходната дейност индивидуални планове за подпомогнато доброволно връщане и реинтеграционна подкрепа.
Финансова подкрепа за доброволно връщане на дадено лице от целевата група (закупуване на билет, помощ за осигуряване на документи за пътуване и т.н.) ще се предоставя само ако e налице свободно и информирано взето решение за доброволно завръщане от страна на лицето, както и ако състоянието на лицето позволява то да пътува.
В рамките на дейността ще бъде осигурена помощ и финансиране на лицето през целия процес на подготовка и осъществяване на доброволното връщане и последващите реинтеграционни мерки:
- осигуряване на необходимите документи за пътуване и съдействие пред представителства на трети страни и национални компетентни органи;
- осигуряване на транспорт в рамките на България при дейности, свързани с подготовката на връщането;
- закупуване на билет до страната на произход;
- осигуряване на временен подслон на гражданите на трети страни за кратък период от административното време, определено за доброволно напускане на България на уязвими лица при необходимост;
- медицински прегледи/лечение преди заминаване на уязвими лица при необходимост;
- предоставяне на малка сума на доброволно връщащите се мигранти, непосредствено преди заминаването;
- осигуряване на транспорт до летище София и помощ при изпращане.
- осигуряване на ескорт при връщане на непридружени деца и други уязвими мигранти, ако е необходимо
- осигуряване на помощ при транзит;
- осигуряване на помощ при посрещане;
- осигуряване на помощ от представител на мисията на МОМ в страната на произход при организиране и изпълнение на мерките за подкрепа на реинтеграцията на лицето.
- мониторинг на доброволното връщане
- мониторинг за устойчивостта на изпълнението на реинтеграционните програми
Мерките за реинтеграция ще се изпълняват на базата на одобрените индивидуални планове за подпомогнато доброволно връщане и реинтеграция и могат да включват:
- помощ при намиране на работа;
- оказване на помощ за започване на собствен малък бизнес или икономическа дейност в областта на земеделието;
- повишаване на професионалната квалификация;
- помощ за образование;
- медицинска помощ при мигранти със здравни проблеми
- оказване на помощ при намиране на подслон след завръщане, включително осигуряване на мебели, домакински уреди и други вещи за осигуряване на нормални условия за настаняване, както и други мерки за реинтеграция, допустими по ФУМИ 2014-2020.
При изпълнението на мерките за реинтеграция ще се прилага гъвкав подход, така че да се осигури максимална ефективност на реинтеграционната подкрепа и устойчивост на връщането. След пристигане в страната на произход, планираните мерки за реинтеграция ще могат да се видоизменят, след съгласуване с мисията на МОМ в България, в случай че условията и конкретната ситуация на завърналото се лице, покажат че друг вид реинтеграционна мярка, ще бъде по-ефикасна.
В допълнение в съответствие с правилата на МОМ за предоставяне на пдокрепа за доброволно връщане и реинтеграция ще се осъществи мониторинг на различните етапи от връщането, както следва:
- мониторинг за качеството на предоставената подкрепа за подготовка на доброволното връщане ;
- мониторинг на доброволното връщане;
- мониторинг за изпълнението на реинтеграционните програми.
Дейността ще се изпълнява на територията на България по отношение на мерките за подготовка на връщането, територията на ЕС и трети държави (по отношение на помощ при транзит) и на територията на трети държави (по отношение на помощ при пристигане и подготовка, изпълнение и мониторинг на реинтеграционни програми). |
1 010 758.15
|
296 268.60
|
Информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевата група и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на ЕС, чрез ФУМИ 2014-2020.
В рамките на дейността ще бъдат:
Разработена информационна брошура и плакат, отпечатани в 10000 бр. брошури и 100 бр.плакати и съответно разпространени сред целевата група от екипа по проекта и представители на публични и неправителствени организации в България с компетенции и отговорности в сферата на убежището, включително на централно и местно ниво.
В допълнение екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при осъществяването на срещи и консултации по проекта.
Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с проблемите на ГТС в България.
На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Националната програма на България, с подкрепата на ФУМИ 2014-2020 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация и публичност, съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Тази информация ще бъде отразявана също и във във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на дадена процедура за избор на подизпълнител.
Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ, като се спазват изискванията на информация и публичност по ФУМИ.
Ще бъде изготвена информационна табела и информационен банер за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство.
Всяка публикация на МОМ под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление:
“Този документ е създаден с финансовата подкрепа на фонд „Убежище, миграция и интеграция“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от МОМ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.” |
3 318.00
|
2 958.00
|