Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims to improve the working environment "TRIMEKS - Dimitrov, MAKSIMOV, Asaad" Ltd., by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and human resource management. This project focuses entirely on development and implementation of new, more innovative, more productive, efficient and flexible forms and patterns of work organization, including through the development of organizational systems for managing human resources, health and safety at work and extending working life in better health. in this regard, the project envisages the following activities:
1. Organization and Project Management
2. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development
3. Provide means of collective protection associated with safety and health at work and improve working and health status of employees
4. Providing a safe and healthy working conditions by purchasing protective equipment and special clothing.
5. Ensuring social benefits for workers by equipping sites for recreation.
6. Information and publicity.
Through the implementation of project activities will create conditions for integration of activities Safety and Health at Work as part of the overall business policy and will ensure sustainable development and greater efficiency of management. With the project TRIMEKS focuses on improving health and safety at work and providing benefits.By improving the working environment in predprietieto, aims to stimulate sustainable employment and the reduction of occupational accidents and diseases. For this purpose is planned to modernize the management of human resources, purchase of personal protective equipment and special clothing, buying air conditioners and other collective protection, as well as providing social benefits - by the equipment room for recreation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е успешно управление, изпълнение и отчитане на проекта, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство. В тази връзка се предвижда Ръководителят на проекта, подпомогнат от външна организация за управление на проекти да ръководят и координират проектните дейности в съответствие с нормативните документи, свързани с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП РЧР. В рамките на дейността по организация и управление на проекта ще се изпълняват следните задачи: - Осигуряване на цялостното управление на средствата под ръководството на Ръководителя на проекта - поддържане и архивиране на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта; - извършване на контрол от ръководителя на проекта, включително и на място, върху изпълнение на проектните дейности; - извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените процедури за избор на изпълнители, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици; - своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. С оглед успешното управление на проекта, ще се създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. Начин на изпълнение: 19 000.00 18 988.60
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси във „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД (Тримекс) : Целта на дейността е оптимизация на систамата за управлението и развитието на човешките ресурси, както и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г).Предвид основната дейност на фирмата, както и в съответствие с приетата стратегията за развитие на предприятието се предвижда в ТРИМЕКС да се въведат следните организационни промени по отношение развитието на системата за човешките ресурси:1. Въвеждане на гъвкави форми на заетост-работно време с променливи граници и ротация на работно място. В ТРИМЕКС с правилата за вътрешния ред към момента е въведно работно време на две смени за служителите, поради спецификата на работа и е уставена 5 дневна работна седмица по 8 часа. С въвеждането на гъвкаво работно време се очаква да нарастне ефективността и мотивацията на служителите, съответно да намалее текучеството на персонала и броят на отсъствията. Освен това фирмата ще има възможност да предложи на своите клиенти по-добри условия, тъй като ще се увеличи диапазонът от часове на работа. Това ще се отрази положително и на конкурентноспособността на компанията. Предимствата за служителите са, че ще имат достатъчно време за своите лични и семейни ангажименти. Друго основно предимство на плаващото работно време е, че позволява на служителите сами да организират работното си време, когато те са най-продуктивни, което ще е от съществена полза за по-възрастните служители, тези над 54 г. В ТРИМЕКС не са прилагани практики свързани с ротация на работното място, но при повишаване на обема на клиентите и поръчките в кухнята за ограничен срок от време се налага увеличаване броя на работниците в кухня, което може да се компенсира от сервитьорите, хигиенистите и друг помощен персонал. Също така впоследствие при обслужване на клиентите се налага увеличаване броя на сервитьорите, с което са налице условия за ротация на работното място на служителите.В рамките на настоящата дейност ще се въведе ротация на работните места, като така не само ще се даде възможност на работещите да разкрият по-лесно бъдещи възможности за себе си, но и ще се подобри сътрудничеството и адаптивността на работния екип на фирмата. Ротацията ще позволи и удължаване на трудовия живот на служителите над 54 г, тъй като ще им се предостави възможност през определени периоди от време да заемат по-ненатоварващи позиции, като по този начин ще се съхрани тяхната енергия и ще позволи използване на придобития опит, който те предават на останалите служители.Осъществяването на тази дейност предвижда за най-малко 14 броя заети лица да се прилагат гъвкави форми на заетост.2. Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието – ТРИМЕКС не разполга в момента с такъв софтуер. Ползите от въвеждането му ще са по отношение на организационното поведение, служителите и ръководството на фирмата, както следва:- Дефиниране на ясни правила и взаимоотношения в организацията и по-добър мениджмънт на персонала.-Прозрачни процедури за подбор, оценка на представянето и развитието на служителите, които изключват субективизма и са базирани на реално постигнати резултати и създаване на работни досиета на служителите.- Използване на автоматизирани процедури, които пестят време и съхраняват пълна история за действията на всички участници в тях, включително възможност за създаване на потребителски акаунти на служителите, в които те ще могат сами да завеждат и генерират бланки за отпуски, графици, болнични и друга документация, която така или иначе попълват и принтират.- Възможност за оперативно следене на въведеното плаващо работно време и ротация на работното място и др. - Софтуерният пакет следва да предлага модул, включващ обучение на служителите. Модулът е необходим с цел усъвършенстване на знанията, уменията и нагласите на заетите, за повишаване равнището на тяхното трудово представяне и за предоставяне на възможности за развитие на кариерата. 54 900.00 54 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с безопасните и здравословни условия на труд и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Състоянието на дружеството в момента на кандидатстване - Микроклимат, несъответстващ на граничните стойности на санитарно хигиенните норми за работна среда и наредба РД 07-3/2014 г.,е установен в работните помещения, в стаята за почивка, и кухненски помещения по параметър температура на въздуха през топлия и студения период на годината.Съществуващата климатизация и общообменна вентилация са с недостатъчен капацитет и не може напълно да осигурят съответно нормативно изискуемите температури на въздуха в работните кухненски помещения. Поради някои технологични процеси /печене,готвене на пара,пържене и др./,в резултат от едновременната работа на множество кухненски уреди, работната среда в кухненските помещения създават предпоставки за несъответствия и по параметър влажност на въздуха и прегряващ микроклимат, особено през топлия период на годината. Работещите в заведението и кухнята за заготовки са изложени на риск от температурни стресове в следствие на температурни флуктуации със значителна амплитуда, произтичащи както от пребиваването и преминаването през различни помещения с температурни разлики,така и от извършване на различни работни операции - разтоварването на доставки, зареждане на хладилна камера, работа в кухненски помещения и обслужване на клиенти. Известни неблагополучия се констатират също по показателя чистота на въздуха породени от неефективността и недостатъчността на приток на свеж въздух в помещенията. Неблагоприятните микроклиматични условия могат да бъдат причина за съществени промени във функционалното състояние на редица органи и системи: сърдечно-съдова, отделителна и нервна система,стомашно-чревен,водно-солев обмен.Високите температури през летния период предразполагат към бърза умора, липса на концентрация, пропуски и грешки в работата.Съществуващата вентилационна система в работните помещения- кухня и кухня за заготовки, с оглед недостатъчния си капацитет не може да осигури въздухоочистка на нужното ниво според стандартите. Осветеността в работните помещения не отговаря на светотехническите норми за осветеност от изкуствено осветление.Осветителните тела са стари и амортизирани /повредени,замърсени/тип луминисцентни панели,които освен неефективността си по отношение осигуряване на необходимата осветеност,създават и нежелани пулсации. Работните помещения-кухня и кухнята за заготовки са в задоволително общо състояние,но в помещението кухня липсва топлоизолация на външната фасада,което води до топлозагуби и неефективност при работа на климатизацията.Повредена е част от топло-и хидроизолацията в помещението кухня за заготовки,намиращо се в подблоково пространство, част от тавана е и част от покрив на сградата, на много места при дъжд се констатират течове, които могат да овлажнят части от електрически инсталации и създават предпоставки за злополуки.В кухненските помещения към момента няма поставени диелектрични килимчета.В тази връзка важна мярка за защита и превенция на риска от електротравми от попадане под електро напрежение от части на електрооборудване е поставяне на диелектрични килимчета пред всяка фурна,фризер,миялна машина.Използваните към момента работни столове и работни бюра са физически амортизирани,неудобни и не осигуряват необходимата ергономия на работните места. Част от работещите извършват своята дейност в седяща работна поза и при натоварване на една и съща група скелетни мускули. Работните столове и бюра не отговарят на изискванията за работа с видеодисплеи, основен работен процес на салонните управители.Във връзка с интензитета и честотата на негативно въздействие на разгледаните вредности и опасности, рискът за здравето на работещите е оценен като значим - повишен риск от възникване и развитие на сърдечно-съдови, инфекциозни, нервни и други социалнозначими заболявания, риск от възникване на професионални заболявания и травматизъм, повишен стрес по време на работа, дължащ се на вредности, опасности и незадоволително санитарно-техническо състояние на работнните помещения. 57 600.00 56 740.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Целта на дейността е подмяна и закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства (ЛПС) и/или специално работно облекло (СРО) за нуждите на заетите в „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД лица и за осигуряване на безопасността и опазване здравето на работещите. В рамките на изпълнение на дейността „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД ще закупи за своите служители по-добро СРО и ЛПС, които отговарят на европейските изисквания за качество и осигуряват безопасност на труда. Тази мярка е продиктувана от това, че настоящите лични предпазни средства се определят от последната разработена оценка на риска като неподходящи, неудобни, неефективни, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните операции и микроклимата в работните помещения. Настоящите СРО и ЛПС са с несъобразена материя на работното облекло с динамиката на работните операции, което води до неефективен топлообмен на организма. Предвид на това при прегряващ и преохлаждащ микроклимат се нарушава температурната хомеостаза и могат да се развият редица патологични отклонения в човешкия организъм. При динамична работа и изразен топлообмен на тялото и претопляне, в тези случаи се наблюдава нарушение на водно–солевия баланс на организма, промени в сърдечно– съдовата система с формирането на т.н. ранни кардиопатии, патологични изменения в храносмилателната, централната нервна система и др. Трудът е свързан с възможността за настъпване и на топлинен удар. Много важно е за работещите в динамична работна среда и изложени на риск от претопляне на организма да са осигурени с работно облекло от "дишашаща материя", конфортно и качествено. Като цяло поради бързото износване на средствата, осигуряващи безопасни условия на труд и технологичния прогрес, предоставящ все по-усъвършенствани, иновативни и сигурни решения, чийто технически характеристики осигуряват по-висока степен на защита, предприятието изпитва необходимост от замяна и надграждане на наличните към момента ресурси, свързани с безопасността на труда, за изграждане на една безопасна и по-благоприятна работна среда. Очаква се с тази мярка значително да се намалят рисковете - с до 25%, от трудови злополуки, професионални заболявания и неблагоприятни аварийни ситуации. С реализиране на дейността за закупуване на ЛПС и специално работно облекло се цели да се съхрани здравето на служителите на „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД и да се подобрят условията на труд в дружеството. Необходимостта от подмяна и закупуване на нови и по-модерни лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД е обосновано от факта, че осигуреното специално работно облекло и ЛПС за персонала на дружеството към настоящия момент е съобразено с минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето. Предвидените за закупуване по проекта нови ЛПС и специално работно облекло ще бъдат по-модерни с по-добри и съвременни експлоатационни качества, и с по-висок клас на защита и на износоустойчивост и конфорт на материята, с цел постигане на ефективен топлообмен на тялото и намаляване на риска от преохлаждане или претопляне на тялото. Съществуващите към момента ще бъдат заменени с най-новите иновативни и отговарящи на всички необходими стандарти ЛПС, облекла и обувки за работещите като материята ще бъде съобразена с динамиката на работните операции за всяка длъжност. Начин на изпълнение: Дейностите по осигуряване на ЛПС и СРО ще бъдат възложени на изпълнител. При избора на изпълнител ще се спазват процедурите в съответствие с глава 4 от ЗУСЕСИФ/ПМС № 118 /20.05.2014 г. При доставката ще се извърши входящ контрол на получената стока от Ръководителя на проекта или ръководството на фирмата, който включва преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. 26 000.00 22 527.92
Осигуряване на социални придобивки за работещите, оборудване на място за отдих и почивка: Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за работниците – място за отдих и почивка. Изборът за обособяване на помещение за отдих и почивка е провокиран от намеренията на фирмата да подпомогна и насърчава колегиалните взаимоотношения на служителите, да насърчава неформалната комуникация и междуличностните взаимодействия, с което ще се допринесе за подобряване на организационния микроклимат и ще доведе до по-добра ефективност на труда в предприятието. В рамките на дейността се предвижда извършването на текущ ремонт на помещение, намиращо се в ресторанта, фирмата го използва под наем с РЗП 20 кв. м, и осигуряване на подходящо оборудване и обзавеждане предвидено за социализация и отдих на служителите на „ТРИМЕКС – ДИМИТРОВ, МАКСИМОВ, АСААД”ООД. Посоченото помещение е в задоволително общо състояние, но се нуждае от текущ ремонт, за да прибодобие подходящ приветлив вид и да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да им се предостави адекватно място за отдих и почивка. Ремонтните дейности включват ремонт на вътрешни стени 47 кв.м и таван 20 кв.м (измазване и боядисване), ремонт и частична подмяна на дограмата (на отварящите се крила и затварящите се механизми) и др. подобни дейности. Предвидените СМР ще отговарят на релевантните стандарти и в резултат на изпълнението им помещенията ще могат да изпълняват предвидените им функции за отдих и почивка на служителите. Допълнително ще се подменят 4 бр. осветителни тела. За реализирането на дейността се предвижда и осигуряване на подходящо оборудване и обзавеждане на помещенията, съобразно предвиденото предназначение за отдих на служителите. Специализираното обзавеждане и оборудване ще даде възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден, от служителите. Също така през работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка. Осъществяването на тази дейност се предвижда за всички 13 броя заети лица. 35 800.00 35 599.50
Информиране и публичност: Описание Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Отпечатване и разпространение на рекламни и информационни материали; • Отпечатване на информационни (лепящи) стикери за доставеното по проекта обзавеждане и оборудване; • Изработване и монтиране на информационна табела, съдържаща основна информация за проекта, която ще бъде поставена на видно място в предприятието. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите впоследствие резултати по проекта. В рамките на дейността на заинтересовани лица ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Това се отнася и за предвидените правила за работа, методики и т.н Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта и ще окаже положително влияние по отношение на устойчивостта на постигнатите резултати. 1 900.00 1 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).