Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите: Подбор и назначаване на персонал.
Във връзка с предоставянето на социалната услуга в „Център за грижа за лица с психични разстройства“ е необходимо извършването на подбор и наемането на персонал, който да обезпечава новосъздадената услуга и потребителите, настанени в нея. Подборът на персонал е съобразен с изискванията на българското трудово законодателство, капацитета на услугата и спецификите в грижата за потребители с психически разстройства. Предвижда се разкриване на 12 щатни бройки, разпределени в следните длъжности: 1 управител, 1 социален работник, 1 трудотерапевт, 2 медицински сестри, 6 санитари, 1 огняр/поддръжка, съобразени с броя и специфичните потребности на потребителите, които се нуждаят от 24-часова грижа. В планираните длъжности могат да се извършват промени в съответствие с конкретните потребности на потребителите. Дейността е планирана за целия период на изпълнение на ПП, с цел осигуряване на персонал за незаети позиции и назначаване на нови служители при овакантяване на длъжности и липса на резервно класирани кандидати от проведения първоначален подбор.
Предвид това, че Центърът е разположен в непосредствена близост до ДПБ и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания, лекар-психиатър от ДПБ Ловеч и психолог от Дневен център ще са на разположение на потребителите с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение.
Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. При започване на работа всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентната услуга ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите.
Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на потребителите.
Целта на настоящата дейност е ефективна организация и управление при предоставянето на социалната услуга в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. За да се гарантира качеството на предоставянето на новата услуга ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции, който ще разработи детайлни правила за работа. С разработените вътрешни правила ще се регламентира дейността по функционирането на новосъздадената услуга; ще се осигури предоставяне на грижа в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалната услуга; ще се осигури инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на ефективността; ще се подпомогне и подкрепи дейността на персонала в ежедневната му работа; ще се предложат методи и средства за подкрепа. Вътрешните правила ще бъдат разработени в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба.
В рамките на изпълнявания от АСП проект по процедура BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” - Етап 1, АСП ще извършва оценка на потребностите и ще определи необходимостта от подкрепа на всяко лице. С фактическото преместване на потребителите ще стартира дейността на Центъра за грижа за лица с психични разстройства.
В подготвителните дейности за стартиране на дейността на социалната услуга ще се подготвят обществени поръчки по ЗОП и сключат договори с изпълнители, за да се обезпечи услугата: трудова медицина; обучение и супервизия на персонала; обзавеждане и оборудване; материали и консумативи, в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло; доставка на храна - кетъринг. Ще се сключат договори за предоставяне на телевизия, интернет, телефон и др. Ще се проведе въвеждащо обучение на персонала. |
2 000.00
|
1 500.00
|
Доставка на обзавеждане и оборудване: По проект № BG16RFOP001-5.002-0013-C02 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в гр. Ловеч”, бе изградена, оборудвана и обзаведена основната материално-техническа база. Преустроената сграда, находяща се в имот на Държавна психиатрична болница - гр. Ловеч, включва: 5 стаи с единично настаняване и 5 стаи с настаняване на двама души, всяка от тях със самостоятелен санитарен възел; стая за персонала със съблекалня и санитарен възел; кухненски бокс и трапезарен тракт, които позволяват участие на потребителите, вкл. тези в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна под формата на трудотерапия; 2 бр. дневни стаи, оборудвани с мека мебел за разговори и почивка и срещи с посетители; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене, гладене и др. По проекта е доставено основно обзавеждане и оборудване за всички помещения.
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на допълнително оборудване и обзавеждане на средни единични цени (с вкл. ДДС), както следва:
-- за дневната стая на потребителите: аудио система - 261,60 лв.; 9 стола х 38,30 лв.; бюро за компютър - 50,66 лв.; настолен компютър с прилежаща периферия - 1 529,92 лв.; климатик с монтаж - 1 052,00 лв.
-- за 10-те спални на потребителите: допълнително по 5 бр. спално бельо х 40,30 лв., възглавници х 9,00 лв. и завивки х 26,31 лв.; 15 бр. протектори за матраци х 23,03 лв.; 32 бр. комплекта от по 3 бр. закачалки за гардероб (вкл. и за персонала) х 6,83 лв.; 24,2 кв.м. комарници (вкл. за всички помещения с отваряеми прозорци) х 44,60 лв. за кв. м.;
-- за 10-те бани на потребителите и банята на персонала: 11 комплекта аксесоари от 6 части х 44,93 лв. ; 11 бр. огледала х 21,61 лв.; 16 бр. двойни закачалки х 6,33 лв.; 11 бр. стенни етажерки х 17,32 лв.; 35 бр. кърпи за ръце х 7,45 лв.; 15 бр. халата за баня за потребителите х 53,96 лв.
-- за склада, стаите на персонала и мокрото помещение - по 3 бр. комплекти кофа със стирка х 31,99 лв. и метла с лопата х 9,72 лв.; апарат за кръвно х 40,82 лв.; пералня х 609,33 лв.; 3 бр. сушилник за дрехи х 32,99 лв.; 3 бр. кош за пране х 26,29 лв.; 5 бр. леген х 4,66 лв.
-- за трапезарията и кухнята: по 1 бр. комплекти от 4 или 3 части различни размери тенджери х 117,30 лв., тави - 34,90 лв и тигани - 69,73 лв; 3 комплекта от по 24 бр. различни прибори за хранене х 42,79 лв.; комплект за готвене от 6 части прибори - 40,63 лв. и ножове - 28,93 лв.; 3 бр. дъски за рязане х 6,25 лв.; 3 комплекта сервиз за хранене от 19 части х 54,63 лв.; 15 чинии от неръждаема стомана х 11,40 лв.; 15 саханчета от неръждаема стомана х 7,49 лв.; 15 купи от неръждаема стомана х 6,82 лв.; 3 комплекта сервиз за чай/кафе х 18,86 лв.; 3 комплекта по 6 чаши за вода х 8,69 лв; 15 бр. поднос за сервиране х 5,77 лв.; 5 бр. оливерници х 15,52 лв.; 1 бр. сушилник за чинии - 25,66 лв.; миксер с пасатор - 38,43 лв.; тостер - 36,87 лв.; ел. кана за вода - 24,96 лв.; кафе машина - 157,00 лв.
-- за коридора: 4 шкафа за обувки х 107,00 лв.; 4 стенни закачалки (4-рни) х 77,27 лв.; 2 бр. пожарогасители х 52,70 лв.
|
10 690.92
|
11 462.54
|
Създаване на Център за грижа за лица с психични разстройства и предоставяне на услугата: Предоставянето на новата услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на психическо увреждане, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване.
Ще бъдат настанени 15 потребители, определени от АСП, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план на лица, които са изведени от специализирани институции и ДПБ, както и лица от общността, чакащи за настаняване.
Ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната - оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация със социални, здравни, образователни и други подкрепящи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. Услугата включва разнообразни медицински, консултативни и терапевтични дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Терапевтичните и консултативните дейности ще се осъществяват от специалисти - социален работник и трудотерапевт, които ще съдействат и подкрепят потребителите, посредством индивидуални и/или групови занимания. Ще имат осигурен достъп, при необходимост от психолог и психиатър.
Предоставянето на услугата ще осигури по-добро качество на живот на потребителите, чрез осигуряване на 24-часова индивидуализирана грижа, подкрепа и социално включване. Целта е да се постигне и развие най-добро качество на предоставяните социални услуги от резидентен тип, при спазването на правата и интересите на потребителите на услугата.
За оптимално предоставяне на услугата от значение е структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Персоналът, нает по проекта, както и предварително планирания и повтарящ се дневен режим ще осигурят чувството на сигурност и подкрепа. Услугата ще осигури на ползвателите лично пространство, право на предпочитания и личен избор, както и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в новия дом на потребителите, чрез предоставяне на жилище, в което те да живеят възможно най-нормално и пълноценно и да участват в живота на общността. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга.
В рамките на общо 5 дни - 40 часа ще се проведат обучения на персонала от избран външен експерт:
-- Началното обучение ще се проведе непосредствено преди стартиране на дейността по предварително изготвена програма, която включва: запознаване с вътрешните правила, организацията, процедурите и документацията в центъра за грижа; инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; специфики при работата с лица с психични разстройства; оказване на първа долекарска помощ и др.
-- Надграждащото обучение се предвижда да се проведе след стартиране дейността на центъра. Надграждащото обучение ще е насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на всеки отделен потребител на услугата, след направена оценка на потребностите и необходимост от индивидуална подкрепа.
Осигуряване на супервизия от квалифициран психолог и подкрепа на персонала при предоставянето на услугата:
-- Всяко тримесечие се предвижда да се провежда по една групова супервизия на персонала от квалифициран психолог и индивидуални супервизии при поискване от служител, общо в рамките на 20 часа. Целта е снемане на напрежението и професионалния стрес, поддържане на професионалното самочувствие на специалистите и/или консултиране при разрешаване на трудни конфликтни ситуации за работещите в социалната услуга. |
273 347.36
|
268 105.40
|