Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal aims to provide support in the home environment for persons with rehabilitated and elderly people dependent on care, by expanding opportunities for the provision of social and integrated health and social services in the home environment, incl. and in the context of pandemic situations. The implementation also supports the upgraded activities under various operations and schemes implemented in the two previous program periods.
Under the current "Caring Home" operation, within 19 months, hourly integrated health and social services will be offered, which will be tailored to the individual needs of the users - the elderly and disabled, as well as their families. The implementation of the project, will provide employment to at least 40 unemployed persons of working age, and it will encourage and support the deinstitutionalization process by creating an opportunity to include at least 180 users to receive complex care at home. The provision of integrated conditions for an independent and dignified life for the elderly and the disabled through the provision of quality, affordable and sustainable long-term care services according to their individual needs while achieving a better balance between quality, efficiency and effectiveness of services.
The integrated services will complement the existing local activities in the community, DSP, Public Dining Room and Hot Lunch under the Food Program, specializing in the delivery of ready meals in a home environment in the territory of 44 small settlements. Offering them together will contribute to completeness in the measures for an independent and dignified life of the elderly and people with disabilities in a home environment.
The project will also generate high added value on the beneficiary's experience in the delivery of this type of service, through the created Center for Patronage Care, built under the "Patronage Care", "Patronage Care+" scheme, etc., financed under the 2014-2020 OPDHR.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания: Изпълнението на дейностите по проекта "Грижа в дома в община Тунджа" , като УОИИ ще е възложена за управление на отдел "Социални услуги" в община " Тунджа". Отделът е второстепенен разпоредител с публични средства. Д-те ще включват: 1.Предоставяне на почасови мобил. интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания - дейности от битов характер ,здравни услуги, недублиращи тези по НЗОК - мерене на кръвно, контрол при приемане на лекарства, манипулации, връзка с личен лекар при необходимост и др.; рехабилитационни дейности и консултации и др.; 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, в т.ч.заплащае на битови сметки както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. 3. Превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4.Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобил. интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. С изпълнението на дейностите ще се осигури продължаване и разширяване на подкрепата по осигуряване на почасови мобил. интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда,включително и в контекста на пандемична ситуация. Изпълнението на дейността планираме да бъде 16 месеца, като първият ще бъде подготвителен, а през останалите 15 месеца ще се предоставят интегрираните услуги за възрастните лица и хората с увреждания. Предвид специфичната териториална структура на общината, през първият месец ще бъдат ангажирани 1 щ.дл. за ръководител на услугата, 1 щ.дл. социален работник/координатор и 1 щ.дл.шофьор на трудов договор, които ще извършат посещение по домовете за изготвяне на социалните оценки на кандидат- потребителите. В рамките на 1-я месец ще се приемат документи и за лицата, които ще кандидатстват за домашни помощници и специалисти по проекта. Ще бъде извъшено наемане на определените лица за работа, след което ще преминат обучителен курс, преди стартиране на соц услуги. Услугите ще се предоставяни почасово на базата на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите. Услугите ще се предоставят по график от здравни специалисти, рехабилитатор/и, психолог, наети по гражд. договори, а комунално, битовите дейности ще се изпълняват от 40 щ. дл. "домашни помощници",. От реализираните икономии в перо 1.1 от 07.09.2023 г. ще бъдат наети 6 щ.дл. "домашни помощници" , или общо 46 щ. дл. с различна часова заетост, до 12.01.2024 г., За времето на удължаването. разчета на бюджета е съставен така, за да бъдат удовлетворени 40 щ.дл на позиция "домашен помощник". Изготвянето на индивидуалната оценка на потребностите, индивидуалният план за подкрепа, графика за посещение от здравните и социални специалисти, актуализацията му при включване на нови потребители и/или отпадането на други, както и контрола по доставката на интегрираните услуги ще се извършва от социален работник / координатор и ръководител на услугата. В рамките на пректа ще се предоставя психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и близките им, която е насочена към възстановяване на психо-емоционалния статус, подкрепа за социална интеграция и водене на самостоятелен и независим живот; Ще бъдат провеждани переодично групови/индивидуални супервизии на служителите. Фокусът им ще бъде поставен върху работата с целевите групи, трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите/вкл. в условията на пандемия/, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Провеждането им ще осигури експертно, професионално ориентирано наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на интегрираната социална услуга за целевата група. Предвиждаме в рамките на проекта да бъде осигурена подкрепа за 180 потребители в домашна среда 1 923 645.22 1 114 916.35

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).