Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 8 бр. експерти и закупуване на материали): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал – 8 бр. експерти.
Предвидено е назначаването на следните специалисти част от екипа на П И Н Консулт ЕООД:
1. Инженер, електрически машини и апарати (НКПД 21516008)
2. Техник, електрически системи (НКПД 31133006)
3. Инженер, автоматизация (НКПД 21516001)
4. Машинен инженер (НКПД 21446049)
5. Техник, електрически машини и апарати (НКПД 31133005)
И специалисти от екипа на ТУ – Варна:
6. Експерт 1 Изследовател (НКПД 24225089)
7. Експерт 2 Изследовател (НКПД 24225089
8. Експерт 3 Изследовател (НКПД 24225089
За да изпълнят задълженията си, наетия персонал ще се нуждае от следните ДМА, ДНА описани в Дейност 3 и Дейност 4 и следните видове материали:
1. За конструкция
2. За дискове
3. За електро двигатели
4. За управление
5. За магнити
6. За тръби
7. За корпус
8. За движещи елементи
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Определяне на концепция на технологията
Срок за изпълнение - 1ви проектен месец (продължителност 1 месец)
2. Проектиране на механичните конструкции на опитните постановки за първоначални изпитания (TRL2). Целта е да се определят материалите, необходими за направа на експериментален модел.
Срок за изпълнение – 2ри проектен месец (продължителност 1 месец)
3. Доставка на материали и части. Изработка на компонентите на конструкциите. Направа на експериментален модел
Срок за изпълнение – 3ти проектен месец (продължителност 1 месец)
При изпълнението на етапи 1-3 ще участват само специалистите на П И Н Консулт ООД
4. Доказване на техническата приложимост и концепцията чрез сваляне на представителни данни и извършване на аналитични изследвания.
Срок за изпълнение – 4ти проектен месец (продължителност 1 месец)
Изпълнението на т. 3 и т.4 ще позволят достигането до TRL 3.
5. Направа на експериментален модел, чрез който ще се определят зависимостите на процесите.
Срок за изпълнение – 5ти проектен месец (продължителност 1 месец)
6. Обработка на данните от извършените изследвания и конструиране на модел, в който са интегрирани всички технологични елементи за лабораторно тестване.
Срок за изпълнение – 6ти проектен месец (продължителност 1 месец)
7. Изследване на моделите. Сваляне на техническите характеристики. Проучване на различните режими на работа. Определяне на алгоритъма на работа и начини и методи за изчисления.
Срок за изпълнение – 7ми проектен месец (продължителност 1 месец)
8. Анализ на резултатите
Срок за изпълнение – 8ми проектен месец (продължителност 1 месец)
Изпълнението на от т. 5 до т.8 ще позволят достигането до TRL 4.
9. Проектиране на подобрени конструкции и управления. Създаване на предствителна среда и свързване на модела към нея
Срок за изпълнение – 9ти проектен месец (продължителност 1 месец)
10. Извършване на измервания при работата на модела в релевантна среда
Срок за изпълнение – 10ти проектен месец (продължителност 1 месец)
Изпълнението на от т. 9 до т.10 ще позволят достигането до TRL 5.
11. На база преминатите етапи до момента ще се направят необходимите анализи. При необходимост ще се направи преработка на модела и свързването му към реалистична среда.
Срок за изпълнение – 11ти проектен месец (продължителност 1 месец)
12. Готовото техническо решение ще се демонстрира от гледна точка на системното му приложение.
Срок за изпълнение – 12ти проектен месец (продължителност 1 месец)
Изпълнението на от т. 11 до т.12 ще позволят достигането до TRL 6.
В етапи от 4 до 12 ще участват всички от екипа на П И Н Консулт ЕООД и ТУ-Варна.
За изпълнението на дейността ще се сключат трудови договори с членовете на екипа на П И Н Консулт ЕООД и ТУ-Варна. |
188 300.00
|
217 253.44
|
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 8 бр. експерти): Тази дейност включва създаване и тестване на прототип на иновативния продукт.
Дейността е продължение на изпълнените етапи от Дейност 1 "Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация" и включва следните етапи:
1.Проектиране на нови компоненти и схема на прототип
Срок за изпълнение – 13ти проектен месец (продължителност 1 месец)
2. Изработка на новите конструкции. Доставка на материали и части.
Срок за изпълнение – 14ти проектен месец (продължителност 1 месец)
3.Изработка на прототип
Срок за изпълнение – 15ти проектен месец (продължителност 1 месец)
4. Свързване на прототипа към реална локална отоплителна инсталация
Срок за изпълнение – 16ти проектен месец (продължителност 1 месец)
5. Тестване на прототипа
Срок за изпълнение – 17ти проектен месец (продължителност 1 месец)
6. Финални изпитания и демонстриране работата на прототипа в реална среда
Срок за изпълнение – 18ти проектен месец (продължителност 1 месец)
Изпълнението на точки от 1 до 6 ще посволят достигането до TRL 7.
В етапите ще участват всички от екипа на П И Н Консулт ЕООД и ТУ-Варна.
В изпълнението на дейността ще участват лицата назначени по проекта и подробно разписани в Дейност 1, както и ще се ползват ДМА и ДНА закупени съгласно описанието в Дейност 3 и Дейност 4. |
96 000.00
|
62 085.56
|
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) и материали необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиването на 10 бр. ДМА): За изпълнението на предвидените по проекта Дейност 1 и Дейност 2 е необходимо закупуването на специализирани ДМА за подготовката на експерименталните модели и прототипа.
Предвидени за закупуване са:
1. Стационарна работна станция за софтуер - 1 брой
2. Стационарна работна станция - 3 броя
3. Мобилна работна станция - 1 брой
4. Графичен таблет - 1 брой
5. Цифров четириканален осцилоскоп - 1 брой
6. Двуканален лабораторен захранващ блок - 1 брой
7. Триканален лабораторен захранващ блок - 1 брой
8. Мрежов анализатор.- 1 брой
Стационарна работна станция за софтуер е необходима за разработването на иновацията в областта на инженерното проектиране. Тя представлява компютърна конфигурация с параметри позволяващи свободна работа с CAD/CAM софтуер и на софтуер за симулиране на процеса по производство на пластмасови изделия. За работа с тези софтуери е необходима компютърна конфигурация с определени характеристики. На нея ще се извършва проектиране, анализ и предварителни изчисления на механичните конструкции, възли и детайли на опитните постановки, експерименталните модели, прототипа и бъдещите разработки.
Във връзка с необходимостта от алализиране на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията ще се закупят 3 броя стационарни работни станции (компютърни конфигурации), които да обезпечават дейностите по документални изследвания, математически изчисления, анализи на зависимости, математически модели и други необходими за подготовка и извършване на индустриалните научни изследвания.
Мобилната работна станция (преносим компютър-лаптоп): ще се използва за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията. Тя ще обезпечава дейностите по документални изследвания, математически изчисления, анализи на зависимости, математически модели и други необходими за подготовка и извършване на индустриалните научни изследвания. Ще се ползва при извършване на измерванията в базите на партньорите на проекта.
Графичен таблет: Необходим е за бързо и точно дигитализиране на работните чертежи по време на работните срещи на екипа. По този начин с помощта на писалка и естественото движение на ръката при рисуване може много по-лесно да цифровизирате работната скица и след това тя да се обработи с графичен софтуер.
Цифров четириканален осцилоскоп: Необходим е за следене на електрическите параметри и записване на направените измервания. Ще даде необходимата информация за разработването и настройката на управляващия блок.
Двуканален лабораторен захранващ блок ще се използва за захранване на изпитваните електронни схеми и устройства, които ще са част от управлението на електромагнитния генератор на топлинна енергия.
Триканален лабораторен захранващ блок - ще се използва за захранване на изпитваните електронни схеми и устройства, които ще са част от управлението на електромагнитния генератор на топлинна енергия. Също така ще може да се захранят интегрални схеми, което е необходимо при тяхното програмиране, изпитване и настройки. Чрез интегралните схеми ще се задава алгоритъма на управление на процесите.
Мрежов анализатор: Ще се използва за извършване на анализ на електрическите процеси в електромагнитния генератор на топлинна енергия. Ще може да се следят параметрите на входа на иновативния продукт, на генерирания ток от електомагнитните полета и да се свали зависимостта между електрическите величини и топлинните процеси.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител (1 месец)
2. Доставка на оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец)
3. Използване на оборудването за нуждите на проекта (от 2 до 18 месец) |
33 900.00
|
32 911.00
|
Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиването на 2 бр. ДНА): За изпълнението на предвидените по проекта Дейност 1 и Дейност 2 е необходимо закупуването на специализирани ДНА за разработването на продуктовата иновация.
Предвидени за закупуване са:
CAD/CAM софтуер - 1 брой
Софтуер за симулиране на процеса по производство на пластмасови изделия - 1 брой
Софтуерите са необходими за извършване на изследвания, изпитания, измервания необходими за разработването на иновацията.
Чрез тяхще може да се извършва проверка на сглобките, раздвижване и тестване на сглобените единици. Ще извършват якостни изследвания на детайли, което може да предотврати нежелани последствия. Необходими са за разработване и проектиране на детайлите, възлите, тялото и всички скрепителни елементи.
1. CAD/CAM софтуер: за инженерното проектиране на механичните конструкции на опитните постановки за първоначални изпитания и проектиране на детайлите при разработване на иновацията
- създаване на 3D детайли
- директна работа с DWG файлове
- двупосочна асоциативност между сглобената единица и детайлите в нея
- якостни изследвания на детайли
- инструменти за базов анализ на флуиди
- раздвижване и тестване на сглобени единици
Част от детайлите и корпуса на електромагнитния генератор на топлинна енергия ще са изработени от изолационен материал – пластмаса. Тя трябва да е устойчива на топлина и с определени топлинни характеристики. За проектирането и изследването на пластмасовите детайли преди пристъпване към изработката им на екипа е необходим софтуер. На него ще се изработи дизайна и ще даде оценка и оптимизиране пригодността за производство и прилагане на бъдещите детайли още в най-ранната фаза на проектирането им. Това ще даде навременно решение за производството на матрицата (шприц формата) за пластмасовите изделия.
2. Софтуера за симулиране на процеса по производство на пластмасови изделия ще послужи за:
- Оценка на пригодността и оптимизиране за производство на детайлите в най-ранна фаза на проектиране
- Симулиране на запълването на формата и застиването на материала
- База данни с над 4000 материали и техните характеристики
- Симулиране запълването на формата и застиването на материала
- Симулиране запълването на формата и застиването на материала
- Откриване на съшивните линии и евентуални всмукнатини или въздушни джобове
- Определяне на усилията на затваряне
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител (1 месец)
2. Доставка на ДНА и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец)
3. Използване на ДНА за нуждите на проекта (от 2 до 18 месец) |
45 300.00
|
44 900.00
|
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на плакат - 1 бр. и стикери - 10 бр.): Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото къммомента на изпълнение на дейността законодателство.
Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. плакати и 10бр. стикери за новозакупеното оборудване.
Плакатът ще бъде с размери минимум формат А3 и ще включва информация за името на проекта и главната му цел, емблемата на Европейския съюз (в съответствие с графичните стандарти), логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство.
На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. В документите, свързани с изпълнението на дейността, ще бъде посочена информация относно оперативна програма, която предоставя подкрепата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
В трудовите договори на новоназначените служители, сключени по проекта, ще бъде описан номера на договора за БФП и информация, че проекта се финансира по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител (1 месец)
2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец)
3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 18 месец) |
500.00
|
350.00
|