Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The data of the state of the art of the Bulgarian labour market shows stable negative trend of increasing of the unemployment among the disadvantaged people, those aged over 54 and of youth up to 29 years old. These are forming the group of the riskiest unemployed people.
The activities of project “Creation of new working places in hospice “Queen Eleonora – Varna” Ltd.” are focused exactly to the above mentioned group.
The goal of the project is to create new, sustainable working places for 17 representatives of the target group of the unemployed or inactive people: 4 unemployed or inactive persons with disabilities, 11 unemployed over 54 years of age, and 2 young unemployed (up to 29 years old).
An integrated approach is applied in order the goal to be achieved. This includes a set of diverse by type and way of impact activities: a 12-month employment will be ensured for the target group representatives by creation of 17 working places in the hospice – 8 hospital attendants, 7 Social assistants, 1 PC operator in a call center and 1 driver in a call center. An opportunity for professional qualification improvement will be granted to the staff employed within the project, by ensuring a training for acquiring a professional qualification and training for obtaining key competences; a safe and healthy working environment will be ensured by realization of investment expenses for purchasing of the necessary equipment for the new working places.
After the completion of the project 12 of the newly created working places will be kept.
With the implementation of the project activities the quality of life of the Bulgarian citizens will be raised by improvement of the human resources, increase of the employment level, ensuring the access to qualified education and long life learning and strengthening the social inclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управление и изпълнение на проекта: Целта на дейността е с създаването на оптимален модел за управление, организация и изпълнение на проектните дейности. Успешната реализация на проекта ще зависи до голяма степен от умението на екипа по проекта да осъществи ефективното възлагане на изпълнението на дейностите по проекта на физически и юридически лица, притежаващи висока квалификация, богат опит и необходимите умения. В управленският екип ще се включат 3 души: Ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител. В рамките на дейността ще бъдат разработени функционални характеристики и сключени граждански договори с управленческия екип и изготвен план за управление на проекта. 21 000.00 20 997.98
Наемане на безработни и/или неактивни лица : Целта на тази дейност е да се осигури заетост за представители на целевата група на проекта. В рамките на дейността се предвижда да бъдат наети на трудов договор в Хоспис Царица Елеонора - Варна общо на 17 лица за срок от 12 месеца. Новонаетите лица ще са от следните категории: Безработни или неактивни лица с увреждания - 4 души; Безработни лица на възраст над 54 г. - 11 души; Безработни младежи до 29 г. - 2 души. Служителите ще бъдат назначени на следните длъжности: Болногледач (код по НКПД 5321 1001) - общо 8 души, от тях 1 младеж до 29 г., 4 души с увреждания и 3 на възраст над 54 г.; Социален асистент (код по НКПД 5322 1003) - 7 души на възраст над 54 г.; Оператор на компютър в Кол център (код по НКПД 4114 - 1002 )- 1 младеж до 29 г.;Шофьор на автомобил в Кол център(код по НКПД 8322 3001) - 1 лице на възраст над 54 г. Изисквания за длъжностите разписани в длъжностните характеристики : Длъжност "Болногледач": Образование - средно; Професионална квалификация - "Болногледач"; Основни функции: Предоставя базови здравни грижи и подпомага дейността на специалистите по здравни грижи в Хосписа. Под ръководството на лекар подпомага нуждаещия се при удовлетворяване на основните му жизнени потребности -хранене, хигиена, движение, дишане, отделяне, сън, почивка, обучение и забавление и осигуряване на психосоциален комфорт. Изисквания към работното място- Болногледачът осъществява трудовата си дейност на стационарно работно място, оборудвано с подходящи медицински помощни материали, пособия и консумативи -медицински шкафове, превързочни материали, болнични легла, хигиенни колички, инвалиден стол, тоалетен стол, подлога, термометър, апарат за кръвно налягане, памперси, постелъчно бельо, специални транспортни средства - медицинска носилка, инвалидна количка и др. Длъжност "Социален асистент": Образование - средно; Професионална квалификация - "Болногледач"; Основни функции: осъществява трудовата си дейност в дома на пациентите, като ги помага с персонални и терапевтични нужди при осъществяване на лична хигиена, хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства в съответствие с плановете за лечение,изготвени от медицински специалисти; води електронни записки за грижите за пациента, промените в състоянието, реакциите от грижите и лечението и предава информацията в Кол центъра на Хосписа; уговаря приемни часове и придружава пациентите при посещенията им при лекари и други медицински специалисти с автомобила на Хосписа. Изисквания към работното място- Социалният асистент осъществява трудовата си дейност в дома на пациента, работи със съответно оборудване -превързочни материали, инвалидна количка, тоалетен стол, подлога, термометър, апарат за кръвно налягане, памперси, постелъчно бельо, и др. и с таблет за набиране и предаване на информация за здравния статус на пациента. Длъжност "Оператор на компютър в Кол център": образование - средно; професионална квалификация - Оператор на компютър; владеене на английски език. Основни функции: работи със специализирана софтуерна програма на Кол центъра на Хосписа; получава информация по телефона (включително и на английски от чуждестранни пациенти) от пациентите и по електронен път от социалните асистенти и я обработва, въвежда и предава за ползване. Изисквания към работното място - компютърна система, специализиран софтуер за връзка на центъра с болните и подвижния медицински кабинет и възможност за конферентна връзка за консултация по телефона, интернет. Длъжност "Шофьор към Кол център". Образование - средно, Свидетелство за управление на МПС категория В и опит в управлението на автомобил минимум 5 г.Основни функции: управлява и обслужва автомобил за транспорт на хора с увреждания, транспортира болни до лечебни заведения за контролни прегледи и социални институции; транспортира екипа от подвижния медицински кабинет до домовете на пациентите. Служителите на новите работни места ще бъдат назначени на пълно работно време - 8 часа. 105 267.53 106 383.83
Провеждане на професионално обучение за придобиване на квалификационна степен на вече наетите по проекта лица: Целта на дейността е повишаване на професионалната квалификация на наетите по проекта лица. За работните места на които ще бъдат наети лицата от целевата група, работодателят изисква съответното образование и проф. квалификация, подробно разписани по длъжности в Дейност 2. За длъжностите "Болногледач" и "Социален асистент", изискванията на работодателя е притежаването на проф. квалификация "Болногледач". Дългогодишният опит на Дружеството в търсенето и наемането на лица с такава проф. квалификация показва, че на трудовия пазар има изключителен дефицит на такива кадри. Към настоящия момент в Хосписа работят 7 болногледачи, като нито един от тях няма професионална квалификация "Болногледач". От създаването на лечебното заведение, нито един кандидат за заемане на тази длъжност не е притежавал такава професионална квалификация. Болногледачите предоставят грижи на пациенти със специфични здравословни потребности: възстановяващи се след остър стадий на заболяване, на хора с увреждания. Те удовлетворяват както основните им жизнени потребности, а така също изпълняват специфични функции свързани с физиологичните дейности на пациентите - дейности за подпомагане дишането , на отделителните функции, овладяване на хипо- или хипертермия и др. Предвид това, и за да могат да изпълняват своите трудови задължения професионално и качествено за новоназначените лица , които не притежават изискващата се професионална квалификация, в рамките на проекта ще бъде осигурено Проф. обучение за придобиване на квалификация по професията „Болногледач", от област на образование „Здравеопазване" и професионално направление 723 „Здравни грижи", съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение. Държавното образователно изискване за придобиването на квалификация по професията 723020 „Болногледач" (съгласно НАРЕДБА № 73 от 26.09.2012 г. за придобиване на квалификация по професията „Болногледач"), определя изискванията за придобиването на втора степен на професионална квалификация за специалността 7230201 „Здравни грижи". Хорариум на обучението - 660 учебни часа (45 минути): 264 часа теоретично обучение и 396 часа практическо обучение. Брой на обучаваните лица - 15. Продължителност на обучението - до 4 месеца. Обучението ще бъде удостоверено със Свидетелство за II степен на проф. квалификация по професията „Болногледач", след успешно преминати държавни изпити. Необходим фин.ресурс: 15 обучаеми х 1200 лв = 18 000 лв За длъжността "Оператор на компютър в Кол център" работодателят изисква проф. квалификация - "Оператор на компютър". Работата в Кол центъра предполага работа със специално разработена софтуерна програма, което изисква по-задълбочени познания в сферата на информационните технологии. За назначения младеж, ако не притежава изискващата се проф. квалификация ще бъде осигурено проф. обучение за придобиване на квалификация по професията 482030 „Оператор на компютър" от област на образование „Информатика" и проф. направление 482 „Приложна информатика", съгл. СПОО. Държавното образователно изискване за придобиването на квалификация по професията 482030 „Оператор на компютър" ( съгласно НАРЕДБА № 36 от 09.01.2012 г. за придобиване на квалификация по професията „Оператор на компютър") определя изискванията за придобиването на първа степен на професионална квалификация за специалността 4820301 „Текстообработване". Хорариум на обучението - 300 учебни часа (45 минути), разпределени: теоретично обучение - 120 часа, практическо обучение - 180 часа. Брой обучавани лица - 1 лице на възраст до 29 г. Продължителност на обучението - до 3 месеца. Обучението ще бъде удостоверено със Свидетелство за първа степен на професионална квалификация по професията „Оператор на компютър", след успешно преминати Държавни изпити. Обученията за придобиване на проф.квалификация от наетите по проекта лица ще започнат на третия месец от стартирането на проекта и един месец след наемането им на работа. Необходим финансов ресурс: 1 обучаем х 600 лв = 600 лв. 18 600.00 17 850.00
Провеждане на обучение на вече наетите по проекта лица по Ключови компетентности : Настоящата дейност е насочена към включване на наетите по проекта лица в обучение за придобиване на Ключови компетентности. Част от трудовите задължения на Оператора на компютър в Кол център са свързани с приемането на телефонни обаждания от пациентите обслужвани от Хосписа по техните домове, в т.ч. чужденци. Това изисква владеенето на английски език на възможно по-високо ниво. Поради това, за младежа нает на длъжност "Оператор на компютър в Кол център", в рамките на проекта ще се проведе обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Наименование на обучението: Чуждоезиково обучение по Английски език. Преди стартирането на обучението с тест ще бъде определено входящото му ниво и на тази основа ще бъде определено нивото на обучение по английски език. Курсът ще обхваща 300 учебни часа: 159 часа теория и 141 часа практика и три нива на обучение. Обучението ще завърши с Удостоверение за придобита ключова компетентност. Необходим финансов ресурс: 1 обучаем х 700 = 700 лв В трудовите задължения на "Социалните асистенти" е включено изискването с помощта на таблет да набират и предават информацията за здравния статус на пациента в Кол центъра на Хосписа. Това изисква притежаването на компютърна грамотност, за придобиването на която наетите на длъжност "Социален асистент" седем служители ще бъдат включени в обучение по Ключова компетентност 4: Дигитална компетентност, Наименование на обучението: Компютърна грамотност. Преди стартирането на обучението с тест ще бъде определено входящото ниво на обучаемите. Курсът ще обхваща 45 учебни часа: 20 часа теория и 25 часа практика . Обучението ще завърши с Удостоверение за придобита ключова компетентност. Необходим финансов ресурс: 7 обучаеми х 250 лв = 1750 лв. 2 450.00 2 450.00
Закупуване на оборудване, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места : Спецификите и изискванията на предложените в проекта длъжности, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група, предполагат оборудване на работните места, състоящо се в закупуването на следните необходими за нормалната работа елементи на работното оборудване: за длъжност „Болногледач”: - хигиенна количкиа - 2 бр. - хигиенна почистващи система - 4 бр. - система за преместване на тежко болни в леглото - 2 бр. - болнична носилка - 1 бр. за длъжност "Социален асистент": - таблет - 7 бр. за длъжност "Оператор на компютър в Кол център": - компютърна система - 1 бр. - лазерен принтер 1 бр. - разработена за нуждите на Кол центъра софтуерна програма осигуряваща връзка на Кол центъра със социалните асистенти и възможност за конферентна връзка за консултация по телефона -1 бр. - за длъжност "Шофьор към Кол център" - 1 бр. автомобил за транспорт на хора с увреждания В проекта се предвижда назначаването на нови 8 болногледачи, което налага закупуването на работно оборудване необходимо за изпълнението на техните преки задължения и осигуряване на нормалното протичане на работния процес. За да бъдат открити новите работните места: "Оператор на компютър в Кол център" и "Шофьор към Кол център" , ще се открие нов отдел в Хосписа - отдел "Кол център". Тъй като това е съвсем нова за Хосписа дейност е необходимо закупуването на гореописаното оборудване, разработването на софтуерна програма и закупуването на таблети за назначените Социални асистенти, които дистанционно, от домовете на пациентите ще подават информация в Кол центъра. На закупеният автомобил ще бъде направена застраховка "Автокаско", която ще осигури пълна застрахователна защита на МПС срещу пожар, кражба, злоумишлени действия на трети лица, природни бедствия, пътно-транспортни произшествия включително щети в паркирано състояние и други неизключени събития, водещи до частична повреда или пълна загуба на автомобила. Срокът на застраховката ще е до приключването на проекта. С реализирането на тази дейност ще се осигури устойчива, безопасна и здравословна работна среда за наетите по проекта лица, отговаряща на спецификата и изискванията на съответните работни места. 65 165.68 65 165.68
Дейности за информиране и публичност: Необходимостта от тази дейност е пряка функция на задължителните изисквания и мерките по комуникация и информация на ЕС. Целта е да се популяризират сред широката общественост: целите и дейностите на проекта , финансовия принос на ЕС за реализацията му, а така също да се осигури публичност и прозрачност при неговото изпълнение. В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г в рамките на проекта ще бъдат организирани следните дейности за информиране и публичност: 7.1 . Публикуване на информация за проекта, включително неговите цели и резултати на интернет страницата на Бенефициента. 7.2.Организиране и провеждане на Начална пресконференция - в началото на периода ще се проведе пресконференция за представяне целта и дейностите по проекта. Събитието ще бъде предварително анонсирано чрез разпространение на прессъобщение до електронни медии. Информация за публичната изява ще бъде изпратена и на УО. За участие в пресконференциите ще бъдат поканени представители на СГО, Агенция по заетостта, местни и регионални медии (до 15 участника). След приключване на Пресконференцията ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение, в което ще се представи информация за проекта. 7.3. Изготвяне на визуализационн материали – за популяризиране на проекта ще бъдат разработени и отпечатани: - 1 банер с информация за наименованието бюджета на проекта, размера на помощта от ЕС (пълноцветен печат върху винил, размери: 1,80 м/0,80 м, закрепване – пришити джобове и отвори за капси) - диплянка за проекта - 60 бр. - брошура с резултатите на проекта - 50 бр, формат А6, пълноцветен печат, 20 страници - плакат с информация за проекта (формат А3) - 3 броя. - информационни стикери - 20 бр. 387.79 387.79

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).