Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to increase the innovation  in the thematic area of ISIS “Informatics and ICT”, through the introduction and marketing of innovative service "Substitution of TV ads". Achieved through the realization the following activities: Development of specialized software for annotating audio stream indexed audio files; Software for advertising replacement; Purchasing of a database of advertising and promo videos; a subscription to access the database of advertising and promo videos; Purchasing of equipment.The project supports the implementation of product innovation.Twelve televisions distributed in Bulgaria, broadcast Romanian ads!None Bulgarian TV does not broadcast various local ads in various Bulgarian cities!The reason is simple-instead of broadcasting a TV channel,for example bTV,must broadcast 26 for each area of the country separately.They need inexpensive solution for replacing local advertising blocks.This market demand will be satisfied by the introduction of a unique autonomous system to replace television ads.System based on innovative technology for automated recognition of sound developed by "H-Tech" Ltd. jointly with IICT to the Bulgarian academy of science,which is a world novelty.It is based on a mathematical scientific research by scientists from Bulgarian academy of science, leading to ultra fast algorithm to recognize the sound that is at the core of the system that will build the project.This is a guarantee for the technical feasibility of the project.The availability of this technology is undoubtedly competitive advantage for the company and creates a market for this service worldwide.In the frames of the project the new ICT approach in the television industry will be implemented.Will be created a web application to operate a new service that is Cloud based and is based on Big Data analysis.It will be implemented in the Sofia city and fully falls within the priority thematic area of ISIS "Informatics and ICT".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио-видео поток с индексирани аудио-видео файлове: В рамките на дейността ще се възложи разработка на софтуер за търсене на подобия в аудио-видео поток в реално време. Системата ще анализира аудио-видео потока и ще генерира хипотези за срещаните в него предварително индексирани аудио-видео записи и ще анотира аудио-видео потока с най-достоверната последователност от идентификатори на аудио-видео записите. За извършването на анализа системата ще използва вече разработената система за индексиране на аудио-видео файлове и оптимизирано търсене в индекса на произволни отрязъци, като извлича отпечатъци (fingerprints) от аудио-видео потока, генерира заявки към сървъра, анализира получените от сървъра отговори и генерира хипотезите и анотацията на срещанията на записи. Разработената система ще се от следните интегрирани помежду си модули: модул за генериране на хипотези; модул за анотиране на поток Изпълнението на тази дейност преминава през следните фази: Фаза 1: Избор на външен изпълнител, който да разработи специализирания софтуер. посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Изпълнението на тръжната процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от нейното провеждане. В резултат от изпълнение й ще бъде сключен договор с одобрен изпълнител. Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти. Фаза 2: Разработване на модул за генериране на хипотези Първият модул на системата ще чете от стандартния вход поток във формат WAV PCM, 16bit, mono, 44.1 Khz и MPG2ts и ще го преобразува във fingerprints; от тях ще се генерират заявки към сървъра, позволяващ търсене на предварително индексираните аудио-видео файлове. Въз основа на получените от сървъра отговори на заявките, системата ще генерира хипотези за срещания в аудио-видео потока на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. През зададен интервал от време чрез модулът ще бъдат извеждани - генерирани хипотези, обхващащи текущия момент, като за всяка хипотеза се извеждат самостоятелни характеристики като: дължина; разстояние до индексираното срещане на хипотезата; отношението между дължината на хипотезата и дължината на целия съответстващ й индексиран файл. Срок на Фаза 2: От месец 5-ти до месец 7-ми Фаза 3: Модул за анотиране на поток: Целта на тази фаза е въз основа на статистически модел, който комбинира характеристики описани в Модул 1, да се пресмята оценката за достоверност на всяка хипотеза. Параметрите на статистическия модел да се пресмятат въз основа на ръчно верифицирана представителна извадка от анотации на аудио-видео потоци, с идентификатори на срещания на индексирани аудио-видео записи. Модулът ще трябва да анотира потока с взаимно непресичащи се във времето идентификатори на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. За всяка анотация системата посредством този модул ще указва дали представлява срещане на цял индексиран аудио-видео файл, или само на отрязък от индексирания аудио-видео файл. Срок на Фаза 3: От месец 8-ми до месец 10-ти 72 000.00 72 000.00
Дейност 2: Разработка на софтуер за рекламно заместване: Следваща стъпка е разработката на системата за рекламно заместване, която се грижи телевизионният сигнал да бъде клониран на множество копия, идентифицираните реклами да бъдат премахнати от него и подменени с плей листи от нови реклами. След края на рекламния блок да бъде възстановен оригиналния ТВ сигнал към всяко копие. Всичко това в реално време, за части от секундата. Изпълнението на дейност 2 преминава през четири фази: Фаза 1: Избор на изпълнител, който ще разработи специализирания софтуер. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й. Сключване на договор с избран изпълнител. Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти. Фаза 2: Разработка на модул за управление на телевизионното приемане и редистрибуция. Модулът работи с всички стандартни телевизионни формати на входа и реализира следните функции: - мултиплициране на телевизионните стриймове, - реализация на буфериране, - рестрийминг - прекъсване и конкатанация на стримове - опция за pass through и запис - генериране на превю - запис на привю - рестрийминг на превю - поддържка на синхронен звук Срок на Фаза 2: От 5-ти до 7-ми месец Фаза 3: Модул за управление на плейлистинг. Таргетираната търговска реклама предполага за всяка географска област на разпространение да могат да се създава и управлява излъчването на различни блокове от реклами. Функционални изисквания: - Система за управление на рекламния инвентар. Системата включва: o Въвеждане на рекламни клипове o Поддръжка на метаданни към всеки отделен клип o Катергоризация на клиповете - Система за плейлист мениджмънт o Изграждане на плейлисти със следната функционалност:  Плейлисти по параметрите на полетата метаданни  Добавяне, изтриване, разместване на клипове o Управление на ресурсите за съхранение на плейлисти – синхронизация на файлове, архивиране, оперативен сторижд, репликация, експорт на файлове, триене o Уеб интерфейси за управление Срок на Фаза 3: От 8-ми до 10-ти месец Фаза 4: Готовите плейлисти от реклами следва да бъдат „излъчени“ в стриймове от релкамни блокове в необходимото телевизионно качество. Това ще се извърши посредством Playout модула, предмет на разработка в тази фаза. Изискванията за Playout функционалност на подсистемата са: 1. Възможност за плейване във всички международно приети телевизионни формати с поддръжка на SD и HD качество. 2. Изход на SDI стандарт 3. Точност на „залепянето“ на видео файлове до кадър. Без наличие на черни кадри. 4. Поддръжка на синхронен звук 5. Интерфейс за управление Необходимо е произведените множество телевизионни сигнали да бъдат „слепени“ с входящия телевизионен сигнал, като се осигури неговото рестрймване на до 17 отделни „копия“ с вградени в него нови рекламни блокове. Срок на Фаза 3: От 11-ти до 13-ти месец 108 000.00 105 000.00
Дейност 3: Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове : Разпознаването на реклами е възможно при наличието на реклами-образци, които чрез методите на аудио fingerprint-ването и търсенето на подобия се откриват в телевизионните сигнали. За целите на разработката и „обучението“ на крайната система за разпознаване и заместване, в тази дейност е предвидено закупване на база данни с видео клиповете на различни по тип реклами. Разнообразието от клипове – отворящи кашове, заглавия, шапки реклами ит.н., ще послужи за изграждането на семантична библиотека от плейлисти и формирането на модели за автоматизирано търсене в тв поток. Функционлните изискванията към базата данни са следните: 1. Да разполага с масив от минимум 200 хил. клипа. 2. Да съдържа различни по тип, категории, съдържание и вид файлове: Търговска реклама, тв автопромоции, кашове на предавания, спонсорски заставки, брандинги на канали 3. Наличните в базата видеа да разполагат с аудио и да са кодирани в MPEG4 формат. 4. Всеки от клиповете да бъде придружен от идентичните му метадании : Продължителност в кадри, име, в.т.ч на Рекламодател, рекламиран продукт, марка, тв канал, тв предаване, уникални - генерични данни 5. Да бъдат организирани в групи по следните критерии на метаданните: Основен клип за кампанията или версия, привързване/релация на дърветата към определен рекламодател. Да бъдат категоризирани по видео съдържание: идентични и неидентични клипове, основен клип, версия на клип, групи от клипове Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще достави база данни с рекламни и промо клипове Изпълнителят ще бъдат избрана посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 3). 2. Сключване на договор с избран изпълнител ( месец 4) 3. Доставка на база данни от рекламни и промо клипове и подписване на приемно-предавателен протокол (месец 5) 100 000.00 99 800.00
Дейност 4: Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга : От гледна точка на обема данни, телевизията представлява непрекъснат поток от огромен по обем данни. Особено при качествените HD сигнали. Телевизията представлява един непрекъснат поток от огромен по обем данни, чийто размер особено при качествените HD сигнали е труден за визуализиране. Оразмеряването на иновативната система, която целим, е пряко свързано с потенциала на пазара и инвестициите ни в развойна дейност и бизнес стратегията ни. Калкулациите на Ейч-Тек предвиждат създаването на капацитет за обслужване на 17 телевизии едновременно, и създаването до 10 „вторични“ канала едновременно за всяка от тях. Този капацитет обуславя нуждата от специализирано оборудване със съответните технически характеристики и функционалност включващо: 10 броя комплекти сателитни приемници и броя SDI енкодера; двата броя сървърни конфигурации за резервирано поддържане на системите за управление; сторидж системи за резервирано поддържане на рекламните видео файлове. Всички видео сигнали ще бъдат комутирани чрез SDI видео пулт. Цялата техника ще се разположи в помещение с подходяща климатизация. Така проектираната система ще представлява напълно резервирана производствена система за реализация на услугата „Заместване на ТВ реклами“ с капацитет 17 канала. Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще достави и инсталира оборудването. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 4). 2. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 4) 3. Доставка на оборудването, инсталиране и подписване на приемо-предавателен протокол, (месец 4 и месец 5). 130 000.00 129 648.00
Дейност 5: Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове: Услугата, внедрявана по проекта, не би могла да работи без осигурен постоянен достъп до актуализирана база от данни от рекламни и промо клипове. Ето защо е предвидено в рамките на шест месеца от проекта да се осигури достъп до актуална база данни от рекламни и промо клипове. Изискванията към актуализираната база данни са: - Постъпване на данни от българския телевизионен пазар на всеки следващ работен ден. В зависимост от телевизионния сезон, на месец ще бъдат предоставяни между 2000 и 4000 нови клипа, отговарящи на специфицираните критерии за уникалност, а именно: - Изключване на всякакви повторения на клипове по критерии: o Идентично видео съдържание в над 80% от кадрите в клипа o Идентично видео съдържание в над 80% от аудио траковете в клипа - Точност: до 1/25-та от секундата (frame accurate) - Тип клипове: Клипове от тип реклама Клипове от тип промо Клипове от тип Channel Branding Клипове от тип каш реклама Клипове от тип Телешоп Клипове индикиращи родителски контрол. - Всички форми, които индикират прекъсване на програмата Метаданни към клиповете: - Уникален идентификационен номер в базата - Тип на клипа - Канал на първоначална регистрация - Медия група на канала - Продължителност в брой кадри - Рекламодател - Продукт/Търговска марка Организационна структура на базата - Организация на клиповете в логически дървета по критерии: Основен за кампанията или версия ; Релация на дърветата към рекламодател Формат: MPEG4 Произход: От топ 30 рекламно значими български телевизии по класацията на Nielsen Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще предостави услуга „актуализация на базата данни от рекламни и промо клипове“. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 7 до месец 9). 4. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 9) 5. Предоставяне на услугата „осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове“ и подписване на приемо-предавателени протоколи, (от месец 10 до месец 15). 105 000.00 105 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).