Дейност 1: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио-видео поток с индексирани аудио-видео файлове:
В рамките на дейността ще се възложи разработка на софтуер за търсене на подобия в аудио-видео поток в реално време. Системата ще анализира аудио-видео потока и ще генерира хипотези за срещаните в него предварително индексирани аудио-видео записи и ще анотира аудио-видео потока с най-достоверната последователност от идентификатори на аудио-видео записите. За извършването на анализа системата ще използва вече разработената система за индексиране на аудио-видео файлове и оптимизирано търсене в индекса на произволни отрязъци, като извлича отпечатъци (fingerprints) от аудио-видео потока, генерира заявки към сървъра, анализира получените от сървъра отговори и генерира хипотезите и анотацията на срещанията на записи. Разработената система ще се от следните интегрирани помежду си модули: модул за генериране на хипотези; модул за анотиране на поток
Изпълнението на тази дейност преминава през следните фази:
Фаза 1: Избор на външен изпълнител, който да разработи специализирания софтуер. посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Изпълнението на тръжната процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от нейното провеждане. В резултат от изпълнение й ще бъде сключен договор с одобрен изпълнител.
Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти.
Фаза 2: Разработване на модул за генериране на хипотези
Първият модул на системата ще чете от стандартния вход поток във формат WAV PCM, 16bit, mono, 44.1 Khz и MPG2ts и ще го преобразува във fingerprints; от тях ще се генерират заявки към сървъра, позволяващ търсене на предварително индексираните аудио-видео файлове. Въз основа на получените от сървъра отговори на заявките, системата ще генерира хипотези за срещания в аудио-видео потока на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. През зададен интервал от време чрез модулът ще бъдат извеждани - генерирани хипотези, обхващащи текущия момент, като за всяка хипотеза се извеждат самостоятелни характеристики като:
дължина; разстояние до индексираното срещане на хипотезата; отношението между дължината на хипотезата и дължината на целия съответстващ й индексиран файл.
Срок на Фаза 2: От месец 5-ти до месец 7-ми
Фаза 3: Модул за анотиране на поток: Целта на тази фаза е въз основа на статистически модел, който комбинира характеристики описани в Модул 1, да се пресмята оценката за достоверност на всяка хипотеза. Параметрите на статистическия модел да се пресмятат въз основа на ръчно верифицирана представителна извадка от анотации на аудио-видео потоци, с идентификатори на срещания на индексирани аудио-видео записи. Модулът ще трябва да анотира потока с взаимно непресичащи се във времето идентификатори на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. За всяка анотация системата посредством този модул ще указва дали представлява срещане на цял индексиран аудио-видео файл, или само на отрязък от индексирания аудио-видео файл.
Срок на Фаза 3: От месец 8-ми до месец 10-ти
|
72 000.00
|
72 000.00
|
Дейност 2: Разработка на софтуер за рекламно заместване: Следваща стъпка е разработката на системата за рекламно заместване, която се грижи телевизионният сигнал да бъде клониран на множество копия, идентифицираните реклами да бъдат премахнати от него и подменени с плей листи от нови реклами. След края на рекламния блок да бъде възстановен оригиналния ТВ сигнал към всяко копие.
Всичко това в реално време, за части от секундата.
Изпълнението на дейност 2 преминава през четири фази:
Фаза 1: Избор на изпълнител, който ще разработи специализирания софтуер. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й. Сключване на договор с избран изпълнител.
Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти.
Фаза 2:
Разработка на модул за управление на телевизионното приемане и редистрибуция. Модулът работи с всички стандартни телевизионни формати на входа и реализира следните функции:
- мултиплициране на телевизионните стриймове,
- реализация на буфериране,
- рестрийминг
- прекъсване и конкатанация на стримове
- опция за pass through и запис
- генериране на превю
- запис на привю
- рестрийминг на превю
- поддържка на синхронен звук
Срок на Фаза 2: От 5-ти до 7-ми месец
Фаза 3:
Модул за управление на плейлистинг. Таргетираната търговска реклама предполага за всяка географска област на разпространение да могат да се създава и управлява излъчването на различни блокове от реклами.
Функционални изисквания:
- Система за управление на рекламния инвентар. Системата включва:
o Въвеждане на рекламни клипове
o Поддръжка на метаданни към всеки отделен клип
o Катергоризация на клиповете
- Система за плейлист мениджмънт
o Изграждане на плейлисти със следната функционалност:
Плейлисти по параметрите на полетата метаданни
Добавяне, изтриване, разместване на клипове
o Управление на ресурсите за съхранение на плейлисти – синхронизация на файлове, архивиране, оперативен сторижд, репликация, експорт на файлове, триене
o Уеб интерфейси за управление
Срок на Фаза 3: От 8-ми до 10-ти месец
Фаза 4:
Готовите плейлисти от реклами следва да бъдат „излъчени“ в стриймове от релкамни блокове в необходимото телевизионно качество. Това ще се извърши посредством Playout модула, предмет на разработка в тази фаза. Изискванията за Playout функционалност на подсистемата са:
1. Възможност за плейване във всички международно приети телевизионни формати с поддръжка на SD и HD качество.
2. Изход на SDI стандарт
3. Точност на „залепянето“ на видео файлове до кадър. Без наличие на черни кадри.
4. Поддръжка на синхронен звук
5. Интерфейс за управление
Необходимо е произведените множество телевизионни сигнали да бъдат „слепени“ с входящия телевизионен сигнал, като се осигури неговото рестрймване на до 17 отделни „копия“ с вградени в него нови рекламни блокове.
Срок на Фаза 3: От 11-ти до 13-ти месец |
108 000.00
|
105 000.00
|
Дейност 3: Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове : Разпознаването на реклами е възможно при наличието на реклами-образци, които чрез методите на аудио fingerprint-ването и търсенето на подобия се откриват в телевизионните сигнали. За целите на разработката и „обучението“ на крайната система за разпознаване и заместване, в тази дейност е предвидено закупване на база данни с видео клиповете на различни по тип реклами. Разнообразието от клипове – отворящи кашове, заглавия, шапки реклами ит.н., ще послужи за изграждането на семантична библиотека от плейлисти и формирането на модели за автоматизирано търсене в тв поток.
Функционлните изискванията към базата данни са следните:
1. Да разполага с масив от минимум 200 хил. клипа.
2. Да съдържа различни по тип, категории, съдържание и вид файлове: Търговска реклама, тв автопромоции, кашове на предавания, спонсорски заставки, брандинги на канали
3. Наличните в базата видеа да разполагат с аудио и да са кодирани в MPEG4 формат.
4. Всеки от клиповете да бъде придружен от идентичните му метадании : Продължителност в кадри, име, в.т.ч на Рекламодател, рекламиран продукт, марка, тв канал, тв предаване, уникални - генерични данни
5. Да бъдат организирани в групи по следните критерии на метаданните: Основен клип за кампанията или версия, привързване/релация на дърветата към определен рекламодател.
Да бъдат категоризирани по видео съдържание: идентични и неидентични клипове, основен клип, версия на клип, групи от клипове
Фази на реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител, който ще достави база данни с рекламни и промо клипове
Изпълнителят ще бъдат избрана посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 3).
2. Сключване на договор с избран изпълнител ( месец 4)
3. Доставка на база данни от рекламни и промо клипове и подписване на приемно-предавателен протокол (месец 5) |
100 000.00
|
99 800.00
|
Дейност 4: Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга : От гледна точка на обема данни, телевизията представлява непрекъснат поток от огромен по обем данни. Особено при качествените HD сигнали. Телевизията представлява един непрекъснат поток от огромен по обем данни, чийто размер особено при качествените HD сигнали е труден за визуализиране. Оразмеряването на иновативната система, която целим, е пряко свързано с потенциала на пазара и инвестициите ни в развойна дейност и бизнес стратегията ни. Калкулациите на Ейч-Тек предвиждат създаването на капацитет за обслужване на 17 телевизии едновременно, и създаването до 10 „вторични“ канала едновременно за всяка от тях. Този капацитет обуславя нуждата от специализирано оборудване със съответните технически характеристики и функционалност включващо: 10 броя комплекти сателитни приемници и броя SDI енкодера; двата броя сървърни конфигурации за резервирано поддържане на системите за управление; сторидж системи за резервирано поддържане на рекламните видео файлове. Всички видео сигнали ще бъдат комутирани чрез SDI видео пулт. Цялата техника ще се разположи в помещение с подходяща климатизация. Така проектираната система ще представлява напълно резервирана производствена система за реализация на услугата „Заместване на ТВ реклами“ с капацитет 17 канала.
Фази на реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител, който ще достави и инсталира оборудването. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 4).
2. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 4)
3. Доставка на оборудването, инсталиране и подписване на приемо-предавателен протокол, (месец 4 и месец 5). |
130 000.00
|
129 648.00
|
Дейност 5: Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове: Услугата, внедрявана по проекта, не би могла да работи без осигурен постоянен достъп до актуализирана база от данни от рекламни и промо клипове. Ето защо е предвидено в рамките на шест месеца от проекта да се осигури достъп до актуална база данни от рекламни и промо клипове. Изискванията към актуализираната база данни са:
- Постъпване на данни от българския телевизионен пазар на всеки следващ работен ден. В зависимост от телевизионния сезон, на месец ще бъдат предоставяни между 2000 и 4000 нови клипа, отговарящи на специфицираните критерии за уникалност, а именно:
- Изключване на всякакви повторения на клипове по критерии:
o Идентично видео съдържание в над 80% от кадрите в клипа
o Идентично видео съдържание в над 80% от аудио траковете в клипа
- Точност: до 1/25-та от секундата (frame accurate)
- Тип клипове:
Клипове от тип реклама
Клипове от тип промо
Клипове от тип Channel Branding
Клипове от тип каш реклама
Клипове от тип Телешоп
Клипове индикиращи родителски контрол.
- Всички форми, които индикират прекъсване на програмата
Метаданни към клиповете:
- Уникален идентификационен номер в базата
- Тип на клипа
- Канал на първоначална регистрация
- Медия група на канала
- Продължителност в брой кадри
- Рекламодател
- Продукт/Търговска марка
Организационна структура на базата
- Организация на клиповете в логически дървета по критерии: Основен за кампанията или версия ; Релация на дърветата към рекламодател
Формат: MPEG4
Произход: От топ 30 рекламно значими български телевизии по класацията на Nielsen
Фази на реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител, който ще предостави услуга „актуализация на базата данни от рекламни и промо клипове“.
Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 7 до месец 9).
4. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 9)
5. Предоставяне на услугата „осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове“ и подписване на приемо-предавателени протоколи, (от месец 10 до месец 15).
|
105 000.00
|
105 000.00
|