The project aims to address the problems related to the lack or low literacy of the population of the target region. Literacy, higher education and skills upgrading are fundamental factors for both personal development and social prosperity. Crucial to personal development and enhancing the ability to learn throughout life are the opportunities offered by the current OPNOIR scheme, which enables schools to be involved in the process of raising literacy and upgrading educational competencies. The project relies on the literacy of adults who have dropped out of the education system, upgrading and increasing their competencies in the junior high school stage as a major factor in improving the quality of human resources and improving the productivity of the working-age population. This will support the region's economy and lead, on the one hand, to economic growth and, on the other, to the improvement of socio-economic factors for life. The project proposal focuses on overcoming the negative consequences of low literacy levels, which lead to limited employment opportunities, poverty, inequality in the socio-economic standard of living of the vulnerable groups, limited social and political participation in public life. The identified problems of the target group are also directly related to the specific objectives of this scheme. It is envisaged to identify the needs of the target groups of illiterate adults and adults over 16 years of age who have already acquired skills and competencies in primary education and are motivated to acquire them in the next junior high school, their inclusion in literacy courses and to acquire competencies for the junior high school stage. More and more people have acquired competencies through non-formal training - we will offer them the opportunity to validate their competencies and obtain a certificate.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация.: Поддейност 1.1. (1 м.) Идентифициране на целевите групи (ЦГ) чрез проучвания на терен, обработка на налични данни вкл. Бюра по труда гр. Казанлък, комуникация с тях, обработване на данни от местната община и кметството. За идентифицирането и мотивирането на целевите групи ще бъде използван външен изпълнител, който ще бъде подпомаган от образователни медиатори от местната ромска общност (6 бр.). Екипът по проекта ще разработи план за комуникация с кметството, община Казанлък, бюрата по труда и и съседните села, в чиито мрежи влизат целевите обучаеми групи на училището. Целта е да се съберат и обработят данните за лицата от визираната ЦГ и те да послужат за следващата поддейност за мотивация за включването им в курсове за ограмотяване. Поддейност 1.2. (1 м.) Мотивация на лица от ЦГ по поддейност 1.1. за включването им в курсове за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование (1-4 кл., 5-7кл.). Мотивацията на ЦГ ще се извърши, както следва: посещения по домовете, разговори на медиаторите за включване в образ. курсове, разговори със семействата на учениците от училището, където са идентифицирани потенциални участници в курсовете по ограмотяване и усвояване на образ. съдържание от прогимназиален етап. Целенасочени родителски срещи за мотивация на неграмотни и слабограмотни родители на ученици и на такива, които имат средна степен на грамотност и могат да участват не само в курсове за ограмотяване, повишаване на уменията, но и в изпити за валидиране на умения и компетентности. На тези срещи ще се разяснят стратегическите цели на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността (2014 - 2020) и разясняване на ползите от провежданите политики на държавата и фин. подкрепа на ОП НОИР и на ЕСФ за целите на ограмотяването и последваща реализация на пазара на труда. Тази поддейност е разделена на: мотивация за участие в курсовете по ограмотяване и курсове за надграждане на уменията и усвояване на компетентности от прогимназиален етап. Поддейност 1.3. (1 м.) Мотивация на идентифицираните лица от ЦГ за продължаване на образованието в по-горна образователна степен 8–10 кл. (1-ви гимназиален етап). След успешно завършване на курса по придобиване на компетентности и усвояване на учебното съдържание на класовете от прогимназиален етап и получаването на свидетелство за завършен класи/или основно образование ще се проведат отново лични и общи срещи, беседи с ЦГ, участвали в дейност 2 и дейност 3. Целта ще е да получат информация за ползите за личностното и професионалното им развитие, ако продължат образованието си в класовете от първи гимназиален етап. Това ще им осигури по-добра грамотност и ще разшири спектъра на професиите, които могат да упражняват чрез придобиването на този етап. На срещите ще поканим служители на бюрата по труда, представители на кметството, земеделски производители, по-големи сдружения на земеделци и животновъди, представители на фирми в сферата на услугите, туризма и производството на територията на общината, които ще могат в личен разговор да дадат информация на целевата група за изискванията за степента на образование и квалификация, за да могат да заемат някои от длъжностите в тези сфери. Поддейност 1.4. (4 м.) Организиране на събития за популяризиране на необходимостта от повишаване и насърчаване на грамотността и степените на образование сред ЦГ и привличане на общественото внимание към ползите от повишаването на грамотността като предпоставка за бъдеща заетост: В рамките на проекта ще се организират 2 кариерни борси с помощта на бюрата по труда от община Казанлък. Това ще бъдат полудневни събития под формата на уъркшоп с работодатели. На тези уъркшопове ще бъдат привлечени фирми от земеделския сектор и фирми в сферата на услугите, транспорта и производството, на които чрез неформални методи ще се представят възможностите за хора, завършили първи гимназиален етап.
15 858.00
35 960.00
Организиране на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основнотообразование за лица навършили 16 години.: Поддейност 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: 1, 2, 3 и 4 клас. За организацията и провеждането на курсовете за ограмотяване на лица, навършили 16 години ще се сформират общо 2 групи от по 22 човека и 2 групи от 23, както следва:
За 1 клас – 2 групи от по 20 човека (40)
За 2 клас - 1 група от 22 човека (22)
За 3 клас - 2 групи от по 23 човека (46)
За 4 клас - 1 група от 22 човека (22)
Общият брой на лицата, които ще преминат през курсовете за ограмотяване ще е 130.
Поддейност 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап. Тази поддейност включва организирането и провеждането на курсове за придобиване на компетентности от 5, 6, 7 клас. Тук ще бъдат включени:
За 5 клас – 1 група от 20 човека (20)
За 6 клас - 2 групи от по 20 човека (40)
За 7 клас - 2 групи от по 20 човека (40)
Общият брой на лицата, които ще придобият компетентности и ще завършат класовете от прогимназиалния етап ще е 100.
Поддейност 2.3. Оценяване и сертифициране: Целта на тази поддейност е сертифициране на резултатите от проведените курсове под формата на изпити за всеки клас от курсовете за ограмотяване и от курсовете за усвояване на учебното съдържание от прогимназиалния етап. За завършването на всеки курс и допускането до изпит на участниците, завършилите горните поддейности 2.1. и 2.2. ще бъдат изготвени списъци за допускане до съответния изпит. Явяването на изпити също ще бъде удостоверявано чрез подписи на участниците и на квесторите и на изпитващите. Броят на издадените удостоверения за успешно завършен клас съответно ще бъде доказателството за броя на успешно явилите се на изпит. По програмата ще бъдат отпуснати стипендии на всички участници, които са се записали в горните курсове, като на отпадналите след 1 месец ще бъде прекратено изплащането на стипендия.
Финансирането е отразено в помощната таблица към бюджета прикачена в документите.
300 053.00
599 415.00
Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието: Дейност 3 ще бъде проведена под формата на изпити за валидиране на умения и компетентности запридобиване на образователна степен / етап на основно образование, вследствие наидентифицираните и мотивирани лица по Дейност 1 в съответствие с прилагания от проектамеханизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи. Валидирането на компетентноститесе допуска при предоставяне на удостоверение за завършен предходен клас или етап на образование.Валидирането се извършва от изпитните комисии, назначени по проекта в рамките на тази дейност.Необходимите за дейността средства са заложени в бюджета на проекта и помощната таблица,съгласно Приложение XIV към условията за кандидатстване. На тези лица също ще бъдатпредоставени стипендии за успех, които също са отразени в бюджета на проекта. В тази дейност ще се извършва само валидиране на компетентности, придобити по неформален и/или информален начин след представяне на съответния документ. Целевата група следва да се разбира от 30 участници ( по 10 за всеки клас – 5, 6 и 7), които ще се явят на изпити за валидиране на компетенциите, придобити при предходни неформални и/или формални обучения.
1 920.00
2 100.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN