Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project "Multicultural classroom - motivation, qualification and success" of the candidate Association BRTMI creates a broad partnership between an NGO and 13 educational institutions-kindergartens and schools, united to implement a set of activities aimed at improving the professional competencies of teachers, principals and other pedagogical specialists for work in a multicultural environment. The project sets specific goals, namely: analysis and assessment of the environment and preparation and/or updating of strategic documents for educational integration of children and students from ethnic minorities of the partner schools; raising the qualification of the pedagogical specialists by including them in a series of trainings for work in a multicultural environment; raising the educational outcomes of children and students educated in partner institutions by ensuring equal access to quality education for all.
For a period of 32 months, 255 pedagogical specialists will participate in a series of short-term trainings for acquiring 1 to 3 qualification credits and in short-term trainings without credits for improving the efficiency of work in a multicultural environment. 5 educational mediators will also take part in the project. The training topics will be tailored to the needs of teachers and the specifics of partner institutions and will be united around one idea - to improve pedagogical interaction in a multicultural environment, with a view to equal participation of all children in the education system and increase their learning motivation.
40 pedagogical specialists will have the opportunity to acquire professional qualification degree for work in a multicultural environment. 
The activities, benefits and results of the project are focused on the thirteen partner schools and kindergartens, most of which are located in small settlements, and which educate a significant number of children and students for whom Bulgarian is not their mother tongue.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, прорами, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователните институции-партньори за работа в мултикултурна среда: Целта на дейността е да създаде предпоставки за дългосрочно подобряване на ефективността от работата в мултикултурна среда в учебните заведения-партньори. Дейността ще се изпълнява съвместно от всички партньори и в резултат от нея ще се създадат важни интелектуални продукти в подкрепа на усилията на директорите и учителските колективи за подобряване резултатите от работата в мултикултурна среда. Партньорството е базирано на сходства в характеристиките на участващите детски градини и училища. 10 от тях са разположени или имат филиали в 14 малки градове и села с компактно малцинствено население, живеещо в капсулирани общности. При тях се наблюдава билингвизъм с основен турски език(по-скоро с характер на етнически диалект), а българският е втори макар и официален. Мултикултурализмът е друга обща черта на партньорството. Вземайки населените места на община Ветово например, следва да кажем, че в учебните заведения са представени 6 етноса: турци, българи, татари, роми, наричащи себе си „бургуджии“, „копанари“ и „миллет“. В община Русе ромите се обогатяват със суб-групи на „калдараши“и „власи“, наричащи себе си румънци и по-малки етнически групи на арменци и евреи. Малките населени места са бедни, с ограничени възможности за добре платена работа, социален и културен живот. Това не мотивира учителите да се квалифицират допълнително, защото се чувстват сигурни за работното си място. В училищата в малките селища и общини (както и в малцинствените райони) се постигат значително по-ниски резултати на матурите, отколкото в училищата в големите градове, въпреки по-голямата субсидия на ученик в тях. Дейността ще се осъществи в 2 етапа. Етап 1: Въпреки изброените сходства, съществуват и различия, които обуславят необходимостта всяко учебно заведение да направи собствен анализ и оценка на средата и взаимодействието с местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелство, местни общности и анализ и оценка на работата на учителите в мултикултурна среда с родителите и децата на ниво детска градина/училище. Целта е да се оцени моментната картина, като се определят силните и слабите страни, проблемите и възможностите с цел подобряване на взаимодействието. В резултат, всеки партньор ще изготви доклад за направения анализ и оценка с препоръки за подобряване на взаимодействието (интелектуален продукт 1). Втората стъпка е да бъдат идентифицирани потребностите на педагозите от обучения за работа в мултикултурна среда. Всеки партньор ще пристъпи към тази стъпка, като проучи конктретните потребности от повишаване на квалификацията на учителите. В процеса на подготовка на проекта, Кандидатът проведе проучване, анкетирайки партньорите за желанието на учителите да бъдат обучени за работа в мултикултурна среда. Всички партньори декларираха, че учителите им не са участвали в обучение за работа в мултикултурна среда и желаят да повишат квалификацията си. Ето защо е необходимо да бъдат детайлизирани конкретни теми и да се изготви график на обученията. Всеки партньор ще изготви доклад с оценка на потребностите от обучения и план за провеждането им (интелектуален продукт 2). Резултатът е от ключова важност за провеждането на дейности 2 и 3 и ще очертае нуждите на учителите, за да бъдат те удовлетворени в рамките на проекта по най-ефективния начин. Етап 2: Тук усилията ще бъдат фокусирани върху анализ на съществуващите стратегически документи по отношение на образователната интеграция и подготовката на актуални такива на ниво партньори (интелектуален продукт 3). През 2020 г. изтича действието на 2 основни стратегии: Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите (2012-2020) и Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства (2015-2020). Очакваме, че през 2021 г. ще се обнародват техни актуализирани версии, което поражда необходимост от изготвяне/актуализиране на стратегическите документи на училището/детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. 34 336.00 37 313.01
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от образователните институции-партньори за работа в мултикултурна среда: Целта на дейността е да повиши квалификацията на педагогическите специалисти чрез включването им в поредица краткосрочни обучения за работа в мултикултурна среда. В обученията ще участват учители, директори и др. педагогически специалисти и образователни медиатори от детските градини и училища-партньори. Осъществяването на дейността и планът за нейното изпълнение са в пряка зависимост от изготвените интелектуални продукти 1 и 2 в дейност 1 за всеки от партньорите. Изборът на учители, директори и други педагогически специалисти, както и на образователни медиатори, които ще се включат в краткосрочните обучения ще се основава на принципите на доброволност, прозрачност, публичност и недискриминация и в съответствие с техните потребности на база на анализите, изготвени в предходната дейност. Дейност 2 ще предложи обучения за 255 педагогически специалисти от партньорските учебни заведения. Пет образователни медиатори също ще преминат обучения. Според вида на краткосрочните обучения, дейността се разделя на 2 основни поддейности: 2А. Краткосрочни обучения, завършващи с присъждане на квалификационни кредити. Планираните обучения ще се осъществят съгласно изискванията на Наредба №15/22.07.2019 г. 255 учители, директори и др. педагогически специалисти ще бъдат разделени на 28 групи и ще преминат през следните обучения: 1 обучение с присъждане на 1 квалификационен кредит; 1 обучение с присъждане на 2 квалификационни кредита; 1 обучение с присъждане на 3 квалификационни кредита (изнесено с нощувки); 1 обучение с присъждане на 3 квалификационни кредита (изнесено с нощувки) само за директорите на партньорите. На етап подготовка на проектното предложение, Кандидатът проучи възможностите за провеждане на краткосрочни обучения с присъдени кредити по теми, свързани с работа в мултикултурна среда. Анализирани бяха програмите на РУ „Ангел Кънчев“, ВТУ „Св.Св. Кирил и Методий“ и Тракийски университет, както и на вписаните организации в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване квалификация на учителите на МОН. Налице са редица подходящи обучения, като например: Сътрудничество със социалните партньори, институции и НПО в условията на мултикултурализъм; Подходи за работа в мултикултурна образователна среда; Мултикултурната класна стая онлайн, преподаване и обучение; Работата с деца в риск, с емоционално-поведенчески проблеми и приобщаващо образование; Интеркултурното образование и работа в мултикултурна среда; Превенция на отпадането от училище; Интеркултурното образование като средство за превенция на отпадането от училище; Педагогическо взаимодействие в мултикултурна среда "Всеки ученик ще бъде отличник"; Работа с родители в мултикултурна среда: активизиране на родителите; Управление на мултикултурното училище и превръщане на училището в център на общността и др. Обученията ще бъдат осъществени от външен изпълнител, избран чрез прозрачна процедура за избор на обучителна организация в съответствие с изискванията на Наредба № 15/22.07.2019 г. 2Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити за повишаване на педагогическите, социалните и гражданските компетентности на учителите и образователните медиатори. Обученията ще надграждят уменията на педагозите за по-ефективно взаимодействие с децата и техните семейства. Като разчита на дългогодишния си опит, капацитета и квалификацията на екипа си, Кандидът ще организира и проведе обученията без кредити в тази поддейност. Предвидени са следните видове обучения за 255 учители, разпределени в 28 групи: 1 еднодневно; 2 двудневни, от които 1 с нощувка; 1 тридневно обучение (изнесено с нощувки). За 5 образователни медиатори са предвидени 2 тридневни обучения (изнесени с нощувки), от които 1 съвместно с директорите на партньорите. Темите на обученията, които ще се проведат в рамките на поддейност 2А и 2Б ще бъдат изведени на базата на анализите на ниво партньор, извършени в рамките на дейност 1. 329 453.00 260 708.29
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда: Дейността цели повишаване на равнището на професионална компетентност на педагогическите специалисти и създаване на мотивация за самоусъвършенстване като основа за кариерното им развитие в системата на образованието. Въз основа на достигнатото равнище на квалификация, педагогическите специалисти могат да придобиват професионално-квалификационни степени. По-високото равнище на квалификация е основа за придобиване на по-висока професионално-квалификационна степен и повишаване на уменията за работа в мултикултурна среда, осигуряващо по-добри възможности за кариерно развитие. В етапа на предпроектното проучване, Кандидатът обсъди с директорите на всички партньорски учебни заведения дали педагогическите им специалисти имат придобити професионално-квалификационни степени (ПКС) и какви ПКС представляват интерес за тях с оглед на кариерното им развитие, за да бъдат планирани релевантни ресурси в рамките на дейността. С изключение на ОбУ „Св. Климент Охридски“, гр. Борово, всички други партньори изявиха желание техни учители да бъдат включени в дейността. С цел спазване на изискванията на насоките за кандидатстване по процедурата, педагогическите специалисти ще бъдат включени в дейността според резултатите от идентифицираните им потребности (интелектуален продукт 2) по дейност 1 за всеки от партньорите. Изборът на педагогически специалисти ще се основава на принципите на доброволност, прозрачност, публичност и недискриминация, в съответствие с техните потребности и на базата на направените анализи и заявено писмено желание от тяхна страна до директорите на партньорските учебни заведения. Педагозите, които ще участват в дейността ще бъдат селектирани така, че да отговарят на изискванията на Раздел V „Придобиване на професионално-квалификационни степени от учители, директори и други педагогически специалисти“ на Наредба №15/22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Те имат право да получат индивидуална финансова подкрепа, когато са придобили професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда и след като представят свидетелство за придобитата ПКС. По дейността не е предвидено да бъдат провеждани подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда, тъй като в рамките на дейност 2, поддейност 2А всички педагози ще преминат през обучения за присъждане на от 1 до 3 кредита. Отчитайки първоначалната информация, подадена от партньорите, сме планирали в настоящата дейност да бъдат осигурени ресурси за 10 педагози за придобиване на Пета ПКС; 10 педагози за придобиване на Четвърта ПКС и 20 педагози за придобиване на Трета ПКС. Присъдените ПКС на педагогическите специалисти, включени в дейността, се удостоверяват със свидетелство за професионално-квалификационна степен, които се представят на Кандидата за получаване на индивидуалната финансова подкрепа. Изборът на департамент на висше училище за участие в процедура за придобиване на ПКС се извършва от съответния педагогически специалист при спазване на изискванията на чл. 55 (4) от Наредба № 15/22.07.2019 г. 2 460.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).