Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 401 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Skills for living project aims to provide a model of educational integration and prevention of early school leaving by students of marginalized groups. It is to be done by development of their soft skills, as well theirs parents/guardians by: a system for detecting their attitudes and aptitudes, phycological support for attending to activities developing their soft skills in support of effective educational inclusion, setting an effective interaction and trust between their parents/guardians and teachers for implementing students' educational inclusion and integration measures/activities, as well a system of emotional-social learning activities which to motivate  these students to be attended to and to stay at class/school. Project target groups are 120 students and 30 their parents/guardians of marginalized groups, incl of Roma origin. The project is to implement by teachers' team in St. Cyril and St Methodius Secondary School in Krupnik village in a partnership with the experts of Komatinitca NGO and Simitly Municipality.
Project results are to be: a physiological support  system for students of marginalized groups so they to be stimulated for active educational inclusion, effective parents/guardians and teachers interaction in theses students support and a system of of emotional-social learning activities, motivating students to be at school. Project implementation term is 24 months. Project implementation costs are 195 232.46 leva, 100% grant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане с профилиране и насочване на учениците и родители/настойниците от целевата група за активно участие в дейностите по проекта.: Педагогическата и социалната ни практика, както и множеството изследвания в областта на „уменията за живота” показват, че дефицитът на меки умения е ключова причина за социалното изолиране и „изпадане” на индивида и на цели групи индивиди, които наричаме с термина „маргинализирани”. Научният педагогически опит посочва необходимостта от дейна психологическа подкрепа, за да се насърчи и подкрепи процеса на придобиване на меки умения от едно лице, особено във възрастта на представителите на целевата ни група. Затова, дейността цели да оцени личните нагласи и способности за учене, както и личните дефицити на меки умения за всеки включен ученик и неговите родители/настойници, за да се предложи съответната индивидуална психологическа подкрепа и участие в образователни дейности, по проекта и в училище въобще. Партньорите по проекта съставят експертен екип, който разработва и провежда изследване на дефицитите на меки умения, нагласите и склонностите за учене на 120 ученици от маргинализирани групи и на 30 техни родители/настойници за разбиране, възможност и готовност за съдействие в процеса на учене и участие в учене. Изследването профилира учениците и родителите за индивидуална психологическа подкрепа и към най-подходящите за тях проектни дейности. Върху резултатите от изследването разработваме Програма за психологическа подкрепа на ученици от маргинализирани групи и работа с техните родители/настойници, съдържаща методите, инструментите и периодите за оценка на постигнатите резултати от изпълнение си. Изследването и програмата използват в инструментариума си и критериите за определяне на принадлежност към маргинализирана група на МОН. Въз основа на Програмата, работещите по изпълнение на дейността експерти разработват съответните консултационни планове за психологическа подкрепа на учениците и работа с техните родители, плановете за супервизия на изпълнението, свързаната документаци. Осъществяването на психологическата подкрепа и работа с родителите по Програмата обхваща както учебното, така и неучебно/ваканционно време на включените ученици, за да се превърне в устойчива практика и да се постигнат планираните резултати. Специфичната сложност на всеки случай при провеждане на планираното изследване, обобщението на данните по него, разработката на Програмата и инструментите към нея, както и зависимостта на броя и вида консултационни срещи от установените индивидуални случаи, са причина да предвидим фиксирана почасова заетост за всички заети експерти за времето на изпълнение на дейността. Рисковете за провеждане на консултациите при затягане на санитарните мерки заради Ковид-19 и възможни непредвидени затруднения са причина да планираме максимално допустимия срок за осъществяване на дейността. Залагаме закупуването на предпазни маски, ръкавици и дезинфектанти за изпълнение на предпазните мерки. 32 546.14 23 084.48
Създаване и функционализиране на Родитело-учителски клуб „Другарство-Амала” : Родителството и децата са висша ценност за всяка човешка общност. Ето защо, всяка мярка, свързана с устойчиво интегриране на децата и учениците от маргинализирани общности в училищна среда трябва да включва активното и осъзнато родителско участие. Методиката на МОН за определяне на ученици от маргинализирани групи посочва родителите и семейната среда като ключов такъв (образователно ниво и социално-икономически статус). По посочената причина, целта на тази дейност е да развием ефективна форма на взаимодействие и доверие между семейната среда (родители/настойници) и учителите при осъществяване на мерки и действия за включване и интегриране на деца от маргинализирани групи. Целта отчита значението на семейно-родовата среда като система от авторитети за ромската общност, която е маргинализираната група, с която работим в този проект. Клубната форма, основана на взаимния интерес на учителите и родителите/настойниците към успеха на децата ученици ще позволи учителите да преодолеят традиционното за общността недоверие към външни лица, от една страна, а от друга – самите те по-добре да опознаят семействата и средата на учениците си. Включените в клуба родители/настойници осигуряват доброволческа мрежа за подкрепа на педагозите при работата с ученици от маргинализирани групи за въвличане и оставане в образователни дейности, включително - по този проект. При работата на родителите/настойниците от клуба с родители/настойници от общността ползваме служебен транспорт и разходи за гориво. Педагогическите специалисти в клуба организират и насърчават работата на тази мрежа. Родителите/настойниците организират за участващите педагози дни на ромското семейство и бит, на ромските празници, така че учителите по-добре да разбират и комуникират с общността, да се разпознават от нея като приятели. Клубът приема правилник за дейността си и работна програма за изпълнение на целите и задачите в подкрепа на образователната интеграция на учениците от маргинализирани групи. Домакин на работата на клуба е Кандидатът. Организацията и работата с родителите е на експертите, които кандидатът и партньорът ще назначат за изпълнение на задачите по тази дейност. Планираме изпълнението й да покрива периода на психологическо подпомагане и включване на учениците в дейностите, насърчаващи социално-емоционалното учене, както и дейностите на училището, свързани с привличането и включването на ученици от общността в образователни дейности, както в учебно, така и в извънучебно време. Имайки организацията за изпълнение на дейността, рисковете от епидемията Ковид -19, предвиждаме и резерв от време за изпълнение на задачите по дейността, за да постигнем планираните резултати. Залагаме закупуването на предпазни маски, ръкавици и дезинфектанти за изпълнение на предпазните мерки. 22 905.94 12 788.95
Академия „Умения за живот” : Целта на тази дейност е да създадем и развием привлекателни форми на социално-емоционално учене – школи по интереси - които да мотивират учениците от маргинализирани група да идват и остават в училище. Същината на метода, който прилагаме, доказано увеличава интереса, свързаността и интегрираността на всички ученици, независимо от среда, умения и мотивация. Дейността позволява учениците от маргинализирани групи да намерят „онова, което не могат да получат вкъщи” и така да насърчи мотивацията, да развие уменията им за участие във формалния образователен процес. Предвид политиката за равен достъп на училището и образователната ни система, участие в дейностите ще имат и деца, които не принадлежат към ромската група, но покриват критериите за маргинализирана група, разработена от МОН: Ползвайки тези критерии, резултатите от дейност 1, мерките в консултационните планове за психологическа подкрепа, учениците се насочват за участие в следните групи за работа в учебно и неучебно време: Школа „Обичам мрежата”. Включва 30 ученици от прогимназиален и гимназиален етап от училището с интерес към ИКТ, вкл. медийно съдържание, разделени в 2 групи. Програмата на школата развива свързаните с интереса на учениците дигитални компетентности. Създадените групи ще имат задачата да функционализират блог на проекта – от изграждане и дизайн до онлайн достъпност. Всеки от етапите на създаване ще има състезателен характер за участващите групи при критерии, върху видимите резултати в блога. Наградата е използването на структурата и съдържанието на групата, която спечели съответния състезателен етап. Школата поддържа създадения блог и след приключването проекта. За целите на тези задачи е необходимо осигуряването на 30 таблета за индивидуалните задачи на включените ученици и 2 мултимедии за представяне на проектите пред групите и на групите. 2. Школа "Шампиони", включва 2 групи от по 15 деца, начален и прогимназиален етап, с интерес към спортно-физическите дейности. Школата осъществява състезателния цикъл „Силата на знанието” между групите: колоездачна надпревара с ориентиране през непознати или слабо познати терени, 3 футболни срещи между запалените по този спорт състезатели, с публика от родители и близки , 3 отборни състезания за ориентиране до природни или културни забележителности в района на Крупник. Състезанията са осигурени с купи за победителите. 3. Школа ”Търсачи на знание”, включва 3 групи по 10 ученици, съответно от начален, прогимназиален и гимназиален етап. Участниците: 3.1. Проучват родовата си история – време на заселване в региона, място или район, от който са пристигнали предците, значими родови истории, значими родови представители с участие в значими за региона/страната исторически събития, къде в страната и чужбина живеят членове на рода/семейството. Учениците имат свободата да съберат и предоставят информацията във форма по свой избор: схеми, карти, рисунки, табла, доклади. 3.2. Правят карта „Път на рода през историята на България” – визуално-текстово представяне, с нанасяне към изучавани исторически периоди. 3.3. Направят инсталацията „Дървото на паметта”. Учениците в школата с афинитет към приложните изкуства, съвместно с другите участници и учителите в нея, избират визуален изразител: лента, дъсчица, картинна/плакатна рамка на родовата линия, която свързват въз основа на професионални, лични или селищни връзки с другите проучени родови линии в арт инсталация към съответното населено място / исторически период, за да покажат обвързаността между хората в пространството и времето. Инсталацията се поставя в сградата на училището. 4. Участниците в школата с интерес към писането/ създаването на съдържания, съставят "Бележник от спомени": текстове, фотографии и други арт факти, създадени/събранив процеса на проучване. Бележникът се публикува в създадения блог на проекта. Планираме дейността с времеви буфер заради Ковид-19. Залагаме закупуването на предпазни средства и дезинфектанти. 127 993.94 106 402.79
Живият пример: Целта на тази дейност е да подкрепи мотивацията, уменията за организация и взамиодействие на учениците от целевата група, като организираме посещения на организации и места, които отговаряйки на интереса им, могат да демонстрират какви възможности за развитие имат, ако са активни и последователни в образователното си участие. Ръководителите на групите и учениците във всяка група от всяка школа планират 1-дневно посещение в национално значими организации/институции, които работят в темата на съответната школа. Тъй като поголямата част от тези организации/институции са в столицата, посещенията се планират за там. 1. Ръководителите на групите в школа "WebNet" запознават учениците с дейностите на най-известните в България изследователски институти и компании в сферата на ИКТ. Учениците в групите дискутират информацията и правят собствени проучвания. Съвместно с ръководителите си избират до 2 места за посещение, като планират времето за пътуване, посещения, завръщане. С включените административни експерти на партньора, създават необходимата организация на пътуването: родителско съгласие, съгласуване на пътуването с образователните власти, хората, с които искат да се срещнат по време на посещението си. Родитело-учителският клуб насърчава до 3-ма родители на включени деца за помощник-придружители за посещенията. Осъществяват посещение в избраните организации/компании. Документират посещението в снимки и текстове, които публикуват на блога на проекта. 2. Ръководителите на групите в школа "Шампиони" и учениците, според основните спортни предпочитания проучват възможностите за посещение на значимо спортно събитие, спортен клуб и/или национално спортно съоръжение, в зависимост от действащите към момента противоепидемични мерки. Съвместно с ръководителите си избират до 2 места за посещение на групите, като планират времето за пътуване, посещения, завръщане. С включените административни експерти на партньора, създават необходимата организация на пътуването: родителско съгласие, съгласуване на пътуването с образователните власти, хората, с които искат да се срещнат по време на посещението си. Родитело-учителският клуб насърчава до 3-ма родители на включени деца за помощник-придружители за посещенията.Документират посещенията си със снимки и текстове в блога на проекта. 3. Ръковоителите на групите в школа Търсачи на знание”, в рамките на занятията, запознават възпитаниците на школата със значими образователни, културни и научни организации за страната. Учениците, след като правят собствени проучвания и дискусии върху наученото за съответните институции/организации, избират с ръководителите си до 2 места, които да посетят. Планират времето за пътуване, посещения, завръщане. С включените административни експерти на партньора, създават необходимата организация на пътуването: родителско съгласие, съгласуване на пътуването с образователните власти, хората, с които искат да се срещнат по време на посещението си. Родитело-учителският клуб насърчава до 3-ма родители на включени деца за помощник-придружители за посещенията.Документират посещенията си със снимки и текстове в блога на проекта. 4. Учениците, ръководителите на групите и членовете на Родитело-учителския клуб съставят и публикуват "Албум на първопроходците". Албумът съдържа снимки и текстове за важни моменти и събития от школите, включително осъществените посещения и срещи с хора, постигнали много в своята сфера, за да бъде и спомен, и пример за следващите участници в Академията. С помощта на ръководителите на групите, включени представители на Родитело-учителския клуб и експертите на партньора, учениците осъществяват предпечатната подготовка и редакция на текста. Албумът се отпечатва в 200 екземпляра. Дейността е планирана с времеви буфери заради възможни ограничения въведени заради Ковид 19. 11 786.44 1 288.19

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).