Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal "Care at home in Lovech municipality" will be implemented according to a procedure through direct provision
of grant BG05SFPR002-2.001 "CARE AT HOME", Priority 2 "Social inclusion and equal opportunities", Program "Development of human resources" 2021-2027. The aim of the project is to provide support in a home environment for persons with disabilities and elderly people dependent on care. The possibilities for providing social and integrated health and social services in a home environment will be expanded, incl. and in the context of pandemic situations. The current project proposal will build on the activities and the results achieved under the implemented projects for the provision of "Patronage Care", financed with funds from the OP HRD 2014-2020. Within the framework of the project, activities are included in the provision of hourly mobile integrated health and social services at homes and psychological support for 274 elderly people unable to care for themselves and persons with disabilities; delivery of food, groceries and essentials, as well as providing transport for the staff providing the services to/from the individuals' homes, paying utility bills, requesting and receiving urgent administrative and household services (with user funds); providing individuals from the target group with information on prevention and prevention of health and socially significant diseases, including consultations with a nutritionist, etc. specialists as needed and providing supervision and training to employees providing hourly mobile integrated health and social services in a home environment. The activities and measures under the current project proposal are aimed at increasing the quality of life, promoting social inclusion and integrating disadvantaged groups into society.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Грижа в дома: Целта на дейността е да се осигури подкрепа в домашна среда на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа чрез предоставяне на социални и интегрирани здравно – социални услуги, вкл. в контекста на пандемични ситуации. Грижа в дома в община Ловеч обхваща следните дейности: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. С цел осигуряване на непрекъсваемост на услугата в Община Ловеч, предоставяна по процедура "Патронажна грижа + Компонент 2" потребителите ще бъдат поканени да се включат в новия проект, като паралелно със стартирането на дейността ще се извърши и подбор на нови кандидат – потребители, който ще продължи в целия ход на изпълнение на проекта. Услугата „Грижа в дома“ ще се възложи за изпълнение на отдел „Здравеопазване, социални и младежки дейности и спорт“ в Община Ловеч чрез акт за възлагане. Грижа в дома ще осигури продължаване на подкрепата по осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете на минимум 274 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа. Териториално ще бъдат обхванати гр. Ловеч и малките населени места в общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 18 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа съобразно индивидуалните потребности, на база предварителна оценка на нуждите. Комплексът от услуги, които ще се предоставят са: грижа в дома (почистване, пране, социален контакт и др.); доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); медицински услуги, които не се предоставят от НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; консултации с диетолог, за здравословен начин на живот, хранене и диети; психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот. Дейността ще улесни и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Екипът за управление на услугата, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: 67 бр. социални асистенти (57 лица на 8 часов работен ден и 10 лица на 4 часов работен ден), 1 шофьор на 8 часа, 6 бр. мед. сестри на 4 часа, 1 бр. диетолог, 3 бр. сътрудник "Социални дейности" на 4 часа и 1 психолог на граждански договор. Сътрудниците СД ще извършват цялостна координация по предоставяне на услугата, в т.ч. осъществяването на приема на заявления и изготвянето на индивидуални оценки, графици, договори с потребителите и т.н. За реализация на проектната дейност общината ще ползва транспортното средство, закупено по Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Ловеч", което ще се ползва по предварително изготвен график. 2 992 673.00 1 361 846.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).