Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 399 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project aims are to create the conditions for successful social realization of children and students from the ethnic minorities, as well as of those students in Primary School “St.Kliment Ohridski” Detska gradina „Slantse“ and Detska gradina „8 mart“, who are at risk of dropping out of the education system by improving the conditions for equal access to education and training, increasing the quality of education, strengthening the motivation of students and parents to participate in educational process, overcoming negative public attitudes in the local community.
The project achieves its goal through the implementation of activities in several directions:
1.	Preserving and developing the cultural identity of children and students from the ethnic minorities and their peers in a multicultural environment, integration by building up a creative environment in which the children of ethnic minorities could become aware of their identity, could feel important and part of school life.
2.	Carring out joint activities with children and students from the ethnic minorities and their peers for realization of  missions/challenges from real life.
3.	Carring out an annual practical children’s conference for presenting the results of children and students’ teamwork on realization  the project activities.
It is expected that 85% of students from ethnic minorities participating in the project activities will integrate successfully with school community and in the long run will complete their primary education.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Съхраняване и развиване културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и техните връстници, в интеграционна мултикултурна среда: Целта на дейността е създаване на условия за работа и провеждане на занимания в интеграционна мултикултурна среда. Дейността предвижда организирането на две ателиета по изкуства (фотография и изобразително изкуство) и театрално-оперетен състав, който да разучи и постави на сцена две оперети – „Говедарската дъщеря“ и „Сливи за смет“. Творческата среда ще създаде предпоставки участниците да осъзнаят своята идентичност, да се почувстват значими и че са част от училищния живот. Това в голяма степен ще допринесе за пълното разбиране на въпросите, свързани с уважението, толерантността във взаимоотношенията и приемането на другите, независимо от техния етнос, религия и култура. Реализирането на дейността ще премине през няколко етапа: 1. Подготвителен етап, през който ще се осъществят: 1.1. Извършване на подбор на специалисти: музикален педагог, корепетитор, фотограф и учител по изобразително изкуство. 1.2. Планиране на работата на ателиетата по изкуства и театрално-оперетен състав Назначените специалистите ще изготвят план-графикът, по които ще се провеждат заниманията с учениците. Задължение на ръководителите е да подготви учениците всеки в своята област, а на музикалния педагог и да извърши подбор на ученици за всяка роля от оперетата. 1.2. Информиране учениците за възможността да участват в ателиетата по изкуства и театрално-оперетен състав. 1.3. Сформиране на групите. Формирането ще се извърши според желанията на учениците, подкрепено от декларация за съгласие от родителите. Числеността на всяко ателие по изкуства ще е от 10 до 15 ученици. Театрално-оперетния състав, съобразно либретото ще наброява от 25 до 30 ученици.С цел изпълнение на хоризонталните принципи на оперативната програма при наличие на повече от необходимия брой желаещи за театрално-оперетния състав ще се проведе кастинг за отделните роли. 2. Етап на изпълнение С учениците от всяко ателие по изкуства ще се проведат ежегодно по 70 занятия. Учениците ще бъдат поставени в творческа обстановка и ще работят в екип. Творбите ще бъдат поставяни в специални изложбени кътове. С учениците от театрално-оперетния състав ще бъдат проведени 140 занятия за разучаване на отделните партии на всяка една от оперетите. За овладяване общи умения за сценично поведение и изпълнение на практическа задача - поставянето на сцена оперетите, с учениците ще работи музикалния педагог и акомпаниране от корепетитор. Оперетите ще се подготвят и представят пред публика последователно. За всеки астрономически час педагогическите специалисти ще работят 40 минути с ученици, а 20 минути се предвиждат за плануване, подготовка и отчитане на работата. За успешната социализация и подобряване на съвместната работа на учениците ще бъдат организирани съвместни познавателни дейности в Община Павликени – посещение на концерт/театрална постановка. Считаме, че тази дейност е от значение и за овладяване на сценичното поведение. С учениците от ателиета ще се проведат 6 еднодневни пътувания, с цел опознаване красиви местности и природни забележителности в Община Павликени и пресъздаването им в индивидуални или групови творби. 3. Представяне на дейността Премиерата на оперетите ще бъде на сцената на НЧ ”Братство–1884”, гр.Павликени. Изпълнението ще бъде записано с видеокамера, за да бъде съхранено като дидактичен материал. Предвиждаме да се предостави на електронен носител на останалите училища и детски градини в общината. Учениците от ателиетата ще направят свои изложби в сградата на ОУ „Св.Климент Охридски“. 27 832.96 26 710.85
Провеждане на съвместни дейности с децата и учениците от етническите малцинства и техните връстници за осъществяване на мисии/предизвикателства от реалния живот.: Целта на настоящата дейността е преодоляване на негативните обществени нагласи по отношение на етнически произход и културна идентичност и успешна социализация на деца и ученици от етническите малцинства, чрез съвместни дейности за осъществяване на определена мисия/предизвикателство. В рамките на дейността се предвижда всяка година от проекта да се сформират 15 екипа, като 10 от тях са в училището и 5 екипа да са в детските градини. Всеки екип ще има определена мисия, свързана с определена професия или професионална област. Реализирането на дейността ще премине през няколко етапа: 1. Подготвителен етап 1.1. Извършване на подбор на учители Всеки екип от деца/ученици в работата по организиране и провеждане на мисията ще бъде подкрепен от учител. Учителите, които ще консултират учениците ще бъдат избрани след провеждане на процедура по подбор по разработени от екипа за управление критерии. Задължение на учителя е да подпомага екипа при плануване на дейностите, разпределяне задачите между членовете, в привличане доброволци, както и подкрепа за осъществяване на дейностите, изготвяне на информационни материали за представяне работата на екипа. 1.2. Информиране на децата и учениците за възможност за участие в екипи за изпълнене на мисии/предизвикателства. 1.3. Сформиране на екипите от деца и ученици за организиране и провеждане на мисии/предизвикателства. Всеки екип ще се състои от минимум 10 деца/ученици, които имат интерес към дейността и заявят своето желание. 2. Етап на реализация Дейността на екипите през този етап ще ще преминава през три подетапа: 2.1. Опознаване – през който децата/учениците ще се информират за предмета на дейност на съответната професия. Планираме голяма част от екипите да се запознаят с професии от STEM направлението. Целта ни е да предизвикаме у тях интерес, да ги мотивираме и да развиваме компетенстности в тази насока, тъй като предоставят възможност за професионална реализация. Приоритет ще бъдат и такива професии, които са традиционни за Павликенския край. Целта ни е децата да опознават родното си място и да ги информираме за възможностите за професионално развитие. Така ще ги мотивираме да изберат Павликени за място, където да се реализират. 2.2. Преживяване – плануваме учениците да учат чрез преживяване, като изпълняват съвместни различни практически задачи от професионалната област на екипа. Учителят ще провокира децата/учениците да анализират целия работен процес на база натрупания практически опит и да извеждат изводи от натрупаните знания. През този период учениците ще създадат своя продукт, чрез който ще презентират пред своите ученици по атрактивен начин изпълнението на своята мисия. 2.3. Включване на родителите, като активен партньор – в този етап учениците ще изпълнят задача, съвместно с членовете на своето семейство в семейна среда. Целта ни е да мотивираме децата и техните родители да прекарват качествено време заедно, в което възрастните да са част от процеса по изграждане и развитие на умения и компетентности у децата. Цялата дейност на екипите ще бъде съпътствана от информационна кампания в интернет пространството, чрез публикации на статии, снимки и видео-материали в официалните сайтове на кандидата и партньорите, както и в социалните мрежи. По този начин целим мултиплициране на добрата практика и в други образователни институции. Всеки екип ще има ангажимент да представя своите продукти в изложба, разположена в обособените специално за проекта места в сградите на учебните институции, където да бъде разгледана от посетители и съученици. 72 427.83 71 252.09
Провеждане на ежегодна практическа конференция за представяне на резултатите от съвместната работа на децата и учениците: Целта на настоящата дейността е преодоляване на негативните обществени нагласи по отношение на етнически произход и културна идентичност и успешна социализация на ученици от етническите малцинства, чрез участие във детски форум за споделяне на добир практики. Плануваме провеждане на детска конференция за обмяна на добри практики в края на всяка година на проекта. Реализирането на дейността ще премине през няколко етапа: 1. Подготвителен етап 1.1. Избор на модератори на конференцията, които ще се отговарят за организацията и провеждането на конференцията. 1.2. Организиране на конференцията През този етап модераторите ще се запознаят с дейността на всеки един от екипите и ще изготвят сценарий за провеждане на конференцията. Ще подготвят покани за официалните лица, както и грамоти за всички участници в конференцията. 1.3. Подготовка на залата През този етап модераторите ще подготвят местата в залата, за да осигурят възможност всички участници да се чувстват конфортно и да имат възможност за активно участие. Ще подготвят необходимата за презентиране техника - озвучителна техника, мултимедия и лаптоп. 2. Провеждане конференция Участие ще вземат представители от всички организирани по проекта екипи/ателиета/състави, както и гости от учебните заведения от община Павликени. Целта ни е участниците да споделят своя опит, за да бъде мултиплициран моделът от другите образователни институции, гости на публичната изява на учениците. На конференцията предвиждаме всеки участник да бъде отличен с материална и морална награда. Местната общност ще бъде запозната с добрите практики на учителите в училището и детските градини от статии за всяка дейност по проекта, реализирани през годините. Освен да информират тези материали ще имат и задачата да поддържат интереса към дейността и активизиране на децата/учениците да участват и през втората година. 5 253.56 3 863.84

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).