„Език свещен на моите деди“ - осигуряване на условия, дейности, услуги и ресурси за усвояване на българския език: *Цели на дейността:
Целта на дейността е посредством подобряване нивото на владеене на български език да се компенсират пропуските при усвояване на учебния материал и да се осигури добра комуникация, способстваща за пълноценно включване в образователния процес като предпоставка за социално-икономическо интегриране на маргинализираните общности. Дейността спомага за постигане на успешна образователна интеграция на деца и ученици от ромски произход и е обвързана с изпълнението на "Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите" (2012-2020) и План за действие за нейното изпълнение, разработени съобразно препоръките на ЕК от 2012, 2013 и 2014 г. към България да увеличи достъпа до качествено приобщаващо предучилищно и училищно образование за децата в неравностойно положение, в частност ромите. Съгласно "Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства" проблем на маргинализираните общности е незадоволително усвояване на преподавания учебен материал поради недостатъчно владеене на български език.
*Обхват:
Дейността предвижда провеждане на допълнително обучение по български език на ученици с потребност от изучаване на български език, организирани в 4 групи с 4 преподаватели. Ще бъдат обхванати 74 ученика от I и II клас от НУ "Св. Св. Кирил и Методий" - гр. Разлог и ОУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Баня като 37 от тях са от ромско малцинство.
С цел да се избегне сегрегация и дискриминация, възникнала при отделяне на децата от ромски произход от останалите ученици, обучението ще се провежда в мултикултурна среда, което е съобразено при групиране на учениците.
Критерий за избор на ученици, включени към дейността, е ниско ниво на владеене на български език от децата, в следствие на което изпитват затруднения при употреба на официалния български език, отразяващо се върху усвояването на основни знания и умения, необходими за справяне с учебния процес. Групирането на децата не е по полов признак и не е в разрез с хоризонталния принцип за равенство между половете.
Подбраните ръководители са добре запознати със спецификата на проблемите при всеки ученик.
Допълнителните занимания ще се провеждат два дни в седмицата, с продължителност по два учебни часа, което ще спомогне да се решат общи и индивидуални проблеми, свързани с употребата на книжовния български език.
*Етапи на изпълнение:
Дейността ще се изпълнява в рамките на 12 месеца. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
1. Подготвителен етап - Този етап е с продължителност 12 седмици, през който период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания по БЕЛ, съобразени с индивидуалните нужди на учениците от маргинализираните общности. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта.
2. Изпълнение - Този етап е с продължителност 32 учебни седмици и е насочен към работа с деца, включваща овладяване на пропуски по учебния материал от часовете по български език, подобряване на правоговора, правописа и речитатива, комуникационните умения. Към етапа на изпълнение се предвиждат организирани посещавания на Читалищна библиотека гр. Разлог и провеждане на упражнения по извънкласно четене. Предвидено е организиране на интерактивна олимпиада по български език и литература, където децата ще покажат усвоените знания и умения. С цел засилване на интереса към посещение на извънкласните дейности по изучаване на български език се предвижда организиране на екскурзии с учениците, показали старание и напредък в изпълнение на дейността. Периодът на провеждане на екскурзиите ще бъде конкретизиран при разработване на планове и програми в подготвителния етап на дейността.
3. Заключителен етап - Периодът на заключителния етап е 8 седмици с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. |
20 825.00
|
0.00
|
„Песни, танци и традиции“ - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците : *Цели на дейността:
Историята и културата на малцинствата са недостатъчно представени в учебното съдържание. Основополагащите елементи на културна идентичност през програмен период 2007-2013 година най-често се свеждаха до традиционния фолклор, без да се отчитат всички останали културни постижения на етническите малцинства. Изпълнението на дейността предвижда по нетрадиционен начин да се представи ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура като се обърне внимание на положителното взаимодействие от междуетническия културен диалог.
Традициите са един от инструментите, които позволяват на ромите да запазят идентичността си и играят важна роля в живота им. Наричани още "ромски закони", те са водещи в бита и културата и определят основните ценности на ромското съсловие. Тези ромски традиции създават ромската идентичност. Дори и ромите да не живеят вече по „традиционния” начин, традициите все още влияят върху тяхното ежедневие.
Организирането на клуб за изучаване в мултикутурна среда на ромските традиции, бит и фолкор в унисон с българските, ще предостави възможност за взаимното опознаване на учениците от различните етноси и възпитанието им в духа на толерантност.
В следствие на горепосоченото цел на дейността е съхраняване и развитие на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и намаляване броя на застрашените от отпадане ромски ученици като се повиши тяхната мотивация да посещават училище посредством засилване на етническата толерантност и опознаване на ромската култура. По този начин ще се улесни и интеграцията в класната стая.
*Обхват:
Изпълнението на дейността ще бъде организирано в две групи от деца, представители на НУ "Св.св. Кирил и Методий". Броят на обхванатите от дейността ученици е 16. От тях 13 са представители на малцинствените групи, което възлиза на 81% от общия брой, включени в Клуб "Песни, танци и традиции". Допълнителните занимания ще се провеждат два дни в седмицата, с продължителност по два учебни часа.
*Етапи на изпълнение
Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
1. Подготвителен етап - през този етап с продължителност 12 седмици ще се разработи програма, по която в рамките на 160 учебни часа ще се представят теми свързани с българския и ромски бит и култура. Акцент ще бъде поставен върху оздравяване на връзките между образованието и културата. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - на дейността. Изборът на изпълнител ще бъде съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки. Видът и предметът на поръчката ще бъде посочен при предоставяне на "План за външни възлагания".
2. Изпълнение - Продължителността на етапа на изпълнение е в рамките на 32 учебни седмици, в който етап са включени и ваканциите на учениците през съответния период. Изпълнението на дейността е насочено към изучаване на ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура, за да се създаде подходяща среда на толерантно отношение и взаимно опознаване на учениците от различни културни етноси. Към изпълнението на дейността се предвижда организиране на представления за различни празници с цел засилване на ангажираността на родителите към образователния процес и повишаване на мотивацията на децата за посещение на учебните занятия. Предвиден е планер до х. "Яворов" за представяне на обичаи и традиции.
В края на периода на изпълнение ще се изнесе представление с цел представяне на ползите от интеграция и нуждите от съхраняване на културната идентичност.
3. Заключителен етап - Този етап е с продължителност 40 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. |
7 672.00
|
0.00
|
„Единство, творчество и красота“ - създаване на клуб по приложни изкуства : *Цели на дейността:
Дейността предвижда допълнителни занимания в мултикултурна среда с ученици от етническите малцинства от НУ "Св.Св. Кирил и Методий" и ОУ "Св. Паисий Хилендарски", предоставяйки им възможност за себеизява чрез приложни изкуства. Основаната цел на дейността е подпомагане на учениците, произхождащи от етнически малцинства, да се изградят като пълноценни граждани с възможност да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация и ще бъде постигната чрез усвояване на знания и формиране на умения за работа с достъпни материали и инструменти и развитие на компетенции за използване на инструкции и образци, както и стремеж към предлагане на идеи.
*Обхват:
Ще бъдат сформирани 5 групи с 5 ръководителя и общ брой деца 86 като 36 от тях са от ромски произход. С цел да се избегне сегрегация и дискриминация, възникнала при отделяне на децата от ромски произход от останалите ученици, обучението ще се провежда в мултикултурна среда, което е съобразено при групиране на учениците. Критерии за избор на ученици, включени към дейността, са проявени заложби и интерес към приложните изкуства. Работата по екипи, в мултикултурна среда ще спомогне за пълноценнтата социализация на деца и ученици от етническите малцинства.
*Етапи на изпълнение:
Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 12 седмици ръководителите ще направят разпределение по теми, които ще се представят в рамките на 160 учебни часа. Темите ще бъдат обвързани с изпълнение на дейностите, заложени в клуб „Песни, танци и традиции“. През този етап на изпълнение се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността.
2. Изпълнение - В етапа на изпълнение с продължителност 32 седмици децата ще се запознаят с интересни идеи за украса, тематично ориентирана за различните празници и традиции, ще дарят любими стари вещи с уникалността и неповторимостта на българския и ромския бит. Ще се запознаят с различни техники на рисуване, моделиране и скулптуриране, с което ще развият умения и компетенции като сръчност, творческа мисъл, работа в екип, стремеж към успех и самоутвърждаване. Дейността ще формира позитивно отношение към труда и разбирането, че той променя живота на хората.
Към дейността се предвижда организиране на изложби за родители на участниците в клуба и за широката общественост, с цел засилване на ангажираността на родителите в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност.
С цел засилване на интереса към посещение на извънкласните дейности се предвижда организиране на екскурзии, както следва:
- Посещение на Национална художествена галерия - гр. София. Цел - запознаване на децата с различни форми на изкуството;
- Двудневен планер на хижа "Явор" - изява на творчески дейности на открито.
3. Заключителен етап - Към заключителния етап на дейността с продължителност 8 седмици ще се проведе мероприятие, организирано от Кандидата НУ "Св.Св. Кирил и Методий", в партньорство с ДНЦ "Дестинация разлог" под надслов "Стена на приятелството, толерантността и любовта". На подходящо място в град Разлог учениците ще могат да рисуват символи на любовта и приятелството. Изрисуваната от тях стена ще бъде символ на и толерантност и уважение между всички ученици. В рамките на заключителния етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори.
Дейността надгражда реализиране на схеми по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“, използвайки добри практики от предходния програмен период. |
26 334.00
|
0.00
|
"Мелпомена" - създаване на клуб по театрално изкуство: *Цели на дейността:
Дейността предвижда допълнителни занимания с ученици от етническите малцинства, предоставяйки им възможност за себеизява посредством театралното изкуство. Изпълнението на дейността ще обхване ученици от НУ "Св.Св. Кирил и Методий" и ОУ "Св. Паисий Хилендарски". Целта на дейността е да се ангажира вниманието на децата по интригуващ начин към българския език чрез заучаване на реплики и фрази при пресъздаване на приказки от българския и ромския фолклор. Подобряването на комуникационните умения ще увеличи възможността за социално-икономическа интеграция на маргинализираните общности и пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства.
*Обхват:
Децата ще бъдат разпределени в 3 групи като общият брой на включените ученици е 60 като 37 от тях са от ромски произход. Общият брой на учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 240 за целия период на проекта като 40 от тях са за подготовка на прграма за изпълнението на дейността, 160 учебни часа за работа с деца и 40 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори.
*Етапи на изпълнение:
Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 12 седмици ръководителите ще организират учебния процес като подберат и разработят подходящи сценарии за поставяне на пиеси и представления. Организацията ще бъде съобразена с възможностите на децата, техните желания и нужди и ще бъде насочена към развитие и съхранение на културните ценности на учениците. Темите ще бъдат обвързани с българския и ромския бит и култура, с празничния календар на двата етноса, с предания и легенди от местния фолколор. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността.
В подготвителния етап на дейността се предвижда закупуване на материали, консумативи и оборудване, които ще са необходими за организацията на образователния процес.
2. Изпълнение - Периодът за изпълнение е 32 седмици. Дейността ще бъде насочена и към подобряване на концентрацията, вниманието, работа с текст на български език, дикцията и правоговора на участниците. Ползвайки текста на дадена творба, като ситуация, чрез игрови задачи, обучаващите се ще бъдат въвеждани в основните принципи на социалното поведение и комуникация. По този начин се насърчават позитивни дейности за преодоляване на неравнопоставеността, посредством подобрена комуникация и работа в екип в мултикултурна среда. За нуждите на дейността и при възникнала необходимост Начално училище "Св.Св. Кирил и Методий" ще предостави възможност на децата от клуба за среща с логопед, който да им помогне да се справят със затруднения, свързани с говора, езиковото развитие, ограмотяването и ученето като цяло. Клуб за изучаване на театралното изкуство „Мелпомена“ предвижда провеждане на представления периодично при изучаване на нова пиеса, с цел предоставяне на възможност за участие, наблюдение и ангажиране на родителите над учебния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност.
3. Заключителен етап - Заключителния етап на дейността е с продължителност 8 седмици или 20 учебни часа, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори.
Организацията и изпълнението на дейността залага на добри практики от предходния програмен период, изпълнявани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013 г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“. |
8 328.00
|
0.00
|
"Спортен свят" - организиране на клуб за извънкласни занимания по спорт: *Цели на дейността:
Дейността предвижда допълнителни часове с ученици от етническите малцинства, свързани с провеждане на спортни занимания. Целта на дейността е изграждане на умения и компетенции за работа в екип, способстващо за интеграцията на деца в мултикултурна среда. Спортът ще спомогне за изграждане на децата като личности, за сплотяване на учениците, работещи съвместно в мултикултурна среда, справяйки се заедно с трудностите, разчитайки един на друг. Спортът ни учи да сме дисциплинирани, културни, отговорни. Това повишава шансовете за успешна професионална и социална реализация.
*Обхват:
Клубът ще включва две групи деца от НУ "Св. Св. Кирил и Методий" и ОУ "Св. Паисий Хилендарски" като броят на учениците обхванати от дейността е 36 и 16 от тях са представители на ромското малцинство. Общият брой на учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 240 за целия период на проекта като 40 от тях са за подготовка на изпълнението на дейността, 160 учебни часа за работа с деца и провеждане на междуучилищната спортна олимпиада, а останалите 40 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори.
*Етапи на изпълнение:
Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
1. Подготвителен етап - В подготвителния етап на дейността с продължителност 12 седмици ръководителите от двете училища ще направят програма за представяне и разучаване на различни спортни дисциплини, ще се проведе селекция за организиране на отбори, съобразно изявени умения и интереси към даден спорт и ще се разработи план за провеждане на спортно състезание в духа на Олимпийските игри. Организацията ще бъде съобразена с възможностите на децата, техните желания и нужди. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността.
2. Изпълнение - В рамките на изпълнение на дейността с продължителност 32 седмици децата ще изучават различни отборни и индивидуални спортове, както и прилежащата към тях терминология на български език. Предвижда се провеждане на спортно състезание между учениците в духа на олимпийските игри, под надслов „Мир и толерантност в днешни дни“. Целта на мероприятието е да представи на децата основни идеи и ценности в духа на Олимпийските игри. С изпълнение на дейността ще се създадат съвременни условия в българското училище за опознаване и разбирателство между различните етнически групи. За целта се предвижда закупуване на спортни екипи като символ на екипната работа и отборния дух.
3. Заключителен етап - Заключителния етап на дейността е с продължителност 8 седмици, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори.
Организацията и изпълнението на дейността залага на добри практики от предходния програмен период, изпълнявани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“. За изпълнението на дейността ще се използва Многофункционална спортна площадка за футбол на малки врати и тенис на корт в с. Баня е изградена по Проект: „Подобряване достъпа на населението на община Разлог до спортни и свързаните със свободното време и отдих услуги”, Договор за БФП № 01/321/01146 от 21.11.2012, финансиран по Мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“ по Програма за развитие на селските райони 2007-2013 г. |
15 218.00
|
0.00
|
Кариерно ориентиране – постигане на социално включване посредством икономическа интеграция: В рамките на дейността се предвижда кариерно консултиране и професионално ориентиране на ученици от етническите малцинства. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на Център за кариерно ориентиране в училищното образование – гр. Благоевград, създаден по проект № BG051PO001-4.3.02-0001 “Система за кариерно ориентиране в училищното образование“, изпълняван по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 - 2013 г. Целта на дейността е децата в ранна възраст да имат досег до идеята за кариерно развитие, което ще способства за осъзнаване на образованието като необходимост за социална, професионална и творческа реализация. Дейността предвижда формиране, надграждане и усъвършенстване на различни умения и способности на учениците посредством обучения и консултиране за кариерно ориентиране. За целите на настоящата дейност центърът за кариерно ориентиране разполага с: печатни материали – Наръчник на кариерния консултант, каталожни брошури на професиите, флайери, дипляни; уеб-базирани ресурси – информационно-търсеща система за кариерно ориентиране и интерактивни упражнения; филми – 30 филма с теми от областта на кариерното ориентиране и др. Посочените информационни ресурси предоставят достъпна (съобразена с възрастовите особености на учениците), актуална и достоверна информация. Дейността е идеологическо продължение на реформата в професионалното образование и обучение за усъвършенстване на професионалните умения и усвояване на нови знания от ученици чрез разработване на система за кариерно ориентиране в системата на училищното образование и развитие на ученето през целия живот.
В обхвата на дейността ще попаднат ученици от четвъртите класове на НУ "Св.Св. Кирил и Методий - гр. Разлог и НУ "Св. Паисий Хилендарски" - с. Баня, с цел ориентиране при продължаване в следващия етап на обучение. Провеждане на професионално консултиране и обучение ще бъде насочено към ученици от начален етап на образование, за да се създадат първите и най-ранни представи на учениците за кариерно ориентиране. |
150.00
|
0.00
|
Работа с родители от етнически малцинства, с цел превенция от възпрепятстване на децата от редовно посещение на учебни занятия.: Дейността ще е изцяло насочена към работа с родители, за да се предотврати възпрепятстване на децата от редовно посещаване на учебни занятия. Ще бъдат обхванати лица, представители на малцинствените групи, които ще преминат обучение, за да възприемат важността от училищното образование. Целта на дейността е осъзнаване на образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Ограмотяване на родителите е превенция срещу увеличаване броя на отпадналите от училище и напусналите образователната система деца.
Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап.
Подготвителният етап на дейността е с продължителност 2 месеца. През този период от време ще се идентифицират основни проблемни групи от ученици, чийто родители не са достатъчно ангажирани с учебния процес и/или възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебните часове. Участие в този етап ще вземат всички партньори по проекта. През подготвителния етап се предвижда:
- селекция на представителите на родителите от етническите малцинства, които ще бъдат включени в обучението;
- разработване на теми и материали за провеждането на четирите семинара;
- съставяне на график за протичане на обученията и наем на помещения за избраните дати.
- организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта.
- организиране на кетъринг за кафе-паузите
Изпълнението на дейността ще е с продължителност един месец за провеждане на четирите семинара. Родителите ще имат възможност да се запознаят с основите тематики на обученията, както и с напредъка на техните деца в образователния процес. На семинарите ще присъства и психологът по проекта, който ще насочи вниманието към установени проблеми при работата с учениците, които проблеми оказват негативно влияние върху процеса на социално - икономическа интеграция.
Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока.
Работата с родителите от етническите малцинства и превенцията от ранно отпадане от образователния процес ще създаде предпоставки за успешна социализация на децата от маргинализираните общности.
Дейността включва основни стратегически цели, заложени в "Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици" 2015 - 2020 и в Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020.
За осигурване на устойчивост на резултатите изготвените материали ще се качат на интернет страниците на Община Разлог и на ДНЦ "Дестинация Разлог". |
2 990.00
|
0.00
|
Разясняване на ползите от образователната интеграция и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход.: Комплексността на проблемите, свързани с интеграцията, изисква цялостен анализ на причините и факторите, възпрепятстващи равноправното включване на ромите в българското общество. Един от основните фактори е отрицателната обществена нагласа към процеса на интеграция. На практика без осъзнаване на ползите от социално-икономическата интеграция на ромите е невъзможно разработването на цялостна политика за интеграция, която да е в състояние да предложи адекватни решения на комплексните предизвикателства пред интеграцията. Реалистичните и жизнеспособни политики в областта на многообразието се основават във висока степен на информираност и анализ на статуквото и динамиката в развитието на общностите. Ето защо дейност, насочена към запознаване на обществото с ползите от интеграция на ромите е ключова за развиване на други дейности и политики в тази насока. Целта на дейността е посредством запознаване на широката общественост с ползите от образователна интеграция на маргинализираните групи и приемането на различното да се преодолеят негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност.
Дейността ще започне в деветия месец от стартирането на проекта, с цел изпълнението на проекта да е в напреднала фаза, за да се представят постигнатите до момента резултати, но и да се гарантира обществена подкрепа преди навлизане в окончателния етап на изпълнение на дейностите.
Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап, с обща продължителност 4 месеца.
Подготвителният етап на дейността е с продължителност 2 месеца. През този период от време ще се идентифицират основни проблеми при възприемането на интеграцията и причините за отрицателните обществени настроения. През подготвителния етап се предвижда:
- селекция на представителите на родители без разлика от етническия произход, които ще бъдат включени в семинара;
- разработване на теми и материали за запознаване на широката общественост с ползите от интеграцията и негативите от деинституционализация и сегрегация на деца от маргинализираните групи;
- съставяне на график за протичане на семинарите и наем на помещения за избраните дати;
- организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта;
- организиране на кетъринг за кафе-паузите.
Продължителността на всеки семинар ще е един ден. Двата семинара ще се проведат в рамките на един календарен месец.
Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатото с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока.
В рамките на дейността ще се проведат два семинара за разясняване на ползите от образователната интеграция. За осигурване на устойчивост на резултатите изготвените материали ще се качат на интернет страниците на Община Разлог и на ДНЦ "Дестинация Разлог". |
7 636.27
|
0.00
|
Осигуряване на психологическа подкрепа за нуждите на проекта: В деца и ученици, представители на малцинствените групи, при процес на десегрегация и попадане в мултикултурна среда на обучение, се пораждат специфични образователни потребности, свързани с тяхната социализация и възможност за гарантиран на равен достъп до качествено образование. Десегрегираните училища, ориентирани към изграждане на интеркултурно образование, включващи деца от различни етноси, които залагат на психологическа подкрепа, са най-ефективното средство за борба с дискриминационните отношения – те създават гостоприемна общност, изграждат толерантно общество и постигат образование за всички. Нещо повече – те осигуряват действено образование за мнозинството от децата и подобряват ефективността и в крайна сметка рентабилността на цялата образователна система. Целта на дейността е да се осигури психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства при процеса на социализация и икономическа интеграция, за да се постигне утвърждаване на интеркултурното образование.
Изпълнението на дейността ще е с продължителност 9 месеца. Психологът ще е на разположение на децата от НУ "Св.Св. Кирил и Методий" и ОУ "Св. Паисий Хилендарски" за обсъждане на проблеми и притеснения, възникнали по време на образователния процес. Той ще провежда и консултации с преподавателите при възникнали казуси при изпълнение на дейностите по проекта. Психологът ще участва при разработване на материалите за семинарите, които ще се проведат с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия и родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. |
678.00
|
0.00
|
Информиране и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. Подготовка и провеждане на PR кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на МОН, както и представители на местните и централни медии. Предвижда се платена реклама на в печатна и телевизионна медия за разпространение на резултатите от проекта. По време на първата презентация ще бъде представен проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати. Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на екипа и/или оторизирани/ упълномощени от Водещия партньор представители. Ще бъдат изготвени и брошури за разпространение на резултатите от проекта. |
2 790.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: За целите на дейност е сформиран екип, който ще бъде ангажиран с организация, управление и отчитане на проектните дейности. Основната цел е установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели.
Сформираният екип за управление на проекта е високо квалифициран и подготвен за изпълнение на задачите. Екипът от експерти, които са подбрани, притежава едновременно експертизата и опита в извършването на подобни дейности. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. Ще кореспондира с партньорите, заинтересованите лица и Управляващия орган по програмата. Предвижда се да следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства и да контролира провеждането на процедури за избор на външен изпълнител за целите на проекта съгласно националното законодателство. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и окончателен технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта.
За качественото изпълнение на дейността ще се утвърдят вътрешни правила за работа на екипа за управление.
С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. |
16 857.52
|
0.00
|