Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The present project proposal envisages the use of complex innovative methods for the implementation of the Competency-based approach within the Beneficiary and its Partners aiming to enhance the quality of the school education, to increase the motivation among students and to reduce the number of those excluded or prematurely left the educational system.

These goals will be achieved through expertise and infrastructure capacity building activities in the schools by creating an innovative methodological tool based on three key methods: 1) Coaching; 2) Montessori, 3) Emotional Intelligence Development, trainings of local teachers and purchase of didactic materials and equipment. On that basis, Interest Clubs will be established where students with educational difficulties will also be enrolled and will receive additional attention. By highlighting the strengths of everybody in an atmosphere of teamwork and support, those students will be encouraged to cease to perceive themselves as outsiders. 

Activities with another target group – parents and guardians – will also be held.  They will be involved in the education process and will take part in coaching sessions to stimulate the creation of a pro-education environment.
In order to promote communication and joint activities between children from marginalized and non-marginalized groups, open events involving parents and other representatives of the target groups will be organized during the school year and the summer holiday. 
The project will focus mainly on children from minority ethnic groups. However, some of the costs will be distributed to representatives of non-marginalized groups in order to achieve a broader integration effect. The project will be implemented in the city of Radomir and the villages of Dren and Izvor for the total amount of BGN 366 077,82, of which BGN 39 222,62 will be indirect costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане на капацитета : Тази дейност полага основите за реализиране на проекта и осигуряване на устойчивост на резултатите след края му. Тя обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в училищата посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма за внедряването на комплекс от иновативни методи и подходи за прилагането на компетентностния подход (Програмата). Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 4 преподаватели (по 1 от всяко училище). Външните експерти ще разработят методическия инструментариум, базиран на три ключови метода: 1) Коучинг, 2) Монтесори, 3) Развитие на емоционалната интелигентност, като допълнително ще прецизират предварителната структура на Програмата с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат интервюта с целевите групи и преподаватели. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 6 клуба по интереси: при Кандидата КЛУБ 1 „Ай Ти Технологии за малки и големи“ при Партньор1 КЛУБ 2 „Традицията е жива“ и КЛУБ 3 „Майсторско ателие“ при Партньор2 КЛУБ 4 „Фолклор на етносите“ и КЛУБ 5 „Природата около нас“ при Партньор3 КЛУБ 6 „Искам да знам“. Целта е в тези клубове да се приобщят и ученици с образователни затруднения, с които да се работи допълнително, без да им се вменява усещане, че са аутсайдери, а напротив – ще се търсят силните страни на всеки в атмосфера на екипност и подкрепяща общност. Екипът от преподаватели заедно с директорите на училищата ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (24 часа) по трите модула на Програмата, водено от външните експерти. Ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали и оборудване: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учителите, както и за последващи насоки при работата с целевите групи и Материали за провеждане на коучинг сесии с родители, финансирани от Общината; 2) Материали за текуща работа с учениците, финансирани от училищата: o Сетове за ролеви игри 3 бр., представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където учениците ще отбелязват наученото, o Клубни екипи за всеки клуб – за идентифициране при съвместните занятия на клубовете и мотивационен ефект, създаване на чувство за единност и екипност 95 бр. o За КЛУБ 1 - 17 компютъра и 17 работни места (за 16 деца + 1 преподавател), 1 мултимедия и 1 цветен принтер; o За КЛУБ 2 - класна стая „Машина на времето“ с битов кът, 16 носии, o За КЛУБ 3 - класна стая с инструменти и 10 пакета материали за приложни изкуства; o За КЛУБ 4 - 8 носии, 8 сценични костюми, o За КЛУБ 5 - 4 работни места, 4 пакета микроскоп, грънчарско колело и глина, 4 пакета макет на земното кълбо и учебно табло, o За КЛУБ 6 - 1 фотоапарат, 1 мултифункционално устройство, 3 лаптопа, 1 мултимедия, които ще бъде ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 7 встъпителни коучинг сесии с родители (180 души) - 3 при Кандидата, 2 при Партньор 4 и 2 при Партньор 2. Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик на Общината. 164 648.80 183 979.40
Работа с целевите групи : Дейността обхваща същинската работа с целевите групи по методологията, разработената в Дейност 1 с 95 ученици (от които 76 от маргинализирани групи), с които ще се работи шестте клуба по интереси. Основната работа с учениците ще се извършва от четиримата преподаватели на училищата на базата на методическата подготовка, която са преминали в Дейност 1. Те ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно с изключение на летните месеци. За откриване на Програмата ще се проведат 3 стартиращи обучителни сесии/уъркшопи с учениците от клубовете за демонстриране на трите инструмента на и по-забавно начало на учебната година -1 в Радомир, 1 в Извор и 1 в Дрен. Те ще бъдат ръководени от външните експерти с помощта на преподавателите от съответните училища. За мотивиране и изграждане на чувство за гордост от принадлежността към образователната програма на участниците в клубовете ще бъдат подарени брандирани клубни екипи (раница, тениска, суитшърт и шапка). Работата с родителите/наставниците на децата от целевите групи е от ключово значение за успешното реализиране на Програмата и контактът с тях трябва да бъде поддържан текущо. След встъпителните коучинг сесии в Дейност 1 ще бъдат проведени на равномерни интервали още 3 коучинг кампании: през лятото на 2021г. и 2022г. (като част от Лятното училище в Дейност 3) и в началото на 2022 г., когато ще се организират 3 сесии съответно при Кандидата, Партньор 1 и Партньор 3. Освен дидактически материали, за провеждането на коучинг сесиите в началото на 2022 г. ще бъдат осигурени за 90 души кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. За опростяване на бюджетирането разходите за сесиите през летата на 2021 г и 2022 г са включени към Дейност 3. В резултат от работата с родителите/наставниците, освен постигане на намаляване броя на отпадащите/преждевременно напусналите училище, се цели да се създаде Родителски клуб, който да осигури устойчивост на постигнатите резултати и след края на проекта. За отчитане на напредъка и адресиране на факти от значение за Програмата в началото на 2022 г. ще се проведе тридневен пленер. В Ден 1 ще се проведе затворено заседание на педагогическия екип от 4 учители, 4 директори и 2 външни експерти, където ще се обсъждат методологически въпроси. През Ден 2 и 3 ще се проведат отворени заседания, на които ще бъдат поканени общински представители, родителите/настойниците на учениците от клубовете и други представители на целевите групи. За да се проведе конструктивна дискусия, до отвореното заседание ще се допускат до 50 присъстващи, което налага то да бъде реализирано в 2 дни. Разходите за пленера за 10 души за Ден 1 и по 50 души за Ден 2 и 3 ще включват: организация на събитието, кетъринг, озвучаване, информационни материали, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). В края на първата учебна година ще се организира „Фестивал на компетентностите“, на който участниците в клубовете по интереси ще демонстрират постиженията си. Това е от съществено значение на успешността на Програмата. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си и ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на професионалното образование. От друга страна те ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на учениците преждевременно напуснали системата. Мероприятието ще се проведе в Радомир за 250 души, като разходите за него ще включват:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф, озвучаване, украса),  Транспорт и застраховка за участниците от с. Извор и с. Дрен,  Кетъринг: кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Изработване на брошури с представяне на всеки клуб от проекта,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). 54 214.40 47 595.31
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност образователни инициативи са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг от целевите групи, включително деца от други училища и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. Дейността ще се изпълни чрез организирането на 2 образователни мероприятия под формата на петдневни летни училища без преспиване. Те ще се осъществят съответно през летата на 2021 г. и 2022 г. Във всеки от петте дни ще се организират занимания на открито по ръководството на външните експерти. В заниманията с децата ще бъдат интегрирани и коучинг сесии с родителите за утвърждаване на подкрепата на семейството в образователния процес. За изпълнение на планираните образователни дейности всяко дете и учител ще получат пакет пособия и материали: • Брандиран пакет- Лятно училище за всяко дете - 89 бр., вкл. раница, ученически пособия, одеяло, индивидуални учебни материали, компас, планинарско ножче и фенер.; • Брандиран пакет- Лятно училище за всеки учител- 4 бр., вкл. раница, тефтер, одеяло, учебен несесер, индивидуално ръководство за лятното училище по проекта. Лятното училище ще се организира в 5 последователни дни през лятната ваканция за 123 участници (89 ученици, 4 учители, 30 придружители) , като разходите за него ще включват:  Организация на лятното училище,  Транспорт и застраховка за участниците,  Кетъринг,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). 107 992.00 91 232.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).