Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project envisages to identify, analyze and evaluate the factors affecting negatively the efficiency of the public transport ports of national importance.
This project aims to prepare an in-depth analysis to identify the reasons for the relatively high downtime of vessels in ports of the Republic of Bulgaria and the slow service. The project should compensate for the lack of an established methodology for risk assessment, taking a holistic (safety, environment, security, infrastructure, superstructure, operational efficiency, etc.) And on this basis - periodic reassessment and take preventive measures and actions (investments) leading to the sustainable development of ports, increased efficiency, competitiveness and others. Once quantify risk and prioritize areas will be proposed corrective / preventive measures such as troubleshooting existing regulations, investment and organizational measures for the development of ports and others.
The project implementation will contribute to reducing service time of vessels in ports of the Republic of Bulgaria to the European standards and hence will increase the efficiency and competitiveness of the Bulgarian ports of national importance.
The territorial scope of the project activities include public transport ports of national importance:
- PORT VARNA includes: Varna-East, Varna-West, TPP Ezerovo, Petrol, Lesport, Ferry complex - Varna, Balchik;
- PORT BURGAS includes: Burgas-East 1, Burgas-East 2, Burgas-West, Rosenets, Nessebar;
- PORT RUSE includes: Ruse-East, Ruse-Center, Ruse-West, Silistra, Ferry Terminal - Silistra, Tutrakan, Svishtov, Ferry Terminal - Nikopol and Somovit;
- PORT LOM includes: Lom and Oryahovo;
- Vidin port includes: Vidin-Center, Vidin-South, Vidin-North and Ferry complex – Vidin.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на методика за количествена оценка на риска: За осигуряване на мултидисциплинарна оценка на риска при развитието на пристанищата за обществен транспорт, прозрачност при дефинирането на националните политики за развитието на пристанищата и комуникирането им до различните заинтересовани страни, се предвижда изготвяне на мотодика за извършване на количествена оценка на риска. Методиката за количествена оценка на риска ще се базира на холистичен подход и ще обхваща като минимум следните области: • Здраве и безопасност при работа; • Околна среда; • Ефективност на пристанищните дейности; • Административни процедури; • Управление на трафика и информационно обслужване; • Сигурност; • Климатични промени. При изготвянето на методиката ще се анализират и адаптират най-добрите европейски и световни практики (проучвания) по оценка на риска в пристанищата – реализирани проекти за управление на рисковете в пристанищата, кодекси и стандарти за пристанищни дейности и др. Адаптирането на установените добри практики (проучвания) ще осигури създаване на стандартна методика за прилагане на национално ниво, отразявано в програмата по чл. 115у от ЗМПВВППРБ, така и за преоценка на риска за конкретно пристанище, при наличие на инвестиционен интерес и др. Методиката следва да включва като минимум: • Критерии и структура на оценката на риска: - Слаби места и заплахи в различни области; - Области на въздействие; - Видове оценявани сценарии. • Етапи на количествената оценка на риска; • Формуляри и методически указания за извършване на оценката (електронни файлове за ръчно и софтуер за автоматизирано извършване на оценката); • Ръководство (документирана процедура) за прилагане на методиката, с цел подобряване ефективността на пристанищата. 250 000.00 300 000.00
Oценка на риска: Дейността включва фактическо извършване на количествена оценка на риска по приетата методика в едно морско и едно речно пристанище за обществен транспорт от национално значение, избрани от пристанищата, попадащи в обхвата на обществената поръчка. Целта е да се валидира разработената стандартизирана методика и покаже нейната пригодност за употреба. 250 000.00 300 000.00
Приоритизиране на мерките и планиране на подобрения: На база на извършената оценка на риска и тестването на методиката по Дейност 2, която ще валидира методиката, изготвена по Дейност 1, ще бъде изготвено предложение с приоритизиране на мерки и планиране на подобрения, базирани на количествените стойности на риска, и включващо анализ на разходите и ползите. Ще се изготви и модел за системно прилагане на количествената оценка на риска в пристанищата за обществен транспорт с национално значение, за идентификация и приоритизиране на мерки, подобрения, инвестиционни предложения и др., с цел подобряване на тяхната ефективност. Моделът за системно прилагане на количествена оценка на риска и неговото управление в пристанищата за обществен транспорт с национално значение ще прилага холистичен подход и ще отчита добрите световни практики в тази област. 150 000.00 150 000.00
Предложение за нормативни промени и актуализиране на програмата по чл.115у от ЗМПВВППРБ: На база разработения модел за системно прилагане на количествена оценка и управление на риска и предложението за приоритизиране на мерки и планиране на подобрения по Дейност 3, ще се направи преглед на проблемите в съществуващата нормативна уредба, които трябва да бъдат отстранени, ще се изготвят предложения за допълнение или изменение на нормативната уредба, във връзка с прилагане на модела за системно идентифициране на мерки за намаляване на риска и подобрение на ефективността на пристанищата и за актуализиране на програмата по чл. 115у от ЗМПВВППРБ. 100 000.00 100 000.00
Управление на проекта: • Създаване на ЗИУП - определяне на ръководител на проекта и експерти – 4 бр. В хода на внедряване на системата и при необходимост в състава на ЗИУП ще бъдат включени допълнителни експерти от териториалните поделения – клонове на ДППИ; • Изпълнение и координация на проектните дейности; • Възнаграждение на експертите от ЗИУП. Възнагражденията на членовете на ЗИУП ще бъдат изплащани само на базата на утвърдена от УО на ОПТТИ Методика за възлагане на задължения, формиране и изплащане на възнаграждения на лицата, участващи в управлението и изпълнението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020 г.“ с бенефициент Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. 80 000.00 64 127.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).