Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Project proposal "Socio-economic integration of vulnerable groups - integrated measures to improve access to education in Lovech" will be implemented through a procedure through direct granting of grants BG05M9OP001-2.056 "Socio-economic integration of vulnerable groups. Integrated measures to improve access to education "- COMPONENT-2 within Priority Axis 2" Poverty Reduction and Promotion of Social Inclusion "under OP HRD 2014-2020 and Priority Axis 3" Educational Environment for Active Social Inclusion "under OP NERD 2014 - 2020. The proposal aims to create an effective model for sustainable socio-economic integration for people that belong in vulnerable groups in the Municipality of Lovech, aimed at improving the quality of life, reducing poverty and stopping the transmission of poverty through generations. The project proposal includes a number of measures and activities for lasting integration in the labor market, by activating economically inactive people, professional information and counseling, promoting entrepreneurship to find a job, providing training for acquiring professional qualifications and key competencies. For this purpose, the opportunities of three operational programs - OPRD, OPNOIR and OPHRD will be used in a complementary way.
Through the implementation of the planned activities, an integrated social and health service will be built in the community, in active partnership with the non-governmental sector, which will enable the promotion of health, better quality of life for people from vulnerable groups. Socio-economic integration is a process that requires sustained and focused efforts on both children and adults in order to minimize the drop-out rate, while working with the active participation of parents and students from vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и подкрепа за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование : Във връзка с намаляване риска от преждевременно отпадане от образование ще бъдат организирани допълнителни извънкласни занимания с ученици от маргинализирани групи, включително с ромски произход. Извънкласните дейности са форма на организация, при която се осъществява взаимодействие между дейността на учителя и дейността на учениците с цел реализиране на конкретни задачи, свързани с удовлетворяване на творческите търсения и интересите на учениците, извън държавните образователни изисквания за учебно съдържание. Извънкласните дейности се осъществяват по желание на учениците, изцяло на доброволен принцип и със съгласието на родителите. Те могат да бъдат планирани със седмично разпределение (седмична почасова заетост) или на модулен принцип. Най-общо целта на извънкласните дейности е да осмисли свободното време на учениците и да им предложи дейности, съобразени с техните интереси. Чрез участието на учениците в извънкласните дейности като цяло се повишава мотивацията им за участие в образователно-възпитателния процес, съобразно техните интереси и потребности; учениците развиват нови/допълнителни знания, умения, компетентности; осмисля се свободното им време; осигурява се и се реализира предпочитана от тях личностна изява. Особено място заемат ученици с идентифицирана нужда от специфична подкрепа, както и на ученици с риск от отпадане и/или прояви на агресия и/или насилие. Като резултат от това е ограничаването броят на преждевременно отпадащите от образователната система и броят на учениците с прояви на деструктивно поведение. Чрез участието на учениците в извънкласните дейности : - Ще се повишава мотивацията на учениците за участие в образователно-възпитателния процес, съобразно техните интереси и потребности; - Учениците ще развиват нови/допълнителни знания, умения, компетентности; - Ще се осмисля се свободното им време; - Ще се осигурява и ще се реализира предпочитана от тях личностна изява. Като резултат от това е ограничаването броят на преждевременно отпадащите от образователната система и броят на учениците с прояви на деструктивно поведение. Ще бъдат приобщени родителите, като публика на техните публични изяви и по този начин ще бъде допринесено за развитието на родителския им капацитет. Дейността ще се изпълнява от училището - партньор по проекта - ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Ловеч, което е разположено в непосредствена близост до Социалното жилище, реализирано по ОПРР 2014-2020 г., кв. Гозница. Дейността ще обхване не само настанените в СЖ, но и живущите в квартала ученици. ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" изпълнява дейности по проект BG05M2ОP001-2.011-0001 "Подкрепа за успех" и по проект BG05M2OP001-3.005-0004 "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“. Дейностите по тези два проекта, напълно се разграничават от заложените дейности по настоящето проектно предложение. Настоящото ПП не предвижда участието на деца от четвърта възрастова група - 5/6 годишни. Основната цел на ПП и дейност 1 "Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и подкрепа за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование" е чрез музика и изобразително изкуство, учениците да бъдат насърчавани за постигане на по-високи резултати, намаляване дела на отпадащите ученици, предоставяне на поле за публични изяви и възможност за усвояване на нови знания, умения и навици, чрез силата на музиката и изобразителното изкуство. Настоящата дейност не включва обучение по БЕЛ, Математика и Природни науки и ясно се разграничава от изпълняваните дейности по гореописаните проекти. 5 610.72 5 618.02
Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила: В началния етап на образование, във фокуса на внимание на малките ученици е мечтаната професия, а не реалният професионален избор. Дейностите по кариерно ориентиране имат за цел да създадат най-обща представа за професиите и видовете дейности, запознаването с тях на основата на видими белези и лесно разпознаваеми характеристики. На този етап се изграждат представи и понятия за професиите и света на труда. Малките ученици формират базисни знания, въз основа на които, използвайки фантазия и творчество създават и своите първи проекти за кариерно развитие. Тези проекти се основават на най-общата информация за професиите, чрез наблюдение на труда на хората от семейството, училището, населеното място, в което живеят, и уменията, необходими за тяхното упражняване. На този ранен етап от развитието на учениците се формира и положително отношение към труда, работи се по посока на това ученикът да осъзнае, че всяка професия е нужна на обществото. Дейностите по кариерно информиране и ориентиране на учениците от IV клас на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ ще стимулират процеса на опознаване на максимално широк спектър от професии и ще насърчат учениците да изградят позитивни представи за различни възможни начини, по които пълноценно могат да се реализират в бъдеще. Тази дейност ще се осъществява от партньорската организация Сдружение „Знание“. Ще бъде разработена програма „Кариерата като игра“ за занимания с деца и групови занимания с родители (под формата на интерактивна игра). Интересът на учениците от начален етап на образование към теми от областта на кариерното ориентиране се отличава с това, че се появява рано, изявява се като спонтанна склонност, без предварителни обучения и насоки. Това изисква изпълнението на поставените задачи да се реализира по непринуден начин, поради тяхната вътрешна мотивация и присъщото за възрастта любопитство към заобикалящия свят и по-конкретно - към света на възрастните. От особено значение през този възрастов период за кариерното ориентиране е не само работата на учителя, кариерния консултант и педагогическия съветник, но по-скоро тясното сътрудничество и взаимодействие със семейството и с родителите. Включването на семейството е безспорно фактор от изключителна важност за успешното реализиране на целите на програмата и постигането на надеждни и трайни резултати. В резултат на дейността под формата на игри и симулации, учениците ще бъдат запознати с видовете професии и знанията необходими за тяхното практикуване. Ще допринесем за кариерното развитие, ще разширим информираността на участниците, откриване на повече възможности за осъзнат избор и ранно професионално ориентиране. Освен това очакваме участниците да осъзнаят, че изборът на професионална кариера не би трябвало да зависи от пол, етнически произход или местоживеене. Използвани методи: интерактивни игри, симулации, ролеви игри, работа в малки групи. 4 968.00 4 628.00
Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия. Насърчаване участието на родителите в образователния процес без разлика от етническия им произход, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието.: Ролята на родителите е от изключителна важност за успешното участие на децата и учениците в образователния процес. Една от основните причини за ранното отпадане от образование при маргинализираните групи е липсата на необходимата подкрепа в семейството. От друга страна, много от случаите, родители от български произход са предубедени децата им да посещават образователни институции, в които се обучават деца от етнически малцинства. Оценявайки тези рискове, Община Ловеч и нейните партньори считат, че работата с родители е ключов фактор за успеха на мерките за образователна интеграция. Дейността ще се изпълнява в две направления, от двама от партньорите по проекта: ОУ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“ - Първа част - Сътрудникът на терен е помощен непедагогически персонал, чиято основна функция е да улесни връзката между училището и родителската общност. Той подпомага приобщаването на родителите към образователния процес и стимулира ефективното сътрудничество с педагогическите специалисти, с което се гарантира намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система деца и ученици. Той ще оказва подкрепа на децата от общността в задължителното обучение в училище и насърчаване да продължат образованието си в средни училища и университети. Ще мотивира активното участие на родителите в проблемите и в училищния живот на децата и ще улесни комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището, ще идентифицира социалните потребности на представителите на общността, насочвайки ги към подходящи институции и социални услуги. СДРУЖЕНИЕ „ЗНАНИЕ“ - Втората част включва Обучения за родители „Заедно в пъстър свят“ и провеждане на "Родителски ателиета". Обучението „Заедно в пъстър свят“ е инспирирано от програмата на Международната асоциация „Стъпка по стъпка“ и включва два обучителни модула - всеки по 6 дни. В основата са заложени ценностите на антидискриминация, непредубеденост, равнопоставеност и уважение към многообразието в нашите общности, на работното място и в обществото като цяло. Обучението е в два модула: - Първи модул - личностна трансформация чрез осъзнаване на стереотипи, предразсъдъци и нагласите, които всеки носи в себе си. - Втори модул - как да възпитаваме, обучаваме, работим с децата, така че те да растат по-способни, да идентифицират стереотипно мислене и преодоляват предразсъдъците. В резултат на обучението, родителите ще натрупат знания и умения, които ще приложат в следващата част от дейността. Щще бъде сформирана 1 група от 20 участника, които ще се обучават в 2 модула по 6 дни всеки модул. „Родителските ателиета“ са насочени към позитивно родителство или как родителите да подкрепят децата си при включването им в училище. В рамките на Родителските ателиета ще се насърчи творчеството и креативността на родители и ученици, като по този начин мотивирано е включването на родителите в учебния процес на децата им. Ателиетата ще бъдат насочени към изработване на книжки и формиране на умения за разказване на истории. Целта е участниците да осъзнаят важността на четенето сред децата и как подбираме книгите, които четем с деца, или тези, които препоръчваме на децата да четат. За съжаление повечето родители от целевата група нямат навик да четат на децата си и не притежават книги вкъщи. Актът на създаване на книга (дори и с родителите, които не могат да четат) е овластяващ и мотивиращ, изборът на тема, изразни средства и най-вече времето прекарано заедно дете-родител ще убеди родителите, че е важно да се четат и разказват истории, тъй като се обогатява речниковия запас от думи, изразяването, логичното мислене, въображението и креативността. В резултат на тази дейност родителите ще повишат ангажираността си към образователния процес. Ще бъдат реализирани и съвместни работилници за ученици 1 - 7 клас с техните родители и едни път месечно. 3 групи по 10 участника ученици 1 – 7 клас, всяка група по 9 занимания и група родители (30 участника). 20 181.51 17 318.65
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност): Дейността включва организация и провеждане на "Ателиета по толерантност". Всеки човек е уникален, достоен и ценен колкото всеки друг, и има право да живее според своите ценности, обичаи и установени правила на поведение. Училищното образование може да играе ключова роля в преодоляването на исторически наслоените негативните нагласи към човешките различия. Стереотипите и нагласите се препредават и подсилват от обществото около нас и често се утвърждават от институциите, включително образователните. За създаването на по-справедливи общества, където разнообразието се оценява, уважава и защитава, трябва да се научим не само да разпознаваме предразсъдъците, но и да променим начина, по който се отнасяме един към друг, тази промяна трябва да се разпространи до всички нива на обществото и колкото се може по-рано. Дейността обхваща организацията и реализацията на "Ателиета по толерантност" и провеждане на занимания, включващи интерактивни игри, практически казуси за развиване и утвърждаване на отношения на търпимост, толерантност и взаимопомощ в училищна и извънучилищна среда. Планираната дейност по проекта е свързана с обучението на учениците в дух на толерантност, в умения по-добре да изразяват и разбират различните гледни точки, в способности да преговарят и да създават отношения на доверие, както и да проявяват съпричастност и емпатия към другите. Участниците в ателиетата ще се включат в дейности, чрез които ще станат по-отговорни граждани, които ценят многообразието и уважават различните; ще се научат да живеят в един свят, основан на сътрудничество, висока самооценка, почтеност и интеркултурна комуникация. Участниците в ателиетата ще се включат в дейности, чрез които ще станат по-отговорни граждани, които ценят многообразието и уважават различията, да осъзнават идентичността си и културата или етноса, от който произхождат. В голяма степен маргинализацията на една група се дължи на интернализирано потисничество и приемане на ролята на губещ, зависимост и неспособност за вземане на решения за живота си. Планирана е работа с деца от ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ веднъж месечно. Ще се формират две групи по 24 деца, за които ще бъдат осигурени материали за работа. След приключване на заниманията /по 9 броя/ ще бъде подготвена изложба с материали на тема "Толерантност", подготвени от участниците в ателиетата. По този начин повече представители на мнозинството ще се запознаят с изразеното мнение на участниците в дейността и ще повишат чувствителността си по темата толерантност и приемане на многообразието. 6 216.08 6 213.44
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Дейността обхваща организирането на кампании - за повишаване на здравната култура, беседи, лекции и игри сред подрастващите и техните родители, с цел сформиране на модел за здравословно хранене. Инициативите, които обхваща дейността, включват работа с ромските семейства на теми, свързани с ползите и необходимостта от здравословно хранене. Запознаване с полезни храни и продукти, представени по интересен, интерактивен начин. Тематичните занимания с деца ще повишат техните знания и умения чрез ролеви игри, интересни презентации, въпросници и демонстрации. Друга част от дейността са workskop с родители и заключително кулинарно шоу с демонстрация, което ще се проведе извън училище с участието на деца и родители. Дейността включва разработване на програма за работа с децата и родителите - 9 занимания с деца, около 24 ученица от 1-4 клас и 20 родители. Дейността ще приключи с Кулинарно шоу за представяне на резултатите от процеса на учене. На шоуто ще бъдат представени здравословни рецепти, приготвени от родителите и децата от ОУ "Св. СВ. Кирил и Методий". В рамките на събитието, децата ще имат възможност, заедно със своите родители, да вземат участие в редица отборни игри на тема здравословно хранене, да представят своите рецепти, научени по време на обученията и ще могат да приложат наученото на практика. След приключване на дейността, участниците ще притежават трайни познания в областта на здравословното хранене, които ще прилагат и в бъдеще. Настоящата дейност ще надгради извънкласната форма на работа "Здровословен начин на живот", която се провежда с учениците от 2 клас на територията на училището, чиято форма е в теоритичен формат, а настоящата дейност ще се провежда под формата на практически занимания. Това ще осигури повишаване на нивото на здравните и социални компетентности на всички участници. 3 118.71 2 486.23

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).