Организация и управление: За целите на ефективното изпълнение на проекта, дейността по организация и управление предвижда сформиране на експертен екип от служители на бенефициента. Екипът за организация и управление на проекта ще е в състав: ръководител, координатор, счетоводител и технически експерт. Членовете на екипа ще бъдат определени на основание длъжностите, които заемат, отговорностите, които имат в организацията и съответно необходимия опит, който трябва да притежават.
За реализиране на дейностите, заложени в проекта, екипът за организация и управление ще осигури добра комуникационна структура и гъвкавост при управлението.
Дейността има за цел да създаде условия и предпоставки за ефективна организация, добро управление, законосъобразно и целесъобразно разходване на публичните средства, както и своевременно отчитане на изпълнението. Тя ще бъде постигната посредством избора на екип от компетентни служители съобразно естеството на проекта, който ще планира, организира, координира, контролира и отчита цялостното изпълнение на дейностите с цел гарантиране на тяхната успешна реализация. В началото от изпълнението на дейността, екипът ще подготви подробен план за действие с конкретни задачи, подлежащи на изпълнение, отговорните за това лица и очакваните резултати. Този план за действие ще улесни процеса на изпълнение на проекта и ще даде възможност да се съобрази времето и ресурсите за изпълнение на задачите. В плана за действие ще бъдат описани също и потенциалните рискове и мерките за намаляване на въздействието.
За да се гарантира спазването на времето за изпълнение на отделните задачи и графика на дейностите, членовете на екипа ще имат ангажимент да провеждат регулярно /поне веднъж месечно/ срещи, на които ще се обсъждат въпроси по напредъка и реализацията на проекта. Всеки член на екипа за управление ще допринесе за това проектът да бъде успешно финализиран при спазване на хоризонталните принципи, като се съобразява с целите и очакваните резултати.
Екипът за организация и управление на проекта /ЕОУП/ ще носи отговорност за:
- планиране, организиране и управление на дейностите по проекта;
- оценка и разпределение на ресурсите за изпълнение на предвидените дейности;
- изпълнение на договорите с външни изпълнители и доставчици ;
- комуникация с всички заинтересовани страни, спазвайки принципите на доброто управление;
- извършване на периодичен мониторинг и наблюдение на напредъка по проекта;
- отчитане на проекта, изготвяне на междинни, технически и финансови отчети, доклади, справки и др.;
- проверки на място и изготвяне на констативни протоколи;
- контролиране на техническото изпълнение и извършване на СМР дейностите.
Всички документи от изпълнението на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват съобразно правилата за съхранение и архивиране на ОПРР 2014-2020, описани в Методическите указания. Предвид това, служител от екипа ще бъде определен за отговорник по съхраняване на документите и целостта на досиетата. |
6 967.21
|
6 723.26
|
Информация и комуникация: Целта на дейността по осигуряване на информация и комуникация е да се информира широката общественост, както и целевите групи на проекта, за новоизградения Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, както и да се отбележи приноса на Европейския съюз /ЕС/ и Европейския фонд за регионално развитие /ЕФРР/ към изпълнените дейности. Дейността по осигуряване на информация и комуникация предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 /ОПРР/ чрез ЕФРР в съответствие с правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация, (чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 г. на Комисията) и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Мерките по осигуряване на информация предвиждат използването на следните комуникационни канали:
- печатни издания;
- електронни медии;
- интернет;
- публични събития.
Използването на различни комуникационни канали ще спомогне за по-добра осведоменост на обществото по отношение на проекта и популяризирането на финансовия принос от страна на Европейския съюз. Широката общественост и медиите ще имат възможността да се запознаят с целите, дейностите и резултатите от провеждането им в рамките на проекта. Информация относно началото, хода и приключването на проектните дейности ще бъде периодично и регулярно публикувана на уеб страницата на Община Бяла Слатина, както и на интернет страница, посветена на проектите на общината. Ще бъдат подготвени също прессъобщения, които ще се публикуват в регионални/местни печатни медии, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. В допълнение, по проекта ще бъдат изработени рекламни материали, които ще спомогнат за популялизиране на проекта и подкрепата от ЕС.
За информиране на обществеността и целевите групи, се предвижда провеждане на публични събития - пресконференции, една в началото и една в края на проекта. Първата - встъпителна пресконференция, ще има за цел да запознае местното население с целите на проекта, предвидените дейности, целевите групи и осигурената финансова подкрепа за реализация на проекта. Втората - заключителна пресконференция, цели да се популяризират постигнатите резултати от изпълнението на проекта. В двете събития се предвижда да бъдат поканени представители на различни социални институции, НПО сектор, медии, служители на общинска администрация и други. За участниците в пресконференциите се предвижда да бъдат изработени и раздадени рекламни материали.
На закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери.
Всички предвидени мерки за информация и комуникация ще се прилагат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРР. |
2 820.00
|
3 384.00
|
Реконструкция и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства: Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд е основна и с нея се цели да се осигури необходимата инфраструктура за създаване на нова социална услуга за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. Идентифицираната като подходяща сграда, в която ще бъде разположен Дневния център и съответно ще се извършат СМР дейности по преустройство и ремонт на помещнията, е неизползваемо крило от Детска градина „Радост“ гр. Бяла Слатина. Сградата на детската градина се състои от 2 крила, като само едното от тях се използва от детската градина. Предвид това, Община Бяла Слатина извърши процедура по смяна предназначението на неизползваемото крило на сградата, обособяване и предоставяне за нуждите на новата услуга. Сградата, обект на интервенция по проекта, за която има отделен акт за собственост и в която ще бъдат реализирани СМР дейности по изграждане на инфраструктурата, представлява масивна двуетажна сграда със застроена площ 230 м2, РЗП 662,73 м2, находяща се в кв. 19 по РП на гр. Бяла Слатина и с административен адрес гр. Бяла Слатина, ул. „Бачо Киро“ №31. В близост до сградата се намира МБАЛ гр. Бяла Слатина, детска градина, други социални услуги, училища и парк. Бъдещият Дневен център е ситуиран в жилищен район, с изградена достъпна архитектурна среда, изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци, с което напълно отговаря на градоустройствените и ситуационни изисквания за съотвения вид социална услуга.
С оглед на това, че за целите на проекта се използва съществуваща сграда и помещенията в нея следва функционално да отговарят на изискванията за услугата, дейността предвижда изпълнение на СМР за преуствройство и обновяване на материалната база, прилагане на мерки за енергийна ефективност, осигуряване на достъпна архитектурна среда, ремонт на прилежащо дворно пространство и обезопасяване на помещенията.
Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд ще бъде изпълнена посредством "Инженеринг - работно проектиране, СМР и авторски надзор". Предвид това, нейното изпълнение ще се осъществи на 2 етапа:
1. Етап I - Проектиране, съгласуване и одобрение на РП, издаване на разрешение за строеж
На този етап ще бъде изготвен инвестиционен проект във фаза „работен проект“, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка. След изготвянето на работния проект, същият ще бъде съгласуван с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции. Всички задължителни мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и в техническото обследване, ще бъдат включени в инвестиционния проект. В него ще бъдат включени и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда.
2. Етап II - Изпълнение на СМР, осъществяване на авторски надзор и въвеждане на обекта в експлоатация
На този етап и след издаване на разрешение за строеж се предвижда извършване на СМР дейности по реконструкция и обновяване на сградата. Посредством тяхното изпълнение ще се обособят следните помещения: Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; Кабинет логопед/психолог; Зала за индивидуална работа; Зала за групова работа/дневен престой; Санитарни помещеня с баня за потребителите и персонала; Кухня/разливочно и трапезария; Психосензорна зала; Спално помещение за потребителите; Коридори, фоайета и складове. По отношение на прилежащото дворно пространство се предвижда да се направи ревизия на настилката, подравняване, ремонт на ограда, обособяване на сензорна градина и кът за отдих.
Във връзка със спазването на инвестиционния проект при изпълнението на СМР дейностите, авторите на проекта ще осъществяват авторски надзор. С това ще се гарантира точното му изпълнение и спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. След реализацията на СМР, обектът ще се въведе в експлоатация, като за целта Община Бяла Слатина ще подготви необходимата документация. |
274 000.00
|
345 994.42
|
Доставка на оборудване и обзавеждане: Дейността ще допринесе за подобряване качеството на предоставяната услуга. С цел постигането на комплексно модернизиране на социалната инфраструктура, освен предвидените строителни и обновителни дейности, по проекта се предвижда да бъде извършена доставка на оборудване и обзавеждане, гарантиращо комфорта на потребителите и персонала при предоставянето на ефикасна специализирана помощ на децата с увреждания и подкрепа за техните семейства.
Към момента на кандидатстване, в сградата, в която ще бъде поместен Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, липсва необходимото за целите на предвижданата социална услуга оборудване и обзавеждане. За да отговори на изискванията и за да функционира ефективно, Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства се нуждае от оборудване/обзавеждане за всички помещения, които ще се обособят. Тези помещения са предназначени за занимания на потребителите, работа на специалистите, развитие на личностни умения на децата с увреждания, игри и почивка, придобиване и развитие на полезни навици и умения. С оглед на това и предвид изискванията на Насоките за кандидатстване, в рамките на дейността се предвижда да бъде доставено обзавеждане и оборудване за следните помещения:
1. Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика;
2. Кабинет логопед/психолог;
3. Зала за индивидуална работа;
4. Зала за групова работа/дневен престой;
5. Фоайета и складове;
6. Санитарни помещения с баня за потребители и персонал;
7. Стая за персонала с място за преобличане;
8. Кухня/разливочно и трапезария;
9. Психосензорна зала;
10. Спално помещение за почивка на потребителите;
11. Стая за ръководителя на центъра.
Предвиденото оборудване и обзавеждане на помещенията от една страна ще обезпечи предоставянето на качествени услуги и грижи за децата с увреждания, а от друга - ще осигури благоприятна работна среда за персонала, който ще предоставя услуги и подкрепа. То е съобразено с естеството на подкрепа и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, рехабилитационни потребности, организация на свободното време и личните контакти.
Освен това, оборудването и обзавеждането е съобразено с предвидената площ за всяко отделно помещение и безопасността на потребителите и техния престой в Дневния център. Взето е предвид и това, че при провеждане на заниманията с децата, специалистите и екипа на Дневния център ще трябва да разполагат с необходимото оборудване, предназначено за обучение, придобиване на умения в различните сфери, овладяване на елементарни познания в различни сфери, междугрупови отношения и др.
Доставката на предвиденото оборудване и обзавеждане цели след приключване на проекта, сградата да бъде напълно готова за предоставянето на новата социална услуга. С оглед на това, оборудването и обзавеждането включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на Дневния център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. |
61 640.66
|
54 017.45
|