Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main goal set by the Municipality of Chepelare is to provide support in a home environment for persons with disabilities and elderly people dependent on care living on the territory of the municipality. The specific objective of the current project is to improve equal and timely access to quality and sustainable services for 51 users, including improved access to health care and integrated social services. The general and specific goal of the project are in line with the goals and priorities of the program - social inclusion and equal opportunities.
The following activities are foreseen: 1/ Acceptance of applications, assessment of needs and selection of users; 2/ Selection and hiring of personnel to provide services in Chepelare municipality, including 12 home assistants, 2 nurses, 1 psychologist, 1 driver and 1 dispatcher; 3/ Provision of hourly mobile, integrated, health and social services at the homes of 51 users from the target group in Chepelare municipality; 4/ Training and supervision of the personnel hired to provide the "Home care" service.
The developed project will continue the social inclusion of the target group, through the provision of health and social services aimed at enabling users to maintain their independence and lifestyle in a home environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на грижа в дома в община Чепеларе: Дейността има за цел осигуряване на интегрирани здравно-социални услуги, на най -малко 51 потребители от община Чепеларе, според специфичните потребности, въз основа на индивидуална социална оценка за почасово ползване, без заплащане на такси. 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала предоставящ услугите от/и до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания , включително консултации с различни специалисти при необходимост. Възможност да кандидатстват и да ползват услугата имат лица от целевата група, в т.ч. и потребители на други социални услуги, като при оценката и предлагането на грижата в дома се прилага принципа за недопускане на двойно финансиране. През първия месец от стартирането на проекта Екипът по проекта ще информира кандидат-потребителите, за организацията и сроковете за прием на заявленията. Външен изпълнител ще бъде нает да извърши оценки на потребностите на 51 индикативен брой кандидати, идентифицирани като хора с увреждания и възрастни в невъзможност за самообслужване.С всеки потребител по проекта кметът ще сключи Договор за предоставяне на здравно-социални услуги. През първия месец от стартирането на проекта ще се извърши подбор на персонал за предоставяне на услугата. Кметът на Община Чепеларе ще възложи дейностите по предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги на звено в общинска администрация. За целта ще бъдат назначени за 24 месеца 12 домашни помощници на трудов договор на пълно работно време, една медицинска сестра и един психолог - с допълнителни споразумения към трудовия договор, една медицинска сестра на граждански договор за почасови услуги, един шофьор и един диспечер на трудови договори на пълно работно време . Домашните помощници ще предоставят неспециализирани услуги на потребителите (почистване, придружаване до личен лекар, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки ,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите ) и др. Психологът в екипа, ще предоставя психологическа и мотивационна подкрепа чрез консултации, подкрепящи дейности, преодоляване на затруднения в общуването и др. Медицинските специалисти ще предоставят услуги в дома, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. Включително при необходимост помощ при изработване на режим на хранене, съобразно компетенциите си и нуждите на лицата от целевата група. Назначеният диспечер ще осигурява връзка с потребителите, ще изработва и координира графиците за услугите. Назначеният щофьор на лек автомобил , ще осигурява превоза на членове на екипа до адресите на потребителите. Ако лицата, които ще предоставят грижа в дома не притежават професионална квалификация , те ще преминат обучение. Поради висок риск от емоционално прегаряне ще бъдат организирани три супервизии за всички назначени служители, които са ангажирани с реалното предоставяне на интегрираните услуги. За провеждането на обучение и супервизия ще бъде сключен договор за услуга, при спазване на разпоредбите на ЗОП. Услугите ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. Изпълнението на дейността ще обхване 19 месеца, от които един месец подготвителни дейности и 18 месеца реално предоставяне на мобилни почасови интегрирани здравно-социални услуги за грижа в дома. 545 032.81 387 433.69

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).