Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project proposal encompasses the provision of "Soup-kitchen" social service in Gabrovo Municipality in the period 01/08/2016 - 30/04/2020. The service will be delivered on a daily basis for 273 days to 125 people up to 30/04/2017 and for 1096 days for 180 people from 01/05/2017, and 200 people from 01/04/2018 to 30/04/2020, part of various risk groups, namely:
- people and families who receive monthly social assistance according to art. 9 of the implementing regulation of the Law on social assistance;
- people with proved lack of incomes and relatives to take care for them, which must be established as fact by Social Assistance Department - Gabrovo;
- people who live alone and families who receive the pension floor - insurance/age/disability/inherited/professional pensions;
- wanderers and homeless people. 
The service will be provided according to the rules for balanced feeding and the requirements for food safety of the national food standards. In case of people with walking difficulties who cannot receive the hot meal in person or with the help of other people, there will be secured a method for food delivering to the home of the disabled people.
The service will be provided by a contractor, already chosen by Gabrovo Municipilaty according to the Law on public procurement. Together they will organise and execute measures for delivery of unreceived hot meals.
As an addition to the main activity, concomitant measures will be carried out, including support, assistance, individual and group consulting, responding to the established needs of the target groups.
The realisation of the project activities will contribute to improvement of quality of life and satisfaction of the need for food of people who cannot manage by themselves. At the same time, the provision of help and support among the target groups through the concomitant measures will also stimulate their socialisation and community integration.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Съобразно идентифицираните потребности на местната общност са определени конкретните целеви групи, представители на които ще бъдат включвани в "Обществена трапезария - Габрово" и ежедневно ще имат възможност да получават топъл обяд за срока на предоставяне на социалната услуга: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ПЗСП; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „СП“ Габрово; 3. Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; 4. Скитащи и бездомни лица. Посочените целеви групи са в съответствие с Наредба № РД-07-1/04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Разпределение на броят на потребителите от целевите групи: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане закона за социално подпомагане - 20 лица ; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане“ Габрово - 25 лица; 3. Самотноживеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии – за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 61 лица; 4. Скитащи и бездомни лица - 19 лица. След 01.05.2017г. разпределението на потребителите от различните целеви групи ще бъде съобразно информацията от Дирекция "Социално подпомагане" и изявеното желание на кандидат-потребителите. Разпределението на броя на потребителите от всяка целева група, обект на настоящото проектно предложение, е определено въз основа на предварително предоставена от дирекция "Социално подпомагане" Габрово информация, относно броят на лицата обект на подпомагане и попадащи в обхвата на целевите групи. При разпределението е съобразена и възможността за подаване на заявления от нуждаещи се лица, които не се подпомагат със социални помощи и отговарящи на разпоредбите на Наредба № РД-07-1/04.04.2016г. Предвид необходимостта от технологично време за набиране на заявления от кандидат - потребителите, разглеждане, оценка и класиране на подадените от лицата заявления, изпълнението на дейността ще стартира считано от 04.07.2016 г., което е и реалната дата на стартиране на изпълнението на проекта. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Общият брой на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд, е 125 за периода до 30.04.2017г. и 180 за периода след 01.05.2017г. Дейността ще се изпълнява в периода 01.08.2016 г. - 30.04.2020 г. или общо 1369 календарни дни, тоест ежедневно, включително почивни и празнични дни, както следва: - м. август 2016 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.08.2016 - 31.08.2016); - м. септември 2016 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.09.2016 - 30.09.2016); - м. октомври 2016 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.10.2016 - 31.10.2016); - м. ноември 2016 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.11.2016 - 30.11.2016); - м. декември 2016 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.12.2016 - 31.12.2016); - м. януари 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.01.2017 - 31.01.2017); - м. февруари 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 28 дни (01.02.2017 - 28.02.2017); - м. март 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.03.2017 - 31.03.2017); - м. април 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.04.2017 - 30.04.2017). - м. май 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.05.2017 - 31.05.2017); - м. юни 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.06.2017 - 30.06.2017); - м. юли 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.17.2017 - 31.07.2017); - м. август 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.08.2017 - 31.08.2017); - м. септември 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.09.2017 - 30.09.2017); - м. октомври 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.10.2017 - 31.10.2017); - м. ноември 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 30 дни (01.11.2017 - 30.11.2017); - м. декември 2017 г. - услугата ще се предоставя в продължение на 31 дни (01.12.2017 - 31.12.2017). За 2018 и 2019г. услугата ще се предоставя ежедневно, 12 месеца в годината за 180 представители на целевите групи/200 считано от 01.04.2018г. През 2020г. услугата ще се предоставя ежедневно в рамките на месеците януари - април за 200 лица. Закупуването на хранителни продукти ще се осъществява от външен изпълнител, избран по реда на Закона за обществени поръчки. Към момента на подаване на проектното предложение, Община Габрово е сключила Договор № 702-УР-16 от 29.06.2016 г. за изпълнение на услугата “Ежедневно приготвяне и предоставяне на топла храна за нуждите на Обществена трапезария – гр. Габрово със "Соня Трейдинг" ЕООД. Процедурата по избор на изпълнител е осъществена по реда на чл. 20, ал. 4, т.2 от Закона за обществени поръчки, даващ възможност за директно възлагане на обществената поръчка. Въпреки това, Община Габрово отправи писмена покана за представяне на оферта за изпълнение на услугата до четири дружества с потенциал за изпълнение на услугата, като по този начин от една страна създаде условия за конкуренция и прозрачност, а от друга - гарантира, че ще има възможност да избере най-благоприятните за потребителите на услугата предложени условия. В този смисъл, процедурата за избор на изпълнител, който ще извърши дейността по закупуване на хранителни продукти е проведена при съблюдаване на следните основни принципи: равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Съгласно представена от партньорската организация декларация--Приложение IIа - избора на доставчик на услуга е проведен по реда на чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП във връзка с чл.21, ал.16, т.2 и подписан договор с изпълнител №786-УР-17/30.09.2017г. 581 272.74 581 551.80
Осигуряване на топъл обяд: Услугата по предоставяне на топъл обяд ще бъде реализирана на адрес: гр. Габрово, пл. "Възраждане" № 3 (в сградата на Община Габрово), намиращ се в централна градска част. Помещението е специализирано помещение за общинска трапезария, пригодено и специално оборудвано за трудноподвижни хора (няма прагове, стъпала или други препятствия). Помещението е в близост до всички линии на обществения градски транспорт в гр. Габрово. Оборудвано е да се сервира директно от столовата на Община Габрово в приземния етаж. Помещението е дадено под наем на изпълнителя на настоящата услуга от Община Габрово по силата на 5-годишен договор, приложен към настоящото проектно предложение. За цялостната столова на Община Габрово, включително и за помещението, където ще бъде раздавана храната, е налично удостоверение за регистрация от БАБХ. В случай на трудноподвижни потребители на услугата, които нямат възможност лично или с чужда помощ да получат топъл обяд, изпълнителят разполага със собствено транспортно средство, притежаващо регистрация в БАБХ. Изпълнителят разполага с професионално кухненско оборудване (включително 6 фурни, професионална печка с 6 котлона, 4 микровълнови фурни, газови котлони и др.) за приготвяне на храната, както и е обезпечен със съответната компютърна, принтерна и копирна техника, вкл. програмен софтуер, за извършване на административните дейности по договора за изпълнение на услугата. За изпълнение на дейността изпълнителят ще осигури следните човешки ресурси: - Управител на фирмата - 1 бр. - отговорен за всички дейности по изпълнение на договора, включително за транспортиране и раздаване на храната на лица, които не посещават обществената трапезария на място и контактите с тях; - Касиер-отчетник - 1 бр. - отговорен за документацията, закупуване, предаване и приемане на храната, организацията на всички процеси по изпълнението на договора, включително за организиране получаването на неполучен топъл обяд; - Главен готвач - 1 бр. - отговарящ за спазването на всички дейности по приготвяне на храната с нужното качество и норми, също и за разпределянето й на порции и складирането й за транспортиране; - Помощник-готвачи - 2 бр. - съдействащи на главния готвач във всичките му дейности; - Кухненски работник - 1 бр. - изпълнител на всички задачи, поставени му от гореизброените лица; - Сервитьор - 2 бр. - отговарят за раздаване и разпределяне храната, а също за опаковането и транспортирането/разноса й. За изпълнение на дейността по осигуряване на топъл обяд Община Габрово също ще участва със собствен човешки ресурс. В случай на неполучен топъл обяд в делнични дни сформираният екип за управление на проекта ще има ангажимент в срок до 15.00 часа на същия ден да издири лица, включени в списъка на резерви от основната целева група или от допълнителната целева група и да организира своевременно получаване на останалата топла храна. През почивни и празнични дни Екипът за управление на проекта ще предоставя предварително на Изпълнителя списък с имената и телефони за контакти на лица, които следва да бъдат потърсени за предоставяне на неполучен топъл обяд. 26 903.55 22 466.22
Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще бъдат изпълнявани и „съпътстващи мерки“ - дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Дейността ще се извършва от Екипа за управление на проекта /ЕУ/, притежаващ необходимия професионален опит в социалната сфера и работата с хора от целевите групи по проекта. Специалистите от екипа ще бъдат назначени със Заповед на Кмета на Община Габрово за работа по проекта и конкретно за изпълнение на дейността по осъществяването на съпътстващите мерки. В заповедите конкретно ще бъдат разписани ангажиментите и задълженията на всеки от експертите. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани съпътстващи мерки, свързани с индивидуално или групово консултиране на потребителите на обществената трапезария, включващо различни теми и проблеми за повишаване информираността за: - предоставяните на територията на община Габрово социални услуги и възможностите за ползването им; - ползване на административни общински услуги; - подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги; - управление на семейния бюджет; - здравословно и балансирано хранене; - други форми и теми за оказване на подкрепа и съдействие, определени на база установени конкретни нужни и проблеми на представителите на целевите групи. При изпълнението на дейността и при идентифициране на нуждите на представителите на целевите групи и определяне на конкретни мерки, от които се нуждаят те, Екипът ще работи в тясно сътрудничество с Дирекция "Социално подпомагане", като ще разполага с пълната административно-техническа обезпеченост на Общинска администрация - Габрово. За повишаване информираността на потребителите на услугата ЕУ ще разработва периодично и информационни материали по актуални теми и проблеми. Предвид факта, че една от основните функции на Община Габрово е предоставянето на социални услуги, администрацията и специално Дирекция "Образование и социални дейности" имат богат опит в реализацията на съпътстващи мерки, еднакви или сходни със съпътстващите мерки, предвидени в проекта. Опитът и експертизата произтичат от ежедневната професионална работа с потребители на социалните услуги, работа с действащата нормативна база, както и натрупаните умения от вече реализирани проекти с национално и европейско финансиране. 29 063.64 25 060.43

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).