Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The implementation of this project is aimed at improving the quality of life and opportunities for social inclusion of people with disabilities and the elderly people by providing a network of services in the home environment, and developing adequate capacity for providing them by creating a "Home Care" Center on the territory of Municipality Tundzha.
The organization of the project activities is to introduce a new model of home-based services based on "patronage care" for the elderly people and the disabled people, including chronic diseases and / or permanent disabilities, through the provision of hourly mobile integrated health and social services in home environment in small rural settlements.
The activities envisaged under the project will include resource provision of the Center and the provision of hourly mobile integrated services by trained personnel to all consumers - elderly people over 65 years of age and people with disabilities as well as their families. The implementation of the project on the one hand will, provide employment for at least 20 persons of working age, including medical professionals, assisting and support staff, and on the other hand will encourage and support the deinstitutionalization process by providing the possibility of involving at least 90 users - elderly people over 65 years of age and people with disabilities who receive a complex home care. 
Integrated health and social services will complete the existing community services, "Home Social Patronage" and "Public Dining", specializing in the delivery of home-grown food. Offering them together will contribute to completeness in measures for independent and dignified life of older people and people with disabilities in a home environment.
The implementation of the project supports and builds on similar activities implemented under projects funded under the OP "Human Resources Development" during the present and the previous programming period.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на достъп до услугата от потребителите - кандидатстване и оценяване на потребителите: Кандидатите, които могат да ползват услугите по настоящата схема, следва да бъдат от кръга на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи, съгласно т.13 от Насоките за кандидатстване по схемата. Потребители на медико-социалните грижи по настоящия проект са хора с увреждания и техните семейства и възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Екипът по организация и управление на проекта ще създаде необходимата организация във всички 44 населени места на община " Тунджа" за набиране на кандидати за ползване на медико-социалните услуги, които ще се предоставят в хода на реализация на дейностите. Достъп до услугите ще бъде гарантиран за всички желаещи, без допускане на дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. Заявленията на кандидатите се завеждат в автоматизираната деловодна система на общината, след което ще бъдат описани в " Дневник на заявленията от кандидатите за потребители". Желаещите кандидати или законен представител ( в случай, че се касае недееспособно лице) подават заявление по местоживеене, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място. Към заявлението прилагат медицински документи, удостоверяващи здравословното състояние на кандидата (експертно решение на ТЕЛК, протокол на ЛКК , други медицински документи) и лична карта за справка . За да бъдат установени индивидуалните потребности на кандидат - потребителите за достъп до интегрираните услуги в домашна среда ще бъде извършена комплексна оценка от социален работник и медицински специалист, назначени в Центъра за домашни грижи. Комплексната оценка на потребителите ще бъде извършена по специално разработена за целта Методика за предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда по проекта, която ще отчита степента на зависимост от подкрепа в домашна обстановка, като ще се вземат под внимание елементите на социално-битовата среда, медико-социалното състояние, необходимостта от рехабилитационни дейности, степента на социална активност и др. Пакетът от услуги, получавани от всеки потребител, ще се съгласува с кандидат - потребителя, въз основа на специфичните му потребности, установени в хода на комплексната оценка и от личния му/й избор и предпочитания. Процедурата по прием на заявления от кандидат - потребителите ще се осъществява текущо през цялото време на проекта, като се предвижда да бъдат обхванати не по-малко от 90 потребители на здравно - социални интегрирани мобилни услуги. 0.00 148 223.47
Подбор и назначаване на персонала за осигуряване на патронажна грижа: Чрез Центъра за домашни грижи ще се предоставят интегрирани медико-социални мобилни услуги в домашна среда . В тази връзка по проекта ще бъдат трудово ангажирани лица на позиция "социален асистент" , които ще оказват асистираща подкрепа за лична помощ и комунално -битови дейност в дома на потребителите. Специализираните медико-социални услуги ще бъдат изпълнявани от социални работници, медицински сестри/фелдшери, рехабилитатор, лекар. С цел да минимизиране на рисковете по набиране на специализиран персонал, бенефициентът ще допусне за свободните позиции на специалистите да кандидатстват и лица , придобили статуса по чл.68 от КСО. За извършване на подбор на специалистите и персоналът, който ще работи в Центъра за домашни грижи, ЕОУП ще подготви Процедура за подбор на персонал. Работните места ще бъдат обявени в Дирекция"Бюро по труда" гр. Ямбол и ще бъде публикувана обява в сайта на общината. Информация за свободните работни места ще бъде предоставена и чрез кметовете на населените места и чрез младежки медиатор, назначен по Национална програма "Активиране на неактивни лица". Кандидатите за асистиращ персонал попълват карта за самооценка на личните качества и умения които притежават, разработена специално за целите на проекта.Всички кандидати прилагат съпътстващи документи, доказващи образователен ценз, професионален опит или друг релевантен документ, удостоверяващ придобити умения и опитности. Комплектът документи се въвежда в деловодната система на общината, след което се описват в „Дневник на заявленията от кандидатите за персонал”. В Процедурата за наемане на персонал в Центъра ще са разписани редът, начинът и сроковете за целия процес, свързан с оценката и подбора на лицата. Със заповед на кмета се сформира Комисия за оценка и подбор на персонал. Комисията провежда интервю с кандидатите за персонал, като съблюдава графика за изпълнение на дейностите по проекта. Съответният кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията и се изготвя „Формуляр за индивидуална оценка”, по точкова система . Комисията ще изготви списък на оценените кандидати, като ги подрежда в низходящ ред. Списъкът с резултатите от проведения конкурс се излага на определено място в сградата на общината. Екипът за управление разработва процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали, относно оценката и подбора на кандидатите за персонал. Екипът създава и води дневник за жалби и сигнали. Със заповед на кмета на общината се сформира комисия за разглеждане на жалби и сигнали. С оглед гарантиране високо качество и ефективност на интегрираните услугите, които ще се предоставят от квалифициран и мотивиран персонал в Центъра за домашни грижи класираните кандидати ще преминат специализирано обучение по предварително разработена от Министерството на здравеопазването програма(методика) за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1. Осигуряването на подготвен персонал, притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услуги в Центъра за домашни грижи е процес, който включва подбор и обучение на 14 лица, свързано с доставка на патронажна грижа в домашна среда.С реализацията на проекта за почасово предоставяне на здравни и социални услуги за включване в общността или в домашна среда, ще работи екип от експерти с различна квалификация и компетентност. Предоставянето на услугите ще се основава на специфичните потребности на всеки отделен представител на целевата група. По проекта се предвижда да бъдат назначени социални асистенти и медицински специалисти, психолог, административен и помощен персонал. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за потребителите: В състава на общината са включени 44 малки населени места (села), които са разположени на различна отдалеченост от административния център - гр. Ямбол. Неравномерното разположение на селата,неблагоприятната демографска структура и характеристика на населението, живеещо в малките населени места, липсата на добра обезпеченост от здравни грижи, поставя възрастните хора и лицата с увреждания, както и тези с хронични страдания и здравословни проблеми в значително неравнопоставено положение спрямо същите социални групи, живеещи в административния център - гр. Ямбол. Това налага разширяването на мрежата от здравно социални услуги в общността под формата на мобилни патронажни грижи, които да повишат качеството на живот и възможностите за социализация. В контекста на схемата "патронажната грижа за възрастни и хора с увреждания" се разглежда като услуга от общ икономически интерес( УОИИ). В тази връзка Община "Тунджа" ще възложи по правилата на Решение на ЕК от 20 декември 2011 г. изпълнението на мобилнатата интегрирана социално-здравна услуга на Отдел " Социални услуги", който е второстепенен разпоредител с бюджет в общинската администрация.Организацията, управлението и логистиката на здравно медицински услуги ще се провежда от "Център за домашни грижи" , със следния персонал: ръководител, социален работник, медицински сестри (фелшери), рехабилитатор, социални асистенти и шофьори. Като консултанти в Центъра ще бъдат привлечени на граждански договор консултанти: лекар - интернист, психолог за подкрепа и консултиране на потребителите и психолог за провеждане на обучения и супервизия на персонала, които ще работят на почасова заетост.Екипът в Центъра ще извършва подбор на лицата и семействата, които ще се възползват от почасови патронажни здравно-социално услуги. Интегрираните услуги в домашна среда следва ще се предоставят след оценяване на потребностите на потенциалния ползвател. Оценката на потребителя ще включва информация за: общото физическо и психическо състояние на кандидата, способностите за придвижване, необходимостта от помощни технически средства, способност за справяне с ежедневните дейности, взаимоотношенията в семейството, социалните контакти, битовите условия за живот, медикаментозно лечение, съпътстващо лечение, режими на хранене и др. По своята същност интегрираните услуги за възрастни, хронично-болни и лица с трайни увреждания са свързани с преодоляване на затрудненията от здравен характер и подобряване на техния психологически, социален и здравен статус. Те ще включват медицински грижи, свързани със следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др., извършване на рехабилитационни дейности, социално и психологическо консултиране, асистиращи услуги, подпомагащи потребителите при справяне с ежедневни дейности от бита.дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Достъп до подкрепа чрез патронажна грижа в домашна среда ще бъде осигурен на не по - малко 90 лица – потребители. Специалистите, работещи в Центъра ще предлагат съвети и консултиране за формиране на умения у членовете на семейството на потребителите как да се грижат за своите близки, а така също ще работи за стимулиране капацитета на потребителите за самопомощ и обучението им в определени похвати и умения. Екипът на проекта ще разработи необходимата документация, регламентираща организацията на работа в Центъра и ще разпише подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителите. Ще се уговорят в писмен вид правила за достъп на обслужващия персонал до дома на потребителя. Персоналът ще бъде обучен и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Екипът на проекта ще организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала в Центъра и ще им бъде осигурено работно облекло и лични предпазни средства. 0.00 98 849.73
Обучение и супервизия на персонала: Психологическата подкрепа и консултиране както и осигуряването на супервизия за персонала, предоставящ социалните услуги е важен фактор за изграждане на добър професионален екип и гарантиране качеството на предоставяната услугата. Тя е насочена към подкрепа на членовете на персонала и консултиране при трудни и специфични ситуации, а така също подпомага процеса за изграждане и функциониране на добър екип и посредничество при разрешаването на конфликти. Персоналът, работещ в Центъра за домашни грижи ще има възможност по време на изпълнение на проекта да получава от външен експерт- психолог мотивационна подкрепа, консултиране, както групова и индивидуална супервизия. Груповата супервизия ще има за цел: повишаване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност.Освен това екипната супервизия улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. Ежемесечни сесии за екипна супервизия ще включват разглеждане на работата по случай, при която ще се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая; периодично ще се провежда екипна супервизия за преглед на изпълнението на индивидуалните планове/плановете за предоставяне на интегрираните услуги; ще се обсъждат резултатите, пречките, възможностите, установени благоприятстващи и противодействащи изпълнението фактори; действия, подходи, мерки при актуализиране на плановете и продължаване на работата, и др. В етапа на приключване на случая/прекратяване на услугата чрез екипна супервизия ще се оценява изпълнението на индивидуалните планове и ще се направи заключение за постигнатите в съответния индивидуален план цели, подобрено ли е качеството на живот и нивото на независимо социално функциониране на клиента и т.н. Обсъждането при приключване на случаите ще се направи заключение и по отношение на устойчивостта на резултатите и ще се препоръчат мерки за превенция на евентуални проблеми и рискове. Индивидуалната супервизия ще даде възможност на всеки специалист, при гарантирана конфиденциалност, да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост и по заявка на специалиста или по преценка на бенефициента. Индивидуалната супервизия ще трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания специалист. В сесиите за индивидуална супервизия ще могат да се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси, които се отнасят и служат за практиката на работата по случаите - справяне с индивидуални затруднения; проблемни ситуации; изготвяне на оценки, вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и нужда от сверяване с експерт на собствените оценки и мнения; недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и др. Провеждането на груповата супервизия ще спомогне за мотивиране на персонала и ще осигури по- добро качество на предоставяните услуги в семейна среда. 0.00 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране: Психологическата подкрепа и консултиране за потребителите и техните семейства ще се реализира чрез мотивиране, консултиране и други психо- терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Начинът, по който услугата ще се предоставя ще се характеризира с това, че специалистите ще подкрепят наличните способности на потребителите. Психологическа подкрепа и мотивация за потребителите и техните семейства ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде насочено към възстановяване и поддържане на психическото равновесие и ще е изключително важно, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителите и тяхното близко семейно обкръжение. Акцент в услугите ще се постави върху: самообслужването; социалните умения. В тази връзка консултантът ще извърши оценка на всеки потребител, в която ще бъдат отразени ресурсите и дефицитите на потребителя и ще бъдат предложени съответните методи и техники за подкрепа. Консултирането ще бъде насочено към възстановяване и поддържане на психическото равновесие и ще е изключително важно, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителите и тяхното близко семейно обкръжение. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.Подкрепата ще бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна. Семейството и близките са ресурс, който след съответна подкрепа ще има възможност да допълва професионалната помощ и да поддържа постигнатите резултати напред във времето, включително и след прекратяване ползването на услугата, както и да функционира като естествена система за взаимна помощ. Дейностите ще могат да се провеждат индивидуално, по заявка, чрез консултативна работа, а при необходимост и желание от страна на близките на потребителите ще имат възможност да се организират периодично в групи и да се провеждат сесии от и близки на лицата с увреждания, като в последния случай ще се постигне и ефектът на взаимната помощ и близост между хора със сходни проблеми. Достъп до психологическата подкрепа ще бъде осигурена на не по-малко от 90 лица - потребители на медико социални услуги в домашна среда и техните семейства в рамките на 12 месеца. 0.00 0.00
Материално-техническо обезпечаване за изпълнение на услугите: Община " Тунджа" е втората по териториална големина община в страната. В състава й влизат 44 малки населени места (села). Предвид отдалечеността им от административния център - гр. Ямбол, не достатъчно добре окомплектованата транспортна схема на междуселищния транспорт налага доставката на интегрираните медико-социални услуги да бъде извършвана мобилно. като автомобилите ще се движат по график, съобразен със заявените и установените потребности на потребителите. Наличието на автомобили ще осигури оптимален времеви разход за оценяване на потребностите, обслужването на потребителите и ще даде възможност за осъществяване на по- голям брой посещения дневно. Наличието на подходящи автомобили също ще създаде възможност потребителят да бъде посетен от няколко специалиста (при необходимост), да бъдат транспортирани помощни технически средства и др. мероприятия, свързани с доставката на услугите.В случай на необходимост потребителите могат да бъдат транспортирани до гр. Ямбол за оказване на специализирана медицинска помощ . Освен това режийните разходи за осигуряване на горива и смазочни материали са по - икономически изгоди от осигуряване на карти и билети на персонала за целия период на проекта.В тази връзка ще бъдат закупени 2 автомобила за доставка на интегрираните здравно социални услуги. По проекта ще бъдат разчетени средства за горива, осигуряване на помощно технически средства, консумативи във връзка с предоставянето на здравните и рехабилитационни дейности, трудова медицина; работно облекло и лични предпазни средства на асистиращия и медицински персонал. Във връзка с подготовката на документацията в Центъра ще се осигурят лаптопи, канцеларски материали и консумативи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).