Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project is aimed at enhancing the qualification, administrative capacity and expertise in the filed of EU and Schengen visa policy and legislation for both seconded Bulgarian consular officers and officials from the central administration of the Bulgarian Ministry of Foreign Affairs (MFA). 

Withing the long-term efforts to be undertaken by MFA in strengthening the training activities and practice in EU and Schengen legislation and operation with visa information systems of EU, there will be carried out specialized trainings of trainers in view of addressing the increasing needs for ensuring own training capacity of MFA in the various theoretical and practical aspects of common visa policy.

Under the envisaged project activities there will be held as well tailor-made study visits of Bulgarian consular officers or officials from MFA in consular posts in third countries of different member states of the Schengen area with the aim of both acquiring practical knowledge and skills, and providing exchanges of work experience in performing their professional duties.

In the context of the task so targeted at boosting the professional qualification and increasing the practical experience and theoretical knowledge of Bulgarian consular officers and officials working at the Bulgarian MFA for the sake of efficient and harmonized application of EU legal tools and visa policy issues, the following project activities will be performed:
1. Project management, implementation and control;
2. Conduction of training courses for consular officers and officials of the Bulgarian Ministry of Foreign Affairs;
3. Training of trainers in the filed of visa legislation and practice;
4. Conduction of study visits in consular posts in third countries of Schengen member states;
5. Information and public awareness of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, изпълнение и контрол на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за организация, управление, изпълнение, вътрешен контрол и мониторинг на индивидуалните дейности от проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще бъде съобразен със спецификата и обема на заложените дейности, като при неговото сформиране ще се подходи балансирано и на база на професионални качества. С това ще се гарантира спазването на изискванията за наличие на административен и оперативен капацитет на бенефициера при изпълнението на проекта. Екипът ще включва ръководител, основен координатор, счетоводител, координатор по обучения по проекта и координатор по обществени поръчки. С оглед сложността на проекта към екипа ще бъдат привлечени също двама външни експерти за подпомагане на специфичните дейности на проекта. Проектният екип ще отговаря за организацията и координацията на проектните дейности, както и за законосъобразния избор на изпълнители в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. За осъществяване на процедурите по вътрешен контрол, мониторинг и оценка на проекта ще се използва система, въведена в работата по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове. С вътрешния мониторинг на ниво проект ще бъдат ангажирани всички членове от екипа за управление и изпълнение на проекта. Ще бъде разработен подробен план за действие с детайлен времеви график и разпределение на отговорностите в екипа за изпълнението на проекта. Напредъкът на проекта ще се проследява по време на регулярните срещи на проектния екип и ще се сравнява и оценява спрямо заложените индикатори за изпълнение и резултати, на база подробния работен план, както и в съответствие с изискванията и процедурните правила на най-актуалната версия на утвърдените системи за управление и контрол на фонд "Убежище, миграция и интеграция" (ФУМИ) и фонд "Вътрешна сигурност" (ФВС) 2014 - 2020, разработени от Отговорния орган (ОтО) по фонд "Вътрешна сигурност" в лицето на дирекция "Международни проекти" на Министерството на вътрешните работи . Екипът на проекта ще отчита извършената работа в съответствие с указанията за отчитане на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. При подготовката на отчетите бенефициерът ще използва формулярите, генерирани от ИСУН, и приложенията съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ, както и в съответствие с актуалния списъка с документи и указания, необходими при отчитането на финансовото изпълнение на проекти по ФУМИ и ФВС в ИСУН. Отчетите ще се отнасят до проекта като цяло, без оглед на това каква част от него е финансирана чрез безвъзмездна финансова помощ, като ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период, както и необходимите данни за постигане на индикаторите, посочени в проектното предложение. За тази цел бенефициерът ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Счетоводните отчети и разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Бенефициерът е предвидил за целите на настоящия проект да разполага с необходимия офис и оборудване за управление на проекта. Проектът ще се управлява и координира в административната сграда на МВнР - Централно управление. Настоящата дейност е основополагаща за успешното реализиране на проекта. Тя ще гарантира доброто управление на проекта по отношение на реализиране на дейностите, както и във връзка с целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта ще зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация. Настоящата дейност ще се реализира в рамките на целия период на срока на договора за безвъзмездна финансова помощ (БФП). 75 815.60 9 486.01
Провеждане на учебни курсове за консулски служители и служители на МВнР в областта на визовото законодателство и практика: Дейността е насочена към повишаване на квалификацията на консулски служители, командировани в български задгранични представителства в чужбина, както и на длъжностни лица от системата на МВнР в областта на визовото законодателство и визовата практика, работа с ВИС на ЕС, откриване на фалшиви и подправени документи, обслужване на апликанти за визи. Планирано е да бъде проведено комплексно модулно обучение за определената целева група в областта на визовата политика и законодателство на ЕС и Шенген с цел постигане на уеднаквен подход при тяхното практическо прилагане. Основната цел на обучението е да се повиши квалификацията и да се развият необходимите практически умения на целевата група във връзка с прилагането в процеса на издаване на визи на общата визова политика на ЕС и на шенгенското законодателство. Обучението ще включва както теоретични, така и практически задачи и упражнения с цел повишаване на знанията и практическия опит на обучаемите за ефикасно прилагане на правните инструменти на ЕС в областта на визовите въпроси, сигурността на външните граници на ЕС, достиженията на правото на Шенген, вътрешното законодателство на Република България, уреждащо визовата и миграционна политика, визовите информационни системи (Националната визова система и Визовата система на ЕС) и разнообразните форми на консулско сътрудничество. Обучението ще включва също практикуми, обхващащи различни видове интерактивни методи на обучение под формата на симулационни и ролеви игри, решаване на казуси и прилагане на примери от практиката, които ще предоставят възможност на участниците в обученията да придобият умения за разкриването на подправени и фалшиви документи и начини за справяне с критични ситуации, възникващи в хода на процесите по издаване на визи в контекста на най-добрите шенгенски практики. Предвид продължителното разпространение в световен мащаб на вирусната инфекция SARS-CoV-2 (COVID-19) и за целите на надлежно изпълнение на проектните ангажименти в срок се предвижда обученията да се провеждат и в дигитална среда от разстояние, като в дните на обучение, провеждани онлайн, няма да се заявяват кетъринг услуги, наем на зали и самолетни билети. Когато обученията се провеждат онлайн, предвидените по проекта учебни помагала, рекламни и информационни материали ще бъдат разпространявани на обучаемите непосредствено преди стартиране на съответния обучителен курс. Чрез реализирането на тази проектна дейност ще се постигне изпълнение на заложената оперативна и специфични цели на проекта. Реализирането на дейността ще допринесе за укрепване на капацитета на обучаемите с оглед активното им участие в процеса на прилагане на своите знания, опит и експертиза в служебните им задължения при осъществяването на визовата политика и придържането към най-актуалните разпоредби на европейската и национална нормативна уредба. Дейността ще осигури реален принос за развитие, усъвършенстване и надграждане на компетенциите на служителите в областта на визовите въпроси, което ще позволи формиране на трайна нагласа към усвояване на специализираната материя в област "Визи". 453 903.55 228 084.00
Обучение на обучители в областта на визовото законодателство и визовата практика : Като естествено продължение от постигнатите резултати по линия на дейност 2 от настоящото проектно предложение в рамките на тази дейност ще бъдат проведени специализирани курсове, предназначени за обучение на обучители - служители на дирекция „Консулски отношения“ на МВнР (ДКО-МВнР), за придобиване на ключови знания и компетенции за преподаване на професионални и практически умения в областта на визовото законодателство и визовата практика. Чрез планираните обучения ще се цели изграждане на собствен обучителен капацитет на специализираното административно звено, явяващо се водеща ресорна дирекция в областта на визите. Фокусът на обучението ще бъде насочен към изграждане на способности и умения обучителите да извършват качествени и високо професионални обучителни дейности в контекста на динамичния процес и постоянно настъпващите новости в достиженията на правото на ЕС в област "Визи". В тази връзка чрез изпълнението на дейността ще се търси двойният ефект - укрепване на обучителния капацитет на служителите и организационният растеж на администрацията в лицето на ДКО-МВнР. За повишаване на обучителния капацитет на ДКО-МВнР и за изпълнение в пълен обем на очакваните изисквания и въздействие от реализирането на настоящата дейност е планирано да бъдат приложени комплекс от обучителни мерки, насочени към обучителите. Те ще бъдат обучени да формират в целевата група умения и нагласи за обучение, да бъдат способни да мотивират траен интерес в обучаемите към продължаваща квалификация в сферата на визовото законодателство и практика, както и да умеят да се адаптират към нуждите на обучаемите. Основната задача, която ще се следва в изпълнение на дейността, ще бъде придобиване на техники и инструменти за предаване на знания и опит, споделяне на експертиза и промяна на идеи и нагласи сред обучаемите в среда на конкуриращи се норми и практика в областта на визите. В тази връзка най-важните дейности, които се очаква да бъдат изпълнени в резултат на планираните обучения, е обучителят да: - придобие необходимите знания и умения за разбиране на нуждите от обучение на целевата група; - да е способен да разработва рамка на съдържанието на програми на бъдещите обучителни курсове, в които ще преподава, в съответствие с изискванията на обучаваните; - да има изграден капацитет за изготвяне на съдържателни материали; - да познава принципите и методите на обучение; - да умее да извършва адекватна оценка на въздействието на обучението, както и да е способен да допълва обучителната си дейност с ресурсни лица, принадлежащи на същата или външна организация; -да проучва входящото ниво на обучаемите; - да формира група от обучаеми и да разпределя роли и задачи в обучителния процес; - да направлява и модерира дискусии, да обобщава мнения и да насочва обучаемите към вземане на собствено решение чрез анализиране на поставена за изпълнение задача, както и изграждане на стремеж към постигане на високо качество в обучението, което след това да се приложи в ежедневната работа на обучаемите.; - да подпомага процеса на самооценяване и взаимно оценяване; - да представя примери от практиката и реалния живот и споделяне на собствен и чужд опит, които да обогатяват обучаемите и да подпомагат процеса на вземане на решения; - да създават условия за изява на всеки обучаем в съответствие с неговите специфични умения и способности; - да провежда обученията при балансирано използване на общо, индивидуално и групово обучение. Предвид разпространението на COVID-19 и за целите на изпълнение на проектните ангажименти в срок се предвижда обученията да се провеждат и в дигитална среда от разстояние, като в дните на обучение, провеждани онлайн, няма да се заявяват кетъринг услуги, наем на зали и самолетни билети. Когато обученията се провеждат онлайн, предвидените по проекта учебни помагала, рекламни и информационни материали ще бъдат разпространявани преди стартиране на обучителния курс. 13 206.00 13 206.00
Провеждане на проучвателни посещения в консулски служби в трети страни на държави - членки от Шенгенското пространство: С оглед осигуряване на приемственост и надграждане на обучителните резултати по линия на дейност 2 и дейност 3 от проекта и за постигането на траен ефект от мултиплицирането на повишените знания, умения и компетенции и експертен опит на обучените служители е планирано в рамките на дейността да бъдат организирани и проведени проучвателни посещения с целева група от общо 25 служители на МВнР и/или консулски служители на Република България, които ще бъдат командировани по групи в пет консулски служби в трети страни на различни държави - членки от Шенгенското пространство. Целта на посещенията ще бъде: - провеждане на експертни консултации с консулски служители от съответните консулски служби в трети страни на избраните след предварителна оценка държави - членки (ДЧ) от Шенгенското пространство, за повишаване на степента на подготовка за присъединяване на Република България към Шенген; - проучване на процесите, процедурите, техниките, опита и практиката на отделните държави от Шенген при прилагането на правните инструменти на Европейския съюз в областта на визите, достиженията на правото от Шенген, консулското сътрудничество и присъствие, обслужването на кандидатите за визи и начините/методите за създаване на необходимия административен капацитет на национално и локално (задгранично) равнище за управление на миграционните потоци; - проучване на административния опит на определените за посещение държави от Шенген по отношение на визовите им информационни системи, функциониращи в пълна оперативна съвместимост с Визовата информационна система на ЕС и действащи в активен режим за съгласуване и обмен на визови данни между ДЧ от Шенген; - проучване на обучителните практики на държавите от Шенген - прилагани методи и форми за повишаване на професионалната квалификация и компетентност на консулските служители, както и действащите механизми за обучение на консулски служители в други обучителни организации или институции с оглед осъществяване на обмен на най-добри практики. Посредством провеждането на планираните проучвателни посещения ще се идентифицират слабостите и критичните места, в които е необходима намеса на национално равнище за целите на постигането на синергия и интегриран подход при прилагането на общата визова политика във всичките нейни измерения - законодателство, процеси на приемане и обработване на заявления за визи и обслужване на апликанти, форми на сътрудничество, изграждане на административен капацитет, управление и контрол на миграцията, работа с широкомащабни информационни системи за обмен на визови данни и други. Чрез изпълнението на дейността ще се осигури пълноценен обмен на добри практики, който ще позволи пренасяне на опит и експертиза от ДЧ на ЕС, прилагащи в пълен обем достиженията на правото от Шенген, ще се укрепи взаимодействието с тези държави за бъдещо сътрудничество и споделяне на експертен, административен и технически опит в областта на визовата практика, управлението и прилагането на политиките на ЕС по отношение на вътрешната сигурност и външните граници. Чрез успешното реализиране на проучвателните посещения ще се предостави възможност за възприемане на чужд опит по отношение на обучителните дейности и мероприятия на бенефициера в областта на визите, както и надграждане на резултатите по дейности 2 и 3 от проекта. Не на последно място, посредством изпълнението на дейността ще се предостави възможност за развитие на регионалното сътрудничество на България с други държави - членки в областта на издаването на визи и евентуално при осъществяването на потенциални общи центрове за кандидатстване, съвместно ползване на помещения, споразумения и други форми на сътрудничество. Чрез реализирането на тази проектна дейност ще се постигне изпълнение на заложената оперативна и специфични цели на проекта. 76 067.78 61 779.15
Информация и публичност : Настоящата дейност включва мерки за визуална идентификация, информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките по тази дейност са съобразени с Делегиран Регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година за определяне на мерки за информиране и популяризиране, насочени към обществеността, и на мерки за информиране на бенефициентите съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 година относно техническите характеристики на мерките за информиране и популяризиране съгласно Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общи разпоредби за фонд „Убежище, миграция и интеграция“ и за инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи В изпълнение на изискванията на посочените европейски актове в рамките на настоящия проект ще бъде предоставена информация на широката общественост и целевата група и ще се осигури публичност на осъществяваните по проекта дейности и заложените цели и резултати. По този начин ще се спази основният принцип на равнопоставеност и прозрачност. Всички мерки за информация и комуникация ще бъдат планирани и изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на целевите групи, както и на конкретната ситуация, в която се изпълняват. Ще бъде спазен също принципът на партньорство, съгласно който мерките ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни, включени в целевите групи на проекта. Рекламните, промоционални и печатни информационни материали ще съдържат задължителната текстова и визуална информация съгласно изискванията на ОтО по ФВС. С оглед осигуряване на екологична устойчивост информационните материали ще бъдат отпечатани на рециклирана хартия. Тази дейност е предвидена в проекта като средство за осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевата група и заинтересованите страни за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от фонд "Вътрешна сигурност". 14 035.80 14 035.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).