Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 225 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Graphene Innovations LLC. is a starup established in 2015. The company team has a significant experience in the field of development of high technology products and innovative processes. One of the biggest challenges for the company and for micro enterprises in Bulgaria as a whole is the lack of funding. Almost 90% of the onnovative startups don’t manage to finnish their developments and the innovations stay on the shelf. They perform the necessary research, measuring and testing in laboratories, they reach a certain stage, but they don’t manage to create a prototype of the product or a pilot line for the process, i.e. they don’t reach a successful end of the development process due to the lack of funding.

To answer these challenges and to be able to continue the development process of the innovation – Synthetic process for production of graphene oxide in the form of dry, powder mass, the company needs to overcome its limitations concerning:

-	Inability to create and test a pilot line for applying the process innovation – the candidate does not have the necessary qualified personnel to perform such activities itself. Besides that, the company needs tangible and intangible assests, consumables and a premices necessary for the creation and testing of the pilot line. That investment will enable the candidate to successfully finalize the process of development of the innovative process.


-	Limitations for the market positioning of the innovation in short term perspective – for that a market research for market positioning of the innovative process is needed.

For the overcoming of the problems above, the project proposal includes the following eligible activities: 

1.	Creation and testing of a pilot line;

2.	Elaboration of a market research for market realization of the innovative process; 

3.	Project publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и тестване на пилотна линия (дейността ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифицран персонал, придобиване на ДМА, ДНА, консумативи и наем на помещение, необходими за изпълнение на дейността): Изпълнението на дейността предвижда създаването на пилотна линия в реални размери с цел тестване на изпълнимостта на синтетичния процес за производство на графенов окис във вид на суха, прахообразна маса и неговата приложимост. Създаването на пилотната линия и извършването на успешни тестове ще позволи на компанията да приключи процеса по разработване на иновацията. В рамките на дейността ще бъде нает квалфициран персонал (3 бр. експерти), необходим за нейното изпълнение. По този начин, компанията ще придобие собствен капацитет за създаване и тестване на пилотната линия. Кандидатът няма възможност сам да извърши тези дейности, тъй като не разполага с необходимата експертиза. За успешното изпълнение на дейността е необходимо наемането на 1 специалист по физически и химически науки на половин работен ден за целия период на изпълнение на дейността, 1 машинен инженер на половин работен ден за период от 7 месеца и 1 техник на пълен работен ден за период от 11 месеца. Посочените експерти са описани в т. 9. Друго ограничение пред кандидата е липсата на ДМА, които да се използват и вложат при създаването на пилотната линия, която може да се обобщи в следната последователност: - система за зародишообразуване и растеж на графенов оксид; - ултразвукова вана–началният разтвор съдържа прекурсор, който е слабо разтворим във вода, за разлика от крайния продукт, като това може да се преодолее с помоща на ултразвукова вана; - тръбна ултрацентрофуга–осигурява рециклируемостта на синтетичната среда в процесовата иновация и прави добивът ефективен. Закупуването на посочените ДМА (по 1 бр. от всеки) ще позволи на наетия персонал самостоятелно да създаде отделните съставни части и да асемблира пилотната линия, чрез която да се приложи процесовата иновация. Разработваната по проекта иновация предполага работа със съдове под налягане. С оглед повишаване на сигурността и управляемостта на процеса е необходимо разработване на специализиран софтуер за обработка на данни и управление на флокулационна колона с делителна фуния за коагуланти. Специализираният софтуер ще допринесе за правилното протичане на тестванията на процеса в новосъздадената за целта пилотна линия и ще позволи безпроблемното функциониране на флокулационната колона – по този начин ще се създаде автоматизирана процедура за следене размера на синтезираните частици с възможност за подаване на сигнал за край на синтеза и подготовка за добив. За самостоятелното тестване на пилотната линия, компанията се нуждае и от определени консумативи, които да позволят оптимизиране на процесовата иновация. За тази цел е необходимо приготвянето на истинска синтетична среда, която предствалява разтвор на прекурсора – флороглуцинол дихидрат в алкален разтвор (вода и калиева основа). Предвижда се извършването на 3 теста. Минималният списък с консумативи следователно включва: - флороглуцинол дихидрат (200 кг.) – предвид обема на модулярния реакторен съд количеството среда, което е необходимо за 1 зареждане е около 1200 л. Концентрацията на прекурсор е 5% теглови процента, т.е. необходими са 60 кг. прекурсор на зареждане; В рамките на дейността се предвижда и наемането на помещение, необходимо за създаване и тестване на пилотната линия, с каквото компанията не разполага към момента. Това помещение ще позволи правилното играждане и функциониране на създадената линия, като същевременно ще гарантира безпроблемното провеждане на съответните тестове. 403 220.00 402 950.00
Изработване на пазарно проучване за пазарна реализация на иновативния процес (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната външна услуга).: След приключване на описаната по-горе дейност и след верификация от страна на УО, настоящото проектно предложение предвижда използване на външна услуга за изработване на пазарно проучване за успешната пазарна реализация на разработваната по проекта иновация – Синтетичния процес за производство на графенов окис във вид на суха, прахообразна маса. Процесът на планиране чрез пазарното проучване ще позволи на „Графен Иновейшънс” ООД да концентрира своите ограничени ресурси в най-добрите възможности за увеличаване на продажбите си и постигане на стабилно конкурентно предимство. Външната услуга ще включва изработването на пазарно проучване за позициониране на разработваната по проекта иновация на пазара. На базата на анализа за икономическата и пазарна приложимост на иновацията е установена нейната икономическа жизнеспособност. За пазарното позициониране на иновацията, компанията планира да възложи на външен изпълнител да реализира детайлно пазарно проучване за дефиниране на приложимостта ѝ в различни области и бизнес сектори, на базата на което да се изготвят изводи и препоръки за нейното позициониране и налагане. Извършването на подобно проучване ще подпомогне набелязването на ясни пазарни стъпки за последващо внедряване на иновацията на българския и чуждестранните таргетирани пазари и подходящия маркетингов микс за налагане на тези пазари. Пазарното проучване ще съдържа следните елементи: целеви пазари, желана пазарна позиция, сравнителни конкурентни предимства (вкл. съпоставка на добавки за композитни материали със сходни характеристики), основни цели, маркетинг микс (управление на взаимоотношенията с клиентите; ценообразуване, вкл. събиране на данни за актуални към съответния момент цени; дистрибуция и пласмент; реклама; интернет маркетинг и др.), основни идеи за реализиране, разпределение на ресурсите и др. Срокът за реализация на Дейност 2 е 3 месеца, като при неговото определяне е взет предвид фактът, че планираната стойност на услугата за изработване на пазарно проучване е 29 000 лв., което изключва необходимостта от провеждане на избор с публична покана, изготвяне на цялостната документация за процедурата, публикуване на покана, определяне на нормативни срокове и т.н. Отсъствието на сложна и продължителна процедура за избор на изпълнител, както и опита на кандидата гарантират реалистичността на заложения срок. 29 000.00 29 000.00
Визуализация на проекта: По време на изпълнението на настоящото проектно предложение, „Графен Иновейшънс“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Освен това, ще се поставят стикери върху всеки актив, закупен по проекта (4 бр. оборудване х 2 бр. стикери), като тези стикери ще съдържат информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. „Графен Иновейшънс“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. 520.00 520.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).