Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The projekt proposal will  ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа, която включва мерки от т.1 до т.4 (Направление 1): Към момента и до 01.06.2021 г. услугата "патронажна грижа" се предоставя от общината по договор BG05M9OP001-2.103-0084-C01, като продължение на изпълнен договор BG05M9OP001-2.040-0038-C02 и договор BG05M9OP001-2.101-0051-C02. За осигуряване на подкрепа, чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, чрез услуги в домашна среда и продължаваща подкрепа в домовете на лицата, които са най-застрашени от Корона вируса, без прекъсване, планираме: през първия месец от проекта (м. май 2021 г. ) да се извършат подготвителни дейности - мерки за публичност, прием на заявления от потребители и изпълнители на услугата, оценка на потребности на кандидат-потребителите и обучение на допълнителен персонал по Методика на МЗ, а реалното предоставяне на услугата да стартира м. юни 2021 г. Дейността включва мерките от т.1 до т.4 от Условията за кандидатстване. Проектът е с продължителност 13 м., като предоставянето на услуги е за срок от 12 м. на 104 лица, до 2 ч. на ден. Целевата група са хора с увреждания и възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19. Пат. грижа ще се изпълнява по Методика разработена от МЗ. Кметът ще определи със заповед екипът по организация и управление и ще утвърди Акт за възлагане на услугата по реда на Решение на ЕК от 20 декември 2011 г., като УОИИ на структурно звено на общинската администрация в изпълнение на решение на Общински съвет Троян. Приемът за потребители ще продължи 12 месеца. Изпълнителите на услуги ще бъдат назначени на тр.договори за 12 м., като преките разходи за персонал в т.1.1 от бюджета са 158 745,60 лв. и влизат в размера на компенсацията.Предвиждаме назначаване на персонала от изтичащия договор и като допълнителен кадрови ще приемем заявления от нови 5 мед.сестри и 5 дом.санитари, които ще бъдат обучени за предоставяне на услугата "патронажна грижа". Физиотерапевтът ще извършва прегледи и контрол на извършената медицинска рехабилитация. Терапевтът ще извършва прегледи по домовете на лица в отдалечени населени места със затруднен достъп до медицински услуги и на потребители включени в проекта, след потърсена консултация от специалистите по здравни грижи. Мед.сестри ще извършват: измерване на RR, пулс, сатурация, кр.захар; поставяне на инжекции; венозни вливания; превръзки на рани; медиация с личните лекари; контрол на приема на лекарства и др. съобразени с Методиката на МЗ. Рехабилитаторите ще извършват мед. рехабилитация. Дом. санитари ще извършват социални услуги-почистване на дома, придружаване,доставка на храна,хранителни продукти и продукти от от първа необходимост, вкл.лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства,различни от тези по настоящата процедура), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата процедура). Като част от интегрираната здравно-социална услуга на потребителите ще се предоставя психологическа подкрепа и консултиране от психолог, назначен на трудов договор на 0,5 щат, като разходите за възнаграждения за него ще са за сметка на преките разходи в единната ставка и те влизат в размера на компенсацията. За координиране на услугите ще бъдат назначени на тр. договори 2 координатори на 4ч.(от 10.11.2021-1 на 4ч.) и шофьор на 8ч. раб. ден, който ще осъществява транспорт на персонала, предоставящ ПГ, от и до домовете на лицата. Разходите за възнагражденията са за сметка на преките разходи в единната ставка и влизат в размера на компенсацията, в нея са предвидени и други допустими разходи. Конкретните ангажименти на назначените лица ще се разпишат в дл. характеристики. Придобитите материални активи по приключилите договори за БФП - автомобил, офис обзавеждане, офис оборудване, медицинско оборудване ще бъдат ползвани за нуждите на настоящия проект. 0.00 235 387.93
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, включваща мерки от т.5 до т.8 (Направление 2) : Целта е осигуряване подкрепа за адаптиране на социалните услуги, ДДД в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. Предвиждаме стартиране още през първия проектен месец, като продължителността и е 12 месеца и включва изпълнение на четирите мерки в Направление 2 в следните социални услуги: Дом за стари хора (ДСХ)-28 места и Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с деменция (ЦНСТПЛД)-12 места с. Добродан, Център за обществена подкрепа (ЦОП) - 30 капацитет гр. Троян, Дневен център за пълнолетни лица с увреждания (ДЦПЛУ)- 6 места и Защитено жилище за лица с физически увреждания (ЗЖЛФУ) - 6 места с. Дълбок дол. Заетият персонал в тях към момента е 46 лица (от 01.03.2022-51 лица). За осигуряване на ЛПС на персонала зает в соц. услуги ДДД в условията на пандемията от COVID-19 предвиждаме закупуване на: защитни престилки, гащеризони, маски, шлемове, калцуни, ръкавици, бонета и дезинфектанти за 46 лица и работно облекло (туника, панталон, чехли) за 20 лица назначени с трудов договор към общината по проекта. За въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги ДДД , предвиждаме назначаване на допълнителен персонал 8 лица на 7 щата в петте соц. услуги на длъжност "чистач" и сключване на втори трудови договори на длъжност "дезинфектор" със 13 заети лица - персонал на социалните услуги, за извършване на дейности по дезинфекция срещу COVID-19. За контрол на дейността по дезинфекция на сградния фонд в петте социални услуги предвиждаме в рамките на единната ставка назначаване на 0,5 щат координатор дезинфекция, който ще приема заявки, ще доставя на място в социалните услуги необходимите дезинфектанти и ще следи за правилното им прилагане. При необходимост (отсъствие на персонал поради болест и/или карантиниране) изплащане на извънреден труд на персонала назначен от общината, като доставчик (за ДЦПЛУ и ЗЖЛФУ в с. Дълбок дол). Дезинфекцията на подове и повърхности ще се осъществи чрез закупени в рамките на единната ставка дезинфектанти, сертифицирани и с доказана ефективност срещу COVID-19. Предвиждаме закупуване на помпи за дезинфектанти за дневните на потребителите. За превенция от заразяване с COVID-19 предвиждаме тестване на персонала и на потребителите на социални услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19 при настаняване в услугата, при проява на симптоми за заболяването и периодично тестване на персонала с бързи тестове и/или PCR. За оборудване на потребителите с цел адаптиране и приспособяване на социалните услуги ДДД в контекста на епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно и за подобряване онлайн комуникацията между отделните потребители и персонала, предвиждаме закупуване на 6 мобилни телефона по два за ЦОП, ЗЖЛФУ и ДЦПЛУ както и: 3 преносими компютри за ЦОП, ДЦПЛУ и ЗЖЛФУ и 9 таблети, разпределени както следва: 3 за ДЦПЛФУ; 3 за ЗЖЛФУ и 3 за ЦОП. Предвидено е сключване на договор със СТМ, за обслужване по ЗБУТ. 0.00 131 864.61

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).