Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и реализиране на съюзните функционални изисквания по отношение на Система за директен достъп на търговците до европейските ИС (UUMamp;DS): Дейността ще изпълни в пълен обхват Мярка 1.1 от Целева област I „Развитие на митническата инф. система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“.
Дейността включва:
1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и UUMamp;DS, в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между разл.процеси.
2.Доставка и инсталиране на софтуерни продукти, на които ще се базира изграждането на Решение за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM), с лицензи за 3200 вътрешни потребители (служители на АМ) и 11500 външни потребители (10000 икономически оператори и 1500 външни партньори), с включен абонамент и поддръжка за 24 месеца.
3.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ чрез изграждане на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и UUMamp;DS, което включва разраб. и внедряване на решения със следния обхват:
3.1.Изграждане на Решение за управл. на цифрови идентичности и достъп (IAM)
3.2.Разработване на функционалност за Единна регистрация на търговците за е-общуване с АМ и ЕК, в т.ч. усъвършенстване на Регистър „Единна регистрация на търговците за е-общуване с АМ и ЕК“
3.3.Интеграция със Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС (UUMamp;DS)
3.4.Разработване на функционалност за Управл. на процеса на митническо представителство и изгр. на централизиран Регистър „Митническо представителство“
4.Разработване на спецификация за интеграция на бъдещи системи на АМ с изградената функционалност, с цел осигур. на съвместимост и използване на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ за всички ИС на АМ
5.Разработване на спецификация на нефункционалните изиск. към всички ИС на АМ, които подлежат на интеграция с Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“
6.Обучение на 37 служители на АМ (30 потребители и 7 администратори) по отношение администрирането и използването на функционалностите на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“
С цел осигур. на възможност за съвместна работа със системите на ЕК и висока степен на сигурност, Решението за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM) ще осигури:
-единно и централизирано управл. на достъпа и профилите на икономическите оператори (ИО) и служителите на АМ до ИС на АМ
-национална услуга, която интегрирана с ИС на АМ, да осигури достъп на търговците до централиз. с-ми на ниво ЕС
-единна регистрация на търговците за целите на електронно общуване с АМ
-управ. на процеса на митническо представителство
-ефективност на одита и контрола на действията на потребителите на ИС
-високо ниво на информационна сигурност и защита от злонамерени действия
За постигане на оптимална ефективност, ефикасност и сигурност при изграждането на Решение за управл. на цифрови идентичности и достъп, Агенция „Митници“ е избрала подход за закупуването на базов софтуерен продукт за IAM, който в рамките на дейността ще бъде адаптиран и интегриран за нуждите на АМ.
В рамките на дейността се предвижда абонамент и поддръжка на лицензите за решение за управл. на цифрови идентичности и управление на достъпа за период от 24 м.
С цел изграждане и поддръжка на цялостно, интегрирано решение за защита от зловреден код, откриване и предотвратяване на пробиви в инфраструктурата на Агенция „Митници“ се предвижда доставка на хардуер и софтуерни лицензи; дейности по инсталация и конфигурация; интеграция между компонентите, както и със съществуващата инфраструктура и съществуващите средства за защита в АМ; обучение на служителите; разработване на документите за експлоатация и оказване на съдействие при внедряване на решението в реална експлоатация.
Лицензите за ползване и поддръжка на софтуерни продукти, предвидени в рамките на дейността, не са включени в обхвата на централизирани договори за доставка на софтуерни лицензи за държавната администрация.
|
5 127 516.56
|
5 127 516.56
|
Развитие на Институционалната архитектура на АМ за митнически процеси: Внасяне, Изнасяне, Транзит, Митническо задължение, Управление на обезпечения и Обмен на информация с общностния домейн (REX, BTI, Surveillance3, CDMS), и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез внедряване на системи и модули в БИМИС, съответстващи на тези митнически процеси: Дейността ще изпълни в пълен обхват мерки 1.3, 1.4, 2.2, 2.4, 3.2 и 3.3 и частично мярка 1.2 (REX) от I. Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“.
Дейността включва:
1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на митнически процеси: Внасяне, Изнасяне, Транзит, Митническо задължение, Управление на обезпечения, Обмен на информация с общностния домейн (REX, UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions, Surveillance2+, Surveillance3, CDMS), в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между различните процеси.
2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез разработване и внедряване на:
2.1.Митническа информационна система за внасяне (МИСВ) чрез разработване на:
-Модул „Национално приложение на Система за контрол на вноса (ICS-фаза 1)“
-Модул „Деклариране за внасяне, вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (REX, UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions, CDMS)“
-Модул „Надзор при временно складиране и специални режими“
2.2.Модули за управление на митническото задължение:
-Модул „Митническо задължение”
-Модул „Управление на обезпечения”
2.3.Митническа информационна система за транзит (МИСТ), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (CDMS)
2.4.Модул „Регистрация на документи, които се обработват на хартиен носител“ (форма НАТО 302, карнети АТА и CPD, и др.). Модулът не обхваща обработка на документи, регистрирани в условията на аварийна процедура
2.5.Модул „Обмен на информация с общностния домейн за целите на наблюдение от ЕК (Surveillance2+, Surveillance3)“
2.6.Необходимите функционални промени към 01.10.2018 г. в Митническата информационна система за изнасяне (МИСИ), вкл. обмен на информация с общностния домейн (UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions,CDMS)
За всички разработени модули по дейността, за които е приложимо, ще бъдат разработени необходимите функционални промени за отчитане статута на одобрените икономически оператори (ОИО).
3.Разработване на спецификация за необходимите промени в модул „Анализ на риска“ за отчитане статута на ОИО
4.Обучение на 118 служители на АМ (110 потребители и 8 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности по дейността |
5 900 496.87
|
5 744 431.75
|
Развитие на Институционалната архитектура на АМ за митнически процеси: Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), Референтни данни (CSRD2) и Одобрени икономически оператори (AEO), и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез внедряване на модули в БИМИС, съответстващи на тези митнически процеси: Дейността ще изпълни в пълен обхват мерки 2.1 и 3.1 и частично мярка 1.2 (AEO Minor and Mutual recognition Enhancement) от I. Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“.
Дейността включва:
1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на спомагателните митнически процеси: Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), Референтни данни (CSRD2) и Одобрени икономически оператори (AEO), в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между различните процеси.
2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез разработване и внедряване на:
2.1.Модул „Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (EORI-AEO Minor, Mutual recognition and Major Enhancement)“
2.2.Модул „Референтни данни (CSRD2), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн“
3.Разработване на спецификация за необходимите промени в системите и модулите по Дейност 2 (от настоящото проектно предложение) за отчитане статута на одобрените икономически оператори
4.Обучение на 48 служители на АМ (40 потребители и 8 администратори) по отношение на администрирането и използването на реализираните функционалности по дейността. |
1 276 736.22
|
1 199 189.37
|
Анализ на необходимостта от промени в интеграцията на националния домейн на Транс-Европейските системи с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата и специфициране на необходимите промени в ИС на АМ: Дейността ще изпълни Мярка 2.5 от Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ в пълен обхват.
Дейността включва извършване на Анализ на необходимостта от промени в интеграцията на националния домейн на Транс-Европейските системи с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата.
Тази дейност ще допринесе за постигане на една от целите на проекта, а именно реализиране на съюзните изисквания към интеграцията на националния домейн с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата. |
284 400.00
|
284 500.00
|
Информация и комуникация: Дейността ще се осъществи в съответствие с дадените в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ задължителни изисквания към мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите на тяхното изпълнение, както и ефективното представяне на информация по проект „Надграждане на основните системи на Агенция „Митници“ за предоставяне на данни и услуги към външни системи - БИМИС 2020 (фаза 1)“.
Основната цел на дейността е да се популяризира проекта, изпълняван от Агенция "Митници", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта, чрез осигуряване на популяризиране и представяне на дейностите, целевите групи и резултатите от проекта до възможно най-широк кръг служители на администрацията на Агенция „Митници“, настоящи и потенциални партньори, обществеността, бизнеса и медиите.
Материалите за медиите, информационните и рекламни материали, както и пресконференциите са необходими, за да запознаят обществеността първоначално с целите, а в края на проекта и с резултатите от него, което ще осигури прозрачност и трайно въздействие върху целевите групи.
Дейността включва:
1.Изготвяне на публикации за напредъка за изпълнение на дейностите по проекта, които да се публикуват на интернет страницата на Агенция „Митници“ (www.customs.bg) и в секция „Актуални новини“ на е-портала на Агенция „Митници“ (www.ecustoms.bg)
2.Подготовка на материали за доклада за заключителна пресконференция. Докладът ще включва информация за постигнатите резултати от изпълнението на проекта.
3.Изготвяне и публикуване на 2 прессъобщения за медиите относно провеждане на 2 пресконференции (встъпителна и заключителна), с предварителна информация за събитие
4.Изготвяне и публикуване на 2 прессъобщения за медиите за проведени 2 пресконференции (встъпителна и заключителна), с информация за проведеното събитие
5.Дизайн, предпечат и отпечатване на минимум 70 броя плакати с информация за проекта
6.Организиране и провеждане на две пресконференции (с включен кетъринг) за информиране на заинтересованите страни за дейностите по проекта с минимум 50 участника всяка. Встъпителната пресконференция ще се проведе след сключване на договори по Дейност 1, 2 и 4, а заключителната пресконференция – след приключване на договорите по Дейност 1, 2, 3, 4 и 6.
7.Дизайн, предпечат, отпечатване и разпространение на минимум 120 броя информационни материали (програма на пресконференцията, презентации, папки, тефтери, химикалки, флаш памети, баджове) и минимум 120 броя брошури, необходими за двете пресконференции (встъпителна и заключителна)
8.Дизайн, предпечат, отпечатване и разпространение на минимум 60 броя доклади за резултатите от проекта |
20 335.40
|
19 088.40
|
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация: Дейността ще изпълни в пълен обхват Мярка 1.1 от Целева област VIII “Развитие на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“.
Дейността включва:
1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация (БМА)
2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с БМА чрез:
2.1.Надграждане на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ (BCA IAM – СУИД/Система за Управление на Идентичностите и Достъпа/), вкл. реализиране на произтичащите от Release 1.4 и Release 1.5. на системата UUMamp;DS промени в националната компонента за интеграция с тази система.
2.2.Надграждане на е-Портала на Агенция „Митници”
2.3.Интегриране на надградените СУИД и е-Портал на АМ в Единен портал за електронно общуване с БМА
2.4.Разработване на нова вътрешно административна е-услуга за предоставяне на данни от регистър „Митническо представителство“
3.Анализ на съществуващите роли в информационните системи на Агенция „Митници“ и дефиниране на правила и принципи при създаване на роли в информационните системи на АМ, обвързани с работните места и бизнес функциите на тези системи
4.Доставка на допълнителни лицензи за софтуерните продукти, на които се базира изграденото Решение за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM), за 8000 външни потребители (икономически оператори ), с включена поддръжка за 12 месеца
5.Обучение на 37 служители на АМ (30 потребители и 7 администратори) по отношение администрирането и използването на Единния портал за електронно общуване с БМА
Единният портал за електронно общуване с БМА ще осигури:
-Единна входна точка за електронно общуване на бизнеса и гражданите с митническата администрация
-Повишаване на нивото на надеждност и информационна сигурност, както при използването на ИС на АМ от вътрешните потребители, така и при електронното общуване на икономическите оператори и гражданите с БМА
-Подобряване на процеса по управление на цифрови идентичности и достъп
|
1 553 467.00
|
1 501 096.10
|