Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Artificial intelligence, big databases, cloud computing are some of the technologies that are increasingly entering medicine and healthcare in connection with personalized medicine, personalized drug synthesis and more. The analysis of the university specialties offered in Bulgaria shows that specialists with an interdisciplinary profile in the field of artificial intelligence and medicine are not trained. Therefore, the project envisages the creation of 2 innovative joint master's programs "Artificial Intelligence in Biomedicine" (PN 7.5. - MUV; PN 4.6. - VFU) And "Artificial Intelligence in Healthcare"(PN 7.5. - MUV; PN 4.6. - VFU).  In partnership between MU-Varna, VFU and associated partners.
The focus on the relationship "Science and Business" involves providing modern training of doctoral students in the context of new interactions between formal and non-formal education, the changing role of supervisors, the active participation of students in designing various activities of their individual curriculum , as well as learning opportunities in an electronic environment. That is why the project envisages modernization and digitalization of 5 especially important for MU-Varna doctoral programs (PN 7.1.), As well as introduction of modern software for teaching management in doctoral studies.
The successful realization on the labor market already requires upgrading with additional competencies. That is why the project includes active work of the career development centers of the two partner universities, incl. building a network of career centers, supporting and monitoring their market realization and career development, conducting training in entrepreneurship, soft skills, digital competencies, etc.
The project envisages internationalization through bilateral mobility for training and qualification and professional development of students, postdoctoral students, young scientists and researchers, exchange of experience and joint training and research teams.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Разработване и въвеждане на съвместна дигитална магистърска програма с ВСУ по „Изкуствен Интелект в здравеопазването”, разработена на англ. език съвм-тно с асоциир-те партньори Université de Tours - Франция; Ruhr Universität Bochum - Германия; Болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH” - Германия; Изследов-ска бол-ца "Casa Sollievo della Sofferenza" Италия ;Turin University Италия“: През изминалия век, средната продължителност на живота в страните от Европейския Съюз се е увеличила от под 50 до над 80 години. В тази нова ситуация здравните системи трябва да се справят с все повече пациенти с комплексни потребности, чието обслужване става все по-скъпо. Това изисква здравните системи да изместят фокуса си от епизодични грижи в болнична среда към превенция и дългосрочно проактивно управление на хронични грижи извън традиционните лечебни заведения. Всичко това налага развиване на кардинално нов набор от умения и култура на интердисциплинарно сътрудничество между здравните кадри и други специалисти, на първо място в областта на ИКТ, поставяйки значителни предизвикателства при изграждането на работната сила. В отговор на тези предизвикателства, Медицински Университет – Варна (МУВ) и Варненски Свободен Университет (ВСУ), предлагаме създаване и развиване на нова магистърска програма, озаглавена „Изкуствен интелект в здравеопазването”. Програмата се предвижда в Професионално направление 4.6: Компютърни науки и 7.5: Здравни грижи, която ще бъде разработена като дигитална, чрез дигитализиране на учебното съдържание по курсовете от програмата, включително:Запис и обработка на видео материали за лекционните курсове, семинарни занятия, бази данни за извънкласна работа: DICOM образи от компютърни томографии и магнитно резонансни изследваия, виртуални платформи от микроскопски образи и медицински симулации, биоинформатични ресурси; дигитални изпитни материали, вкл. компютърните тестове, изпитни видеа и бази данни и също на английски език при съвместно изпълнение с асоциираните партньори по проекта -Université de Tours - Франция ;Ruhr Universität Bochum - Германия ;Болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH” - Германия; Изследователска болница "Casa Sollievo della Sofferenza" - Италия; Turin University -Италия“; . Предложената съвместна програма по ИИ в здравеопазването се обуславя от предшестващото интензивно сътрудничество между изследователи от МУВ и ВСУ, намерило израз в изграждането на междууниверситетската екосистема за сътрудничество Biomed-Varna и обща научно-изследователска група по анализ на биомедицински изображения. Освен съвместни научни начинания групата развива активна преподавателска дейност. Опитът от досегашната съвместна работа ясно показа недостига на професионалисти, чиито познания прехвърлят мост между компютърните и биомедицинските дисциплини. Търсенето на подобни кадри бе подсказано и от контакти с представители на ИКТ бизнеса, демонстриращи интерес към създаването на хибридни интердисциплинарни програми, които могат да осигурят подготовката на специалисти с широк поглед върху различните дисциплини и да отворят път за разширяване на дейността им по посока на изчислителните биотехнологии. Обучението ще се провежда в иновативна интердисциплинарна среда посредством комбиниране на знания от различни области и експерти, представящи различни гледни точки и подходи към един проблем. Обучението ще е основно проблемно-базирано, като в част от дисциплините е проектно-базирано, а в друга се залага обучение основано на изследвания, т.к. това е средата, в която ще бъде реално поставен обучаемият на работното си място. Такива практики вече се осъществяват в рамките на съвместната работа в Biomed-Varna и лесно могат да бъдат скалирани между други преподаватели от партниращите в проекта университети. Ново разработената програма ще отговаря на всички поставени в насоките за кандидатстване изисквания вкл. разработване на компетентности модели и др. Новата програма ще бъде одобрена от съвместна работна група и ще бъде приета от Факултетни съвети в двете висши училища. Изпълнението на програмата ще допринесе за повишаване на рейтинга на двете висши училища в направления съответно 4.6. и 7.5.. 93 375.00 0.00
Дейност 2 - Разработване и въвеждане на съвместна дигитална магистърска програма с ВСУ по „Изкуствен Интелект в биомедицината” , разработена на англ. език съвместно с асоциираните партньори Université de Tours - Франция; Ruhr Universität Bochum - Германия; Болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH”-Германия; Изследов-ска болница "Casa Sollievo della Sofferenza" Италия;Turin University -Италия : Съвременната медицинска наука работи с все по-разрастващи се пакети от данни за пациентите. Необходимостта от обработката на големи данни (Big data), извличане на експертно знание и взимане на решения, стават все по-трудни за един-единствен специалист, независимо от неговия капацитет. Това налага подпомагането на медицинските дейности от автоматизирани процеси за вземане на решения като Изкуствен Интелект. Изкуственият интелект (ИИ), дефиниран като способността на компютърна програма за изпълнение на задачи или разсъдителни процеси, свързани с човешката интелигентност, има потенциала да промени диагностичния процес, терапията и начина на предоставяне на грижи, и да помогне за посрещането на някои от изложените по-горе предизвикателства. В отговор на тези предизвикателства, Медицински Университет – Варна (МУВ) и Варненски Свободен Университет (ВСУ), предлагаме създаване и развиване на нова магистърска програма, озаглавена „Изкуствен интелект в биомедицината”. Програмата се предвижда в Професионално направление 4.6: Инфрматика и компютърни науки и 7.5: Здравни грижи. Програмата се предвижда в Професионално направление 4.6: Компютърни науки и 7.5: Здравни грижи, която ще бъде разработена като дигитална, чрез дигитализиране на учеб-то съдържание по курсовете от програмата, включително:Запис и обработка на видео материали за лекционните курсове, семинарни занятия, бази данни за извънкласна работа: DICOM образи от компютърни томографии и магнитно резонансни изследваия, виртуални платформи от микроскопски образи и медицински симулации, биоинформатични ресурси; дигитални изпитни материали, вкл. компютърните тестове, изпитни видеа и бази данни и също на английски език при съвместно изпълнение с асоциираните партньори по проекта -Université de Tours Франция ;Ruhr Universität Bochum - Германия ;Болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH”Германия; Изследователска болница "Casa Sollievo della Sofferenza" Италия; Turin University -Италия. Предложената съвместна програма по ИИ в биомедицината се обуславя от предшестващото интензивно сътрудничество между изследователи от МУВ и ВСУ, намерило израз в Biomed-Varna и обща научно-изследователска група по анализ на биомедицински изображения ( вж. Дейност 1.1). Обучението ще се провежда в иновативна интердисциплинарна среда посредством комбиниране на знания от различни области и експерти, представящи различни гледни точки и подходи към един проблем. Обучението ще е основно проблемно-базирано, като в част от дисциплините е проектно-базирано, а в друга се залага обучение основано на изследвания, т.к. това е средата, в която ще бъде реално поставен обучаемият на работното си място. Такива практики вече се осъществяват в рамките на съвместната работа в Biomed-Varna и лесно могат да бъдат скалирани между други преподаватели от партниращите в проекта университети. Новата програма ще бъде одобрена от съвместна работна група и ще бъде приета от Факултетни съвети в двете висши училища. Новата програма ще бъде одобрена от съвместна работна група и ще бъде приета от Факултетни съвети в двете висши училища. Ново разработената програма ще отговаря на всички поставени в насоките за кандидатстване изисквания вкл. разработване на компетентности модели и др. Изпълнението на програмата ще допринесе за повишаване на рейтинга на двете висши училища в направления съответно 4.6. и 7.5.. Финансово участие на партньорите е както следва : 54450лв за МУ Варна (разходи за възнаграждения на експертите) и 38925лв за ВСУ(разходи за възнаграждения на експертите) Дейността ще се изпълнява в режим "не помощ". 93 375.00 0.00
Дейност 3 - Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение - Разработване на 5 нови дигитални програми за обучение на докторанти по ПН „7.1. Медицина“: Направление 7.1. Медицина е приоритетно направление на МУ-Варна, тъй като обучението на студенти, специализанти и докторанти в това направление осигурява високо квалифицирани кадри за цялата система на здравеопазването в страната. С времето и развитието на МУ-Варна като водещ сред медицинските университети в страната се обособи потребността от модернизирането на обучението в докторантура и въвеждането в практиката на нови докторски програми с дигитално образователно съдържание, които да позволяват хибридно обучение – смесица от присъствено и електронно обучение, както и ползването на съвременни електронни ресурси, облачни технологии и специфичен софтуер. Целта на настоящата дейност е модернизиране на образователния процес като се разработят и въведат 5 дигитализирани учебни програми за обучение на докторанти по специалностите „Инфекциозни болести“, „Медицина на бедствените ситуации“, „Педиатрия“, „Офталмология“ и „Образна диагностика“ в приоритетно направление 7.1. Медицина чрез използване на иновативен комплексен компетентностен модел, улесняващ отвореното, по-ефективно и ефикасно проектиране, създаване и използване на цифрово съдържание. Подбраните докторски програми се отличават с особена значимост и са по специалности, които са сред управленските, образователните и научните приоритети на МУ-Варна. Новите учебни програми за докторанти ще включват интердисплинираност при разработването и внедряването на комплексен компетентностен модел на докторанта по професионално направление 7.1. Медицина. Също така се предвижда включването на специалисти от практиката в обучението на докторантите, както и ползването на споделени човешки, информационни и други ресурси. Модернизирането на докторските програми ще осигури нови възможности за укрепване на връзката между образованието и пазара на труда, дигиталната трансформация на обучението в докторантура, като се осигури ползване на споделени човешки, финансови и материални ресурси, информационните системи на МУ-Варна, библиотечния фонд, достъп до вътрешна и външна свързаност и безопасна образователна среда. Новите програми ще бъдат разгледани и одобрени на факултетен съвет на факултет Медицина. Учебната документация ще бъде съобразена с правилата на МУ-Варна, изискванията на нормативната уредба на страната. Модернизирането на програмите ще осигури гъвкаво цифрово учебно решение и възможност за съвременно обучение на докторантите от специалисти от практиката чрез отдалечен достъп и телеконсултации. Ще се осигурят и нови възможности за по-добро планиране и провеждане на обучението на докторантите в реално време. Разработените програми ще включват иновативни форми на преподаване и обучение, като се осигури възможност за динамична комуникация между преподавателите и докторантите, споделяне на съдържание между различните докторанти, разглеждане на клинични случаи, видеолекции на водещи специалисти в различните области на медицинската наука, интерактивни 3D модели и др. 63 157.89 0.00
Дейност 4 - Създаване и Внедряване на дигитално образователно съдържание в образователния процес , вкл. осигуряване на софтуер и ИКТ оборудване за въвеждане на разработените магистърски програми „Изкуствен Интелект в здравеопазването” и „Изкуствен Интелект в биомедицината” : Медицински университет - Варна разполага от среда за електронно обучение Blackboard Learn, която използва в процеса на обучение на студентите от всички специалности и е разположена на адрес elearn.mu-varna.bg. Платформата се използва както за подпомагане на обучението на студентите в редовна форма на обучение за осигуряване на достъп до образователна информация и материали, тестове за самоподготовка и електронни форми на проверка на знанията, така и като средство за управление на образователния процес в задочните и дистанционни курсове. МУ-Варна има акредитирана от НАОА среда за дистанционно обучение, която ще бъде използвана за публикуване на разработените дигитални ресурси. Варненски свободен университет има акредитирана от НАОА среда за дистанционно обучение, като втората поред акредитация за дистанционна форма на обучение, получена от ПН Информатика и компютърни науки е единствена за професионалното направление в страната. Акредитирани ДФО, освен бакалавърската програма са и три магистърски програми, в две от които обучението се провежда на английски език. Платформата за дистанционно обучение на ВСУ е базирана на Moodle и се намира на адрес do.vfu.bg, като курсовете на нея са достъпни само за студентите в ДФО. За студентите магистри в задочна форма на обучение от ПН. 4.6 Информатика и компютърни науки е изградена собствена платформа за електронно обучение - topmasters.vfu.bg. Освен това, от началото на 2020 година всички преподаватели и студенти на университета, включително тези от ПН 4.6 работят в Google G-Suite, където, посредством инструмента Classroom са създадени електронни курсове за бакалаври и магистри от направлението. В рамките на Дейност 4 ще ще бъде дигитализирано учебното съдържание по курсовете от описаните в Дейности 1 и 2 магистърски програми, включително: ✔Запис и обработка на видео материали за лекционните курсове, реализирани с подходящата методология и сценарии, спрямо съдържанието на дисциплините и изискванията на лекторите в тях, от екипите на двата университета; ✔Запис и обработка на видео материали за семинарни занятия, с участието на всички партньори по проекта и привлечени експерти от практиката (партньори на университетите), от екипите на двата университета; ✔Бази данни / хранилища с данни за осигуряване на извънаудиторната работа на студентите, вкл. по време на мобилностите: DICOM образи от компютърни томографии и магнитно резонансни изследвания, виртуални платформи от микроскопски образи и медицински симулации, изкуствено генерирани (синтетични) биологични данни, получени в рамките на курсовете на обучение; ✔За дисциплините, свързани с разработка на софтуер и анализи на данни ще бъдат разработени примерни сорсове за решаване на често срещани задачи и ще бъдат подбрани подходящи добавки(plugins), които да бъдат интегрирани към платформите за дистанционно обучение, позволяващи използването на езици за програмиране в рамките на платформата. ✔Разработване на интерактивни електронни учебни помагала и ресурси по различните дисциплини, ✔Демонстрационни примери и казуси по различните дисциплини, вкл. интердисциплинарни; ✔Дигитални изпитни материали, вкл. компютърните тестове, изпитни видеа, казуси и др. Ще бъдат подбрани и включени различни външни ресурси с подходящо за курсовете от програмата съдържание, като статии, видеа, отворени данни, отворени образователни ресурси, софтуер с отворен код и други. 176 775.43 167 523.37
Дейност 5 Разработване на дигитално образователно съдържание на 5 броя докторски програми в професионално направление „7.1. Медицина“: 1. Кратко описание на предвидената за разработване виртуална среда – възможности, функции, съдържание и др. През последното десетилетие европейските институции публикуваха разнообразни документи и съобщения относно информационните и комуникационни технологии (ИКТ) в областта на образованието, фокусирайки се върху необходимостта от насърчаване създаването, разпространението и оценката на качествени мултимедийни материали. Все повече назрява необходимостта от използване на потенциала на ИКТ при разработването на педагогически методологии. Чрез дигитализиране на образователното съдържание ще изградим среда, основана на автономност, гъвкавост и взаимовръзка между различни области на знанието. Основното правило, което ще съблюдаваме при създаването на цифровото съдържание е то да бъде полезно и подходящо за целевата група, както и да е изцяло съобразено с актуалната проблематика от областта на дигитализираните програми. Колкото по-богато е съдържанието, толкова по-лесно ще бъде за аудиториите да го контекстуализират в конкретната си ситуация и от своя страна да го споделят с други практици и изследователи в тяхната мрежа, както и да прилагат придобитите знания в работната си среда. Дигитализираното съдържание трябва да следва индивидуалните планове на обучение на докторантите. Много са важните моменти е подготовката на един докторант – от момента на кандидатстването и приемът му, през явяване пред етична комисия по научните изследвания, изпити за докторантски минимуми, атестиране, отчитане, научно-публикационна активност, проектна дейност и др. Теоретичното и практическо обучение ще бъде подпомогнато сериозно чрез дигитализиране на всяка тема, от значение за обучението на докторанта и подкрепена, където е възможно със съответните мултимедийни материали, 3D изображения, диагностични образи и др. Самите докторанти също ще допринасят към системата като представят своите публикации и изследвания по определени теми, така че те да обогатят базата данни на университета. Процесът на разработване на дисертацията включва запознаване с голям обем научни статии и публикации по въпроси от темата на дисертацията. За да подпомогне процеса на подготовка на литературния обзор, ще се подготви и представи богат набор от литературни източници, достъпни както в библиотеката на университета, така и в различни дигитализирани списания в Интернет. 2. Кратко описание на предвидената дигитализация на средата за обучение – възможности, функции, съдържание и др. – предвижда се дигитализацията на 5-те програми да се основава на системния подход, като осигурява множество функционалности, подпомагащи обучението в дигитална среда. Всеки докторант ще може да ползва информация, знание и ресурси, които директно да подпомагат неговия прием, обучение, изпити и обратна връзка с експерти по темата му. Ще се осигури достъп до библиотечните ресурси на университета, системата Blackboard, множество готови бланки и документи, форум за дискусии с колеги и водещи специалисти, виртуални зали и други, чрез които да се дигитализира обучението и да се премине към виртуално докторантско училище. 3. Цел на създаването на дигитална среда в образователния процес - решителна промяна в образователните модели на ОНС „Доктор“ в професионално направление 7.1. Медицина, като се насърчи ползването на цифрово образователно съдържание и провеждане на обучението в дигитална среда, което да повиши качеството на обучение и да завърши дигиталната трансформация на обучението в докторантура в МУ-Варна. 25 400.00 0.00
Дейност 6 Внедряване на дигитално образователно съдържание в образователния процес, вкл. осигуряване на софтуер и ИКТ оборудване за обучение на докторанти от 5 докторски програми: Развитието на МУ-Варна породи нова потребност - потребността от издигането на обучението в докторантура на ново, по-високо ниво в хибридна форма на провеждане – смесица от присъствено и електронно обучение, както и ползването на съвременни електронни ресурси, облачни технологии и специфичен софтуер. МУ-Варна е на първо място сред медицинските университети по брой на редовните докторанти. Положително акредитирани са 60 докторски програми. По настоящият проект са побрани 5 от тях, които да бъдат подложени на цялостна дигитализация, вкл. учебно съдържание, среда за обучение и процеси на провеждане и администриране на докторантурите. Специфични критерии за подбор са актуалност, значимост и синергичност: Актуалността на програмите по „Инфекциозни болести“ и „Медицина на бедствените ситуации“ е безспорна, особено при съвременните проблеми, свързани с глобализацията и заплахите от множество заразни заболявания, кризи, терористични атаки и природни бедствия. Неизбежен пример е COVID пандемията. Значимостта на докторската програма по „Педиатрия“ е определя от решаването на здравословните проблеми на най-важния контингент от населението, а именно – децата. Предвид застаряващата нация и негативните статистически данни особено внимание следва да се отдели на решаването на научните и практически проблеми за най-младата група български граждани с оглед осигуряването на здрави млади поколения в бъдеще. Синергичността между внедрените в практиката медицински и компютърни технологии в областта на „Офталмология“ и „Образна диагностика“ (модерна апаратура за диагностика и лечение) от една страна и дигитализирането на обучението в докторантура от друга страна ще позволи създаването на цялостен дигитален модел на обучение, свързващ наличния хардуер, софтуер и ноу-хау на университета и университетските болници за по-модерно обучение на докторантите. COVID-19 доведе до още по-голямо осъзнаване на необходимостта от подобряване използването на технологиите в обучението, както и адаптиране на преподаването и развиване на дигитални умения. В новата дигитална учебна среда ще има разнообразие от съдържание и услуги, които да отговарят на критериите за обучение и образователните потребности на докторантите. Дигиталните технологии ще обогатяват образованието и ще предлагат нови възможности за обучение, немислими досега. Изобилието от информация ще позволява на всички потребители да взаимодействат с учебното съдържание сами или в формални и неформални образователни условия. За ефективното управление на процесите в дигитализираната среда ще установим критерии за качество, ще се внедрят ефективни системи за контрол, позволяващи гъвкаво „управление на знанието“, както и академични и професионални критерии за „признаване“ на съдържанието. Дейността предвижда закупуване на софтуер за внедряването на разработените по Дейност 3, пет нови дигитални докторантски програми. Софтуерът предвижда цялостна организация на обучението на докторантите от разработените нови програми в електронна среда и следва да съдържа няколко системни модула: „Прием“, „Докторант“, „Научно жури“, „Справки и прогнози“, „Календар“ и „Документи“. Модулите трябва да са логически свързани и да са оперативно съобразени с цялостната дейност по обучението на докторантите в дигитализираните докторски програми, като позволяват различни нива на достъп според специфичните потребности на всеки ползвател на системата. Така ще се изпълни и целта на дейността - да се закупи и внедри в практиката софтуер за обучение на докторантите като инструмент и комплекс услуги за персонализирано обучение и преподаване във ново разработените 5 докторантски програми, чрез които МУ-Варна да отговори на динамично променящите се и разширяващи се съвременни образователни нужди и изисквания. 303 660.00 275 473.43
Дейност 7 Професионално развитие на преподавателите в МУ-Варна и ВСУ: Интернационализацията на висшите училища, която е фокус на стратегията за развитие на висшето образование в България, сформирането на международни екипи за съвместни магистърски програми, работата с чуждестранни докторанти, както и подобряването на публикационната дейност вследствие на работа в интердисциплинарни научноизследователски екипи налага непрекъснато подобряване на нивото и актуализиране на знанията и уменията по чужди езици, с използване на професионална терминология. Основна цел на проектното предложение и на процедурата е повишаване качеството на висшето образование чрез имплементиране на иновации и създаване на интердисциплинарни обучителни програми. Тази цел не може да бъде постигната без повишаване на компетентостта на академичния състав на университетите, а партньорството на различни ВУЗ-ове ще доведе до оптимално споделено използване на човешките ресурси с оглед оптимизиране на структурата и функционирането на системата на висшето образование. Интеркултурната среда, породена от международната активност на университетите, включително и с фирми партньори, както и потребността от нови умения за общуване във виртуална среда налагат нови потребности от теми към развитието на чуждоезиковите компетентности и дигитални умения. Основен фокус на дейността ще бъде повишаването на езиковите компетенции по английски език на академичния състав с широка употреба в специфичния за висшите училища отрасъл. Този приоритет се формира с оглед установените взаимодействия в съвременния динамичен свят между добрата комуникативност с широк кръг адресати и последваща успешна трудова реализация. В основата на тази добра комуникативност са чуждоезиковите умения (вкл. специфичната професионална подготовка). В рамките на обучението по английски език ще се акцентира на терминологията от двете области медицина/здравеопазване и компютърни науки, с цел адекватнaта ѝ употреба като основа на диалог за сближаване на колегиите по отношение на знанията им в областта. Другият приоритет е придобиването на дигитални компетентности. В рамките на обученията ще бъдат използвани иновативни методи за обучение, като резултатите от самите обучения ще бъдат готови за употреба дигитални образователни ресурси. Във фокуса на обученията по дигитални компетентности (спрямо рамката за дигитална компетентност DigComp 2.1) не са основните дигитални умения, а дигиталните умения за преподаватели (в съответствие и с рамката за дигитална компетентност на обучители DigCompEdu), с цел създаване на интерактивно, дигитално образователно съдържание (вкл OER - отворени образователни ресурси), което да се апробира за употреба при обучението на студенти от партньорите в проекта и да послужи като основа за изграждането на иновативни хибридни курсове. Придобитите нови умения ще спомогнат за реализирането на целите на дейност 4 (разработване на дигитални ресурси), включително с проблемно-базирано обучение, проектно-базирано обучение и изследователски подходи в обучението. Дейността обхваща също изходяща мобилност на преподаватели от двете ВУ. Планираните краткосрочни двуседмични специализации ще се реализират в сътрудничество с асоциираните партньори. В рамките на дейностите по входяща и изходяща мобилност, както и при осъществяването на съвместните чуждоезикови програми, преподавателите ще получат възможност да подобрят своите езикови умения. Това ще им даде възможност по-лесно да се запознаят с особеностите на иновативните методи на преподаване в партньорския университет, със съвременните постижения в съответната област, както и да разширят кръга от познати и колеги, с които да поддържат професионални връзки. Всичко това ще има положителен ефект, водещ до повишаване качеството на образователния процес и научноизследователската дейност на висшите учебни заведения. Използването на характерни образователни платформи в университетите-партньори, ще допринесе за разширяване на компетенциите на преподавателите на висшите учебни заведения в обхвата на техните мобилности. 363 860.00 362 420.00
Дейност 8 Кариерно консултиране и ориентиране на студенти: Според редица проучвания студентите посещавали кариерни центрове по време на своето обучение имат по-голям процент успеваемост в намирането на работа, отговаряща на квалификация им и удовлетворяваща целите им на пълно работно време. В действителност, студентите с добро кариерно ориентиране, започват работа, която ги „очаква“ от момента на тяхното завършване. Тези проучвания стимулират все повече университети да подпомагат кариерното ориентиране на студентите си и да развиват все по- активна партньорска дейност по отношение проследяването професионалната реализация на дипломираните бакалаври и магистри. За студентите днес, възможността да се срещнат лице в лице с много от работодателите е рядкост. За работодателите, кариерните борси са едни от малкото места, където могат да се срещнат лично с голям брой потенциални кандидати и да получат бърза представа за техните компетентности и комуникационни умения. Електронните средства – като електронната поща, ограничават личния контакт и представляват своеобразна бариера в разпознаването на ролите „работодател“ и „служител“. Системите за проследяване на реализацията на завършилите студенти са от изключително значение за всички заинтересовани страни. Чрез тях университетите могат да изградят добра партньорска мрежа и среда на доверие. Те ще допринесат за по-добрата реализация на студентите, които предстои да се дипломират и ще способстват за разработването на научни и изследователски проекти в партньорство с работодателите. Работодателите ще имат възможността да се включват все по-активно в актуализирането на профилите на отделните специалности и учебни програми. Мрежите ще повишат рейтинга на университетите и качеството на образование. Голяма част от студентите намират реализация в академичните среди на университетите, като асистенти, преподаватели или административни служители. Целта на този софтуер ще е да се осъществява постоянен анализ на академичният им растеж, в това число постигане на наукометрични показатели за съответното ниво на кариерно развитие - асистенти, постдокторанти и млади учени Дейността ще се изпълнява в режим "не помощ" Финансовото участие на партньорите в нея е както следва: 110 580 лв. за МУ-Варна и 15 894 лв. за ВСУ. 126 474.00 126 077.06
Дейност 9 - Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища : Висшето образование е една от сферите, която се нуждае от бързи промени и адаптация към потребностите и моделите на учене на студентите и пазара на труда. Изграждането на партньорско сътрудничество между университетите и бизнеса, е насочено към стимулиране на мислещи, адаптивни и успешни студенти, с доказано формирани професионални умения, знаещи каква кариера искат и желание непрекъснато да се развиват. Създаването на обща информационна мрежа между кариерните центрове на МУ – Варна и ВСУ ще даде възможност на двете страни, съвместно да намерят общи допирни точки и възможности за своите студенти да се реализират успешно на пазара на труда, развивайки кариерата си. Основната цел на иновативната мрежа за сътрудничество е изграждането и поддържането на устойчива платформа за взаимопомощ между университетите, студентите и работодателите. По този начин ще се създаде канал за комуникация с бизнеса, подпомагащ интеграцията на студентите в болници, клинични лаборатории, местни бизнес структури и др., както и за подобряване организацията на практическото обучение на студентите, водейки до по-лесната им адаптация в практиката. Общата информационна мрежа между кариерните центрове на двата партниращи си университета, студентите им и бизнеса ще допринесе до установяването на устойчив механизъм за взаимодействие и ще даде резултати в няколко насоки: Намаляване на безработицата на завършилите студенти в МУ- Варна и ВСУ, които поради липсата на професионален опит се оказват в неравностойно положение на пазара на труда; Създаване на иновативен канал за комуникация с бизнеса и социална интеграция на младежите към местни лечебни заведения и бизнес структури; Подобряване на организацията на практическото обучение на студентите на базата на широка мрежа от договори за партньорство с бизнеса; Повишаване на качеството на обучението в двата университета в съответствие със стандартите на европейското висше образование и потребностите от квалифицирани кадри. По-лесна адаптация на завършилите студенти, бъдещи здравни специалисти и служители в практиката. 84 200.00 84 029.11
Дейност 10 Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност : В постоянно променяща се среда на съвременния свят, изискваща почти непрекъснато усвояване на нови знания и умения и прилагането им в нови ситуации е необходимо да се обновяват учебните програми, преподаването, оценяването, използването на технологиите и организацията на висшите училища. Възниква въпросът как да подготвим студентите за реализация на пазара на труда, за да бъдат креативни и конкурентоспособни граждани и служители в глобалното общество и икономика на 21-ви век. За да се формират, допълват и надграждат тези умения, Центърът за кариерно развитие на МУ-Варна ще организира студентски клубове за допълнителни обучения на студенти за надграждане на техните умения в няколко аспекта. Наличието на предприемачески нагласи са ценни за всеки млад човек, завършващ образованието си. Насърчаването на предприемачеството като ключова компетентност е стимул за завършващите студенти, за да бъдат предприемчиви при избора на желаната работна позиция, специалност за специализация, докторска програма за придобиване на образователна научна степен „доктор“, стартиране на собствен бизнес. Обучението по предприемачество играе важна роля за конкурентоспособността им на пазара на труда. Презентирането е важна част от професионалния живот на всеки човек. Независимо дали ще е лектор на конференция, ще развива нов бизнес или ще провежда едночасов уебинар, ефективната презентация е факторът, който винаги ще наклони везните в негова полза. Най-често, подготовката на презентацията се оставя непосредствено преди момента, в който ще се представя пред аудитория, а това крие риск от посредственост. Амбициозните университети са достатъчно иновативни, като основната група иновации са въвеждане на съвременни, гъвкави и ефективни форми и методи на обучение с основен акцент - дигитализацията на учебните програми. Това налага да се насочат усилията в развитие на дигиталните умения и креативност на студентите, мотивирайки ги да влагат по-голям процент от своя потенциал в учебния процес. По тази дейност се предвижда, Центърът за кариерно развитие на МУ – Варна да направи проучване на агенции за обучения по зададените теми – външни изпълнители. Обучителните модули ще се проведат от експерти от външни изпълнители, които ще бъдат избрани по организирана процедура за избор по открит, прозрачен и публичен начин. Ще бъдат сформирани целеви групи от студенти от МУ- Варна, обучаващи се в ПН 7.1 Медицина и ПН 7.5 Здравни грижи. Изборът ще бъде обоснован на база тяхна регистрация в кариерния център на МУ-Варна, професионалното направление и подадено заявление. Всеки успешно приключил обучението студент, ще получи сертификат. Центърът за кариерно развитие на ВСУ, съвместно с катедра ‚Информатика“  ще организира допълнителни обучения за студенти за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност. Целевата група ще бъде от студенти от ВСУ, обучаващи се в ПН 4.6. Информатика и компютърни науки. Изборът ще бъде обоснован на базата на описана процедура за кандидатстване и подбор, в която се включват следните етапи: подаване на заявление и мотивационно писмо в електронен формуляр. Допълнително студентите се самооценяват за налични умения и на базата на идентифицираните потребности се насочват към конкретните курсове. Обучението ще се организира от Центъра за кариерно развитие на ВСУ и катедра „Информатика“ в университета. Обучителите ще бъдат избрани от външен изпълнител след реализирана процедура за подбор и посочени изисквания за съдържанието и акцентите в курсовете (като технологично предприемачество). При кандидатстване обучителните организации представят учебна програма и методика за провеждане на обучението в курса.  При успешно завършване на курса студентите получават сертификат от ВСУ с ECTS кредити.  24 000.00 13 380.00
Дейност 11 Дейности за развитие на меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности : Целта на настоящата дейност е чрез организирането на допълнителни обучения за студентите от МУ-Варна, студентите да придобият умения, които ще им бъдат полезни при намирането на работа. Срещите с потенциални работодатели и разработването на лични професионални планове за реализация, ще оформи конкретната представа на завършващите студенти за бъдещата им реализация. Предвиждат се срещи на ЦГ с представители от учебните бази, с преподаватели и други представители от бизнеса, които ще ги запознаят с възможностите за включването им в стажантски и доброволчески програми. Менторските програми са също механизъм, който вече набира потенциал и се реализира в българското висше образование. Вниманието на студентите ще бъде насочено към иницииране на менторски взаимоотношения с бъдещи работодатели в България, с цел по-високата мотивация и удовлетвореност за работа в страната. Екипът на ЦКР на МУ-Варна ще проведе пилотно проучване и срещи с експерти от външни изпълнители, за да бъдат избрани лекторите на обученията по проекта. Външните изпълнители, които ще бъдат избрани по организирана процедура за избор по открит, прозрачен и публичен начин, ще организират обучителни курсове, дискусии, тренинги с помощта на външни фирми изпълнители (HR- агенции) с цел, да се обогатят знанията на студентите с допълнителни умения – в това число „меки умения“ и компетентности. Придобивайки тези умения, ще се подпомогне по-лесната връзка между студенти и работодатели, така че младите специалисти да могат да се адаптират по-лесно в работна и социална среда. Ще бъдат организирани обучения за създаване на умения у студентите за намиране на работа в следните насоки: -придобиване на меки умения; -подготовка за професионална реализация на пазара на труда, чрез разработване на лични професионални планове за реализация; -придобиване на граждански и обществени компетентности; -умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми и т. н. Изборът на целевите групи ще бъде осъществен на база описания в т.11 механизъм. Всеки успешно приключил обучението студент, ще получи сертификат. Екипът на ЦКР на ВСУ и катедра Информатика организира обучения Меки умения - Лидерство, работа в екип, работа в мултикултурна среда, междудисциплинарен екип, работа във виртуална и хибридна среда Екипът на ЦКР на ВСУ и катедра „Информатика“ ще направят анкетно проучване и ще анализират потребностите за подобряване на меките умения на студентите от професионалното направление на базата на които ще бъдат дефинирани конкретните изисквания към съдържанието на курса. Предварителен фокус върху някои акценти в курса, съобразени с дефинирани потребности на кадри с този профил от бизнеса и националната квалификационна рамка са: лидерство, работа в екип, работа в мултикултурна среда, между дисциплинарен екип, работа във виртуална и хибридна среда, постоянна готовност за учене и промяна. ЦГ ще бъдат сформирани от студенти от професионално направление 4.6. Информатика и компютърни науки. 27 000.00 8 340.00
Дейност 12 Мобилност на студенти, млади учени, постдокторанти и изследователи вкл. входяща мобилност : Дейността предвижда осъществяване на изходяща мобилност за обучение на 20 студенти от МУ Варна и 10 студенти от ВСУ, както и 12 мобилности за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени за МУ Варна и 7 за ВСУ. Всички предвидени мобилности ще бъдат 3-месечни мобилности в асоциираните партньори: Université de Tours - Франция; Ruhr Universität Bochum - Германия; Болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH” - Германия; Университета на Торино Universitatea Ovidius Din Constanta – Румъния Aristotle University of Thessaloniki – Гърция Óbuda University – Унгария Изходящите мобилности в Université de Tours – Франция имат за цел мобилности, свързани с теми по етика в здравеопазването, включително при използване на приложения за решаване на проблеми в здравеопазването с изкуствен интелект, чрез лабораторията по обществено здраве на Университета в Тур. Представителите от различните университети ще обменят практики по използването и създаване на публични бази данни за целите на здравеопазването, отворени данни за здравеопазване, както и по изграждане на решения с интегриране на различни практики (на ниво данни, софтуерни решения, услуги). Изходящите мобилности в Ruhr Universität Bochum имат за цел обучение и практика на студенти пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, по теми, свързани с високодобивната (high-throughput) обработка на биомедицински данни, включително микроскопски изображения, както и стажове на студенти, докторанти, пост-докторанти, специализанти, и преподаватели по медицински и компютърни дисциплини. Изходящите мобилности в болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH” - Германия имат за цел обучение и практика, свързани с анализа на биомедицински изображения, включително от образна диагностика, както и стажове на на студенти, докторанти, пост-докторанти, специализанти, и преподаватели по по медицински дисциплини. Ключов момент в обучението ще е запознаването с методичните и организационните аспекти и системите за управление на медицински процеси в реална работеща клинична среда. Торино - по теми, свързани с изчислителни невронауки (computational neuroscience), потребителски интерфейси и използваемост, правлявани от мозъчна активност (Brain UI/UX), функционално невроизобразяване и конектомика 2. Общо 10 експерти от асоциираните партньори ще осъществят 10 входящи 3-месечни мобилности в МУВ(7) и ВСУ(3). Експертите от асоциираните партньори ще се включат чрез преподаване на лекции и семинари по магистърските програми, като на студентите от програмите ще бъде предоставена и възможност да и разработват проекти под непосредственото ръководство на световно признати учени и изтъкнати специалисти. Преподаватели от Université de Tours - Франция ще се включат в теми, свързани с етика в здравеопазването и създаването на приложения за решаване на проблеми в здравеопазването чрез изкуствен интелект. Преподаватели от Ruhr Universität Bochum - Германия и Университета в Торино ще се включат в ще се включат в преподаването по дисциплини от курса по „ИИ в биомедицина” и „ИИ в здравеопазване” по теми, свързани с високодобивната (high-throughput) обработка на биомедицински данни, включително микроскопски изображения. Преподаватели от болница "Health Center Odenwaldkreis GmbH” - Германия ще се включат в в преподаването по дисциплини от курса по „ИИ в биомедицина” и „ИИ в здравеопазване” по теми, свързани с образна диагностика и медицински бази данни. Изследователи от болница "Casa Sollievo della Sofferenza" - Италия ще се включат в преподаване по теми, свързани с Изчислителна и системна биология, Мулти-омика и големи данни, ИИ за целите на генетиката. 436 530.00 278 953.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).