Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

We can draw our own future project aims to provide new sustainable workplaces for unemployed/inacive  experts in geodesy and architecture in Geo Group Ltd. The project is to employ three young unemployed/inactive experts in the mentioned fields aged up to twenty-nine years old and three unemployed/inactive experts in the mentioned fields aged thirty - fifty-four years old. The following main activities are to be implemented for achieving this objective: project management activities, selecting and providing  new workplaces(empoying) 6 unemployed/inactive experts in geodesyr and architecture, equiping an appropriate work enviroment for them and providing new employed experts with (training in)necessary key competences for working into a dynimic and highly competitive market,  project information and communication activities.The main project outputs are: six unemployed/inactive experts in geodesy and architecture involved into employment project and six unemployed/inactive experts in geodesy and architecture employed at the project's end. Project implementation agenda is sheduled at fifteen months. Total project cost is eighty-one thousand thirty-one BGN, ninety-two stotinki, by which a hundred percents are grant. The project is to be run by experienced project management team by a project leader and an project accountant. It is to be run by the Geo Group Ltd office in Plovdiv.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Тази дейност трябва да създаде организацията и да функционализира системата за управление на проекта съобразно условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), Ръководството за бенефициенти и указанията на УО. Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител и счетоводител. Предвид същността на проекта и интервенцията му - разкриване на нови работни места от бенефициента и назначаване на работа на новонаети лица - считаме, че длъжността може и трябва да се изпълнява от един от съдружниците в Гео Груп ЕООД. Така ще се осигури естествен синхрон между системата за управление на проекта и системата за управление на компанията, гарантиращ структурната и институционална устойчивост на резултатите от проекта. Този синхрон е изискуем и от действащите в компанията системи за ефективно управление и здравословни и безопасни условия на труд. Предложеният за ръководител на проекта съдружник притежава богат опит в подготовката и изпълнението на договори, както и участие в обществени поръчки, свързани с изпълнението на публични проекти, което гарантира, при икономия на ресурс, качествена подготовка на договарянето с външни на проекта изпълнители при условията на ПМС 118. Ползването му минимизира рисковете свързани с мотивацията на ЕУП, намалява времето за вземане на управленски решения и съответно - ограничава рисковете за навременно и качествено изпълнение на проектните дейности. Изискванията за достъпност, наличност, архивиране на документацията по проекта, възможността за осигуряване на мониторинга по проекта, както и ежедневните оперативни задачи по неговото управление и изпълнение, налагат наемането на допълнително помещение за офис по проекта за 15-те месеца на изпълнение непосредствено до работните помещения на компанията. Наличните към момента помещения на бенефициента се ползват за осигуряване на работните места (нови и налични). Офис на проекта в работните помещения (за които също се плаща наем) би направил невъзможна както ефективната работа по управление на проекта, така и качественото изпълнение на ежедневните трудови задачи на наетите и новонаети служители, просто защото няма достатъчно място дори за архива по проекта. Новонаето помещение за нуждите на проекта и осигуряването на неговия наем ще позволят на бенефициента да ограничи рисковете свързани с пространственото обезпечаване на новоразкритите работни места от гледна точка на ЗБУТ и нормативните изисквания в професионалната му сфера, а така гарантира и тяхната устойчивост. Дейността е свързана изцяло с управление, което изисква съответните консумативи и материали за изработката и представянето на съответните административни и финансови документи, справки, отчети, доклади и т.н. Въпреки електронната система за отчитане и наблюдение на проекта, законодателството, ДБФП и Ръководството изискват наличието на оригинални документи на твърд носител. Това предполага предвиждането на ресурс за офис материали и консумативи в подкрепа на дейностите по организация и управление на проекта. Дейността обхваща целият период за изпълнение на проекта, тъй като е същностна за това изпълнение, включително - подготовката за стартиране и финализиране на изпълнението. 7 200.00 7 048.41
Оборудване на подходяща работна среда за новонаетите служители. : Целта на тази дейност е да осигури минимално изискваното от стандартите в професионалната сфера оборудване, обзавеждане и софтуер за изпълняване на професионалните задачи на новонаетите специалисти. То ще позволи те да се включат бързо и ефективно в работата на екипа на компанията, да допринесат за увеличаване обема на услугите, които предлага тя и така - да гарантират финансовата и структурна устойчивост на новоразкритите работни места. Осигуряването на необходимото оборудване, обзавежда и софтуер за новоразкритите работни места е обективна необходимост въведена от условията на Кодекса на труда по отношение осигуряване средствата и инструментите за изпълнение на трудовите задължения на всеки нает работник или служител. Доставката на съответното оборудване ще бъде договорена при условията на ДБФП, Ръководството за бенефициенти и ПМС 118. Доставката на съответните видове обзавеждане, оборудване и софтуер се налага и от професионалните стандарти в сферата, така че новоразкритите работни места да осигуряват съответния качествен продукт, който да позволи устойчивостта им в условията на остра конкуренция. За да ограничим рисковете, които биха могли да възникнат в резултат от извънредни обстоятелства като кражба, пожар, природни бедствия и да увредят/отнемат доставеното оборудване, обзавеждане и софтуер, като така повлияят върху изпълнението на проекта, неговите резултати и тяхната устойчивост, предвиждаме сключване на застраховка с лицензиран застраховател. 20 830.00 20 695.15
Подбор и осигуряване на нови работни места за (наемане на) 6 безработни/неактивни специалисти в областта на геодезията и архитектурата.: Целта на тази дейност е да осигури пълноценна и ефективна заетост на представителите на целевата група, включени в проекта. Това ще позволи не само мотивираното им участие в изпълнението на дейностите по проекта, но и гарантиране устойчивостта на разкритите работни места след края на изпълнението на проекта. Осъществяването на дейността е свързано с няколко ключови обстоятелства: 1. Осигуряването на заетост в сектора на геодезията и архитектурата е свързано с изисквания за подходящо образование и определен опит на наеманите лица. Изискванията са както на нормативна база, така и въз основа на добрите практики и регулациите в гилдията. Това налага осъществяването на предварителен подбор на представители на целевите групи, които ще бъдат включени в заетост по проекта. Важно е да се отбележи, че компонентът "определен опит" под формата на професионален стаж за младите колеги е свързан с възможностите за последващо професионално израстване - придобиване на проектантска правоспособност. Така че, по отношение на включените младежи до 29 години, заетостта по проекта е ценен принос за личното им професионално израстване и инвестиция в превенцията на риска от попадане отново в групата на безработните/неактивни лица поради липса на професионален опит. 2. Новонаетите лица ще бъдат назначени при същите условия като действащите специалисти на компанията: специалисти по код 2 по НКПД за КИД 71.12. При изчислението на възнагражденията сме се съобразили с информацията от Насоките по настоящата процедура, че фактическото изпълнение на дейностите се очаква в периода 2016 - 2017 година. Затова, какулациите на възнагражденията отчитат прогнозата за промените в параметри на работна заплата и осигуровки в РМС 267/23.04.2015 за периода на изпълнение на проекта. Считаме, че така сериозно минизираме рисковете пред финансовото управление на проекта, като ограничаваме и рисковете от демотивация и напускане на наетите лица, при вложен в тях ресурс за осигуряване на заетост, обучения, оборудване на работни места от страна на програмата. 3. Чл. 413 - 416 от Кодекса на труда, чл.25, 54, ал.2 и чл.55 от ЗБУТ, както и системата ни за ЗБУТ, сертифицирана по OHSAS 18001, изискват осигуряването на трудово медицинско обслужване за наетите лица по проекта. Поради тази причина предвиждаме сключването на договор, при условията на ДБФП, Ръководството и ПМС 118 с лицензирана служба за трудова медицина при ставки, при които договаряме годишното обслужване на вече наетите си служители. 47 389.92 47 821.22
Осигуряване на необходимите ключови компетентности за работа в динамичен и силно конкурентен пазар на новонаетите лица.: Целта на тази дейност е да осигури необходимите входящи компетентностни характеристики на новонаетите лица, така че те бързо да се впишат в екипа на компанията и така - ефективно и пълноценно да участват в работата й. "Гео Груп" ООД работи с международни компании и чуждестранни партньори. Активно участваме в международни търгове и конкурси. Специализираният софтуер, който ползваме в практиката си, се променя бързо, а с него - и качеството на продуктите, които предлагаме. Нужно е да можем да ползваме бързо новопоявилите се версии, за да не изоставаме от конкурентите, да губим позиции и да не можем да осигуряваме работните си места. Всичко това налага служителите ни да бъдат способни на независимо ползване на поне един чужд език. Логично, универсално това е английският език. Практиката ни показва, че покрай специалното си обучение, което е достатъчно ангажиращо и интензивно, специалистите в сектора игнорират овладяването на чужд език до степен на самостоятелно ползване. Компенсирането на този пропуск при практикуване, отнема много повече време, често без да има необходимото качество и резултати. Ето защо, считаме, че е особено важно да осигурим обучение на новонаетите лица по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението ще бъде по английски език. Тъй като "Гео Груп" ООД не притежава компетенции в областта на професионалното обучение и ключовите компетенции, за изпълнение на тази дейност ще бъде договорен лицензиран от НАПОО доставчик на обучения. Предпочитаме договаряне с лицензирана и опитна организация за осъществяване на обучения с оглед възможността да осигурим валидна, общопризната сертификация на получените знания и умения от обучаемите и разбира се - да сме сигурни в качеството на самото обучение. Сертификацията от лицензиран доставчик на обучения е начин да ограничим риска издадените удостоверения да бъдат дискусионни, и така - да демотивираме новоназначените си служители. Доколкото работата на новонаетите лица ще бъде свързана и с работа с чуждия език, можем да си позволим интензивно изучаване във вечерна и съботно-неделна форма, така че да осигурим бързо адаптиране на новонаетите в екипа и работния процес на компанията. 4 200.00 4 200.00
Информация и комуникация по проекта.: Тази дейност трябва да осигури изпълнението на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 година при изпълнението на проекта. Тя е ключова за осигуряване не само на прозрачността при изпълнение на ДБФП, осъзнаване на приноса на държавата и ЕС за осъществяване на мерките по проекта и процедурата, но и за осигуряването на обратна връзка, информиране и привличане на целевата група и местната общност към дейностите на проекта. При изпълнението на дейността сме се съобразили със следните фактори: 1. Гео Груп" ООД не е оператор в областта на публичните комуникации и информацията. В този смисъл се налага дейността да бъде договорена с професионален изпълнител при изпълнение на дейност 1. 2. Разпространението на информация през конвенционалните медии е скъпо, зависи от динамичен пазар, съдържа рискове за пълнота на информацията и не дава обратна връзка, така необходима за нашия тип проект. Сегментът целевите ни групи, към който сме се ориентирали, ползва онлайн базирани медии и източници за своето информиране, както твърдят и национални изследвания свързани с начина на търсене на работа от безработни/неактивни лица (виж като пример изследването на NEET's България, публикувано през май 2015 година от УНИЦЕФ). Ето защо, считаме, че икономично и ефективно ще бъде да създадем собствена информационна точка, ползвайки действащата структура на сайта на компанията. Ще създадем страница на проекта, от която при публикации в онлайн издания и социални медии има възможност за препратки, които да гарантират достъп до цялата информация, която заинтересованото лице търси. 3. Единния т наръчник има ясни изисквания за видове информационни инструменти, които да се прилагат по време на проекта. Същевременно ресурсът за изпълнение на дейностите за информация и публичност е ограничен. По тази причина, извън страницата на проекта, изпълнителят трябва да осъществи набора от информационни материали като: плакати, информационна табела, информационни стикери за доставеното оборудване и обзавеждане. 4. ЕУП има ангажимента да отрази изискванията на Единния наръчник във всички документи, вклюичително електронни, които се изработят в рамките на проекта. Лице за контакти с медиите ще бъде ръководителят на проекта. 1 412.00 1 412.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).