Създаване на условия за подобряване качеството и разширяване на предлаганите услуги от Център за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж - Момчилград: Със Заповед на Кмета ще се определи помещение и фоае от сградата на Домашен социален патронаж за нуждите на Центъра за услуги в домашна среда. Помещенията планирани за реализиране на дейностите по проекта са в добро техническо състояние. В дейноста се предвиждат дообзавеждане и дооборудване на центъра. Необходимостта от дообзавеждане и дооборудване е идентифицирана на база следните фактори:
- закупеното обзавеждане и оборудване по предходни схеми е недостатъчно за качествено функциониране на услугата;
- в помещението липсва достатъчно техника и обзавеждане;
Дообзваеждането и дооборудването на помещенията ще бъде възложено на външен изпълнител избран съгласно изискванията на ЗОП и националната законодателство. Също така ще се осигури интернет и телефон за връзка. В рамките на тази дейност ще се извърши доставка на материали и консумативи, работно облекло, предпазни средства. |
0.00
|
162 637.77
|
Набиране, подбор и назначаване на персонал за предоставяне на качествени социални и здравни услуги на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора над 65 години с невъзможност за самообслужване.: От Центъра за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж - Момчилград ще се предоставят комплексни услуги в домашна среда - социални и здравни услуги. Предоставянето на социалните услуги - "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" ще бъде съобразено с методиките за предоставянето на социални услуги в общността "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" и с изискванията за минималните стандартни за качество на тези услуги, регламентирани в ППЗСП.
Дейността включва:
1. Информиране на общността и набиране на заявления от кандидати за предоставяне на социалните и здравни услуги.
2. Подбор и наемане на персонал. В създадения Център за 13 месеца ще бъде нает 1 социален рабтиник, който ще изготвя оценките на потребноститена кандидат-потребителите и ще изготвя индивидуални планове, които ще актуализира на минимум 6 месеца и при нужда, ще организира и координира работата. За 12 месеца в Центъра ще бъдат наети 33 лица, пряко ангажирани с предоставяне на социалните услуги - 20 лични асистента, 5 социални асистента, 8 домашни помощника.
3. Подбор и наемане на лице със медицинско образование за предоставяне на здравни услуги. За целта ще бъде наето 1 лице с медицинско образование за 13 месеца. Медицинският специалист ще участва в изготвянето на оценката на потребностите в дела и касаещ здравословното състояние на кандидат-потребителя и ще залага дейности в индивидуалния план, задоволяващи здравните потребности на лицата в нужда, ще извършва дейности насочени към превенция и здравословен живот, достъп до здравни услуги.
4. Сформиране на комисия за подбор;
5. Провеждане на събеседване с кандидатите за работа и преценка на тяхната мотивация;
4. Класиране на кандидатите;
5. Сключване на трудови договори и изготвяне на длъжностни характеристики.
6.Подготовка и обучение на персонала, предоставящ социални услуги. Лицата, назначени за предоставяне на услугите "Личен асистент", "Социален асистeнт" и "Домашен помощник" е необходимо да придобият знания и умения за качествено предоставяне на услугите в домашна среда. Във връзка с това всички лица, които не са преминавали обучения по предходни схеми и проекти ще бъдат включени във въвеждащо обучение. Ще се проведе и едно надгражащо обучение. Надгражащото обучение ще се проведе в по късен етап за целия персонал, предоставящ услуги в домашна среда . Обученията ще се проведат от външен изпълнител, избран в съответствие с действащото национално и европейско законодателство. Те ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа в домашна среда и осигуряване на подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група.
За наетите лица ще бъде осигурена трудова медицина. |
0.00
|
45 960.62
|
Подбор на потребители на услугите, предлагани в Центъра: Дейността ще включва: 1. Публикуване на обява в сайта на Общината, на информационното табло на общинска администрация, Дирекция "Социално подпомагане" и кметствата на населените места. 2. Разработване на заявления за кандидатстване и определяне на придружаващите го документи - документ за самоличност за справка, медицински документ (актуален), с който се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и псхическо сътояние и социалния статус на кандидат потребителя. 3. Приемане и регистрация на заявленията. 4. Извършване на оценка на потребностите при спазване на Методиката за оценка на потребностите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуални планове. Индивидуалният план за предоставяне на услуги ще се изготвя въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности на потребителя. Всеки индивидуален план ще съдържа информация за всички специфични потребности и/или проблеми на клиента свързани с ежедневния му живот и самооблужване, емоционален и психически комфорт, общуване с близки и други хора от общността.Плановете ще се актуализират на всеки 6 месеца, а при промяна на състоянието, потребностите и желанията по често. 5. Подбор на потребители и сключване на договори. Подборът ще се извърчи от екипа на проектра съвместно със социалния работник и медицинското лице на центъра на база извършени индивидуални оценки на потребносите на лицата с увреждания или самотно живеещи възрастни хора над 65г. и с невъзможност за самообслужване. Комисията ще изготви списък на потенциалните потребители, като ги категоризира по следните показатели: - видове услуги; местоживеене на кандидата; степен на неотложност за включването им в проекта. 6. Сключване на договори с потребители за предоставяне на социални и здравни услуги в домашна среда, като 20 договора с потребители на услугата "Личен асистент", 5 договора с потребители на услугата "Социален асистент" и минимум 16 договора с потребители на услугата "Домашен помощник". Те ще съдържат информация за описание на конкретните потребности, видове услуги, времетраене и честота на предоставяне, условия за актуализиране и/или прекратяване на договора. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на социални и здравни услуги от Центъра за услуги в домашна среда: Функционирането на Центъра за услуги в домашна среда ще бъде свързано с предоставяне на следните социални и здравни услуги - "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник". Дейността на Центъра ще се извършва от 1 социален работник, 1 медицински специалист, 20 лични асистенти, 5 социални асистента и 8 домашни помощника. Услугите ще се предоставят за период от 12 месеца. Социалния работник ще осъществява следните дейности: организиране на предоставянето на социалните услуги; приемане на документи от кандидат-потребителите и кандидатите за предоставяне на услуги; Консултиране във връзка предоставяне на услугите; Извършване на оценка на потребностите; Разработване на индивидуални планове, Графици за работата, Поддържане на отчетност по предоставяне на услугите като съгласува дейността си с екипа на проекта, подготвя своевременно актуализира досиетата на потребителите и персонала на центъра, Ще води необходимите дневници и регистри. Медицинския специалист в Центъра ще осъществява следните дейности: ще участва в оценката на потребностите и изготвяне на индивидуални планове, Ще извършва здравно консултиране в насока подобряване на здравословното състояние, ще улеснява достъпа до здравни услуги, рехабилитация, трудотерапия според индивидуалните потребности на лицата, Ще извършва медицински манипулации, свързани с лечението – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани; Ще поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното му състояние; Осъществява здравния контрол върху работата на социалните асистенти, личните асистенти и домашните помощници. Контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Придружаване при посещение на лекар, различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Следи за повишаване на жизнения статус на всичките ни потребители и подобряване на здравословното им състояние, както и други видове здравни услуги, които са извън обсега на НЗОК.
-Личните асистенти ще предоставят следните услуги: Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена – тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене, раздвижване; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Четене на вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично; Пране и гладене; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето; При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно; Поддържане на връзка със семейството и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
Социалните асистенти ще предоставят следните услуги: Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения;Четене на глас – вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично, пране и гладене; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето; Административна помощ, касаеща социалното, пенсионното и здравното обслужване; Помощ в общуването, създаването и поддържането на социални контакти; При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно; Поддържане на връзка със семейството на пациента и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
Домашните помощници, ще предоставят следните услуги: Почистване и проветряване на дома; Почистване на санитарните помещения; Смяна и пране на спално бельо; Изхвърляне на отпадъците; Помощ за поддържане на лична хигиена;Помощ при вземане на лекарства; Пазаруване – снабдяване с ежедневно необходимите продукти и лекарства; Придружаване при посещение на лекар, медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Извършване на плащания за битови услуги; Придружаване извън дома. |
0.00
|
51 858.87
|
Извършване на мотивационна подкрепа и консултиране на потребителите на социалните и здравни услуги и супервизия на персонала предоставящ услуги.: За нуждите на потребителите на социалните и здравни услуги, предлагани от Центъра за услуги в домашна среда ще се провежат мотивационна подкрепа и консултиране. Консултациите ще бъдат индивидуални, като ще се акцентира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Мотивационната подкрепа ще бъде насочена към потребители, които не са получавали услугата по предходни проекти или от националния бюджет. Консултациите ще бъдат индивидуални и групови. Целта е хората да бъдат стимулирани като съавтори и съсобственици на личните си стратегии за справяне в трудната им житейска ситуация, да възстановят самоувереността си, за да се чувстват сигурни и защитени в домашната си среда, подкрепяни от специалисти и мотивирани за ползване на социални услуги в дома и общността.
За персонала предоставящ услугите "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник", както социалния работник и медицинския специалист се предвижда провеждане на супервизия. Дейността е насочена към подобряване качеството на услугите и да се отговори максимално ефективно на потребностите на потребителите. В резултат на супервизията ще се подобри психологическия и емоционален комфорт на предоставящите услуги лица. За провеждането на мотивационната подкрепа, консултиране и супервизия ще се проведе процедура по ЗОП. Супервизията се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при решаване на конфликти. Тя ще е насочена към изграждане на модел на обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на предоставящите социални услуги лица. Супервизията ще се провежда в индивидуален, групов и екипен формат.
- Индивидуалната супервизия - цели да даде възможност на всяко лице, предоставящо услуги в домашна среда, както и на социалния работник и медицинското лице да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзка в работата му с потребителя или клиента на услугата, а на социалния работник и във връзка с работата му с лицата, пряко предоставящи социални услуги в дома на потребителя;
- Групова супервизия - ще служи за подкрепа, обмен на познания, гледни точки в професионален опит. От всеки участник в групата ще се получи обратна информация, ще се споделят преживявания и ще се реализира взаимна емоционална подкрепа, ще се придобие групов опит в хода на динамиката на груповите отношения;
- Екипна супервизия - ще улесни и подпомогне развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко ще се създадат условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждане и решаване на практични въпроси и проблеми в работата с потребителите.
Супервизията ще се осъществява и при заявка от страна на специалиста, предоставящ услуги или по преценка на екипа на проекта. |
0.00
|
0.00
|