Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at a very important topic, namely support for children in need from vulnerable and/or minority groups in the territory of the Devnya municipality, as well as municipal employees who are directly involved in providing health and social services for them.
Through the implementation of the project proposal, we aim to offer a complex of mutually complementary measures and activities that provide comprehensive assistance to the needs of the target group, since if they are applied separately and in parts they would not have the same effect as if they were applied simultaneously. This will help us to offer social services and counseling support in order to reduce and limit the risks of child abandonment, reduce the negative trends related to child poverty, as well as improve the quality of life.
The project includes activities for:
- Integrated health and social services for children and youth until the completion of secondary education;
- Services for early childhood development - formation of parenting skills; family counseling and support;
- Organization and conduct of introductory and upgrading trainings, including supervision of employees of social service providers;
- Provision of school support materials for children from vulnerable and/or minority groups;
- Organizing and conducting introductory and upgrading trainings for employees of social service providers;
- Health prophylaxis and prevention, awareness of citizens' health care and access to health care;
- Measures to increase the health culture regarding the prevention of diseases in children;
- Prevention programs in the most vulnerable and marginalized communities and preparation for inclusion in the educational system.
The planned activities will have a positive and favorable impact on improving the care and protection of children, support of families, quality education and health care, access to services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по Специфична цел 3 за подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена: 1.1. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование - включването на тази дейност се обосновава поради специфичността на целевата група, към която е насочена, а имено деца от уязвими и/или малцинствени групи. В повечето случай те се характеризират с лошо и ниско образование, както и нередовност на посещение на детски градини и училища. Това е и една от основните пречки при тях да се крият необходимости от включването на логопед, психолог и социален работник поради трудността за работа с децата и техните родители, а включването на специалисти от ранна детска възраст е от голямо значение за възможностите за работа с деца и подобряване на тяхното състояние. Тази дейност е насочена именно към децата до ранна детска възраст и включва от една страна малцинствени и уязвими групи, в които се наблюват често скрити потребности от получаването на специализирана подкрепа, както и за деца с установени СОП, за които е необходима по-усилена и честа работа със специалисти. Включването на дейността ще помогне, от една страна за по-ранна диагностика и откриване на проблеми сред децата, а от друга страна, за по-бързото отстраняване на проблемите, намаляване на различията и подобряване на сближаването на децата, предотвратяване на възможни конфликти сред децата. Дейността ще бъде изпълнена чрез ангажирането на специалист - логопед, психолог и социален работник, които ще бъдат на разположение на децата и техните родители и да работят с тях безплатно в рамките на осъществяването на дейността. - Логопед - осигуряване на подкрепа за личностно развитие на децата до 18 год. възраст, нуждаещи се от обща и допълнителна подкрепа чрез провеждане на ефективна превенция, диагностика, терапия и консултация по отношение на комуникативните нарушения на децата. Логопедът е част от процеса на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете и на разнообразието от потребности на всички деца чрез активиране и включване на ресурси, насочени към премахване на пречките пред ученето и научаването и към създаване на възможности за развитие и участие на децата във всички аспекти на живота на общността; - Психолог - за провеждане на индивидуални консултации на деца от уязвими и/или малцинствени групи до 18 год. възраст. Децата имат проблем да бъдат чути и да бъде зачетен изборът им. Когато нямат друг достъпен „език“ за това, което е в основата на тяхното страдание, децата и юношите го „казват“ чрез актове, които говорят вместо тях - проява на агресия, депресия, чувство за вина, страхове, фобии, затваряне в себе си. Често в малцинствените общности поради ниски доходи, образование или невъзможност да обърнат внимание на децата се наблюдават още от ранна детска възраст формирането на поведенчески модели, които с възрастта стават все по-осезаеми, но и все по-трудно преодолими. Поради тази причина е важно още от ранна възраст да се работи допълнително и усилено с тези деца за да могат да бъдат потърсени решение и предотвратени бъдещи проблеми. Психолога ще отговаря на потребностите от полагането на специални грижи за психичното здраве на подрастващите деца от посочените групи, формирането на позитивни социални нагласи и ценностни ориентации, превенция на негативни явления и осигуряване на условия за пълноценно взаимодействие между детето и факторите на обкръжаващата го среда в детската градина и училището. - Социален работник - за работа с деца от рискви и малцинствени групи (в частност ромите). Въпреки че ромите имат същите права и възможности като всеки друг български гражданин, на практика това не винаги се получава. Тревожно е също отчитането на възникналите в последно време конфликти с ромското население и все по-голямото дистанциране на общността и нейното капсоловане, за което най-потърпевши са децата, особено в ранна детска възраст. Ангажирането на специалист социален работник ще ни помогне да премахнем част от негативните бариери и да придобием по-детайлен поглед над децата от общността. 98 800.00 34 220.90
Дейности по специфична цел 3 попадащи в обхвата на единната ставка: 2.1. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст. Към момента децата в общината от уязвими и/или малцинствени групи до 18 год. възраст са 460, но не всички от тях посещават училище, а някой от тях са в предучилищна възраст. Тази дейност, освен и другите предвидени в проектното предложение, ще ни помогне да предоставим един цялостен комплекс от мерки, с които да насърчим родителите и децата да учасват в образованието, да подобрят своят социален статус и възможности за интеграция. Да намалим различията и да спомогнем за по-лесния им преход и придобиване на умения за бъдеща реализиция и отпадане от образование на тях и техните деца. 2.2. Организиране и провеждане на въвеждащи и надграждащи обучения на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. Работата с уязвими и/или малцинствени групи е трудна и особена, често срещана с проблеми и рискове. Характеризира се с висока психическа натовареност и необходимост от придобиването на допълнителни умения за работа в стресова среда, управление на конфликти, екип и др. Важно е всички експерти, които са включени в проектното предложение, както и тези, които предоставят текущи услуги за деца, да придобият и входящи умения по отношение на предоставяните за общността услуги, цели, политики за подобряване на квалификацията им по отношение на методи за работа с деца от уязвими и/или малцинствени групи, със СОП , в риск/ комуникация, стрес, конфликти и подобни. За целта предвиждаме организиране и провеждане на обучения от специалисти от областта: - 1 въвеждащо обучение за всички служители ангажирани в проекта. Поради специфичността на услугите, които ще предоставят специалистите е необходимо да преминат през задължително въвеждащо обучение, което да им помогне да навлязат бързо в предлаганите от общината социални услуги, изисквания, задължения, регламенти и възможности за работа с деца. Тъй като работата с деца е чувствителна тема за всички е много важно да не се допускат грешки и всички експери да бъдат подходящо подготвени за работа с тях, методи, особености, възможности, проблеми, методи на въздействие и др. за осигуряването на по-добър и ефективен процес в комплекс с всички специалисти по проетка. Подобряването на уменията на служителите, особено когато работят с деца, включително от уязвими групи, е непрестанен процес, който изисква ежегодно подобряване и придобиване на умения за да могат да бъдат постигнати реални резултати от работата на специалистите и да бъдат подобрявани постиганите резултати. 39 520.00 9 993.81
Дейности по Специфична цел 2 за насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите: 3.1.Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар. Налице са значителни етно-демографските разлики, които влияят съществено върху самооценката за здравето на българските граждани от ромски произход като те се характеризират с едно от най-младото население, но и с по-висока смъртност. Близо 2/3 от населението от ромски произход в общината са или деца или млади хора, при които дългогодишните здравословни проблеми се срещат относително по-рядко, отколкото при възрастните. От друга страна, поради невъзможността да се осигури навременно и продължително лечение на нуждаещите се, смъртността в ромската група настъпва много по-рано, отколкото при останалото население. Не на последно място, наличието на ваксини от националния имунизационен календар е много ниско, както и сексуалната превенция. Познанията за болестите, както и рисковете от сексуалния живот, включително и ранните бракове, профилактиката са на много ниско ниво. Затвореността на общността и ниското ниво на образование и социална интеграция оказват още по-голяма негативна роля на обществото. От друга страна, за заложените специалисти от предходните дейности е необходима и подкрепа, както и подготовка на семействата за получаване на тяхната подкрепа, организиране и съдействие при провеждането на занятията. Поради изброените причини е необходимо да ангажираме и междинно - свързващо звено, което да оказва директна индивидуална подкрепа на семействата, а от друга, да организира и посредничи за всички останали планирани услуги по настощия проект. Това са именно медиаторите, като за целите на проекта предвиждаме ангажирането на 2 лица на 8 часов работен ден, които ще работят непосредствено с целевата група и техните семейства за целия период на проекта. Те от своя страна ще предостаят информация за: - предоставяните по проекта услуги и специалисти, ще организират провеждането на занятията и ще подпомагат специалистите; - ще предоставят информация относно детски градини, училища, имунизационен календар, курсове и обучения, кариерно консултиране и др.; - ще мотивира децата и семействата за включване в планираните дейности и услуги, предоставяни от общината. 3.2. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. По отношение на здравните консултации за профилактика и превенция, информираност, както и здравното обслужване и достъп до здравни грижи за превенция на болестите при децата, превенция на ранни бракове и раждания, предвиждаме да организиране на курсове по сексуално здраве и полова зрялост, болести и проблеми от специалист лекар за децата от 10 до 18 години, предвиждаме ангажирането на 1 лице - лекар, което ще бъде ангажирано на 4-ри часа за предоставяне на заложените услуги. 3.3. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности и подготовка за включване в образователната система, както и предоставяне на допълнителна работа с детски педагог за подобряване на работата на децата от от 3 до 14 год. възраст. За осъществяването на дейността предвиждаме ангажирането на специалист педагог, който да провежда извънкласни занимания с деца под формата на работилници с различна насоченост и за различни възрастови групи. Целта на работилниците е да се подпомогнат допълнително децата от уязвимите и/или малцинствените групи за подобряване на уменията им и по-лесното приобщаване на децата към общността. Ще спомогне за ранно диагностициране на потенциални проблеми или пропуски в развитието на децата, ще спомогне за сближаване на децата, както и за улесняване и подготовка за включването им в образование или наваксване при забавяне в напредъка. Организираните занимания ще бъдат под формата на игри - работилници с тематика - глина, квилинг, рисуване и др., организиране на игри, заедно с други деца. Тематичната им ориентираност ще спомогне за получаване на различни знания (български език, история, математика и др.). 83 872.00 16 903.66
Дейности по специфична цел 2 попадащи в обхвата на единната ставка: Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности и подготовка за включване в образователната система, както и предоставяне на допълнителна работа с детски педагог за подобряване на работата на децата от от 3 до 14 год. възраст. За осъществяването на предвидената дейност за организиране и провеждане на тематични работилници за деца до 14 год. възраст е необходимо и осигуряването на специализирани материали, с които децата ще работят. От една страна децата са разделени на различни възрастови групи: -от 3 до 6 год.; - от 7 до 11 год.; - от 12 до 14 год. От друга страна са разделени и тематично според сферата на обучение - математика, история, български език, физика, химия, природа и др. Предвидено е провеждането на периодични занимания с децата за периода на проекта в различните възрастови групи и тематики, като за тяхното реализиране е необходимо осигуряването и на съответните материали. Тези материали ще включват организирането на различни занимания като от работа с глина, рисуване до организирането на тематични игри за изучаването на история, математика, провеждането на физични и химични опити, помощни материали за подобряване на уменията по български език и др. 33 548.80 10 456.01
Продължение - Дейности по Специфична цел 3 за подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги на достъпна цена: 1.2. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието. Дейността е от особена важност тъй като цели да има превантивна дейност с един от най-често срещаните проблеми сред уязвимите и/или малцинствените групи, а именно: - сред общността се наблюдават чести отпадания на децата от училище и от още след начален етап на образование, от една страна поради липса на доходи на семейството, включването на децата като "източник на доходи"; - неграмотност на родителите - липсата на образование в родителите и ранните бракове; - предоставяне на децата за отглеждане в институции поради липса на родителски умения, ниски доходи и др. Чрез изпълнението на дейността целим да осигурим цялостна подкрепа за превенция, както и семейно консултиране за формирането на родителски умения в два основни аспекта: - Предоставяне на специализирана индивидуална медицинска подкрепа от специалист педиатър за подобряване на уменията на родителите за полагане на грижи към децата в ранна детска възраст и подобряване на условията на отглеждане. От една страна това ще даде възможност да се подобри здравето на децата и подобряване на ваксинационния статус на обществото, ще помогне да се избегнат здравословни проблеми или да се открият преждевременно такива и да се улесни тяхното лечение. Ще подпомогне родителите в отглеждането на децата и за създаване на умения за полагане на по-добри грижи на техните деца. - Ангажиране на специалист психолог за работа с родители или бъдещи такива. Често срещаните ранни бракове сред общността се характеризират и с голям стрес на родителите, котио също са деца. От една страна няма умения да оглеждат деца, а от друга страна липсата на доходи, трудови и социални умения, неблагоприятни условия са и фактор за нежалания за полагане на грижи към децата. Тук е важно да се намеси психолог, който да работи именно с родителите или бъдещите такива, да им помогне с методическа подкрепа, от една страна за техните деца, а от друга, за тях самите и тяхното приобщаване като родители в обществото. Също така процесът на работа с родителите трябва да обхваща целия период на образование на децата. Участието на семейството в образованието на децата е от решаващо значение за успеха в образованието им. Като се има предвид особено важната роля на семейството и общност, важно е да се повиши информираността на ромските семейства, по отношение на последиците от преждевременното напускане на училище на децата по отношение на личностното им развитие, както и тяхната социална и икономическа интеграция в бъдеще. Особено внимание трябва да бъде обърнато на семействата, чийто деца са отпаднали преждевременно от образование. От друга страна, работата с психолог ще спомогне и за тяхното кариерно развитие и ще спомогне за насочването им към определени възможности. 1.3. Организиране и провеждане на въвеждащи и надграждащи обучения, включително и супервизии на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. Работата с уязвими и/или малцинствени групи е трудна и особена, често срещана с проблеми и рискове. Характеризира се с висока психическа натовареност и необходимост от придобиването на допълнителни умения за работа в стресова среда, управление на конфликти, екип и др. Важно е всички експерти, които са включени в проектното предложение, както и тези, които предоставят текущи услуги за деца, да придобият и входящи умения по отношение на предоставяните за общността услуги, цели, политики, както и формирането на специфични умения за работа с уязвими и/или малцинствени групи. Предвиждаме организирането и провеждането на: - 2 групови супервизии; - 4 индивидуални супервизии. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).