Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The aim of the project is modernization of railway infrastructure in accordance with the requirements to the railway infrastructure of the core TEN-T network. The implementation of the project will contribute to the development of the Orient/East Med corridor, passing through Bulgaria, part of which is the railway line Sofia - Elin Pelin - Kostenets - Septemvri - Plovdiv. The start and end points of the modernization of the railway section Elin Pelin - Kostenets is km 22+554 to km 73+598. The project includes the following main project components: 
- Modernization of approximately 51.044 km double track railway line for speed 160 km/h for passenger trains and 120 km/h for freight, and full implementation of the TSI requirements;
- Construction of 36,5 km double track railway line;
- Renewal of 14.544 km double track railway line;
- Enlargement of platforms at the stations and construction of pedestrian overpasses, including provision of accessible environment for disabled people; 
- Reconstruction of stations Elin Pelin and Ihtiman;
- Construction of new halts Pobit Kamak, Vakarel south (post) and Verinsko;
- Reconstruction of platforms at 2 existing halts – Stambolovo and Nemirovo;
- Closure of 4 existing level crossings and replacement with 5 new road overpasses;
- Renewal and new construction of 24 bridges and viaducts;
- Construction of single rail track tunnels with total length of the two tubes of 15,4 km;
- Construction of 8 double track single tube tunnels with 5,48 km total length;
- Construction of new Overhead power Line 50 Hz, 25 kV;
- Building of 2 new traction sub-stations and 2 new section post;
- Installation of 3 computer interlocking systems at Elin Pelin station, Vakarel south (post) and Ihtiman station.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на земя: Завършване на процедурите по отчуждаване на земята, необходима за построяването на железопътен участък "Елин Пелин - Костенец“. Решения на Министерски съвет за принудително отчуждаване и изплащане на обезщетения на собствениците на имотите. В дейността са включени разходи от категория "Закупуване на земя" на стойност 12 500 102,65 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. За дейността не се начислява ДДС. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 12 500 102.65 1 566 119.58
Модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец : 1. Модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец (Строителство на железопътен участък Елин Пелин - Костенец - по 3 обособени позиции: - Позиция 1: От км 22+554 до км 42+025 ; Позиция 2: От км 42+025 до км 62+400 и Позиция 3: От км 62+400 до км 73+598) ; Строителство на железопътен участък Елин Пелин - Костенец - по 3 обособени позиции: - Позиция 1: От км 22+554 до км 42+025 (Елин Пелин - Веринско) с дължина 19,177км - Позиция 2: От км 42+025 до км 62+400 (Веринско - Немирово) с дължина 20,373км - Позиция 3: От км 62+400 до км 73+598 (Немирово - Костенец) с дължина 11,198км, което включва Модернизация на около 51.044 км двойна железопътна линия за скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товари влакове, в съответствие на изискванията на ТСОС Ще бъде постигнато чрез: - Изграждане на 36,5 км двойна железопътна линия; - Подновяване на 14.544 км двойна железопътна линия; - Разширяване на пероните в гарите и изграждането на пешеходни надлези, включително осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания; - Реконструкция на приемни здания Елин Пелин и Ихтиман; - Изграждане на нови спирки Побит камък, Вакарел юг и Веринско; - Реконструкция на пероните на 2 съществуващи спирки - Стамболово и Немирово; - Закриване на 4 съществуващи жп прелеза и подмяната им с пътни надлези; - Подновяване и ново строителство на 24 моста и виадукти; - Изграждане на еднопътни (двутръбни) тунела с обща дължина от двете тръби 15,4 км; - Изграждане на 8 двупътни (еднотръбни) тунела с обща дължина 5,48 км; 2. Изграждане на Контактна мрежа и електрификация; - Изграждане на нова въздушна контактна линия 50 Hz, 25 kV; 3. Проектиране и изграждане на системите за сигнализация и телекомуникация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец; - Монтаж на 3 нови маршрутно-компютърни централизации на гара Елин Пелин, Вакарел юг и гара Ихтиман. - Проектиране и изграждане на осигурителна техника В дейността са включени разходи от категории "Строителство и изграждане" и "Съоръжения и машини или оборудване" на стойност 930 299 999.85 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 930 299 999.85 292 528 498.33
Упражняване на строителен и авторски надзор по време на строителство за модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец: 1. - Извършване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове; - Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация; - Отчитане хода на изпълнение на извършените СМР; - Координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - Изпълняване на всички останали задължения на Консултанта, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби. - Изготвяне на доклад за оценка на съответствието в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове за тяговите подстанции в участъка; 2. Oсъществяване на авторски надзор на обектите съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта/тите за изпълнение на строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя. В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 25 908 250.23 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 25 908 250.23 10 633 206.23
Проектиране и изграждане на две нови тягови подстанции – по обособени позиции: Позиция 1 - Тягова подстанция Казичене; Позиция 2 - Тягова подстанция Ихтиман.: • Работно проектиране, изграждане, заводски тестове, доставка, инсталация, функционални изпитания, обучение, комисии и въвеждане в експлоатация на две необслужваеми ТПС със SCADA система и управление от енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София. • Изграждане на системи за периметрова охрана, СОТ и видеонаблюдение и наблюдение на метеорологичната обстановка на ТПС с работни станции за наблюдение в енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София. • Управление на прилежащите съществуващи и нови секционни постове, от ТПС и от ЦДЦ. • Изграждане на нови дренажни системи, кабелно-канални мрежи, фундаменти и конструкции, заземителна инсталация и огради. • Извозване за депо на строителните отпадъци. • Предаване и извозване на цялото демонтирано оборудване на площадки и складове на поделение Електроразпределение. • Съгласувателни и оперативно координационни дейности от страна на Изпълнителя, от името на Възложителя, за получаване на разрешения и завършване на обекта, подписване на констативен Акт №15 за установяване на годността за приемане на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, и успешно приключване на 72-часови проби и предхождащите ги функционални изпитания. Подписване на протокол образец № 16 за установяване на годността за ползване на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за ползване на строежа, до издаване на разрешение за ползване на обекта от ДНСК. В дейността са включени разходи от категории "Строителство и изграждане" и "Съоръжения и машини или оборудване" на стойност 11 818 181.01 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 11 818 181.01 4 940 966.71
Археологическо наблюдение по време на строителните дейности в железопътен участък Елин Пелин - Костенец: - Наблюдение и предварителни проучвания (ограничени спасителни разкопки) по време на строителството на археологическите обекти попадащи в териториалния обхват на проекта; - Наблюдение по време на строителството по цялата дължина на трасето в рамките на сервитута; - Наблюдение по време на строителството на териториите, заети от временни пътища и площадки, надлези и други помощни и съпътстващи съоръжения на жп линията. В дейността са включени разходи от категория "Техническа помощ" на стойност 352 049,40 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. За дейността не се начислява ДДС. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 352 049.40 311 190.44
Информация и публичност : - Постигане на информираност на широката общественост по отношение на финансовата и институционална рамка на проекта, а именно: - Повишаване общественото доверие прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПТТИ; - Информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите - членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - Постигане на обществена информираност по отношение на съдържанието и ползите от съответния проект. - Комуникиране към широката общественост на основни моменти от изпълнението на съответния проект, оказващи пряко въздействие върху гражданите; - Информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта в рамките на обществената поръчка. - Дейностите ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (който е приложение № 08.1 на Насоките за кандидатстване); - Мерките по информация и комуникация ще се свеждат и до изпълнение на мерки за визуална идентичност; - Всеки свързан с изпълнението документ ще съдържа информация, че операцията е съфинансирана от ЕС и ЕФРР, съгласно изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност, заложени в Регламент (ЕО) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година, относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. - Обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа от Общността и за изпълнението на операцията чрез провеждане на публично събитие и изработването и разпространението на рекламни материали за проекта. Изпълнението на дейността включва видеозаснемане на железопътния участък, изготвяне на рекламни брошури, изработване и монтаж на билборди, организиране на публични събития и др. Предвидени са 10 броя публични събития, като 5 от тях са за първа копка и 5 са за официално откриване на обекта. Част от дейностите по информация и публичност ще бъдат възложени на изпълнителите на договорите за строителство на железопътния участък. В дейността са включени разходи от категория "Публичност" на стойност 48 895.75 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 48 895.75 0.00
Оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила и Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия.: 1. Извършване оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила: Изпълнение на ЕО процедура за проверка на структурни подсистеми инфраструктура и енергия в железопътен участък Елин Пелин – Костенец и за структурна подсистема контрол, управление и сигнализация в железопътен участък София – Септември“ удостоверява, че модернизираните по проектите подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ са проектирани, изградени и монтирани по такъв начин, че да отговарят на съответните съществени изисквания, както и да се удостовери безопасното интегриране на тези подсистеми в железопътната система. Постигането на поставената цел следва да се извърши посредством оценка на съответствието на подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ с приложимите ТСОС-и. 2. Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия. Включва изготвяне на Предварителен доклад за оценка на безопасността на етап технически проект и Доклад за независима оценка съгласно чл. 6 от Регламент (ЕО) № 402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година за общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска за цялата железопътна линия София – Елин Пелин; В дейността са включени разходи от категория "Упражняване на надзор по време на строителните работи" на стойност 3 000 000,70 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 3 000 000.70 824 085.40
Техническа помощ за „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец”: Управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; контрол по изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта; контрол на извършване на плащанията; управление на риска; управление на промяната; управление и контрол на системата за комуникация. Управлението на проекта включва и наемане на външни експерти, лабораторни изследвания, преводи на документи, специфична оценка на действието , одити ЗБР, безопасност на движението, експертизи, вкл. изготвяне на технически спецификации /вкл. тестови изпитания на системата ETS с локомотив/ анализи и консултации и др. Разходите по управлението на проекта включват заплати и командировки на експертите, консумативи, автомобили, наемане на външни експерти и др. Техническата помощ включва Основно възнаграждение на служителите, Транспортни разходи, разходи за Канцеларски материали, разходи за командировки и други. Дейностите се делят на дейности изпълнявани от бенефициента и дейности възложени на външни изпълнители. В дейността са включени разходи от категория "Техническа помощ" на стойност 7 005 429.05 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. За дейността не се начислява ДДС, с изключение на изпълнението на договорите за доставка на канцеларски материали и доставка на високопроходими автомобили, където се начислява ДДС в размер на 20% Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. 7 005 429.05 5 509 063.59
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" на стойност 94 066 363,60 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. 94 066 363.60 11 664 039.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).