Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Хисаря ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 45 потребители на Патронажната услуга е в размер на 90 720.00 лв. за 12 месеца, като 70 632.00 лв. са предвидени разходи за персонала и 20 088.00 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от общинска администрация в обособен и оборудван офис в с. Старосел. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 45 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториален обхват на услугата - населените места от община Хисаря . Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 месеца. Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги (патронажна грижа) до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: домашни помощници код по НКПД 51521002 – 4 лица - 3 на 8 часа и 1 лице на 4 ч., диспечер на 4 часа, шофьор на 8 часа, медицинска сестра на 8 часа, социален работник 8 ч., на трудови договори, б.р. 1.1. и на граждански договор: психолог и социален работник, б.р.2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Също така предвиждаме при необходимост част от средствата за гориво да бъдат предоставени като средства за пътни на персонала т. 11.4. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 2 месеца подготвителни дейности. 0.00 69 630.94
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 145 084.06 лв., в т.ч. лв. 112 958.30 разходи за персонал и 32 125.76 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме един месец за подготвителни дейности. Община Хисаря е доставчик на 4 социални услуги. Щатната численост на персонала, предоставящ четирите услуги е 21 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 136 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-4543 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 5 лица в 4-те социални услуги на 8 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор при спазване на ограниченията на чл.110 от КТ и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 61 958.30 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 5 бр. хигиенист, НКПД 9112 0004, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 46 495.80 лв. и 4 504.20 лв. за доплащания по сключените трудови договори, съгласно националното законодателство – общ разход 51 000.00 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Хисаря да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. В тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи, таблети и телефони в социални услуги, ДДД. 0.00 47 314.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).