Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 279 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

„S G Engineering“ EOOD intends to establish a new sustainable social enterprise through realization of the project „Support for creation of new working positions in the social economy“. The newly created enterprise will produce metal goods for the home and the garden – shelfs, cabinets, sinks, fence elements and other similar goods. The enterprise will create employment for 9 months for 32 persons from the target group: unemployed persons over 54 years of age and disadvantaged in the labor market people and other socially excluded persons.   

The project envisages the execution of the following activities:
- Psychological support and motivation of persons from the target group for inclusion in employment; 
- Social and professional integration of representatives of the weak groups in the sector of social economy;
- Provision of training for increase of the management and business skills for increase of the effectiveness of the management of the social enterprise;
- Equipment for the newly created working positions;
- Support for creation of employment for a period of 9 months for 32 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от целевата група за включване в заетост : По настоящата дейност ще бъдат идентифицирани лица от целевата група, които ще бъдат директните бенефициенти по проекта. За тази цел представители на Ес Жи инженеринг ЕООД ще осъществят комуникация с ДБТ на територията на област Пловдив и ще придобият информация за лица от целевата група - безработни лица на възраст над 54г. и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. С тези от лицата, които имат нужните квалификации ще бъде осъществен контакт и ще бъдат поканени за интервюта за включване в проекта. Част от лицата от целевата група ще бъдат идентифицирани и от Ес Жи инженеринг ЕООД, като за това предприятието ще разчита както на предвидената кампания за информираност и публичност на проекта, така и на собствени контакти и проучвания в обществеността на община Пловдив. След като бъдат идентифицирани лицата от целевата група, дейността ще продължи с анализ на тяхната мотивация и готовност да започнат работа в социално предприятие. За лицата, които притежават нужната квалификация за заемане предвидените работни позиции ще се проведат специализирани семинари, които ще имат за цел психологическо подпомагане на лицата и мотивирането им за реализация на пазара на труда. Предвидените семинари ще бъдат с продължителност 32 лекторски часа и ще бъдат проведени в рамките на четири дни х осем часа. На участниците ще бъде поднесена информация, която да им помогне да повишат самооценката си и да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, както и да се справят по-лесно със стреса при започване на работа в нова среда. Семинарите ще включват следните модули: - Индивидуална самооценка; - Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход; - Информация за свободни работни места; - Изготвяне на автобиография – значение, изисквания, видове, съставяне; - Изготвяне на мотивационно писмо – значение, изисквания, съставяне - Подготовка за интервю за работа, събеседване при кандидатстване за работа, овладяване на умения за успешно представяне. Техники за намаляване на притеснението. Комуникации. - Запознаване с трудово-правната и социалната нормативна уредба. Настоящата дейност ще е от ключово значение за лицата от уязвимата група, тъй като тя ще им помогне по-уверено да навлязат в попрището на своята нова кариера. Правилното мотивиране на лицата и възпитаването у тях на умения, които да използват за намиране на заетост и поддържане на тази заетост за по-дълъг период от време ще им бъдат от помощ не само при започване на работа по настоящия проект, но и за в бъдеще при евентуално решение от тяхна страна да търсят развитие в друга сфера или на по-високо служебно ниво. Ето защо подбраните обучителни модули по тази дейност имат за цел да развият именно такива умения и психологически нагласи у участниците. Модулите за индивидуална самооценка и за информиране относно социално-икономическата ситуация, пазара на труда и тенденциите в областта на трудовата заетост ще помогнат на участниците да определят своите силни и слаби страни като анализират собствените си способности, знания, умения, професионален и житейски опит. Ще им се даде възможност да осмислят своя жизнения път, както и да осъзнаят настоящата ситуация и формират по-оптимистични очаквания от бъдещето. От своя страна модулите за изготвяне на автобиография, за изготвяне на мотивационно писмо и придобиване на техники за ефективно участие в интервю при кандидатстване за работа допълнително ще изградят самочувствие у участниците за участие в процеса на подбор и позитивни очаквания за справяне с очакваните от тях задължения и отговорности на новото работно място. Модулът по трудово-правна и социална нормативна уредба ще даде информация за механизмите на трудовото законодателство, които защитават работната сила, както и за придобивките и облагите, които носи правно-регулираната заетост. Продължава в следващата секция: 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвими групи в сектора на социалната икономика: При лицата от целевата група по проекта, безработни лица на възраст над 54 години и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, обикновено се наблюдават редица проблеми когато е необходимо те да се реализират в нова среда, в работна обстановка и в някои случаи на позиции, които са нови за тях, а естеството на работата е непознато. Такива проблеми са липсата на навици за точност при започване и край на работния ден, липса на прецизност при изпълнение на задачите, стрес от попадането в среда с повече хора, липса на умения за интеграция в работния колектив. В допълнение тези хора често са по-чувствителни от хората, които са на по-млада възраст или преминават на нова работа от друга работна позиция, където вече са изградили и развили добри работни навици. Повишената чувствителност на лицата от своя страна води до експониране на някой проблеми в работната среда, като в много случаи маловажни проблеми се възприемат като значителни и могат до доведат до демотивация, изпадане в стресови ситуации, невъзможност да се фокусират върху поставените им задачи и други подобни. Ето защо с настоящата дейност проектът си поставя за цел да идентифицира навреме проблемите, които всяко от новонаетите лица може да има, да предвиди мерки за справяне с тези проблеми, както и да приложи действия за по-добра социализация и професионална интеграция на екипа на новото социално предприятие. Предвидените мерки по проекта в тази насока включват: развитие на умения за общуване и работа в група, придружаване и подкрепа в процеса на обучение и по време на работа, както и разработване на индивидуални трудови и интеграционни програми за наетите лица и тяхното прилагане в предприятието. За изпълнение на дейността ще бъде нает един психолог на непълен работен ден и за срока на наетост на лицата от целевата група, т.е. 9 месеца. Задълженията на психолога ще включват: - Създаване на програма за социално включване и професионална интеграция за всяка една от десетте предвидени по проекта работни позиции; - Изготвяне на въпросници за изследване на емоционалното състояние и психологическите характеристики на новонаетите лица; - Първоначални интервюта с всяко едно новонаето лице и изготвяне на кратък доклад с идентифицираните проблеми, план за социализиране и професионална интеграция, възможни рискове и мерки за предотвратяване на възможните рискове; - Наблюдение на лицата от целевата група и провеждане на индивидуални консултации с тях за подобряване на социализацията им и професионалната им интеграция в колектива; - Организиране на мероприятия за работа в екип, организиране на извънработни мероприятия за отдих и социализация с колектива, организиране на работни срещи и семинари за обсъждане на проблеми в колектива и намиране на решения за елиминиране на проблемите; - Последващи интервюта с всяко новонаето лице към края на 4-ти и 8-ми месец от започване на заетостта. Реализирането на тази дейност ще премине през следните основни етапи: 1) Дефиниране на обема на информация, който ще се събира и следи за всяко едно новонаето лице; 2) Дефиниране на интензивността на дейностите, които ще се прилагат спрямо всяко едно лице; 3) Провеждане на фокусирани наблюдения и анализи на всяко едно наето лице. Събеседване с лицата и техните колеги; 4) Изготвяне на индивидуални трудови и интеграционни програми за всяко лице от целевата група; 5) Провеждане на колективни мероприятия; 6) Модифициране и адаптиране на индивидуалните трудови и интеграционни програми в края на четиримесечния период след направените наблюдения и анализи за всяко едно лице. 0.00 25 344.16
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на социалното предприятие: Целта на настоящата дейност е да изгради необходимите знания и умения у лицата, които са наети на позиции, подпомагащи основната дейност на социалното предприятие на Ес Жи инженеринг ЕООД. Програмите на обученията ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение и изискванията на Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО). Предвиденото по настоящия проект професионално обучение е по професия: 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, специалност: 3450501 Малък и среден бизнес, втора степен на професионална квалификация. Предвиден брой часове: минимум 660 часа, от които минимум 265 часа теория и минимум 395 часа практика. При успешно завършване на обучението, всяко лице ще придобива втора степен на професионална квалификация, като обучаващата организация ще издава удостоверение за професионално бучение; В следствие на преминатото обучение лицата ще придобият знания за: стопанското устройство на страната, основните икономически отношения, процеси и явления; правата и задълженията си като участник в трудовия процес съгласно Кодекса на труда и договорните отношения между работодател и работник; правната рамка и условията, в които се развива малкият и среден бизнес в България; различни комуникационни схеми във фирмения мениджмънт; и други. След завършване на професионалното обучение лицата от целевата група ще разполагат с умения да: да работят с персонален компютър и да ползват приложни програмни продукти; да работят с картотеки дневници и документи; да прилагат основните методи за проучване на пазара; изработват елементарни рекламни материали с компютърен софтуер; да изготвят различни стопански писма, документи за складиране и експедиране на продукция; да организират различни видове работни срещи и съвещания и да подготвят документи свързани с тях; и други. Реализирането на тази дейност ще премине през следните основни етапи: 1)Подготовка на материали за провеждане на професионално обучение по професия 345050 Сътрудник в малък и среден бизнес, специалност: 3450501 Малък и среден бизнес, втора степен на професионална квалификация; 2) Провеждане на обучение по специалност Малък и среден бизнес за 5 лица от целевата група наети на позиции: Ръководител, група в строителството; Отговорник по качеството/Приемчик поръчки; Счетоводител/касиер; Експерт търговия – 2 лица; 3) Провеждане на заключителни тестове по специалността и връчване на удостоверения за професионално обучение на успешно завършилите курсисти; 4) Отчитане на дейността от страна на изпълнителя и подписване на приемо-предавателен протокол и приемане на всички събрани по дейността документи. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места: За обезпечаване на новото социално предприятие с необходимите машини и инструменти проектът предвижда закупуването на ново оборудване. Целта на настоящата дейност е да се осигури техническа обезпеченост на предвидените дейности на предприятието, което да спомогне за постигане на добро ниво на конкурентоспособност в пазарната ниша, в която ще се развива предприятието. В по-дългосрочен аспект закупените по тази дейност машини и инструменти ще допринесат за устойчивост на социалното предприятие и по-стабилни и добре финансово подсигурени работни позиции за лицата от целевата група на проекта. За основната дейност на предприятието ще бъде закупена следната техника: - Пясъкоструйна камера с компресор – 1 брой - Електрожени малки – 2 броя - Заваръчен апарат CO2 – 1 брой - Помпа за боядисване – 2 броя - Аргонов заваръчен апарат – 1 брой - Отрезна машина – 1 брой - Машина за огъване тръбогиб – 1 брой - Количка с инструменти – 2 броя - Верижни макари 2 тона – 2 броя - Тресчотка с верига 6 тона – 1 брой - Ръчна въжена лебедка 1600 кг – 1 брой - Ръчна въжена лебедка 3200 кг – 1 брой - Крик механичен тип латерна – 2 броя - Ръчно- хидравличен буталков крик – 2 броя - Бутален компресор- голям и малък – 2 броя - Електрически ъглошлайф – 3 броя - Бормашина 750 W – 3 броя - Бормашина 1050 W – 2 броя - Перфоратор 1150W – 2 броя - Плотер – 1 брой - UPS – 1 брой - Лап топ – 2 броя Изпълнението на дейността ще бъде извършено в следната последователност: 1.Изготвяне на график за провеждане на процедура по ПМС 160/01.07.2016 г. и съгласуване с УО; 2.След одобрение от УО на графика за повеждане на процедура ще се подготви тръжната документация за процедура за избор на изпълнител с предмет „Доставка на машини и инструменти“, съобразно ПМС 160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ; 3.Публикуване на публична покана за набиране на оферти за извършване на доставката; 4. Оценка на подадените оферти и избор на изпълнител за извършване на доставката; 5.Сключване на договори с избраният/те изпълнител/и след проведената процедура по ПМС 160/01.07.2016г.; 6. Приемане на доставката, подписване на приемо-предавателен протокол; 7. Въвеждане на машините и инструментите в експлоатация. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 9 месеца за 32 лица: Настоящата дейност има за цел да подпомогне социалното предприятие в началния стадий на неговото развитие като покрие разходите за персонал за период от 9 мес. за новонаетите лица от целевата група – безработни лица на възраст над 54 г. възраст и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Осигуряването на финансов ресурс за заплати, осигуровки и данъци на екипа на предприятието ще спомогне значително за успешно стартиране в избрания икономически сектор, тъй като ще даде възможност да поддържа необходимия човешки ресурс дори и в първите дни на своето съществуване когато неговата продукция е все още малко позната на пазара и продажбите не са достатъчни, за да покрият всички постоянни разходи. Дейността ще има принос и в осигуряването на стабилна заетост за наетите лица от целевата група, които ще са осигурени за периода на участието им в изпълнение на проекта, а не по-малко от 50% от тях и за минимум 6 мес. след края на проекта. Изпълнението на тази дейност ще стартира веднага след приключване на дейност 1 „Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от целевата група за включване в заетост“. Ще бъдат назначени общо 32 лица на срочни трудови договори на следните длъжности: Ръководител, група в строителството; Отговорник по качеството/Приемчик поръчки; Счетоводител/касиер; Експерт търговия; Електрозаварчик; Резач метал; Тенекеджия; Монтажник метални конструкции; Полировач метал; Бояджия, стоманени конструкции. Необходимостта от наемането на горепосочените лица идва от нуждата на новото социално предприятие да бъде подсигурено със служители за администрация на дейността му и за осъществяване на основната му дейност, а именно производство на метални изделия за дома и градината. Предприятието ще бъде администрирано от 5 лица. Ръководството ще се осъществява от Ръководителя на група в строителството. Той ще има правомощия да взема решения за стратегическото развитие на звеното и за изпълнението на краткосрочния бизнес план. По негово предложение ще бъдат назначавани допълнителни лица за дейността на предприятието след като то се развие и има нужда от увеличаване на човешкия ресурс. Пред Ръководителя на група ще се отчитат останалите три лица от администрацията на социалното предприятие. Отговорникът по качеството ще съвместява и задълженията на Приемчик поръчки. Това лице ще има задължението да възлага получените поръчки на работниците в предприятието, както и да следи за качественото изпълнение на работата и качеството на финалните продукти. Счетоводителят по проекта ще съвместява и задълженията на Касиер като ще отговаря за аналитичното отчитане на дейността на социалното предприятие с цел правилно отчитане на направените разходи по проекта, следи за издадените фактури и направените плащания както на разходите, които се покриват от проекта, така и от клиенти и доставчици на социалното предприятие. Експертите по търговия ще са отговорни за търсене на пазари за продукцията на предприятието, за осъществяване на контакти и подготовка на договори с доставчици и клиенти, както и за сформиране на ценовата политика на предприятието. Лицата заети в основната дейност на предприятието ще наброяват 27 човека. Три лица ще са назначени на позиция Електрозаварчик. Те ще осигуряват необходимите заваръчни дейности по произвежданите метални елементи. Пет лица ще бъдат назначени на позиция Резач метали, като те ще подбират и изрязват металните листове или пръти, както и ще пренасят металните елементи от и до складовите помещение. Девет лица ще бъдат назначени на позицията Тенекеджия като в техните отговорности ще влиза формуването на металните листове (огъване, занитване и т.н.) според спецификацията на произвежданите стоки. Пет лица ще бъдат назначени на позицията Монтажник метални конструкции, като в задълженията им ще влиза сглобяване на метални конструкции на територията на социалното предприятие, а когато се налага и на местоположението на клиента. Продължава в следващата секция: 0.00 191 403.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).