Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Preschool education in the town of Tvarditsa includes yearly over 240 children at the age of 1 to 7. Over 190 of them are at the age of 3 to 7. These children are educated only in one kindergarten with two branches. Children of Romany origin are over 70 percents. The basic problems, concerning their education are connected with their insufficient level of acquiring Bulgarian language, lack of sufficient resources for conducting of effective intercultural education and inadequate commitment of Romanies parents in teaching process, especially preparatory groups. Besides, it's noticeable the tendency of differentiation of children, belonging to one and the same ethic origin in separate groups. The present project suggestion is oriented towards realization of a system of activities, aiming acquaintance of advantages of integrated instructive and educational interactions in the kindergarten, introducing new forms and methods of working, guarateeing sufficient attainment of Bulgarian language for children of ethnical minorities and their entire socialization. Target groups include 130 children from ethnical minorities at the age of 3 to 7 and about 70 parents.
The main aim is providing an equal access to a quality preschool education of Romany children and supporting their early socialization.
All the activities are directed to improving of educational environment in our groups which consist of Romanies, raising the quality of education and their results, working with parents from vulnerable families in order to provide the regular attendance of their children and encouraging these parents to take part in the instructive process .
Expected results - successful integrated children of ethnical minorities to the groups in our kindergarten, involving parents in our educative work and creating of an atmosphere of mulual understanding, respect and tolerance between parents of different ethnical origin.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за деца, за които българският език не е майчин - клубове за допълнителни занимания с децата: 1. Допълнително обучение по български език на практико - действена основа "В кукления дом" 2. Творчески дейности - рисуване, моделиране, апликиране, конструктивни дейности "Цветни вълшебства" 3. Образователни игри - "Играя, уча, мечтая": Предложените клубовете ще осигурят допълнително обучение по български език, ще разширят опита на всяко дете и ще формират усещане за принадлежност към детската общност чрез участие в най-характерните за предучилищната възраст дейности - ролеви игри, творчески дейности, образователни игри. - Клубове "Куклен дом" ще бъдат организирани в централната сграда и във филиал №1 на детското заведение за деца от етническите малцинства на 3-4 год. възраст, с цел по-лесното им адаптиране към новите условия. Боравенето с разнообразен игров материал и претворяването на сюжети от близката действителност ще направи лесно и интересно усвояването на думи - названия на предмети, действия, професии и ще повиши речевата активност на децата. В организираните игри ще бъде осъществено усвояване на книжовен български език на практико-действена основа от децата, чийто майчин език е различен от българския. - В клуб "Цветни вълшебства" забавлявайки се заедно, играейки с изобразителни материали, децата от 4-5 год. възраст ще развиват своето въображение и творчески възможности, ще разширяват речниковия си запас, ще общуват активно на български език. Обсъждането и реализирането на детските идеи в процеса на интересни изобразителни дейности ще повишава речевата активност на децата от етническите малцинства и ще развива чувството на споделеност, екипност и отговорност, на значимост в детския колектив. - Образователните игри в клуб "Играя, уча и мечтая" дават шанс на всяко дете да затвърди и изпробва знания, получени в регламентираните ситуации и да усъвършенства уменията си за речево общуване. Децата от етническите малцинства на 5-7 год. възраст ще получат възможност за уточняване на представи и знания от различни образователни направления, чрез различни познавателни игри, ще работят в екип; ще решават речеви и математически задачи, ще разширяват опита си за взаимодействие с околната среда, за успешно ориентиране в материалното и социалното обкръжение и формиране на здравословен начин на живот, на безопасно поведение и екологична култура. Усвояването на книжовен български език ще се осъществява чрез използване на подходящи образователни технологии. Прилагането на седмична тематична определеност на заниманията ще осигури предварителната ангажираност на децата и родителите, редовна посещаемост и желание за обмен на информация, за споделяне на наученото с връстниците от другите подготвителни групи. 25 904.00 24 492.00
Подобряване на образователна среда в групите, в които се обучават деца от етническите малцинства : Една от основните предпоставки за подобряване на качеството на обучението е осигуряването на възможности за прилагането на нови по-ефективни методи за работа и на подходяща методика. За обучението на децата в тази възраст е много важно използването на подходящи учебно - методически помагала и средства. По проекта предвиждаме да се закупят учебно-технически средства и помагала, които да обезпечат както работата по стандартната програма, така и работата на клубовете. По-специално предвиждаме да бъдат закупени помагала, пособия и игри в следните направления: 1. За четири подготвителни групи с 5-7 годишни деца, разпределени в трите сгради на ОДЗ: образователни магнитни дъски, магнитни комплекти "Азбука", комплекти - "Магнитни цифри, знаци и картинки" , паравани и кукли за куклен театър, цветни пръчици за броене и смятане, дървени пъзели с различна тематика, логопедично лото, комплекти броилки за сортиране и смятане /плодове, зеленчуци, водни животни, животните от фермата, превозни средства, семейство/, текстилни образователни пана , магнитно табло-игра "Природата и нейното опазване", магнитни обучителни игри "Здравословната храна"и "Пирамида на здравословното хранене", дидактически и езикови игри "Доброто поведение" /сред природата, на улицата, в къщи/, индивидуални комплекти за начални графични умения - 50бр., сензорни игри "Плодове и зеленчуци", магнитни квадратни и стандартни джобарници, зарчета с джобове , светещ светофар, образователни стенни карти, образователни карти за настолни игри, Книжки "Аз пиша и рисувам" - 50бр., образователни игри - "Магията на сричките", "Думи в срички", "Моите картинки", Сметало с букви", "Игра с букви", пъзели "Кубчета с картинки", интерактивни игри - Tinkle stars "Умната писалка", муз. килим "Азбука", интерактивни къщички на български език, детски електронни книжки "Всичко знам", индивидуални учебни книжки "Моторика", черни и цветни моливи - комплекти, сглобяема подвижна площадка по БДП в комплект с учебни пътни знаци, игри - магнитна азбука за безопасно движение, за образователни презентации и мултимедийни образователни игри - екран за прожекция - 2бр., проектори - 2бр., лаптоп. Обща стойност - 16000.00лв. 2. За две групи с 3-4 годишни деца, помещаващи се в две различни сгради на ОДЗ: сюжетни игрови модули /по 2 броя кухня, пералня, фризьорски салон, магазин, детска работилница с инструменти други/и подходящи играчки към всеки модул за развитие на игрови взаимоотношения: кукли /бебе за обличане/, колички за кукли, колички за пазаруване , продукти и плодове, кухненски комплекти, сушилници за съдове, дървен детски кантар, торти /дървени/, колички за почистване, комплекти за гладене, детски прахосмукачки, докторски кът, различни видове строители и конструктори, играчки - превозни средства, колички за кукли. Обща стойност - 6200.00лв 3. За изобразителни дейности на 4-5 годишни деца: цветни моливи, острилки, флумастери, водни и темперни бои, бои за рисуване върху стъкло, комплекти четки за рисуване, поставки за четки, цветни хартии - микс за апликации /наситени и пастелни цветове/, скицници за рисуване, пастели, пластилин , глина, дъски за пластилин, инструменти за обработване на пластилин, детско грънчарско колело, лепила, порцеланови и керамични предмети за оцветяване и декорация, детски тъкачни станчета и текстилни материали /прежди и др./, комплекти кутийки от картон за оцветяване и декорация, игри "Малкият художник", различни видове хартии за апликации - гофрирана, разтегателна, крепова, тишу, филц, комплекти за нанизване , цветен картон А4 /пастелни и наситени цветове/, декоративни перфоратори - пънч, квилинг - инструменти, стативи за рисуване, стелаж за съхранение на рисунки. Обща стойност - 3900.00лв. 26 100.00 27 680.11
Насърчаване общуването между децата от различните етноси от различните филиали на детската градина.: Основанието за тази дейност е разпокъсаността на детската градина в различни сгради и невъзможността за пълноценно общуване на децата от различните филиали. Допълнително утежняващ фактор е и, че вследствие на записването на децата във филиалите, които са най-близо до съответния квартал започва обособяването на отделни паралелки по етнически признак. За да се засили общуването между децата , както и между техните родители предвиждаме организирането и провеждането на общи прояви на ниво детска градина и ниво община/читалище/ 1.На територията на детското заведение ще бъдат организирани ателиета за изработване на сувенири и картички "Заедно с мама", свързани с различни сезонни и тематични празници. Предвиждаме за всеки конкретен повод да се избира сграда - домакин, а деца и родители от другите две сгради да участват като гостуващи. По този начин ще се създадат предпоставки за преодоляване на изолираността на някои от децата и ще се формират зони за съвместна творческа работа и позитивни преживявания на деца и родители от различен етнос. Ще се осигури възможност на родителите от ромски етнос да представят и популяризират типични за общността продуктивни дейности. Представянето на резултатите на изложби и базари, организирани на общинско ниво, ще популяризира общите успехи, постигнати вследствие на съвместните дейности. 2. Спортните занимания на децата са изключително добра възможност за съвместни положителни преживявания, за колективно преодоляване на препятствия и възпитаване на взаимно разбирателство и отборен дух. Ще се проведат три спортни празника в трите сгради на ОДЗ с участието на всички деца, посещаващи детското заведение, техните родители, както и деца от етническите малцинства от подготвителните групи на училището в града. 3.С децата от подготвителните групи ще бъдат проведени екскурзии - 2 бр. до град Ст.Загора с посещение на зоопарк и разглеждане на забележителностите на града. Положителните преживявания ще допринесат за свободното общуване и за сближаването на децата от различните етноси. 4.Предвиждаме провеждането на съвместни дейности с екологична насоченост с децата и родителите им в дворовете на трите сгради на ОДЗ /почистване на игрови площадки, тревни и цветни площи на територията на ОДЗ; засаждане на цветя и храсти; поставяне къщички за птици, конкурс "Моето саксийно цвете" и др./Общият ангажимент на учителите и на родителите от различни етноси по организирането и провеждането на дейностите ще подпомогне преодоляването на негативните нагласи и ще създаде атмосфера на взаимно разбирателство и положителни взаимоотношения, както между децата, така и между родителите им. 5.В рамките на проекта ще се проведат три съвместни концерта пред обществеността в залата на Народно читалище град Твърдица: "Коледен спектакъл", "Пролетни усмивки за малки и големи" и "Първоюнски карнавал". В подготовката ще бъдат включени родители от трите сгради с възложени задачи за екипно изпълнение по подготовка на декорите и тематична украса на сцената. Организирането на общите концертни изяви ще осигури на децата от различните етноси възможности за общуване, взаимопомощ и подкрепа по време на репетициите, както и поле за изява според индивидуалните възможности и споделена радост от успешно представяне пред публика. 6.Децата от седемте групи ще посетят два образователни театрални спектакъла , организирани от община Твърдица в голямата зала на читалището, с тематика, свързана с детското здраве и безопасност и с добрите взаимоотношения между децата. 7. Деца от подготвителните групи на трите сгради ще участват колективно в Рисунка на асфалт, организирана от община Твърдица по повод Деня на детето и за празника на града. Съвместната творческа изява и желанието за добро общо представяне ще сближат децата и ще помогнат за преодоляване на изолираността на децата от ромски етнос. 38 456.00 33 844.48
Осигуряване на подкрепа за семействата от уязвими етнически малцинства за ефективно включване на децата им в образователния процес: Един от основните проблеми за детската градина в Твърдица е недостатъчната ангажираност на значителна част от семейства от малцинствата в образователния процес. Като цяло те не се интересуват в достатъчна степен от образованието на децата си и тази тяхна незаинтересованост се отразява на децата им, които допускат безпричинни отсъствия и това се се отразява на резултатите на децата от обучението. Причините за тази незаинтересованост на родителите се дължат на по-слаба или никаква комуникация с учителите, което пък ограничава информацията, която достига до семействата. Като цяло съществува известно недоверие между родители и учители, което се дължи на недостатъчно взаимно познаване. В резултат значителна част от представителите на етническите малцинства предпочитат да не участват в дейностите на детската градина и в дейности за интеграция и социализация на децата им. Важна причина за това е и липсата на подход за работа с малцинствата. Това, което е необходимо да се направи е да се осигури възможност на представителите на етническите малцинства за непрекъснат достъп да информация и непрекъсната комуникация с тях. Основната цел на предложената дейност е да се приложи подход, чрез който ще се подобри комуникацията родители- учители и ще се повиши мотивацията на родителите за участие в дейностите на детската градина. За прилагането на този подход предвиждаме в рамките на проекта да въведем общностен медиатор. Това е социален работник, чиято работа е насочена към определени групи от населениета за осигуряване на помощ за разрешаване на проблеми- в случая проблеми, възникващи в процеса на предучилищното образование. В рамките на проекта предвиждаме да наемем един общностен медиатор. Предвиждаме това да е човек от етническо малцинство от Твърдица. Като член на тази общност той ще бъде много по-добре приет от членовете на общността и познава много по добре проблемите и. Той ще работи за мотивацията и активнността на семействата в образователния процес, ще ги подпомага за идентифициране на проблемите им и при комуникацията с различни институции за разрешаване на тези проблеми, ще подпомага комуникацията с ръководствата на детските градини и учителите, ще подпомага учителите по-добре да разберат семействата от етническите малцинства, ще има посредническа роля при взаимодействието на различните институции. Той ще прави индивидуална оценка за всеки конкретен проблем и ще изготвя план за разрешаването му с разработване на конкретни мерки и ангажирани лица с изпълнението им. 9 820.00 6 536.19
Организация и управление на проекта: За целите на изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, съставен от хора с различни профили, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Функциите и отговорностите на членовете на екипа ще бъдат подробно описани в длъжностните характеристики при тяхното назначаване. Екипът ще следи изпълнението да се извършва в съответствие с установените процедури, съгласно изискванията на Възложителя и специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020. Ще бъде разработен график на дейностите с отговорни лица за изпълнението им. Членовете на екипа за управление и изпълнение на проекта са отговорни за подготовката и проверката за съответствие на цялата документация, свързана с разработването, изпълнението и контрола на проекта, изготвянето на междинни технически доклади и окончателен технически доклад, придружени от финансови отчети по образец. Екипът ще се ръководи от принципа за прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане и ефикасност при постигане на заложените цели. 10 124.00 9 861.32
Дейности по информиране и публичност: В началото на изпълнението на проекта се предвижда организиране на информационна кампания за разясняване целите на проекта и предвидените дейности и очаквания ефект за децата от етническите малцинства от тяхното реализиране. Това ще бъде осъществено чрез провеждане на информационна среща, издаване на дипляни / брошури и медийни изяви под формата на статии, публикации и презентации в сайта и вестника на общината. При приключване на проекта ще се информира обществеността за постигнатите резултати на заключителна информационна среща. 965.00 964.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).