Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Based on 2015 SWOT analysis held in VAN-COMPUTERS, there are serious weaknesses, threats and opportunities for the business, its development and sustainable market presence. This integrated project is a key milestone and essential tool to overcome these and to exploit the opportunities for development of Van through the implementation of actions to strengthen the management capacity and to achieve the growth, sustainability and internationalization of the company. For 18 months planned, the project involves the following  activities: introduction and certification of QMS according to BDS EN ISO 9001, EMS according to BDS EN ISO 14001 and ISMS according to BDS ISO/IEC 27001; development and introduction of specialized ICT based software for  business process management (BPM) in Van (PBPMS - Particular System for Business Process Management); and use of PBPMS in daily activities of Van like Software as a Service (SaaS).
Following the above, these will be the project’s results: 3 acquired certificates for embedded management systems; developed, put into operation and ongoing maintenance of the software for BPM; contract for at least four years for SaaS and its active use; introducing 5 organizational innovation; and improvement of 6 processes for management and organization of the Van’s activities. The project impact on Van will be substantial and sustainable, based on the creation of conditions for the development and strengthening of management capacity, the optimization of resources, the increase of productivity and quality of services, the introduction of new models of organization and work, and consequently - the achievement of growth and competitiveness of the company for its internationalization.
The project is in line with the EU horizontal policies for sustainable development and equality and non-discrimination and contributes to compliance with the horizontal principles.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на качеството (СУК) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 9001: Дейността цели развитие и укрепване на капацитета на Ван-компютри чрез създаване на условия за по-добро управление на процесите, дейностите и всички ресурси във фирмата, планиране и взимане на информирани решения и за обективизиране на качеството на продуктите и услугите на Ван. Инвестициите в разработване и въвеждане на СУК съгласно последната версия на стандарта ще осигурят утвърден инструментариум за гарантиране успешното ръководене и функциониране на Ван. Те ще допринесат за подобряване на ориентираността на компанията към клиентите, за повишаване на нейния имидж, за въвеждане на процесния подход в дейността, за прилагане на ясни правила и процедури на работа, за разпределение на отговорности, за взимане на решение, основани на доказателства и за по-добро управление на взаимоотношенията на Ван с всички заинтересовани страни. В резултат на тези инвестиции ще се постигнат целите на дейността - за развитие и укрепване на управленския капацитет, както и за създаване на условия за по-добро управление и целеполагане, които да доведат до оптимизация на ресурсите, подобряване на производителността и предоставянето на услуги, и съответно създаване на възможности за излизане на Ван и на външните пазари. Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности: 1.1/ Разработване на СУК съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2015 и работното й внедряване. Услугата ще се извърши от опитен консултант и ще включва а следните стъпки: анализ на външната и вътрешна среда; определяне на заинтересованите страни, обхвата на СУК и политиката по качество, на рисковете, възможностите и мерки за тяхното управление; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др.; структуриране на процесите по планиране и управление на процеси, дейности и ресурси и на външни доставчици; работно въвеждане и тестване на СУК; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството. 1.2/ Сертифициране на СУК съгласно БДС EN ISO 9001:2015. Включва: извършване на сертификационен одит на внедрената СУК от независим акредитиран одитор и получаване на сертификат съгласно БДС EN ISO 9001:2015. Конкретни стъпки: планиране на одита; преглед на документираната информация и проверка за степента на готовност за провеждане на одита; оценяване на внедряването, ефективността и ефикасността на СУК; издаване на сертификат. За поддейност 1.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 1.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца. Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система. 12 840.00 12 600.00
2. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на околната среда (СУОС) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 14001: Дейността цели развитие и укрепване на капацитета на Ван-компютри чрез създаване на условия за по-добро управление на ресурсите във фирмата с оглед опазването на околната среда и оптималното постигане на икономическите цели на компанията предвид екологичните аспекти на дейността й. В дейностите си по изграждане на локални мрежи (включително информационна инфраструктура), асемблиране на компютърни системи и ремонт и поддръжка на компютри, Ван влага ресурси и генерира отпадни продукти. Относно съхранението и оползотворяването на отпадъците сферата на дейност на Ван се регулира от строги правила, изисквания и нормативна рамка, особено на ЕС. В тази връзка, инвестициите в разработване и въвеждане на СУОС съгласно последната версия на стандарта ще осигурят гарантиращите правила и процедури за Ван, че изпълнението на всички дейности е екологосъобразно и в съответствие с принципа за устойчиво развитие. Наред с това ще се засили контролът върху изнесените процеси, ще се подобри процесът на взимане на управленски решения в съответствие с концепцията за устойчиво развитие и ще се насърчи модела на управление, базиран на принципа на непрекъснато усъвършенстване. Сертифицирането на СУОС във Ван ще има положително влияние върху организацията на доставките, асемблирането и реализацията на продуктите на фирмата, правейки я предпочитан и надежден партньор за клиентите, както и ще позволи на дружеството участие в търгове и обществени поръчки, където наличието на такъв сертификат е условие. С това СУОС ще има косвено въздействие върху нарастването на приходите на Ван. В резултат на инвестициите по дейността ще се постигнат нейните цели - за развитие и укрепване на управленския капацитет, включително по отношение на ефикасния контрол на потреблението на ресурсите и съхранението на отпадъци от ИКТ. Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности: 2.1/ Разработване на СУОС съгласно стандарта БДС EN ISO 14001:2015 и работното й внедряване. Услугата ще се извърши от опитен консултант ще включва следните стъпки: определяне на степента и обхвата на въздействие на Ван-компютри върху ОС съгласно новата версия на стандарта, целите и процесите за спазване на политиката по опазване на ОС, както и мерките, които ще предприеме фирмата, за положително въздействие върху ОС; определяне, планиране и управление на рисковете и възможностите в екологичен контекст; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др.; работно въвеждане и тестване на СУОС; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството. 2.2/ Сертифициране на СУОС съгласно БДС EN ISO 14001:2015. Включва: извършване на сертификационен одит на внедрената СУ от независим акредитиран одитор и получаване на сертификат съгласно БДС EN ISO 14001:2015. Конкретни стъпки: планиране на одита; преглед на документираната информация и проверка за степента на готовност за провеждане на одита; оценяване на внедряването, ефективността и ефикасността на СУОС; издаване на сертификат. За поддейност 2.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 2.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца. Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система. 14 555.00 14 200.00
3. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван Компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на сигурността на информацията (СУСИ) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 27001: Дейността е насочена към развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри по отношение на информацията, информационните потоци и тяхната сигурност и поверителност, както и осигуряване и гарантиране непрекъсваемостта на бизнес процесите във фирмата, свързани с управлението на сигурността. По своята същност СУИС е реализация на подход за управление на всички аспекти на информацията и тяхното влияние върху бизнес процесите в организацията. Стандартът ISO 27001 изисква стриктно спазване на съответните законови, подзаконови и договорни задължения, свързани със СИ, оптимизирано използване на наличните ресурси, както и периодични вътрешни проверки на системата с цел непрекъснато усъвършенстване на управлението. Следователно инвестициите в разработване и въвеждане на СУСИ допринасят за изпълнението и постигането на целите на дейността, тъй като осигуряват условията за: • гарантиране, че Ван изпълнява законодателството и други регулативни изисквания по отношение на сигурността на информацията; • прилагане на най-съвременните техники за сигурност; • гарантиране, че информационният риск се управлява ефективно, от гледна точка на средства; • определяне на процесите по управление на сигурността на информацията; • управление на непрекъсваемостта на процесите; • определяне на вътрешните и външните въпроси по отношение на сигурността на информацията • гарантиране на клиентите, че ползваната информация е защитена и сигурна; • взимане на информирани и оптимални управленски решения от гл.т. на сигурността на информацията, и др. Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности: 3.1/ Разработване на СУСИ съгласно стандарта БДС EN ISO 27001:2013 и работното й внедряване. Услугата ще се извърши от опитен консултант и ще включва следните стъпки: определяне на политика по СИ, изискванията и целите на сигурност, на приложимата нормативна уредба, на рисковете за сигурността и мерките за управлението им; оценяване на съществуващите процеси за управление на СИ и разработването им в процедури; определяне на заинтересованите страни по СИ за Ван; определяне и описване на подходящи контроли за СИ; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др., както и декларация за приложимост; работно въвеждане и тестване на СУСИ; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството. 3.2/ Сертифициране на СУСИ съгласно БДС EN ISO 27001:2013. Процесът на сертифициране ще сключва следните етапи: планиране и подготовка на одита, преглед на изградената политика по сигурността и съпътстващата я документация; проверка за степента на готовност за провеждане на одита; одит на внедряването, ефективността и ефикасността на СУСИ; издаване на сертификат. За поддейност 3.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 3.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца. Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система. 16 270.00 15 800.00
4. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги във Ван Компютри чрез услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (БП) в компанията: Съгласно проведен през 2015 година SWOT анализ на Ван-компютри са очертани основните, сериозни слабости (тесни места) в дейността на Ван, заплахите и възможностите й за развитие и устойчиво пазарно присъствие. Обусловена е необходимостта да се премине към по-усъвършенствано ниво на управление на БП. Определени са конкретните нужди и стъпки за преодоляване на тесните места и в максимална степен оползотворяване на възможностите пред фирмата, особено по отношение на нейната интернационализация. Дейността цели чрез насърчаване на използването на ИКТ и услуги да се постигне устойчив растеж и интернационализация на Ван. Следователно инвестициите в разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за УБП във Ван допринася за изпълнението на дейността и постигането на целите й. Нещо повече, ръководството на Ван е определило какво ИКТ решение в най-голяма степен ще осигури подобряването на капацитета, устойчивия растеж и интернационализацията на компанията. В този аспект тази дейност пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 2 на проекта. Необходим е интегриран и специализиран за дейността на Ван ИКТ базиран софтуер (Particular System for Business Process Management), което да: • осигури оптимизация на управленските и организационните процеси, като обхваща системи, служители, контрагенти в рамките на и извън границите на Ван; • осигури съвкупност от средства за моделиране, автоматизация, изпълнение, контрол, измерване и оптимизиране на БП; • подобри, осигури мониторинг и контролира дейностите по предоставяне на услугите и обслужването на клиенти - адекватна реакция, анализ на получени откази, минимално време за отговор и т.н.; • осигури постигане на по-висока производителност при оптимизирани ресурсите; • управлява и контролира доставките и доставчиците; • осигурява процес по планиране и взимане на информирани управленски решения. За нуждите на Ван с цел оптимизация на дейността и качественото, ефективно и ефикасно предоставяне на услугите, като минимум софтуерът следва да осигури следните модули и функционалности. Модули: • Customer Service (обслужване на клиенти), вкл. поддръжка и регистрация на заявки (Help Desk); • Специализирани модули за управление на БП по: проектиране на мрежи, доставка и конфигуриране на активно оборудване, поддръжка на LAN и WAN мрежи, доставки на компютърни системи, поддръжка на компютърни системи; • IT Service Management. /SLA/ (интегрирано управление на ИТ услугите); • Service Asset amp; Configuration Management, (управление на конфигурациите и техните елементи, идентифициране и управление на промените, отчитането на статуса, одити и др., с цел избягване въвеждането на грешки, свързани с липсата на тестване и/или несъвместимост с други системи и елементи); • Knowledge Management, (интегрираното управление на човешките ресурси, процесите и технологиите, вкл. управление на знания – предоставяне на решения по известни казуси) • Change Management (управление на промени в БП) Функционалности: • предоставя се като SaaS услуга; • възможност за добавяне на модули, разработени изцяло съгласно спецификата на БП във Ван; • индивидуализиран интерфейс; • контрол на данните на база специално разработени алгоритми; • моделиране на специфични бизнес процеси; • изменение/допълване на формата за заявка, в зависимост от темата й - с цел получаване на специфични данни/информация по възникнал казус; • възможност за приоритизация на заявки (съгласно класификация, предварително създадена от компанията); • пълно архивиране на всяко събитие/заявка и актуализация на данни в системата; • управление на еднократни заявки и множество заявки по един въпрос; • управление на заявки по сложност на въпроса - според нива на комплексност и изисквана компетентност – експерти 1-во и 2-ро ниво; • различни справки, отчети и анализи по зададени критерии/параметри; • работа на повече от 2 езика . За разработването на PBPMS и въвеждането й в дейността на Ван са планирани 6 проектни месеца. 229 100.00 228 500.00
5. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги във Ван Компютри чрез услуги по използването на софтуера за управленски системи като услуга - SaaS (Software as a service): Ползването на SaaS е характерно за фирмите от сектора на ИКТ и услуги. Следователно дейността и инвестициите в нея допълнително ще насърчат и увеличат използването на ИКТ и услуги във Ван. Инвестициите по тази дейност са предвидени за 11 месечно ползване на услугата, която се явява задължително условие за въвеждането в дейността на PBPMS. SaaS е единствено и оптимално възможно решение за Ван, поради: • възможността за достъп на софтуера и асоциираните данни едновременно от множество потребители и отдалечени точки; • относително ниската цена за обезпечаване на потребителите (т.е. създаване на нов клиент); • възможност за много потребителска архитектура на PBPMS и по-ефективното управлението на голям брой клиенти; • липсата на допълнителни инвестиции за закупуване на хардуер, софтуер, поддръжка, системна администрация и пр. и икономии от мащаба - поддръжката на системата обикновено е включена в абонамента за ползване и не зависи от броя потребители; Услугата ще се ползва за най-малко 4 години от датата на сключване на договора с доставчика, но не по-малко от 3 години след приключване на настоящия проект. Следователно настоящата дейност пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 2 на проекта. 31 900.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).