Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The overall goal of the project is the development of sustainable urban mobility in Targovishte and Shumen of the Shumen district, through the implementation of key goals and measures laid down in the integrated development plans and in the sustainable urban mobility plans of the partner municipalities, integrated in the Integrated Territorial Strategy for development of the Northeast region. The purchase of
  (6 buses) with zero emissions for public urban transport in Shumen and accompanying measures to ensure 6 buses. charging stations therefor; increasing the safety movement of vulnerable participants (cyclists) in the cities of Targovishte and Shumen. Partners in the present proposal are the Municipality of Shumen, the Municipality of Targovishte and an operator that provides a service of general economic interest for public transport of passengers in the city of Shumen under an effective Public Service Agreement for Public Passenger Transport (PSO), in accordance with Regulation ( EC) No. 1370/2007.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Доставка на нови автобуси с нулеви емисии за обществения транспорт в Шумен: Общественият транспорт е гръбнакът на всяка модерна градска транспортна система. Той стимулира развитието на общността, облекчава задръстванията и спомага за по-чиста околна среда. Инвестициите в обществения транспорт стимулират както местната, така и националната икономика. Общественият превоз на пътници в община Шумен е автобусен. Автобусните превози в община Шумен (КП) се изпълняват от частен превозвач. За обезпечаване на градските превози са необходими 22 бр. основни автобуса и 4 резервни. Екологичната категория на градските автобуси, обслужващи община Шумен, е се състои от 13 бр. категория ЕВРО 3, 5 бр. категория ЕВРО 4, 4 бр. категория ЕВРО 5. Всички автобуси са дизелови. Общият пробег 22-те градските линии за година е 1 171 246.8 км, а броят на извършените курсовете - 66 369. Общ брой пътници превозени за 2022 г. около 150 000 души. В рамките на настоящата дейност община Шумен възнамерява да достави 6 бр. нови нископодови, соло, 9-10 м. градски електрически автобус с две оси, категория M3, клас I, новопроизведени в серийно производство (неограничена серия), отговарящи на изискванията на Регламент (ЕС) 2019/2144 на Европейския парламент и на съвета от 27 ноември 2019 година. Участниците следва да предложат автобуси, които да притежават сертификат ЕО одобряване на типа на превозното средство, издаден от компетентен орган по одобряване, в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година или Наредба №60 от 2009г на МТИТС. Новите нулево емисионни превозни средства ще обслужват 5 от най-натоварените линии на градския транспорт в Шумен, към които има и най-висок обществен интерес. Това са: Автобусна линия № 7 (АЛ № 7) с дължина 8,7 км в посока; Автобусна линия № 8 (АЛ № 8) с дължина 11.4 км в посока. Автобусна линия № 14 (АЛ № 14) с еднопосочна дължина - 6,1 км; Автобусна линия № 27 (АЛ № 27) с еднопосочна дължина на линията- 8,0 км. Автобусна линия № 62 /сезонна от 1 май до 30 септември/ (АЛ № 62) еднопосочна дължина на линията 11 км. Тези линии реализират пробег от 264 745,8 км от общия 1 171 246.8 км, което представлява над 20% от общия пробег за всички градски линии. Подбраните линии реализират връзка с 2 жилищни квартала в посока МБАЛ Шумен и/или обслужват индустриалния парк. Съответно това са едни от най-важните линии в гр. Шумен, осигуряващи жизнено важен достъп до здравни услуги и работни места. В ПУГМ-Шумен се идентифицира необходимост от въвеждане и изпълнение на мерки за намаляване на замърсяването на въздуха от транспорта, оптимизиране на пътната инфраструктура в общината, насърчаване на електромобилността, подмяна на съществуващия автопарк, обслужващ общината с автобуси с по-висока екологична категория и повишени изисквания към превозвачите от градския транспорт. С настоящата дейност КП адресира именно тази нужда. Както дейността, така и създаденото партньорство са в пълен унисон със заложените в ПИРП-Шумен приоритети и мерки. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Шумен, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Шумен - Пътнически Автотранспорт“ ООД, с който общината има сключен действащ договор за ДОУ. Обновяването на автопарка с 6 броя нови електробуса за нуждите на обществения градски транспорт на Община Шумен ще допринесе за: - Развитие на устойчивата градска мобилност на гр. Шумен чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; - Полагане на трайни основи за усилията на Община Шумен и „Шумен - Пътнически Автотранспорт“ ООД за постигане на обществен транспорт с по-малко потребление на енергия, което ще доведе до спестяване на публичен ресурс; - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез повишено качество на услугата по линиите с най-висок обществен интерес. - Увеличаване сигурността и комфорта на пътниците ползващи градския транспорт; - Подобряване качеството и безопасността на транспортната услуга, както и нейната надеждност. 7 200 000.00 0.00
Дейност 2 Доставка и съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозни средства на обществения транспорт в Шумен: В рамките на дейността ще бъдат изпълнени всички съпътстващи мерки за осигуряване на 6 бр. зарядни станции за новите превозните средства, закупени и доставени по Дейност 1. Дейността включва проектиране, изготвяне оценка на съответствието на ИП, СМР, упражняване на авторски и строителен надзор, доставка и монтаж, присъединяване и опериране на новоизградените зарядни станции за зареждане на новозакупени превозни средства на обществения транспорт в Шумен. Предвидени за доставка и монтаж са 6 бр. зарядни станции за бавно зареждане с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да заредят и балансират всички електробуси до 100 % (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 5 часа с мощност на всяка зарядна станция - минимум 75 kW/h. Имотите, в които ще се намират зарядните станции са:- имот № 83510.676.1. – публична общинска собственост, със захранване от трафопост „Раковска“ с минимална мощност 100 KW като разстоянието от точката за захранването до зарядната станция е 15 м; - имот № 83510.658.483 . – частна общинска собственост, със захранване от трафопост „Гривица 2“ с минимална мощност 100 KW като разстоянието от точката за захранването до зарядната станция е 4 м; - имот № 83510.671.7 – публична общинска собственост, със захранване от трафопост „Сточна гара“ с минимална мощност 100 KW като разстоянието от точката за захранването до зарядната станция е 100 м. Законът за устройство на територията (ЗУТ) причислява зарядната инфраструктура към елементите на градското обзавеждане. Съгласно становища на ЕРП- Север, община Шумен е възложила необходимото проектиране за всеки един от имотите и съответно са издадени необходимите разрешения за строеж (2 бр.) и разрешения за поставяне (3 бр.). Доставените по проекта зарядни станции ще се предоставят от община Шумен за експлоатиране от оператора на обществени услуги „Шумен - пътнически автотранспорт“ ООД, с който община Шумен има сключен действащ ДОУ. В рамките на дейността ще бъдат извършени изискуемите СМР за: Обект 1: „Кабелна линия НН за захранване на зарядна станция за електрически автобуси в поземлен имот 83510.676.1, УПИ I, кв. 209“, съгласно одобрен инвестиционен проект; Обект 2: „Кабелна линия НН за захранване на зарядна станция за електрически автобуси в поземлен имот 83510.658.483, УПИ III, кв. 565в“. За съответните СМР за всеки от обектите ще бъда осигурен изискуемият по закон авторски надзор. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Шумен, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Шумен - пътнически автотранспорт“ ООД. 360 000.00 0.00
Изграждане на велоалеи в гр. Търговище: Настоящото предложение предвижда изграждане на велосипедна инфраструктура - Велоалея на ул. „Цар Освободител“ в гр. Търговище в участъка от светофарно кръстовище с ул. „Трети март“ до път I-4околовръстен път на гр. Търговище. През последните пет години на територията на община Търговище са изпълнени два броя велоалеи: по бул. „Трайко Китанчев“ – от ул. „Цар Освободител“ до ул. „Трети март“ и по улици „Уилям Гладстоун“ и „Велико Търново“. Ремонтирана е част от велоалеята до „Момина чешма“ с дължина 2 км. Изпълнените велосипедни алеи в град Търговище са недостатъчни, което е предпоставка за използване на уличното платно или тротоарите от велосипедистите. Това състояние води до увеличаване на ПТП в града. За целта е необходимо да се проектират и обособят нови вело трасета по главните улици. Има потенциал велосипедното движение в град Търговище да достигне ниво 5-10% от пътуванията, които в момента се осъществяват предимно с автомобили, за които проблем е паркирането в значителна част от централната градска територия да се извършват с велосипеди. В тази връзка, Община Търговище има инвестиционно намерение да изгради велоалея на ул. „Цар Освободител“ в гр. Търговище в участъка от светофарно кръстовище с ул. „Трети март“ до път I-4 околовръстен път на гр. Търговище. Булевард „Цар Освободител“ е основна комуникационна артерия за гр. Търговище и входяща улица от посока София. Участъкът, който е предмет на настоящия проект е тротоарът на улицата в участъка между светофарното кръстовището с ул. „Трети март“, ул. „П.Р.Славейков“ и бул. „Митрополит Андрей“ и края на регулацията на града и до път I-4 „Околовръстен път на гр. Търговище“ – до моста на р. Врана на км. С цел намаляване на предпоставките за пътно-транспортни произшествия, Община Търговище възнамерява да освети и сигнализира 4 бр. пешеходни пътеки на територията на града, намиращи се на бул. “Митрополит Андрей“/ в района на пешеходен мост над р. Врана/, ул. „Кюстенджа / в района на кръстовището с ул. „Стефан Караджа“/ и ул. „Паисий“ / в района на кръстовището с ул. „Капитан Данаджиев“ и ул. „Петко Р. Славейков“/ в гр. Търговище. Идеята е чрез изграждане на интелигентна система за осветлените и наблюдение да се повиши безопасността на движението МПС и пешеходци през мрачно, вечерно и нощно време. 2 038 948.08 0.00
Изграждане на велоалея в гр. Шумен: Настоящата дейност предвижда изграждане на велоалея в гр. Шумен. Велоалеята ще бъде физически отделена от автомобилното движение. За изграждането на Велоалеята се предвижда етапно изпълнение на строителството, като в рамките на настоящата ПИИ ще бъде изпълнен Етап 1 за изграждане на велоалеята по улица "Марица" до ул. "Алеко Константинов" с обща дължина от 530 м - Етап 1. За изпълнение на инвестицията има издадено Разрешение за строеж за извъшрване на "Изграждане на велоалея по улица "Климент Охридски" и по булевард "Симеон Велики" на град Шумен - Етапно строителство: строеж II категория". Началото на велоалеята е при кръстовището ул. „Марица“ и ул. „Климент Охридски, където завършва съществуващата велоалея по ул. „Марица“. След това при кръстовището на ул. „Климент Охридски“ и бул. „Симеон Велики“ велоалеята тръгва вляво и вдясно по бул. „Симеон Велики“. Вляво тя достига до кръстовището на бул. „Симеон Велики“ и ул. „Тодор Икономов“, а в дясно до кръстовището на бул. „Симеон Велики“ и ул. „Дедеагач“. Общата дължина на новата велоалея е 3837 м., като в рамките на настоящата ПИИ ще се изпълни изграждането на велоалея с дължина 530 м, представляващи Етап 1. Велоалеята е проектирана при спазване на изискванията за транзитни велоалеи на Наредба № РД-02-20-2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортни системи на урбанизирани територии: Проектна скорост – 20 km/h; Максимален надлъжен наклон – 7%; Максимален напречен наклон – 1,5%; Минимално разстояние на видимост – 25m; Минимално разстояние за спиране – 25m; Минимален радиус на хоризонтална крива – 15m; Минимален радиус на вертикална крива – 500m. С цел осигуряване на достъпност за хора с увреждания са предприети следният набор от мерки, с цел спазване на изискванията на Наредба №РД-02-20-2 за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. Тези мерки включват изпълняване на тактилни ивици за насочване и за внимание, както и понижаване на бордюрите за осигуряване на достъпна среда и плавно преминаване на велосипедистите при всички пътни пресичания по цялата дължина на трасето. Освен връзката със съществуваща велосипедна инфраструктура, настоящата велоалея е в непосредствена близост до Градската Градина в Шумен, както и край други значими обекти в града. Настоящата дейност допринася до Мярка 4.1 Изграждане на интегрирана инфраструктура за велосипеден транспорт в града от ПУГМ-Шумен. Целта, която се гони с реализацията на настоящата дейност е свързана с факта, че велосипедното движение представлява изключително екологичен и благоприятен за здравето начин на придвижване. За да се развива успешно, е от решаващо значение да има налична мрежа от велосипедни трасета, които са свързани помежду си и предлагат безопасност и удобство на потребителите. С новите близо 4 км велосипедна инфраструктура, която позволява и използване от пешеходци община Шумен се стреми да стимулира жителите на града, да използват екологичен вело- и/или пешеходен транспорт. 364 800.00 0.00
Организация и управление и информация и публичност: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Община Шумен ще наеме 2 бр. лица на срочни трудови договори извън утвърдената численост на персонала на общината – Ръководител на проекта и Финансов мениджър. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Шумен ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Координатор на проекта, 2. Експерт „Държавни помощи” и 3. Юрист. С цел постигане на широко разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост, засилване прозрачността относно дейностите по изпълнение на инвестициите, процедурата „Екологосъобразна мобилност“, финансирането по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост е предвидено изпълнението на мерки за Информация и публичност. Предвидените мерки по информация и публичност ще покриват изискванията, предвидени в съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от партньорите по проекта, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Мерките, предвидени за изпълнение от всеки един от партньорите са: 1) В интернет страниците на всеки един от партньорите, ще бъдат публикувани кратки описания на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС и регулярно ще се е въвежда актуална информация от изпълнението на инвестициите; 2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; 3) По време на изпълнението на планираните дейности на видимо място ще се поставят обяснителни табели с големи размери, на който изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, името на проекта, периода на изпълнение на дейностите по проекта, както и стойността на финансирането; 4) Организиране на публични събития – откриваща пресконференция и официално откриване на обектите на инвестиция в двете общини партньори; 6) Ще бъдат изработени рол-банер (2 бр.) с информация за проекта и финансовата подрепа на ЕС. Той ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта. 7) Ще бъдат изработени стикери, които ще се поставят на закупено оборудване. Начин на изпълнение 166 062.47 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).