Текущ ремонт във връзка с дейността на социалното предприятие, оборудване на новосъздадените работни места в обществена пералня, осигуряване на разрешителни документи от РИОКОЗ, създаване на социално предприятие: Обществената пералня ще се създаде в помещения, частна общинска собственост, находящи се в Комплекс за социални услуги в местност "Циганско меше", землище на гр. Долна баня, имот 000397-по чл. 150/1, 2/ЗУТ – Преустройство (етаж приземен). Това помещение се нуждае от текущ ремонт с цел адаптиране за целите на перално стопанство, който включва: поставяне на подови настилки, осветление, вентилация, боядисване.
Помещението ще бъде обзаведено с 4 етажерки. Ще бъде закупено следното оборудване: каландер, 2 перални машини, 2 сушилни машини, 2 ютии с парогенератор, касов апарат, кантар, 2 дъски за гладене.
Ще бъдат проучени изискванията за функциониране на обществена пералня - към помещенията, хигиената, процесите и ще бъдат направени съответните постъпки за осигуряване на разрешителни за дейност от отговорните органи. |
0.00
|
65 525.82
|
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Голяма част от неактивните и безработни лица в т.ч. и хора с увреждания са изгубили важни умения да работят и са налице сериозни дефицити в когнитивната и мотивационната сфера. С оглед преодоляването на тези бариери предвиждаме провеждането на 10-дневно обучение за 40 лица от целевата група, включващо следните теми: 1. Запознаване и въведение - „Да си намерим работа”; 2. Начин на живот; 3. Личен потенциал; 4. Съставяне на житейски план за развитие (продължаващо обучение, заетост и пр.) и организиране на ресурсите на средата (непосредствено обкръжение, възможности за подкрепа на здравната и социалната система); 5. Готовност за работа; 6.„Каква работа си търсите?”; 7. Цел на кандидатстване; 8. Реалистичност и постижимост на целта; 9. Източници на информация за пазара на труда; 10. Свързване с работодател по телефона; 11. Лични контакти; 12. Документи за постъпване на работа; 13. Подготовка за интервю; 14. Често задавни въпроси по време на интервю; 15. Задържане на работно място.
С цел идентифициране на участниците в обучението, ще бъде изпратена покана за набиране на заинтересовани лица до социалните служби за хора с увреждания на територията на община Долна баня, съобщението ще бъде публикувано на сайта на общината и ще бъде разпространявано и чрез Дирекция „Бюро по труда” гр. Самоков, филиал Долна баня; Районна дирекция "Социално подпомагане" София-област, гр. Долна Баня.
Успешно преминалите обучението при заявен интерес и обоснована мотивация ще имат възможност да преминат стаж и/ли да започнат работа в социалното предприятие обществена пералня. Останалите обучаеми ще получат подкрепа за намиране и задържане на работа на конкурентния пазар на труда (вижте дейност 3: Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика). |
0.00
|
7 350.00
|
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: В рамките на тази дейност ще се осъществи подбор на лица за стаж и работа в стартиращото социално предприятие измежду 40-те човека, успешно завършили мотивационния тренинг, което ще симулира ситуация на конкурентния пазар на труда - кандидатстване с автобиография, мотивационно писмо и интервю. Ще бъдат подбрани 16 лица за работа в обществената пералня и 4, които ще имат възможност за стаж, който за тях ще има ролята на програма за трудова рехабилитация. |
0.00
|
0.00
|
Подкрепа и осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Тази дейност включва осигуряване на заетост за период от 12 месеца в рамките на проекта за 16-те новоназначени лица и обезпечаване на стартирането и функционирането на пералното стопанство.
За тази цел през месец 5 ще бъде назначен екип на социалното предприятие (на трудово правоотношение), както следва:
- 16 лица от целевата група в ролята на диспечери, оператори на перална машина, оператори на гладачна машина, оператори на сушилня, куриер;
- организатор дейности - ще отговаря за материалните активи, за планирането на доставките, за качественото изпълнение на поръчките, изготвяне на графици, за цялостната организация и безпроблемното протичане на работния процес;
- оперативен счетоводител - ще администрира и осчетоводява входящите и изходящите парични потоци, ще отговаря за водене на документацията за човешките ресурси (индивидуални трудови досиета);
- шофьор - ще отговаря за доставките и поръчките на пералнята. |
0.00
|
156 464.55
|
Осигуряване на наставник за новонаетите лица: С оглед на осигуряването на подкрепа на работото място за изпълнение на трудовите задължения и задържане на работата, както и преодоляване на възможни възникнали проблеми, за новоназначените 16 лица ще бъдат осигурени двама наставници.
Те ще бъдат отговорни за цялостната адаптация и интеграция на работното място на работния екип, ще осъществяват подкрепа и контрол при осъществяването на конкретните професионални задължения, мотивация и подкрепа за задържане на работното място, медиация при конфликти и проблеми във връзка с работата. |
0.00
|
0.00
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Популяризирането сред широката общественост и целевите групи по проекта на концепцията за социалното предприемачество и социалния ефект от икономическата дейност на обществото ще се осъществи най-ефективно посредством маркетинга на самото предприятие - т.е. рекламирането на услугите на обществената пералня сред възможно най-голяма аудитория ще постигне вторичен ефект на информиране и повишаване на чувствителността на широката общественост към проблемите на хората с увреждания, ще има и формиращ ефект - възпитаване в съпричастност, зачитане значимостта и уствърждаване равнопоставеността на всяка човешка личност, признаване правото и ценността на различието.
За тази цел са предвидени следните дейности:
6.1. изработване на разпространение на на рекламни материали (флаери; тефтери; химикалки; магнити; плакати за публ.семинари (дейност 6.5) и др.);
6.2. прес съобщения и публикации на електронната страница на общината - през месец 1, 6 и 16;
6.3. предоставяне на информация от проектния екип и ръководството на общината при важни събития в хода на проекта;
6.4. съставяне на маркетингов план за икономическа жизнеспособност на социалното предприятие ("картиране" на потенциалния пазар, стратегии за проникване и позициониране и пр.);
6.5. тъй като една от целите на проекта е изграждане на позитивни обществени нагласи към хората с увреждания, в периода мес 12-16, ще бъдат организирани публични събития с участието на минимум 60 представители на широката общественост в община Долна баня с цел въвличане на общността в дейностите по проекта и повишаване на чувствителността на обществото към хората с увреждания и техните близки;
6.6. директен маркетинг - срещи с потенциални клиенти и предстаяне на услугите на пералнята, раздаване на флаери, съобщения по електронната поща.
Ще бъдат използвани и "продуктите" на дейност "Информация и комуникация": създадените дипляни - 500 бр. и откриващата и закриваща публична среща с участието на мин. 50 представители на целевите групи, заинтересованите страни, медии и широката общественост в община Долна баня - съответно през месец 1 и месец 16 от проекта. Те ще имат за цел съответно да оповестят стартирането на проекта, дейностите и резултатите, както и да популяризират социалното предприемачество и корпоративната социална отговорност. |
0.00
|
0.00
|