Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to promote the establishment and strengthening of the organizational and administrative functions of the CCB in support of business cooperation and development of cluster services in the field of cultural and creative industries. The following activities are envisaged for the achievement of the objectives: 1. Creation and resource provision of the activity of the administrative body of the CCB; 2. Improving the capacity and administrative body of the CCB for management and coordination; 3. Supporting the development of the CCB and attracting new members; 4 Promoting the name of the CCB and its services; 5. Specialized trainings abroad for enhancing cluster capacity for collaboration and internationalization; 6 Providing consulting services for market entry, research and provision of synthesized information on targeted markets; 7 Developing a strategy for the internationalization of the CCP; 8 Creating Collaborations and Internationalization of CCB; 9 Publicity and visualization of the project. As a result of the implementation of the activities, the following results are expected: the administrative body of the CCB; Provided computer equipment - 8 pcs. Laptops and 1 MFA required for the effective operation of the office; Increased staff capacity; Organized and conducted 6 types of training for CCB employees; 9 events were organized and conducted to present the CCB and its services and to attract new members; Cluster name promotion and dissemination of information on services; Providing consultancy services for entering new markets; A strategy for the internationalization of the CCB; Participation of representatives of the administrative body of the cluster and of member organizations in 4 international exhibitions and fairs; Established contacts and advanced cooperation between the CCB and three of the largest clusters in Europe; Popularized project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на Културен Клъстер България: Целта на дейността е да се осигури персонал за управление и координация на клъстерните дейности, офис помещение и комп. оборудване за нуждите на адм. тяло на клъстера. С цел осигуряване условия за развитието на клъстера и неговите услуги е необходимо да се наеме следния адм. персонал: • Ръководител на ККБ -–1 лице, на тр. договор, на 8 часов работен ден за 18 м. Отговаря за организацията и извършването на адм. дейности на ККБ. Ръководи цялостната дейност на клъстера, координира членовете на адм. тяло, контролира изпълнението на проектните дейности. Поддържа оперативна връзка с координаторите и следи изпълнението на годишната програма и бюджет на ККБ; • Координатор дейността на ККБ - 1 лице, на 8 часов тр. договор за 17 м. Организира и координира дейността ККБ, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа, изготвя технич. отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, следи и контролира работата на експертите по проекта. • Координатор транснационални сътрудничества – 1 лице на 8 часов тр. договор, 18 м. Отговаря за организирането и провеждането на всички дейности и мероприятия свързани с изграждане на транснац. сътрудничества. Координира организирането на участието на ККБ в междунар. изложения, панаири и др., създаването на контакти и осъществяването на срещи с клиенти и нови членове, членуването в междунар. клъстерни мрежи и др. Осъществява контакти и предоставя нужната информация на потенциални нови членове на клъстера. • Финансист-счетоводител - 1 лице, на 4 часов тр. договор за 12 м. и за 5 месеца на 8 ч. тр. договор. Отговаря за цялостната счетоводна отчетност и финанс. управление на ККБ. Изготвя финанс. справки и отчети. Контролира разходването на средствата по проекта съобразно изискванията на УО и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. • Технически сътрудник - 1 лице, на 4 часов тр. договор за 16 м. Изготвя текущата документация и кореспонденция на ККБ; Оказва адм. и логистична подготовка на дейностите; Оказва адм. и технич. подкрепа на координаторите и другите експерти; Изготвя и подпомага подготовката на отчети и справки; Осъществява ресурсно обезпечаване на офиса. • Експерт маркетинг и реклама –2 лица на 4 часов тр. договор за 17 м. Отговорности: Маркетинг на организацията и предлаганите от ККБ услуги; Организиране и провеждане на рекл. дейности и кампании;Организиране участието на ККБ в различни специализирани събития и прояви; съвместно експерта по връзки с обществеността организира изготвянето на презентации на предлаганите от ККБ продукти; организира представянето на ККБ на панаири, изложби и други подобни форуми; обновява и отговаря за реализирането на маркет. стратегия на ККБ в съответствие с годишния бюджет на ККБ; • Експерт връзки с обществеността -1 лице на 4 часов тр. договор за 12 м. и за 5 м. на 8 часов тр. договор. Отговорности: Комуникация и изграждане на комуникац. връзки с потенциални клиенти и нови членове; представя ККБ по възможно най-добрия начин пред клиентите и партньорите на клъстера; извършва всички дейности по отношение на организиране и осъществяване на публични събития, промоц. материали, взаимоотношения с пресата; създава и обновява база данни на ККБ за пресата; поддържа уебсайта на ККБ; подготвя участието на клъстера в презентации и форуми. В рамките на дейността ще бъдат осигурени следните ресурси, необходими за оперативната дейност на ККБ : • Наем на офис- помещение в гр. София, оборудвано и снабдено с всички необходими комуникации и включени режийни разходи, в което ще бъдат настанени служителите от адм. тяло на ККБ. • Осигуряване на интернет свързаност и телефони за18 м; • Осигуряване на комп. оборудване – 8 бр. лаптопи и мултифункц. устройство, свързано с всички лаптопи, необходими за работата на новоназначените служители. 305 266.00 293 988.50
Повишаване капацитета и административното тяло на ККБ за управление и координация на клъстера: За да може една организация, развиваща дейност в сферата на културата, да бъде конкурентна на пазара и да предлага качествени услуги са необходими непрекъснати инвестиции в развитието на човешките й ресурси. Административното тяло на ККБ е съставено от висококвалифицирани специалисти в различни области. Предвид спецификата на управление и организация на дейността на клъстера, както и динамиката на развитие и навлизане на новите технологии и управленски и организациини подходи в културната и творческата индустрия, е необходимо да се осигури възможност за повишаване на капацитета на човешките ресурси на ККБ. В рамките на тази дейност са предвидени обучения за персонала от административното тяло в следните основни направления: 1. Управленски институционален мениджмънт. Стратегическо планиране. Бизнес планиране и SWOT анализ – мин. 48 часа, 6 дни, 7 човека х 1200 лв. = 8400.00 лв. 2. Разработване и управление на проекти. Цикъл на управление на проект. Финансово управление – 8 човека, мин. 24 учебни часа, 3 дни. По-голяма част от дейностите на ККБ, могат да бъдат организирани като проект. Способността успешно да се дефинира и управлява проект е необходимост и ключово умение за много организации. Също така един от източниците на финансиране на ККБ са различни донорски програми. 3.Търсене на финансиране и представяне пред инвеститори – мин. 24 часа, 6 лица – ръководител, координатори – 2 лица, финансист-счетоводител, експерт маркетинг и реклама и експерт връзки с обществеността. 4.Дигитален маркетинг – мин. 24 часа, 2 експерта маркетинг и реклама; 5.Трансфер на технологии и иновации и управление на интелектуалната собственост – мин. 48 часа, 4 човека – ръководител, 2ма координатора, финансист-счетоводител. Обученията ще бъдат подбрани, съобразно конкретните нужди на служителите. Етапи на реализация на дейността: • Избор на външен изпълнител, който да реализира обученията (м. 2 – м. 3) • Сключване на договор с избран външен изпълнител (м. 4) • Провеждане на обучения – (от м. 4 до м. 16) 24 400.00 24 305.13
Подпомагане развитието на ККБ и привличане на нови членове: В рамките на тази дейност е предвидено да се организират и провеждат събития, свързани с представяне на ККБ и неговите услуги пред широк кръг заинтересовани лица с цел да се разшири дейността на клъстера и да се привлекат нови членове от други райони на страната. Клъстерът развива дейност в Югозападен район, основно в гр. София. Стратегическата цел на ККБ е в краткосрочен план да привлече членове от други области от ЮЗР и да разшири дейността си в Североизточния район на България. Този район се характеризира с високи темпове на развитие на културните и творческите индустрии и развитието на дейността на ККБ в него и привличането на членове ще допринесе за повишаване конкурентоспособността му. За целта е планирано организирането на 9 събития на ККБ : в гр. Благоевград – 2 бр. , в Сандански – 2 бр., във Варна -2 бр. , в Добрич – 2 бр и в София – 1 бр. Етапи на реализация на дейността: • Избор на външен изпълнител, който да осигури наем на помещения в градовете, в които ще провеждат мероприятията (м. 2 – м. 3) • Сключване на договор с избран изпълнител (м. 3) • Провеждане на мероприятия – 9 бр. – (от м. 4 до м. 18) 15 780.00 14 828.20
Популяризиране на името на ККБ и на неговите услуги: С цел популяризиране името на ККБ и предлаганите от него услуги, са предвидени комплекс от мерки, а именно: • Изготвяне и разпространение на информационни материали- с цел популяризиране името на ККБ е предвидено изготвяне на 6 информационни материала, представящи дейността на клъстера, предлаганите услуги, постигнатите резултати и др. Информационните материали ще се разпространят в онлайн сайтове, отразяващи събития и дейности в сферата на културата и издателската дейност; • Изработване, отпечатване и разпространение на информационна брошура – двуезична (български и английски език), 2000 бр. • Обновяване на интернет-страницата на ККБ, редизайн и добавяне на нови функционалности. ККБ разполага с интернет страница, но за да се използва ефективно, както и с цел популяризиране името на ККБ и подпомагането на клъстерния маркетинг, е необходимо да се обнови софтуерната платформа на уеб-сайта и дизайна и да се добавят нови функционалности за обмен на информация и търсене на документи. На сайта ще се качва периодична информация за дейността на клъстера и детайлна информация за услугите, които предлага. Етапи на реализация на дейността: • Избор на външни изпълнители, които да реализира дейностите (м. 2 – м. 3) • Сключване на договор с избрани изпълнители (м. 3) • Изготвяне и разпространение на информационни материали и информационна брошура (от м. 4 до м. 18) • Обновяване на интернет-страницата на ККБ, редизайн и добавяне на нови функционалности (от м. 4 до м. 6) 10 000.00 9 900.00
Специализирани обучения в България за повишаване капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация: В рамките на тази дейност е предвидено да се осигури възможност на 3 лица - представители на административното тяло на ККБ и на организации – членове на клъстера да повишат капацитета си за създаване на сътрудничества и интернационализация, чрез включването им в специализирани обучения в България по темата. Обученията ще включват специализирани теми от експортния маркетинг до финансиране на експорта и плащания на продадения продукт. Ще се изберат обучения с практическа насоченост, засягащи спецификата на услугите, предлагани от културните и творческите индустрии. Етапи на реализация на дейността: • Избор на обучител или обучение в България. Изпълнителят ще бъде избран съобразно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и указанията на ДО (от месец 05 до месец 06). • Сключване на договор с избран изпълнител (месец 07) • Провеждане на обучение (от 07 месец до месец 18). 7 800.00 9 306.23
Предоставяне на консултантски услуги за стъпване на пазара, извършване на изследвания и предоставяне на синтезирана информация за таргетирани пазари.: Услугите, които ККБ ще развива и предлага са с потенциал за пазарна реализация, както на националния, така и на международния пазар. В рамките на проекта екипът на ККБ ще добие умения и знания по отношение на създаване на сътрудничества и интернационализация, но също така ще са им необходими систематизирана информация за таргетирани пазари (основно европейски пазари на услуги в сферата на издателската дейност)и професионални консултации относно правилните подходи и изграждането на стратегия за навлизане на нови пазари. Най-често фирмите, които се ориентират към нов пазар не правят най-подходящия избор на подход за навлизане на пазара. Те „стрелят напосоки” и се насочват към пазари, попаднали им чрез случайно намерен контакт или сключена еднократна сделка. За по-голяма ефективност е необходимо ККБ много добре да прецени, с помощта на задълбочено проучване кой/кои са най-подходящите и достъпни пазари за неговите продукти и кой е правилния подход за стъпването на тези пазари. В рамките на тази дейност външен изпълнител ще предостави професионални консултации на ККБ, ще изследва пазарите и ще събере и предостави синтезирана информация за състоянието и тенденциите за развитие на таргетираните пазари (национални и европейски). Етапи на реализация на дейността: • Избор на изпълнител, който ще направи изследването и ще събере информация за таргетирани пазари. Изпълнителят ще бъде избран съобразно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и указанията на ДО (от месец 12 до месец 13). • Сключване на договор с избран изпълнител (месец 14) • Предоставяне на консултации. Извършване на изследването и събиране на информацията (от месец 15 до месец 18). 20 000.00 19 500.00
Разработване на стратегия за интернационализация на ККБ: Услугите, които ККБ ще развива и предлага са с потенциал за пазарна реализация, както на националния, така и на международния пазар. В рамките на проекта екипът на ККБ ще добие умения и знания по отношение на създаване на сътрудничества и интернационализация, но също така ще им е необходима стратегия за навлизане на международни пазари. В рамките на дейността ще се възложи на външен изпълнител разработване на стратегия за интернационализация, която да даде ясна и точна концепция за пазарна реализация на услугите на международните пазари. Стратегията, която ще се разработи, трябва да е ясна и основана на реалистични възможности, вземайки под внимание всички фактори, които могат да окажат влияние върху процеса. Интернационализацията включва рискове, които ще изиграят много важна роля при формирането на бизнес стратегията на ККБ. Стратегията трябва да обхваща и пречки, които трябва да се вземат под внимание и които произтичат както от екзогенни (технически бариери и финансови проблеми), така и от ендогенни (като слабо познаване на чуждите пазари, страх от поемане на риск, липса на познания по чужди езици и др.) фактори. Стратегията следва да съдържа краткосрочни и дългосрочни цели и стъпките за тяхното постигане. Интернационализацията в резултат на добре разработена стратегия, може да осигури на ККБ конкурентни предимства на световния пазар. Етапи на реализация на дейността: • Избор на изпълнител, който ще изготви стратегията. Изпълнителят ще бъде избран съобразно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и указанията на ДО (от месец 01 до месец 03). • Сключване на договор с избран изпълнител (месец 04) • Разработване на стратегия за интернационализация (от месец 04 до месец 06). 20 000.00 19 500.00
Създаване на сътрудничества и интернационализация на ККБ: 1. Участие на клъстера в международни изложения и панаири: - Панаир на книгата в Лайпциг – едно от най-големите годишни cъбития зa ĸнижнaтa и мeдийнa индycтpия. Ocвeн зa oбмeн нa инфopмaция, дeлoви ĸoнтaĸти и cpeщи, вceĸи мapт гpaдът ce пpeвpъщa в гopeщa тoчĸa зa aвтopи, издaтeли, читaтeли и жypнaлиcти. - Международен панаир Musikmesse, Франкфурт започва на 02.04.2019 г. и продължава до 05.04.2019 г. Международния панаир Musikmesse е на-важното събитие в музикалния сектор в световен мащаб. То събира майстори на музикални инструменти, продуценти, музиканти, мениджъри и меценати. Представят се както класически, така и съвременни музикални инструменти, предлагат се партитури, обменят се професионални мнение и впечатления за всичко, касаещо музикалната сфера. - Музикално изложени - “UOMEX” - Изложението съчетава концерти, семинари, лекции и дискусии върху актуални въпроси около днешното битие на музиката във всичките й форми и разновидности, с организиране на изложбена част, в която могат да се представят на практика всякакви компоненти свързани с музикалните индустрии. В изложението участват продуценти, агенти и импресарии, композитори, изпълнители и музикални експерти, които съставляват международната музикална общност, и които си поставят за цел търсенето на потенциалните възможности и пътища за бъдещето на музиката. “UOMEX” се провежда в края на месецоктомври, като мястото е различно всяка година (2016-Лондон, 2017- Катовице). Участвайки на това изложение, клъстерът може да се превърне в субект на представителство, но и на партньор за многостранно сътрудничество. 2. Посещения в Германия с цел установяване и развитие на сътрудничество с три от най-големите клъстери, развиващи дейност в областта на културните и творческите индустрии: Анимация Медия Клъстер – Щутгард, Клъстер Управление на музикалната индустрия – Майнхайн, Медиини Културни и Творчески индустрии – Карлсруе или други големи клъстерни мрежи. Предвидени са 3 посещения на 5 лица за установяване на сътрудничество и едно с цел участие на ККБ в конкретно събитие организирано от клъстерите с цел включването му в клъстерна мрежа. 3. Участие на клъстера в събития, срещи и работни семинари в Австрия, Италия, Франция, Германия за представяне на клъстера и неговите услуги, разширяване и развитие на дейността и привличане на нови клиенти и членове – 3 посещения, 4 дни за 3 лица и едно посещение в Германия, 5 дни за 3 лица от ККБ. Клъстерът ще установи контакти с агенции и организации в Залцбург, Париж, Рим и Ессен, които ще посети с цел бъдеща съвместна дейност и привличане на нови клиенти на "Базата данни за бърз достъп от клиенти и избор на съществуващи, категоризирани списъчни състави на автори, творци в различни сфери на културата и изкуството". Тези компании са работили и работят с България и по конкретно, с членове на Културен Клъстер България и този контакт би повлиял за привличане на компаниите, като членове на Клъстера и по-добра бъдеща съвместна дейност в областите на музикално-сценичните изкуства, както и обмяна на опит за организация, администриране, алтернативни пътища за финансиране на културата и интернационализация на услугите. 77 192.00 53 186.92
Публичност и визуализация на проекта: Целите на дейността са: - да се популяризира финансовата помощ от ОПИК; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; - резултатите от проекта да достигнат до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица. В рамките на тази дейност е предвидено: - информация за проекта, качена на интернет страница на Сдружение „Културен Клъстер България “. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси; - информационен плакат– 1 бр., отразяващ финансовата помощ на ЕС, поставен пред офиса по проекта; - публикации в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта – 4 бр.; - информационни стикери, отразяващи помощта получена от ОП РЧР, за закупеното оборудване – 9 бр. Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата . Етапи на реализация на дейността: • Избор на изпълнител, който ще осигури публикациите в медиите, изработването и отпечатването на стикерите и плаката (от месец 1 до месец 2). • Изработване и отпечатване на плакат и стикери (месец 3). 1 060.00 1 060.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).