Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal represents Phase II of the project “Integrated water cycle of Shumen–phase II” and it includes 2 subprojects which started in OPE2007-2013,but due to objective circumstances could not be completed in the 2007-2013 programming period.
The subprojects that will be financed under Phase II are the following:
LOT1:Upbuilding of a biological purification level with the removal of nitrogen and phosphorus to the WWTP
LOT3:Construction of SPS Divdyadovo with a pressure collector 
During phase II in the framework of Lot1 are expected to be implemented construction works on these objects:
-	Sludge dewatering with a chamber filter press
-	Administrative and laboratory building
-	Vertical planning,landscaping
-	Electro-and SCADA
-	Platform communications and roads,replacement of inlet plumbing
Forthcoming are delivery and installation of the following machinery for the SRST and biological laboratory.Installation will be carried out of machinery delivered in Phase I.
During phase II,within LOT3 the following activities will be implemented:
-	Construction activities and deliveries in conjunction with the implementation of the inlet collector to SPS-Divdyadovo,Outflow canal
-	Delivery and installation of Heating and ventilation equipment of SPS
-	Vertical planning,landscaping,external power supply
-	Road works
-	Strengthening of the irrigation canal and other
In phase II as eligible activities are envisaged the implementation of construction supervision and architectural supervision.In addition,there will be implementation of activities in information and publicity,establishment PIU,activities related to support for project management and audit. The aforementioned activities will be charged to the beneficiary.
As a result of the 2nd phase we will achieve improvement in the quality of life of the population in the city of Shumen,overcoming environmental health risks,providing quality environmental services to citizens as the main target group.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на биологично стъпало с отстраняване на азот и фосфор за Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Шумен (Лот 1 - втора фаза): Изграждането на биол.стъпало с отстраняване на азот и фосфор за ПСОВ–Шумен (Лот 1-II фаза) включва всички под-дейности, свързани с успешното приключване на проектирането и строителството за доизграждането на ПСОВ,въвеждане в експлоатация, обучение на персонала,наблюдение на пречиств. процеси и подпомагане на персонала при експл. и поддр.на съоръженията, чието изпълнение е започнало по ОПОС 2007-2013г.Под-дейностите предмет на интервенция са: 1.Подготовка на обекта:Офиси на площадката за настаняване на Изпълнителя;Офиси на площадката за настаняване на Инженера;Допълн. проучвания;Програми и документи. 2.Разширение и реконструкция на ПСОВ-Шумен:А.Съществуващи сгради и съоръжения–Аериран пясъко-маслозадържател;РУ към ПРУ; ПРУ;ПС за първ.утайки; Обезводняване на утайките с камерна филтърпреса;Калоуплътнител и силоз; Админ.-лабораторна сграда; Б.Новопроектирани сгради и съоръжения – Дебитомер тип „Вентури”на входа;Преливник над 2Q maxh;Входна шахта към нови съоръжения;Анаеробен басейн за биол. дефосфатизация (BIO-P);Анокси басейн за биол.денитрификация;Биобасейн за нитрификация;Въздуходувна и трансформатори;РУ към ВРУ; ВРУ; ПС за активна и излишна активна утайка;Разходомер на изхода; U.V.Дезинфекция;Инсталация за техн.вода; Депо за обезводнена утайка;Инсталация за механично сгъстяване на ИАУ;Калоуплътнител за сурова първична утайка;Калоуплътнител за сурова ИАУ; Метантанк–I степен;Метантанк–II степен;Обслужваща сграда към метантанк; Газхолдер;Факел за биогаз;ПС за калова вода;Буферен резервоар за калова вода; Инсталация за контрол на миризмите;Изходна шахта;Инсталация за химично доотстраняване на фосфор;Инсталация за третиране на биогаза;ПС за вътрешна рециркулация на нитратен поток;Сграда въздуходувна;Миксери в селекторен дефосфатизационен басейн;Комплексно обзавеждане на биологична лаборатория; Спирателни кранове и арматури; ОВиК оборудване;Преносими помпи за изпразване на съоръженията;Хидравличен обръщач на контейнери;Електро и Скада;Верт.планировка и озеленяване. 3.Изграждане на довеждаща техн.инфраструктура, осигуряваща достъп само до изградените съоръжения: Площадкови комуникации,вкл.кабелни трасета; Площадкови пътища;Подмяна на довеждащ водопровод. 4.Доставка машини и съоръжения за ПСОВ:ВРУ; Компл.обзавеждане на биол. Лаборатория. 5.Обучение на персонала, ангажиран в експлоатацията на обекта и тестването на оборудването в рамките на необходимия период от време: Тестове на материали,инспектиране по време на строителството,експертизи;Тестове за въвеждане в експлоатация;Документация за експлоатация на оборудване и съоръжения,обучение на персонала;Обучение,ръководство и контрол на работата на ПСОВ преди въвеждане в експлоатация и 12 мес.период за съобщаване на дефекти;Разходи за въвеждане в експлоатация и присъединяване към мрежи на техн.инфраструктура;90-дневен тестов период. Изпълнението на дейността включва следните основни етапи:1.Законосъобразно изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него,подписаното договорно споразумение №DIR51011116-C045-L1-S-003/13.05.2014 г. и изискванията на ДБФП, в т.ч.: изпълн.на СМР съгл. одобр. строителни книжа; доставка и монтаж на технологично и друго оборудване;осигуряване на непрекъсната работа на съществ.съоръжения по време на строителството;постигане на изисквания ефект на пречистване и гарантиране показателите за заустване съгласно разрешителното за заустване;изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба3/31.07.2003г. 2.Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него;подписаното договорно споразумение №DIR51011116-C045-L1-S-003/13.05.2014г. и изискванията на ДБФП, в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставянето на Акт-Образец 15; Съставяне на Акт-Образец 17; назн.на ДПК в съотв.с Наредба № 2/31.07.2003г.;съставяне на Акт 16,издаване на Разрешение за ползване.Разходите за изпълнение на дейността са определени на база КСС,част от проекта. 11 016 516.18 10 208 531.98
Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза): Обхватът на дейностите по Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза) включва всички под-дейности, свързани с успешното изпълнението и завършването на строителството, въвеждане в експлоатация и отстраняване на дефекти на Обекта, чието изпълнение е започнало с финансиране от ОПОС 2007-2013 г. Под-дейностите и подобектите предмет на интервенция са обобщени, както следва: Подобект: Канализационна помпена станция - Довеждащ колектор, Подобект: Канализационна помпена станция - Отливен канал; Подобект: Дъждопреливник кв.Дивдядово; Подобект: Канализационна помпена станция – част АС; част Отопление и вентилация; част Вертикална планировка; част Озеленяване; Външно ел.захранване СН20кV; Пътни работи; Подобект: Тласкател от ПС кв.Дивдядово до същ.Гл.кл.- 2а; Подобект: Захранващ външен водопровод; Подобект: Укрепване на напоителен канал чрез бетонова облицовка. Изпълнението на дейностите по Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза) включва следните основни етапи: 1. Законосъобразно изпълнение на строително-монтажните работи при спазване разпоредбите на Закона за устройство на територията и поднормативната уредба към него; подписаното договорно споразумение Договорно споразумение №DIR51011116-C045-L3-S-001/17.07.2013 г. с предмет "Изграждане на ПСОВ-Дивдядово с напорен колектор-гр. Шумен, в т.ч.: изпълнение на строително-монтажните работи съгласно одобрените строителни книжа; изпълнението на строителните и монтажните работи с материали, изделия, продукти и други в съответствие със съществените изисквания към строежите; изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2. Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на Закона за устройство на територията и поднормативната уредба към него; подписаното Договорно споразумение №DIR51011116-C045-L3-S-001/17.07.2013 г. с предмет "Изграждане на ПСОВ-Дивдядово с напорен колектор-гр. Шумен, в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставянето на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Приложение №15 към чл.7, ал.3, т.15 от Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството); Съставяне на Протокол Образец 17 за провеждане на 72-часова проба от Наредба № 3 от 31.07.2003 г., съгласно изискванията на чл. 176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на Строежа; назначаване на Държавна приемателна комисия в съответствие с изискванията на Наредба № 2 от 31.07.2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; Съставяне на Протокол за установяване на годността на ползване на строежа Образец 16, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г.; издаване на Разрешение за ползване на Строежа; Разходите за изпълнение на дейност Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - II фаза), са определени въз основа на количествено-стойностна сметка, неразделна част от настоящето проектно предложение. 1 404 521.28 1 141 067.01
Строителен надзор на изграждане на биологично стъпало с отстраняване на азот и фосфор за Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Шумен (Лот 1 - втора фаза) и на изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза) : Дейността е свързана с упражняване на строителен надзор върху строителството на инвестиционните обекти: Изграждане на биологично стъпало с отстраняване на азот и фосфор за Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Шумен (Лот 1 - втора фаза) и Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза), чието изпълнение е започнало с финансиране от ОПОС 2007-2013 г. Предвид спецификата на инвестиционните обекти и тяхната взаимосвързаност, след проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки, е избран един изпълнител за строителен надзор, който ще извършва следното:Инженер по смисъла на ФИДИК;Лице, упражняващо строителен надзор по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на терирорията /ЗУТ/, съгласно който лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; оценката за енергийна ефективност;Координатор „безопасност и здраве” за етапа на изпълнение на строежите. Задачите на строителният надзор по време на периода за съобщаване на дефекти, са свързани с: констатиране на остатъчни дефекти, контрол за отстраняване на дефекти в строителството, описани в акт образец 15; подготвяне на документацията за издаване на разрешение за ползване, в качеството на упълномощено от Възложителя лице, съгласно чл. 4 ал. 2 на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; поддържане на екип през периода за отстраняване на дефекти и мобилизиране на специалисти при специфичните етапи на наблюдение и документиране на процесите съгласно офертата. Предоставяне на тримесечна база на актуализиран списък на дефектите – отстранени, оставащи и новопоявили се; Участие в организиране на пробите след завършване и докладване за постигането на проектните показатели при експлоатационни условия, овбързано с гаранциите на изпълнителите на инженерингови договори; контрол на изготвянето на екзекутивна документация от страна на изпълнителите на договорите по ФИДИК, проверка на окомплектоването и заверка на на същата за обектите; Одобряване избора на части, консумативи и инструменти, за функционирането на ПСОВ и КПС през гаранционния период, които строителят по договорите за ПСОВ и КПС ще достави съгласно оферираните от него позиции и цени. Задачите на строителният надзор след изтичане на периода за съобщаване на дефекти, са свързани с: издаване на сертификати за окончателни плащания /ако е възможно да се съгласуват такива и не е налице спор/ и сертификати за окончателно приемане след отстраняване на дефекти и доказване параметрите на съоръжението; изготвяне на окончателни технически и финансови доклади за настоящия договор, предаване на архивите по договорите на Възложителя. 336 798.00 322 764.75
Авторски надзор на изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза): Дейността е свързана с упражняване на авторски надзор върху строителството на инвестиционните обекти: Изграждане на биологично стъпало с отстраняване на азот и фосфор за Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Шумен (Лот 1 - втора фаза) и Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен (Лот 3 - втора фаза), чието изпълнение е започнало с финансиране от ОПОС 2007-2013 г. В обхвата на Договорно споразумение №DIR51011116-C045-L1-S-003/13.05.2014 г. с предмет: "Изграждане на биологично стъпало с отстраняване на азот и фосфор за ПСОВ-гр. Шумен" и съгласно Договорните условия на ФИДИК за технологично оборудване и проектиране-строителство за електро и машинно монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (“Жълта книга”)”, проектанта на работния проект, който ще оказва авторски надзор съгласно ЗУТ, е и изпълнител на строителството. За инвестиционен обект „Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор до ПСОВ - гр. Шумен“, е проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки с предмет „Изпълнeние на авторски надзор по време на строителството на обект “Изграждане на помпена станция за отпадъчна вода Дивдядово с напорен колектор - гр. Шумен” Предвид спецификата на инвестиционните обекти и в съответствие с разпоредбите на действащото законодателство (чл.162 от Закона за устройство на територията), авторският надзор по всички части на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително като условията и редът за осъществяването му се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. 52 500.00 52 500.00
Организация и управление на проект "Интегриран воден цикъл на град Шумен ІІ етап–II фаза": Община Шумен в качеството си на бенефициент е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. В тази връзка са предвидени достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост, което е видно от предвидените квалификация и отговорности на отделните членове от екипа. За управление на дейностите по настоящия проект се предвижда сформирането на Звено за изпълнение на проекта, съставено от: Ръководител на проекта; Координатор на проекта и служителу отговорен за съхранение на документацията; Финансист - счетоводител по проекта; Служител по мониторинг, докладване и осигуряване на мерки за информация и комуникация по проекта; Служител правно-нормативно обслужване по проекта. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на Звеното за изпълнение на проекта, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Качественото изпълнение на проекта, е осигурено посредством привличане на техническа (консултантска) помощ за създаденото Звено за изпълнение на проекта. Обхватът на работата на външната техническа помощ се състои в: консултиране на ЗИП във връзка с възникнали въпроси при осъществяване на административното, техническо и финансово управление на проекта, включително подкрепа при изпълнение на препоръките на Управляващия орган; oсъществяване на необходимия преглед и подготовка на експертни становища и доклади във връзка с действията на ФИДИК Инженера и подготвената от него система за текущо отразяване на всички извършени работи и необходимостта от промени, плащания, резултати от изпитвания на материали, проби на съоръженията; консултира ЗИП по възникнали въпроси във връзка с искания и сертификати за плащане от страна на изпълнителите на договорите за строителство и строителен надзор, редовни посещения на място, на всеки подобект, проверки дали разходите са допустими по смисъла на ОП; консултира ЗИП по възникнали въпроси във връзка с изготвяне на дължимите месечни справки, доклади за напредък и искания за средства до УО на програмата, както и при изготвяне на друга проектна документация. Дейността на техническа (консултантска) помощ за създаденото Звено за изпълнение на проекта ще продължи до момента на извършване на окончателните плащания към изпълнителите на договорите по ФИДИК. 255 024.00 108 811.10
Осъществяване на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект "Интегриран воден цикъл на град Шумен ІІ етап–II фаза": Дейността по осъществяване на информация, комуникация и визуализация на проекта стартира през Първа фаза на проекта, като в рамките на първата фаза са изпълнени следните дейности: изработени бяха 200 бр. рекламни комплекти, включващи рекламна торбичка, химикалка, тефтер и информационна брошура; 2бр. банери; 300бр. стикери; монтирани бяха 3 билборда, разработена бе уебстраница по проекта, проведени бяха 5 междинни пресконференции и бяха направени по 16 репортажи в местни медии и платени публикации. В рамките на проект "Интегриран воден цикъл на град Шумен ІІ етап–II фаза" ще бъдат осъществени оставащите мерки за информация и комуникация предвидени в рамките на Договор № DIR-51011116-C045-L8-U-010/23.07.2013г.: изработване на 3 бр. постоянни обяснителни табели, организиране и провеждане на 1 публично събитие (пресконференция), организиране и провеждане на 3 бр. официални церемонии, изработване и излъчване на 1 бр. промоционален филм. 18 309.60 6 630.00
Осъществяване на одит на изпълнението на проект "Интегриран воден цикъл на град Шумен ІІ етап–II фаза": Изпълнението на дейността по одит на изпълнението на проекта ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Инструкция на Сертифициращия орган за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС на ниво бенефициент. Целта на одита е да анализира и установи доколко изпълнените дейности в рамките на проекта са законосъобразни, точни, коректни и обосновани; да провери цялата документация, издадена за целите на изпълнение на дейностите по проекта, включително искания за средства, периодични справки и доклади за напредък и удостовери нейното съответствие с придружаващата документация и счетоводните данни; да удостовери доколко отчетените разходи във връзка с проекта са верни, надеждни, допустими за финансиране и обосновани с адекватни разходоопрадателни документи и че са извършени по целесъобразен и законен начин. По-специално в рамките на одита на проекта ще бъдат извършени проверки по отношение на следното: 1. Всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националните изисквания за допустимост на разходите; 2. Бенефициентът е извършвал пълна проверка на документите, представени от изпълнители по договори в рамките на проекта, както и проверка на мястото на проекта за извършване на текущ контрол и удостоверяване на реалното извършване на заявените за плащане дейности, в съответствие с техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други свързани документи. 3. Първичните счетоводни и други съпъстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и др.) с еквивалентна доказателствена стойност са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. 4. Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. 5. Исканията за плащане, подадени от бенефициентите, са точни, пълни и са във формат, изискван от съответния УО; 6. Счетоводни системи и осчетоводявания. При необходимост в рамките на одита може да се осъществи проверка дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които проектът се изпълнява, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство. 65 809.40 18 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).