СЪЗДАВАНЕ НА ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Гъвкавото управление на проекти включва цялостно планиране, координиране и администриране на дейностите по проекта, за да се гарантира успешното приключване на планираните задачи в срок и при необходимите стандарти за качество, в съответствие с планирания бюджет и в съответствие с изискванията на програмата.
Основната цел на управлението на проекта е ефективното му управление по отношение на цялостното планиране, координация и администриране, за да се гарантира изпълнението на задачите навреме, в рамките на разходите и до необходимите стандарти за качество, в съответствие с планирания бюджет и в съответствие с правилата на грантовата програма на ЕИП. В началото на проекта бенефициентът Община Пловдив ще предостави на всички партньори кодекс за поведение и ръководство, съдържащо етапите и планираните дейности по време наизпълнението му. Партньорите ще бъдат информирани за финансовите и административни правила в рамките на началната среща.
Кодекс за поведение и работен план със специфични дейности за всички партньори ще бъдат раздадени на всички членове на екипа по проекта. Ръководителят на проекта гарантира, че всички членове на екипа за управление на проекта приемат и спазват кодекса за поведение. Координаторът на проекта координира и подготвя срещите (транснационални и онлайн срещи) и и действа като модератор. Техническият асистент е отговорен за написването и предоставянето на протоколи във възможно най-кратък период. Членовете на проектния екип подготвят всички срещи, присъстват на тях и след това проследяват набелязаните задачи. Ръководителят на проекта отговаря за поддържането на добра комуникация с групата като цяло и с всеки отделен член на екипа за управление на проекта. Всички членове на екипа за управление на проекта се придържат към правилата за добра комуникация и отговарят на имейли в рамките на 3 работни дни. Писането на междинни и заключителни доклади е друга отговорност на екипа за управление на проекта. Ръководителят на проекта предоставя отчети на проектните партньори. Партньорите по проекта дават допълнителна информация за доклада и прегледа. Финансовият експерт отговаря за счетоводните операции и финансите на проекта. В началото на проектното изпълнение на всички партньори ще бъде представен ясен и подробен бюджетен план.
За да се изгради капацитет на служителите на организатора на проекта да работят с етнически малцинства, трима членове от екипа за управление на проекта ще посетят норвежкия партньор в Осло за обучения за подобряване на дигиталната грамотност на уязвимите групи и предотвратяване на цифрови измами.
Графикът ще бъде основен инструмент за гарантиране на ефективното управление на времето. За да бъде ефективно, управлението на проекта ще се изпълнява на две нива:
1.) Ниво на изпълнение: Мониторинг на управлението на проекта и координация: Всички цели и планирани резултати по проекта трябва да бъдат постигнати. По време на началната среща ще бъде изготвено и раздадено на всички партньори по проекта ръководство, обобщаващо ключова информация за изпълнението на проекта.
2.) Административно ниво: Всички партньори трябва да разбират административните и финансови процедури в съответствие с правилата и разпоредбите на Грантовете на ЕИП. Те трябва да имат възможност да подготвят всички необходими административни и финансови документи по възможно най -добрия начин. В началото на проекта всички партньори по проекта ще подпишат договор за сътрудничество. Докладите за напредъка на проекта ще бъдат изготвени в тясно сътрудничество с останалите партньори.
3) Непреки разходи по проекта |
216 067.25
|
117 378.23
|
ИЗГРАЖДАНЕ НА ЕКИП ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТА И ИЗГРАЖДАНЕ НА УСТОЙЧИВ КООРДИНАЦИОНЕН МЕХАНИЗЪМ ЗА СЪТРУДНИЧЕСТВО МЕЖДУ ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ СТРАНИ: Дейността има за цел да създаде мултидисциплинарен екип от експерти, квалифицирани да се намесят успешно в квартал Столипиново и да предоставят интегрирани услуги на хората от уязвими групи етнически малцинства, живеещи там. Доста често сегрегираните общности като тази в Столипиново се характеризират с по-високи нива на недоверие към правителството, здравните и образователни власти. Ситуацията в Столипиново се усложнява и от езиковата изолация на местното население, което говори предимно турски и частично ромски език. Предоставянето на набор от интегрирани услуги по модела на едно гише ще допринесе за укрепване на социалната кохеизия и преодоляване на социалната изолация, в която живеят повечето от жителите на Столипиново. Мултидисциплинарният екип ще бъде от ключово значение за създаването на центъра за услуги на едно гише като място за предоставяне на социални и здравни услуги на хора от уязвими социални групи, живеещи в квартала на гетото/сегрегацията. В това отношение участието на местните хора в дейностите по проекта и по-конкретно като членове на екипа за изпълнение на проекта е от решаващо значение за насърчаване на диалога между властите и местната общност. Затова ще бъдат наети местни хора, които да работят като образователни медиатори, общностни/социални работници, административни асистенти и т.н., като по този начин ще се възползваме от потенциала на местните заинтересовани страни и ще помогнем на общността да започне сама да управлява в бъдеще резултатите от проекта.
Ще бъдат наети следните членове на екипа: 2 образователни медиатори, 1 учител по приложно изкуство, 1 учител по музика, 2 социален работник 1 управител на Център за услуги на едно гише, 3 консултанти на едно гише, 1 педагог- учител по български език,1 педиатър-4 часа, 1 гинеколог - 4 часа, подръжка/домакин – 4 часа, чистачка – 4 часа.
Дейностите по изграждане на капацитет за членовете на екипа по изпълнение на проекта ще се извършват през целия проект с помощта на нашите партньори-местната неправителствена организация и партньорът от държавен донор.
Местната неправителствена организация ще участва и в процедурата за подбор за наемане на персонал на едно гише и други членове на екипа за изпълнение на проекта.
Различни местни институции в областта на здравеопазването, образованието, социалните услуги, полицията, областните власти и т.н. ще бъдат еднакво включени в процеса на подбор на екипа.
Нашият партньор от страната донор ще проведе курс за обучение за целия персонал на едно гише, който ще разглежда методите за подобряване на дигиталната грамотност на местната общност, както и предотвратяване на измамите в дигиталното пространство.
Редовни месечни семинари ще се провеждат за персонала от представители на областните и районни власти, местните здравни, образователни, социални и правоприлагащи институции. По време на тези семинари и консултации ще бъдат обсъдени важни случаи от ежедневната работа на Центъра.
Следователно екипът за изпълнение на проекта ще работи в рамките на стабилен механизъм за координация, включващ различни заинтересовани страни като представители на сегрегираната общност, местните власти, здравеопазването и образованието, полицията и социалните служби.
За да се изгради капацитет на служителите от Центъра за услуги на едно гише да работят с етнически малцинства, трима членове от екипа за изпълнение на проекта ще посетят норвежкия партньор в Осло за обучения за подобряване на дигиталната грамотност на уязвимите групи и предотвратяване на цифрови измами.
|
317 004.00
|
120 598.70
|
ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВА СОЦИАЛНА ИНФРАСТРУКТУРА И ПОДОБРЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИТЕ УСЛОВИЯ В КВАРТАЛА : Дейността се състои от две поддейности:
1. Започване на процедура/пътна карта за разработване и одобряване на регулацията на територията с незаконни строежи в кв. Столипиново в съответствие със Закона за устройство на територията;
2. Проектиране, изграждане и пускане в експлоатация на сградата на Център за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги на едно гише;
Липсата на регулация и наличието на незаконни постройки са един от главните проблеми в кв. Столипиново. Когато държавата отказва да узакони незаконните постройките на ромите, това води след себе си липса на благоустроени улици, канализация и дори течаща вода, а достъпът до различни социални, здравни и образователни услуги е силно затруднен. Проблемът с узаконяването води до още по-голямо капсулиране на гетата.
Ето защо започването на процедура/пътна карта за разработване и одобряване на регулацията на територията на незаконните зони в кв. Столипиново в съответствие със Закона за устройство на територията има дълбоки социални последствия за реална интеграция на уязвимите групи. Специално в кв. Столипиново, местните власти отказват да издадат адресни регистрации на хората, които живеят в райони извън регулация и така те се оказват изключени от почти цялата обществена система (електричество, вода, помощи, пенсии). Регистрирани са случаи за търсене на помощ от районното кметство за поддържане на обществените места в махалата. (Картографиране 2017, 63)
Регулацията и узаконяването на незаконните зони в квартала се равнява до голяма степен на узаконяване на статуса на жителите им като пълноправни граждани на гр. Пловдив с производните на това права и задължения. Създаването на публична инфраструктура в квартала би било безпредметно, ако най-уязвимите членове на общността, живеещи в неузаконени постройки, са лишени от правото да ползват услугите на Общината и държавата.
Съществуващата публична инфраструктура в рамките на самия кв. Столипиново се състои от учебни заведения /училища и детски градини/ и сграда на ДКЦ „Изток“, като тези сгради са построени преди повече от 30 години и тяхното състояние не е добро. През 2015 г. със средства на МВР е изградена нова сграда на Районното полицейско управление. През 2019 г. в рамките на проект на Община Пловдив по Българо-швейцарската програма за сътрудничество бяха построени две нови сгради – Здравен център в двора на ДКЦ „Изток“ и Образователен център в общия двор на двете начални училища „Кирил Нектариев“ и „Найден Геров“. Тук е необходимо да се отбележи, че всички административни услуги, които се използват от населението, се предоставят в сгради, които са извън границите на квартала. Сравнителната отдалеченост на квартала от главните административни, здравни и образователни институции в града още повече допринася за сегрегацията и намаления достъп до публични услуги.
Гъстотата на населението в квартала е доста по-висока от средната за града, като по отношение на наличността на публична инфраструктура достъпът е силно ограничен и липсващ по отношение на предлагането на административни услуги на населението.
В тази връзка, изграждането на нова административна сграда в сегрегирания квартал Столипиново, в която да се предоставят на едно място административни, социални, здравни и образователни услуги ще повиши доверието на общността към официалните институции и ще подобри достъпа и качеството на секторните и интегрирани услуги за хората от уязвими етнически малцинства.
|
1 208 770.00
|
391 161.19
|
ПОДОБРЯВАНЕ НА ДОСТЪПА И КАЧЕСТВОТО НА СЕКТОРНИ ИЛИ ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ ЗА РОМИТЕ ЧРЕЗ УСЛУГИ НА ЕДНО ГИШЕ: В последните години услугите на едно гише се въвеждат и използват от различни държавни администрации по света в опит да се помогне на гражданите при интеракция със сложните административни процедури. Създаването на услуги на едно гише в етнически сегрегирани общности може да има дори още по-голямо влияние върху живота на хората, живеещи в тях, тъй като много често представителите им са с ограничени познания по официалния език, имат ниско или никакво образование, относително малко социални контакти извън своето семейство и група, като всичко това възпрепятства техните отношения с официалните институции.
Картографирането на кв. Столипиново, проведено по Българо-швейцарската програма за сътрудничество през 2017 г. констатира, че сред населението на квартала има общо недоверие към официалните институции – административни, здравни и социални служби (Картографиране, 2017, 75-76).
Недоверието към държавните институции има отражение и върху използването на социални услуги от страна на малцинствата. Община Пловдив предлага широк спектър от социални услуги, но въпреки това те практически достигат до много малко хора от кв. „Столипиново“. Освен поради недоверието на населението към институциите, ограниченият достъп до социални и административни услуги се дължи и на факта, че местните хора, които са без адресна регистрация поради това, че обитават незаконни постройки, нямат право на достъп до повечето социални услуги (независимо от това, че повечето от тях спадат към най-уязвимите членове на общността). Достъпността на услуги като тези за социален патронаж, помощ при доучилищното отглеждане на децата, лечение от зависимости, горещи телефони и пр. биха подобрили значително социалните и икономическите параметри на квартала.
От една страна, комплексността на изброените по-горе социално-икономически проблеми в района изисква комплексен и интегриран подход за тяхното решаване, докато, от друга страна, комплексността на държавните структури обърква и често обезкуражава жителите на квартала.
Решението, което Община Пловдив в сътрудничество с фондация „Рома“ предлага, е създаване на център за услуги на едно гише, в което гражданите ще имат възможността да намерят информация и помощ за решаване на здравни, образователни, трудови и социални въпроси, без да се сблъскват с цялата комплексност на общинската и държавна администрация. Същевременно служителите на центъра на едно гише, които ще са преминали обучение за по-добро разбиране на проблематиките в квартала или ще са негови жители, ще са в състояние да „преведат“ потребностите на гражданите на административния език, използван от общинската и държавната власт. По този начин и двете страни ще спечелят от добавянето на това междинно звено с обучени и подготвени специалисти, като много от тях ще са упълномощени да помагат на гражданите в практически план (попълване на формуляри, даване на съвети) в много по-голяма степен, отколкото държавните и общински служители имат право и възможност.
|
58 450.00
|
1 170.00
|
СПОМАГАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ В ОБЛАСТТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И ДРУГИ СПЕЦИФИЧНО НЕОБХОДИМИ ОБЛАСТИ НА ИНТЕРВЕНЦИЯ: Дейността има за цел да предостави подкрепа на уязвимите групи в сегрегирания квартал чрез различни дейности за подобряване на достъпа до образование и здраве.
Според доклад от картографиране на кв. Столипиново, проведено през 2017 г. в рамките на проект на Община Пловдив по Българо-швейцарската програма за сътрудничество, две трети от жителите на квартала не са здравноосигурени. Местните хора добре знаят кои категории граждани са осигурени от държавата и смятат, че здравната грижа за всеки би трябвало да е задача на държавата. Това убеждение на общността се основава както на спомените за социализма, така и на настоящия опит на хората в емиграция в други държави от ЕС. Настоящата ситуация, при която най-бедните членове на обществото остават без каквато и да е здравна грижа, тъй като са здравно неосигурени, кара местната общност да смята, че българската държава ги е изоставила и в отговор на това те сами изоставят системата.
Тъй като малко хора от малцинствата имат законна работа на трудов договор, достъпът до здравноосигурителната система е ограничен а голям брой от жителите на етнически сегрегираните квартали на Пловдив.
Община Пловдив ще използва работещите на терен на здравните медиатори, които ще помогнат дейностите да достигнат до по-голям брой хора. Главен фокус на теренната работа ще бъдат консултиране, медиация и съдействие за достъп до здравна профилактика. С наемането на медицински специалисти терапевти за работа в самия кв. Столипиново, достъпът до здравна помощ за хората без здравни осигуровки в квартала ще бъде улеснен.
Друг основен проблем в кв. Столипиново е недобрата образователна интеграция поради недостатъчното владеене на български език. Целта е към образователната система да се привлекат както самите деца (на една по-ранна възраст), така и техните родители, като така се създадат възможности са преодоляване на езиковите проблеми на децата билингви. Добрите езикови умения на децата от етническите малцинства са от решаващо значение за тяхната цялостна интеграция,, в образователната система, на пазара на труда и в социума. Това е още по-важно за децата от един етнически капсулиран квартал като Столипиново, тъй като само при добро овладяване на българския език те биха имали шанс за пълноценно образование и повишаване на тяхната мотивация за активно участие в учебния процес. Проектът ще работи за подобряване на езиковите умения на децата и възрастните от етническите малцинства - 50 деца и 20 възрастни, чрез активиране на техния творчески потенциал, като по този начин усвояването на езика ще става по един неформален начин. Заниманията с изкуство съдействат за изграждането на по-добро самочувствие и за постигане на по-добрата социализация, което е пряко свързано и с подобряване на езиковите умения и успеха в образователната система. Част от художествените дейности ще бъдат организирани под формата на творчески работилници и ще се изпълняват заедно от деца и родители. Очакваме това да доведе до повишаване на доверието на общността в образователните институции и до повишаване на броя на децата, записани в детските градини. Набавяне на набор от музикални инструменти за нуждите на центъра, като те ще бъдат предоставяни на деца от квартала за музикални занимания, помагащи им за: създаване на емоционална обвързаност с центъра; пълноценно запълване на свободното време; развитие на таланти. Различни научни изследвания доказват съществената роля на музикалното образование за еманципацията и включването на деца роми и други деца със сходен социо-икономически профил.
С цел привличане на повече деца към дейностите на Центъра, ще бъде разкрита и трапезария, в която ще се предоставя храна на децата от целевата група на необхванатите в системата на предучилищното образование. Това ще бъде и допълнителна мотивация за родителите да включат своите деца в дейностите по проекта.
|
218 147.40
|
34 195.98
|
ИЗСЛЕДВАНЕ И АНАЛИЗ НА НИВОТО НА ПРИЕМАНЕ НА РОМИТЕ СПРЯМО ОБЩОТО НАСЕ ЛЕНИЕ В ОБЩИНА ПЛОВДИВ: Основни цели на дейността са:
- Да измери ефекта от кампаниите (минимум две) за повишаване нивото на приемане на ромите от основното население на община Пловдив и респективно противодействието на дискриминацията и негативните нагласи срещу ромското население;
- Да регистрира нивото на обхващане на основното население чрез кампаниите (това е принос към индикатор - „брой представители на общото население най-малко 1000 души на проект“).
Приемането на ромската общност и повишаването на нивото на толерантност е традиционна тема за населението на община Пловдив. Въздействието за промяна на базови личностни нагласи в рамките на двегодишен проект е амбициозна задача, която изисква като минимум добра информационна база относно отношението на основната група население (българи) към ромите. В този смисъл предвиденото проучване има за задача да разкрие фоновата атмосфера и нагласи, в която стратира проекта и да предостави данни относно основната структура на приемане на ромския етнос.
За измерване нивото на приемане и толерантност ще се използва класическа скала на Богардус, която ще се адаптира към проектната проблематика, включително използването на препоръчаната измервателна скала от 1 до 10.
За да изпълни целите си, проучването ще се проведе в два времеви периода като две поддейности :
1. Проучване при започване на проекта за установяване на изходното ниво на приемане на ромите от другото население ( мнозинство) на община Пловдив. Този първи етап и установяването на тази базова линия ще се проведе до края на третия месец от началото на проекта.
2. Проучване при завършване на проекта на ефекта от кампаниите за повишаване на взаимното приемане и познаване - този етап и установяването на прогреса спрямо измерените изходни стойности ще се проведе след приключване на всички дейности от предвидените кампании и не по- късно от два месец преди приключването на проекта.
Дейностите в рамките на проучването включват – разработване на инструментариум, вкл. въпросник,извадка, инструкции, набиране на информацията, кодиране, въвеждане, статистическа обработка, визуализация, анализ на данните и представянето им в аналитичен доклад. Аналитичният доклад към второто проучване ще представи сравнителен анализ.
Проучването е представително за населението на община Пловдив и ще осигури надеждна количествена информация за да се измери в числови стойности въздействието на кампаниите и настъпилите промени в нагласите спрямо базовата линия от началото на проекта. Нивото на обхващане на населението ще се измери посредством броя лица, достигнати от събитията, видеоклипа и релевантните публикации във Фейсбук и интернет страницата на проекта. Освен това при изходното проучване респондентите ще посочват и дали са били достигнати от някоя от включените в кампаниите дейности |
29 000.00
|
14 000.00
|
ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА МЕСТНИТЕ ИНСТИТУЦИИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ НА ЕТНИЧЕСКИ МАЛЦИНСТВА: АНАЛИЗ НА НУЖДИТЕ ОТ ОБУЧЕНИЕ И РАЗРАБОТВАНЕ НА ОБУЧИТЕЛНИ ПРОГРАМИ
Експертите обучители ще изготвят методика за проучване на потребностите от обучение на професионалните екипи и релевантните институции за междуинституционално сътрудничество и предоставяне на услуги на принципа «едно гише». Съгласно методиката ще се проведе и самото проучване, а резултатите от него ще бъдат обособени в доклад. На база на доклада и резултатите от анализа ще обучителите ще изготвят и окомплектоват две обучителни програми – програма за обучение на професионалните екипи и програма за съвместни обучения с релевантните институции.
ОБУЧЕНИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ЕКИПИ
1. Обучение “Комуникативни умения, работа в екип и управление на конфликти”, с цел сработване на екипите и развитие на взаимодействия, основани на силните страни на участниците.
2. Обучение „Предоставяне на услуги на едно гише” - интегрирано предоставяне на четири вида услуги: социални, здравни, образователни и такива в областта на заетостта. Ще се разглеждат въпросите за оценка на потребностите на лица и семейства, интегриране и приоритизиране на потребностите, дейностите и очакваните резултати на ниво отделни потребители и др.
3. Обучение „Организационно изпълнение на проекти и задачи в екип посредством софтуера Team Management Pro” , което цели осигури безпроблемното организиране, координиране и документиране на предоставяните в Центъра услуги, като екипът ще може да работи с безплатен софтуер за управление на проекти, екипи, задачи, комуникация и документация „Тийм Мениджмънт Про”. Софтуерът ще се използва като система за управление и документиране на работата на Центъра.
СЪВМЕСТНИ ОБУЧЕНИЯ С ИНСТИТУЦИИТЕ
1. Обучение „Мултидисциплинарна работа и междуинституционално сътрудничество” - за членове на професионалните екипи и 7 представители на институции в областта на социалните, здравните, образователните услуги и услугите в областта на заетостта. Тема на обучението ще бъдат принципите и спецификите на работата в мултидисциплиранен екип, ключовите аспекти на междуинституционалното сътрудничество, изграждането на партньорства, комуникация и координация.
2. Обучение „Социални и здравни услуги” - членове на професионалните екипи и 7 представители на институции в областта на социалните и здравните услуги. Тема на обучението ще бъдат видовете социални и здравни услуги, потребностите на местните общности, съвместните и координирани взаимодействия между институциите и екипите на Центъра.
3. Обучение „Образователни услуги и услуги в областта на заетостта” - за членове на професионалните екипи и 7 представители на институции в областта на образованието и заетостта. Тема на обучението ще бъдат образователните услуги, ролята и дейността на образователните медиатори и релевантните институции, както и услугите в областта на заетостта, вкл. схеми и програми за стимулиране на заетостта и повишаване квалификацията на лицата в трудоспособна възраст.
ИНДИВИДУАЛНИ КОНСУЛТАЦИИ
След обученията през цялото времетраене на дейността на Центъра обучителите ще предоставят индивидуални консултации на професионалните екипи и представители на релевантните институции, участвали в обученията.Целта е да се осигури непрекъсната последваща методическа и експертна подкрепа на ангажираните в предоставянето на услугите лица.
ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА
За оценката на дейността ще се изработи методика за проследяване. След обученията, в периода до края на реализацията на проекта експерт ще наблюдава дейността на екипите, ще изследва обратната връзка от предоставящите услугите, представителите на релевантните институции и извадка от потребителите на услугите на Центъра. На база на оценката ще бъде изготвен доклад.
ЕТАПИ:
1. Изследване на потребностите от обучение: 7–9 месец;
2. Комплектоване на обучителните програми: 10–12 месец;
3. Модулно обучение: 13–15 месец;
4. Индивидуални консултации: 14–24 месец;
5. Оценка на цялостното изпълнение на дейността: 7-24 месец |
49 530.00
|
20 640.00
|
ПОДКРЕПА НА ДЕЙНОСТИ ЗА ОВЛАСТЯВАНЕ И УЧАСТИЕ НА РОМИТЕ В ИЗГОТВЯНЕТО И ПРИЛАГАНЕТО НА ПОЛИТИКИ И УСЛУГИ, ЗАСЯГАЩИ РАЗВИТИЕТО НА ОБЩНОСТТА: Тази дейност цели повишаване на участието на ромите в обществения живот, както и във вземането на решения, засягащи общността им, като им позволява да създадат контакти извън предначертаните от социално-икономическия им статус. Дейността включва следните поддейности:
- Организиране на женски групи за ръкоделие и взаимопомощ, които да бъдат също своеобразен форум за обмен на мнения, генератор на идеи за развитие на общността и място, където жените да могат да споделят в неформална обстановка за евентуални случаи на физическо/сексуализирано насилие. Създаването на женски групи е класически модел за овластяване на жените от непривилегировани общности. Овластяването се изразява в по-висока степен на социална и политическа ангажираност и по-добър достъп до социални услуги и придобивки поради по-доброто им познаване и по-голяма готовност за ползването им.
- Обучение на две групи по 15 младежи от общността, последен курс на средно образование и/или до 29 годишна възраст за работа по проекти, изготвяне на програми, планове за реализиране на дадена обществена дейност, лидерство. С тази дейност ще се повиши самочувстието и самооценката на младите хора, а следствие на това и възможността им за интеграция в общността - работа в обществени институции, неправителствени организации и др.
- Обучително посещение в НПО в гр. Пазарджик на две групи младежи на възраст 18 - 29 години, като това може да са младежи от групата на обучаемите или други, които са проявили интерес да научат повече за това как работят неправителствени организации, каква е мрежата от социални услуги, които се предоставят за общността, как тази организация работи с различните уязвими целеви групи, как разработва и реализира проекти. Целта е да се стимулира интереса на младите хора и да бъдат привлечени за работа в подобен тип организации, включително и за работа в социални услуги за деца и/или за възрастни.
- Създаване на консултативен съвет от младежите, участвали в двете групи обучения с цел формиране на местни лидери, които да имат възможност да изразяват мнението на жителите от квартала по отношение на инициативи на район Източен и проекти на Община Пловдив, свързани с кв. Столипиново и града въобще. Включване на членове на консултативния съвет в обществени обсъждания и групови дискусии с участие на представители на местното кметство („Източен“), при които членовете на ромската общност и други общности със сходен социално-икономически статус ще имат възможност да изразят мнението по важни за квартала въпроси.
- Квалификационни курсове според потребността и мотивацията на целевите групи. Квалификационните курсове са силно средство за овластяване на младите хора, чрез придобиване на професионални знания, умения и квалификация за реализиране на пазара на труда. |
40 350.00
|
3 129.52
|
ПОВИШАВАНЕ НИВОТО НА ПРИЕМАНЕ МЕЖДУ РОМИТЕ И ОСНОВНОТО НАСЕЛЕНИЕ И ЗА ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯТА И НЕГАТИВНИТЕ НАГЛАСИ СРЕЩУ РОМСКОТО НАСЕЛЕНИЕ: Дейността ще се базирана на разработен План за реализацията на дейността и включва:
- създаване на ФЕЙСБУУК СТРАНИЦА, в която текущо ще се проследяват пряко всички събития, предвидени в рамките на тази дейност, както и ще се публикуват новини и информация за успешни ромски инициативи, реализирали се професионално роми, културни ромски прояви и други подходящи събития. Съдържанието ще бъде насочено към широката публика, а не конкретно към ромската общност.
- заснемане на ВИДЕОКЛИП, с цел да се повиши осведомеността на мнозинството и малцинствените общности относно зачитането на етническото многообразие, чрез популяризиране на основни права на човека в областта на дискриминацията, постиженията на представители на ромския етнос и деконструиране на основни стереотипи и предразсъдъци спрямо етноса, като ще се наблегне на участието на представители на мнозинството.
- ще се привлекат роми, които са имали успешна кариера в различни сфери на живота, ще направи интервю с тях и ще публикува информацията във фейсбуук страницата. Най-добрите ИСТОРИИ ще бъдат публикувани в местен ежедневник. Целта е да се стимулира позитивната нагласа, равнопоставеността към включването на роми в ръководството и управлението на различни обществени и бизнес институции на база техите способности, знания и квалификация.
- КРЪГЛА МАСА НА ТЕМА "ДИСКРИМИНАЦИЯ И НЕГАТИВНИ НАГЛАСИ СРЕЩУ РОМИТЕ - ФОРМИ И ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНОТО РАЗВИТИЕ", в която ще бъдат привлечени известни юристи, учени, журналисти и ромски активисти. Кръглата маса ще се проведе на подходящо място в общината и ще бъде предавана директно във фейсбуук страницата и съответно в интернет страницата на проекта и съответно в интернет страницата на проекта.
- МОНОСПЕКТАКЪЛ „ЦИГАНСКИ КОЛЕЛА“ - ще организира провеждането на един моноспектакъл с участието на ромска актриса. На спектакъла ще бъдат поканени представители на целевите групи, личности, институции и организации, с фокус върху представители на етническото мнозинство.
- КОНКУРС ЗА ПУБЛИЧНА РЕЧ СРЕЩУ РЕЧТА НА ОМРАЗАТА - Желание за участие могат да изразят младежи на възраст от 14 до 20 от всички етноси с фокус към мнозинството – предимно ученици от пловдивските гимназии, комисия ще определи финалистите, които ще бъдат подготвени за изнасяне на речта на финала, ще бъдат наградени първите трима.
- ОТБЕЛЯЗВАНЕ НА 8 АПРИЛ – МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА РОМИТЕ – През 2023 г. 8 април ще бъде отбелязан с „Коктейл на толерантността“, а през 2024 г. – със заключително събитие по проекта. По време на проявите ще бъде представена богата културна програма с участието на ромски творци, а по време на заключителното събитие – и постигнатите по проекта резултати.
- ОТБЕЛЯЗВАНЕ НА 10 ДЕКЕМВРИ - МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА – През 2022 и 2023 г. ще бъдат организирани чествания на Международния ден на правата на човека. Събитията ще се предшестват от информационна кампания. По време на проявите ще бъде представена информационна и културна програма с участието на ромски и неромски творци и експерти. Очаква се двете събития да привлекат поне 100 участника от целевите групи, личности, институции и правозащитни организации.
- ИЗРАБОТВАНЕ И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА БРОШУРИ/ ФЛАЕРИ - информация за негативите на етническото противопоставяне, това че живеем в едно общество и имаме интерес всички да се чувстват добре, за да са полезни; примери на успешно реализирали се представители на ромския етнос – във всички сфери – култура, спорт, академична кариера , професионални успехи и т.н.
- Годишен спортен фестивал на толерантността, който ще се провежда ежегодно през м. септември. Ще бъде организиран маратон или турнир по лека атлетика с не по-малко от 100 участници, които ще бъдат подготвени от треньори.
- Проучване на нивото на дискриминация сред представители на ромския етнос. Проучването ще обхване по 100 респондента в началото и в края на проекта, а резултатите ще бъдат обобщени в доклад. |
59 432.56
|
16 240.29
|
ОБМЕН НА ДОБРИ ПРАКТИКИ - ПОСЕЩЕНИЯ ОТ И ПРИ ПАРТНЬОРИ: Обменът на добри практики на институционално ниво е изключително важен за навлизането на нови методики и практики, за по-задълбочената подготовка на служителите, както и за избягването на класически грешки чрез съпоставяне на собствената изходна ситуация с чуждия опит в дадена сфера. При обмен между институции от две различни държави, в този случай между Република България и Кралство Норвегия, обменът на компетентности и добри практики е още по-интензивен поради интеркултурното и интернационалното измерение на проекта, както и поради различните институционални и граждански традиции на двете държави. При избора на партньор два основни фактора имаха водеща роля: опит в сферата на дигиталната и медийната грамотност (включително дидактически умения) и интеркултурна компетентност, вземаща предвид културните различия и запазваща достойнството и идентичността на всички страни.
Въз основа на тези критерии екипът за подготовка на проектното предложение се спря на сътрудничество с Norsensus, норвежка НПО, създадена в Осло през 2012 г. и работеща в сферата на дигиталната и медийната грамотност. Организацията има опит с проекти в по ERASMUS+, както и с проекти за изграждане на капацитет по EEA Grants.
Дейността включва взаимни посещения на партньорите за обмяна на опит и компетентности, като Norsensus ще подкрепи Центъра в следните сфери:
1) Организиране и провеждане на обучения за служителите на Центъра и други заинтересовани страни (учители, държавни служители), свързани с начини за повишаване на компютърната грамотност на маргинализирани общности.
2) Консултация относно избора на адекватен набор от уреди за компютърната зала, както и избор на оптимално разположение на информационните табла, уредите и други обекти;
3) Помощ при създаване на информационни ресурси за печат относно киберсигурността и относно полезни електронни услуги, най-вече при избора на подходящо съдържание и дизайн на постерите и информационните табла;
|
61 339.88
|
12 308.13
|
ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ : За подбора на комуникационни методи и канали е нужно да се вземат предвид нагласите на целевите групи. От значение е използването на средства с голямо въздействие върху аудиторията. Дейностите са предвидени в 3 направления.
Предвидени са 4 информационни събития: 2 за жители на квартала (първа копка и откриване) и 2 за жители на мнозинството извън квартала (фотоизложби за проекта и информационни дни относно проекта с пресконференция и осведомителна кампания). Събитията ще са съобразени с очакванията на целевите си групи.
Тази дейност включва също мерки за информация относно рисковете, свързани с Ковид-19 и други инфекции, ваксинациите, както и относно актуални социални теми. Предвидено е запознаване на жители на квартала с възможностите за цифрови услуги и с рисковете на онлайн общуването.
Предвидени са също подготовка и разпространение на рекламни материали, популяризиращи приноса на ФМ на ЕИП и информиращи за настоящия проект. Ще бъдат изработени следните материали: брошури, плакати и медия китове и банери. Ще бъдат изработени следните материали: комплекти включващи брандирани детски дъждобрани, шапка, раница - тип мешка, тетрадка и химикал брошури, плакати и банери. Плакатите и останалите материали медия китовете също представляват ефективен комуникационен канал, който ще разпространи информация относно проекта сред целевите групи и широката общественост. Ще бъдат изработени 1 информационна табела и 1 възпоменателна табела, които ще бъдат поставени от външната страна на Центъра. Текстът на табелите ще бъде на български и английски език. Ще бъдат изработени банери с информация за проекта. В началото те ще ca разположени в приемните здания на партньорските институции, а след завършване на строежа на Центъра – във фоайето му.
С цел създаване на по-добра разпознаваемост сред всички целеви групи, журналисти и заинтересовани страни, е предвидена изработката на дизайн за обща графична идентичност на Центъра, която да включва лого на центъра, както и семиотична система за ориентация и сигнализация на най-важните пространства в сградата на центъра. Поради високото ниво на функционална неграмотност в квартала и наличието на отделни случаи на пълна неспособност за интеракция с писмен текст, визуализацията чрез семиотична система, боравеща със символи и цветове, ще улесни жителите да се ориентират в Центъра, като същевременно ще създаде у тях усещане за институция, която значително се различава от учрежденията, които са посещавали. Дейността включва също изработка на интернет сайт и на страница на проекта в две социални мрежи. Изработката на двуезична интернет страница е изключително важен канал за достигане до целевите групи и заинтересованите страни и за популяризиране на проекта и ФМ на ЕИП. Интернет страницата ще предлага обща информация за проекта, неговите цели, дейности, партньори и източници на финансиране; Освен това, интернет страницата ще е подходяща платформа за информиране на обществеността относно проекта, както и относно предвидени дейности и събития. Ще бъде представена и информация относно екипа по управление на проекта, екипа за изпълнение на проекта, както и за специално лице за контакти.
Създаването на страница на проекта в социалните мрежи ще популяризира проекта и ФМ на ЕИП. Функцията на страницата ще е подобна на тази на сайта, като разликата е получаването на известия за новини, резултати и събития. Ще бъдат вградени и препратки към новини от сайта. Така страниците в социалните мрежи ще повишат трафика към сайта.
Предвидени са прессъобщения в местни и национални онлайн медии, както и реклама в социални мрежи. Главната им задача е да дадат информация относно целите и дейностите по проекта, както и да поддържат информационния поток по време на проекта. Информация за проекта ще бъде публикувана също в интернет сайтовете на партньорските институции и на Община Пловдив.
За по-добра комуникация по време на обученията, организирани съвместно с норвежкия партньор, ще бъде нает устен преводач. |
48 300.00
|
23 594.00
|
ОДИТ: Ще бъде извършен финансов одит по проекта, съгласно Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти, финансирани от Финансовия механизъм на европейското икономическо пространство 2014-2021. По този начин ще бъде осигурена допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и целесъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и на спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Одитът ще потвърди, че отчетените от бенефициента разходи са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната финансова помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. За извършване на финансовия одит ще бъде избран външен изпълнител в съответствие с действащото законодателство. Изпълнителят ще представи като краен резултат от работата си 1 междинен одиторски доклад в края на първата проектна година и 1 обобщен доклад за цялостното финансово изпълнение на проекта. Целта е да се реализира пълна проверка на съответствието на планираните с реално извършените разходи, както и да се докаже целесъобразността им по отношение на ползвания по линия на ФМ на ЕИП 2014-2021 финансов ресурс. |
4 000.00
|
0.00
|