Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

"EAZ" Ltd. produces mainly fasteners and parts, assemblies for circuit breakers, air switches, and metal products, accessories and tools, widely used in energy, industry, telecommunications and construction.
Automatic lathes and clamps are made upon customers’ requests and the production process takes place in three stages: mechanical manufacturing (turning), thermal and galvanic treatment (if needed), TCD, packaging and dispatch. Air starters are made in the following sequence: order and delivery of aluminum profile cutting, machining - drilling Profile, order and receive plastic caps, assembling profile and plastic lids, order and receive, equipment, installation of electrical instrumentation, testing, packaging and sale.
This project proposal is aimed at expansion of the company through the expansion of the technological park of "EAZ" LTD. To withstand the competitive pressures and strengthen their positions, the company needs to optimize and increase the capacity and efficiency of work in various stages of production. With this project, the company hopes not only to increase productivity and product quality, and to reduce the cost of production, which would make it competitive on foreign markets to which it is oriented. As a result, "EAZ" Ltd will increase its productivity and optimize the manufacturing process, will shorten the processing unit, will reduce production waste and reduce the cost of finished products.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за подобряване на производствените процеси: Дейността е насочена към закупуването на оборудване за металообработка, предназначени за инструменталния цех на предприятието: - Стругови автомати от швейцарски тип – 4 бр. Нуждите на фирмата към настоящия момент са свързани с необходимостта от оптимизиране на производствените процеси. През последните години, „ЕАЗ” ООД се стреми да увеличава обема на производството си, но в някои сектори, наличното оборудване е с ограничен производствен капацитет и производствена мощност. Част от машинния парк е сравнително амортизиран и не е напълно пригоден да произвежда заявените обеми продукция с необходимото качество. За да отговори на нарасналите заявки като същевременно понижи себестойността на предлаганите продукти, запазвайки качеството им, „ЕАЗ” ООД трябва да затвори производствения и технологичен цикъл на производство на едно място вътре в компанията. В момента предприятието разполага с инструментален цех, в който се произвеждат стругоавтоматни и крепежни детайли, монтажни възли за автоматични прекъсвачи, въздушни пускатели, комплектни комутационни устройства и електрически апарати - електрически табла до 1000 V за разпределение и защита и електромерни и разпределителни табла за жилищни и обществени сгради, както и метални изделия, аксесоари и инструментална екипировка с широко приложение в енергетиката, индустрията, телекомуникациите и строителството. Поради завишените изисквания към производството на част от тези детайли, проблема с цялостната им обработка продължава да съществува, тъй като част от операциите (стругови), все още не могат да бъдат изцяло автоматизирани, което често забавя изпълнението на поръчката, увеличава риска от влошено качество, увелича себестойността и нарушава производствените срокове. Това налага ползването на външни фирми като доставчици, което оскъпява продукцията, поставя в риск качеството и влияе негативно върху сроковете за изпълнение на поръчките. В допълнение поръчките за доставка не винаги са равномерни и при натрупването им, това води до удължаване на сроковете за изработка, закъснения при изпълнението на поръчките, трудности в контрола на качеството. За да отговори на потребностите на пазара и за да завърши оптимизацията на своето производство, „ЕАЗ” ООД смята да закупи високоефективни стругови автомати от швейцарски тип, с които да разшири производството на САД, монтажни възли за автоматични прекъсвачи, въздушни пускатели, както и различните метални изделия, част от портфолиото на компанията. С новото оборудване ще се допълват възможностите на вече наличните машини за многостранна обработка на детайли, поемайки изработката на различни прецизни метални части, като се автоматизира процеса, от което ще се увеличи и обема на произвеждана продукция. Капацитета на новите мощности отговаря на обема на заявки и ще съкрати сроковете за изпълнение на поръчките поради елиминирането на външни доставчици, както и ще подобри качеството на крайните продукти, вследствие на намаляването на брака и ускоряване на времето за производство на единица продукт (премахвайки ръчния труд. Това ще увеличи производителността и оборотите на фирмата. За изпълнението на тази дейност са предвидени следните стъпки: 1. Избор на доставчик(ци) на оборудването (месец 1 – месец 4) Тръжната процедура за избор на доставчик(ци) ще бъде изцяло съобразена и проведена съгласно процедурите на ПМС 118/2014 г. при спазване на сроковете и изисквания на Постановлението, както и от Договарящия орган в Оперативното ръководство. 2. Сключване на договор за доставка (месец 4 – месец 5) 3. Доставка и монтаж на оборудването (месец 6 – месец 17) След сключване на договор с доставчика, закупеното оборудване ще бъде доставено и монтирано в производствените помещения на „ЕАЗ” ООД в гр. Перущица 4. Визуализация на проекта (месец 6 и месец 17) „ЕАЗ” ООД ще спази изискванията на ОПИК за визуализация на проекта, като постави информационни табели и стикери за обозначение на закупеното оборудване. 1 071 000.00 313 800.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес: Изискванията към производството на детайли е завишено, особено при стругоавтоматните и крепежни детайли и комплектни комутационни устройства и електрически апарати. При изработката им се изисква точност на обработката от порядъка на стотни от милиметъра и точност на разположението на обработваните повърхнини от същия порядък. За да се постигне това е необходима много голяма точност на производствения процес, което автоматично означава и намален обем на производствения отпадък. С настоящето оборудване това няма как да бъде постигнато и отпадъкът, генериран по време на изработката е значителен - средно от 2 до 3,5% в някой случаи до 5% брак, което като количество е от порядъка на 59 тона/годишно. Планираното за закупуване оборудване е изцяло автоматизирано и е снабдено с цифрово управление, което гарантира високата прецизност при изработката на детайлите и съответно намаляване на производственият отпадък. Отпадъците от обработката ще бъдат чувствително намалени - очакванията са за средно около 54 тона/годишно - в резултат от по-точните и ефективни обработки на автоматите, снабдени с програми за компютърен контрол на операциите, както и с програма за оптимално използване на материала. В резултат на това, ще се намали брака при обработката с над 8% и ще се съкрати времето за обработка на един детайл с около 50%. За изпълнението на тази дейност са предвидени следните стъпки: 1. Избор на доставчик(ци) на оборудването (месец 1 – месец 4) Тръжната процедура за избор на доставчик(ци) ще бъде изцяло съобразена и проведена съгласно процедурите на ПМС 118/2014 г. при спазване на сроковете и изисквания на Постановлението, както и от Договарящия орган в Оперативното ръководство. 2. Сключване на договор (месец 4 – месец 5) 3. Доставка и монтаж на оборудването (месец 6 – месец 17) След сключване на договор с доставчика, закупеното оборудване ще бъде доставено и монтирано в производствените помещения на „ЕАЗ” ООД в гр. Перущица 4. Визуализация на проекта (месец 6 и месец 17) „ЕАЗ” ООД ще спази изискванията на ОПИК за визуализация на проекта, като постави информационни табели и стикери за обозначение на закупеното оборудване. 0.00 755 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).