Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

In 2020 Kazanlak Municipality concluded an administrative contract for financial grant assistance  in the framework of the ERDF regarding the establishment of 10 social housing units.
The aim of the current project proposal is as to further the integrated investments for vulnerable groups and as a second stage to achieve their integration on the labor market, to improve their access to education, social and health services as well as to overcome the negative stereotypes. The integrated approach will include measures in four different sectors: employment, education, social services, overcoming the negative attitudes toward the target group. 
All activities in the project proposal are in line with and support the measures of the Municipality Plan about Integration of roma communities and other disadvantaged groups and the Municipality Strategy about the development of social services.
The planned activities in the project proposal concern two Operational Programs. The Beneficiary and two employers, including a NGO will perform activities through the Operational Program “Human Resource Development” for the improvement of the access to the labor market, social and health services and overcoming the negative attitudes towards the target group. The Beneficiary, four primary schools and three kindergartens will realize activities under the Operational Program “Science and Education for Smart Growth” for additional activities for students, who are vulnerable to abandon school, improvement of the access to education, providing psychological support to children in the minorities, support for continuing the education, measures to involve parents in the study process and measures to overcome negative attitudes between the different societies based on ethnical and cultural identity.
As a result of the taken measures better employment, educational, social and health integration will be achieved in the disadvantaged groups, including people form the roma communities. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Занимания със застрашени от отпадане от училище ученици : Дейността има за цел ученици в неравностойно положение, вкл. от ромски и други маргинализирани общности, да получат допълнителна подкрепа под формата на допълнителни занимания за предотвратяване отпадането им от училище. Цели се промяна ценностната система на учениците и отношението им към образованието, въвеждане на работещ механизъм за равен достъп до качествено образование, за редовно посещаване на занятия, за повишаване на мотивацията и интеграцията на учениците. Дейността осигурява подкрепа на личностното развитие за повишаване на образователните резултати и мотивация за учене Извънкласните форми са възможност за развитие на интересите на учениците, а това превръща училището в желана за тях среда. Атрактивни, полезни и занимателни дейности насърчават учениците в техните интелектуални търсения, създавайки у тях чувство за принадлежност към училище. Занятията осигуряват възможност за личностна изява на учениците и широки социални контакти, подобряване на комуникативно-речевите им способности, улесняване на диалога с децата и изграждане на позитивна атмосфера на взаимно уважение и толерантност. Клубовете се ръководят от учители, работещи в училището и имащи авторитет и доверие сред учениците и техните родители. Всеки от Партньорите създава организация в образователната институция за изпълнение на допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици в неравностойно положение, вкл. ученици от етнически малцинства. Заниманията се провеждат под формата на групи, клубове, ателиета и/или изнесени занимания до атрактивни обекти, чрез които се изгражда интерес към образованието. Заниманията във всеки клуб са разнообразни и включват теми в областта на клуба. Заниманията се провеждат по занимателен начин за усвояване на полезни знания и умения. За постигане на устойчивост заниманията се провеждат системно и периодично в две последователни учебни години. При закъснение в стартирането и/или забавяне в провеждането на заниманията, ръководителите разработват месечни или с друга продължителност график за провеждане на заниманията, като планират наваксване на пропуснатия обем от занимания в предстоящите периоди в рамките на общата продължителност на дейността. В периода на изпълнение на дейността всяка клубна форма се провежде в пълния й обем. Всеки Партньор назначава персонал за пряка работа със застрашени от отпадане ученици (ръководители на клубове). Всеки партньор възлага на външен изпълнител доставка на материални активи, необходими за дейността, материали, консумативи и услуги във връзка с конкретните занимания и броя на участниците. 119 487.39 143 865.55
Подобряване на образователната среда в детски градини: Целта е да се подобри образователната среда в детските градини, които имат филиал в район със значително маргинализирано население. Филиалите са извън ромските квартали. В тях се обучават интегрирано деца от етнически малцинства. Оборудването и обзавеждането във филиалите на партньорите и морално и физически остаряло, а за отделни ежедневни дейности вече е бракувано, без да бъде осигурено ново такова. Цели се Интеграция на деца от уязвими групи, подобряване на възможностите им да се реализират в бъдещата им роля на ученици. Изграждане на самочувствие на конкурентно способни участници в нова образователна среда, различна от жизнената им среда и на общността в която живея, като цяло. Промяна на стереотипното мислене и включване на уязвими групи, като пълноправни участници в образователния процес. Разглеждане на децата, като активни членове на семействата, общностите и обществата, в т.ч. и образователните институции, със собствени тревоги, интереси и мнения. Децата да получат, преди всичко физическа подкрепа, емоционална грижа , както и време и място, за да играят с другите, да изследват и да учат. Равен достъп до качествено образование и услуги, които да повишат осведомеността, както на децата така и на техните родители, касаещи най-добрия интерес на децата, свързан с тяхното обучение и социализиране. Всеки от партньорите е планирал дейността по специфичен за него подход, съобразно потребностите на образователната институция. В рамките на дейността и на начален етап на изпълнение на проекта всеки партньор избира външен изпълнител за доставка на необходимото оборудване и обзавеждане. Доставките се реализират през първите 6 месеца на проекта. 66 481.68 62 389.42
Психологическа подкрепа за децата: Дейността се изпълнява от: Партньор № 7 - Детска градина № 2 "Снежанка" с фириал в с.Шейново. Дейността има за цел да осигури психологическа подкрепа на децата от етническите малцинства при интегрирането им в общността в детската градина - филиала в с.Шейново. Децата в ранна детска възраст имат за образец семейната среда. При посещение в детска градина социалната среда се променя. Детето се среща с агресия, неприемане, нетолерантност, отхвърляне и други негативни прояви на децата едно към друго, за които детето не винаги е подготвено и често няма създадени умение за защита и адаптиране. Най-срещаната реакция на децата е ответна проява на агресия или самоизолиране и нежелание за общуване и посещение в детската градина. В рамките на дейността ще се осигури психологическа подкрепа за децата, ще се проведе обучение за персонала. След обучението и с помощта на психолог персонала, на база придобитите знания, ще се стреми да изгради и реализира модел за успешна социализация на децата от малцинствата. Изпълнението на дейността стартира втори месец и продължава до края на проекта. Работи се в две направления: 1. Психологическа подкрепа за децата в ДГ от психолог. Ще се осъществява индивидуална и/или групова работа с децата от уязвими групи в грижата за справянето с личностни, меджуличностни, семейни и друг тип проблеми, с цел създаването и развитието на умения и ресурси за пълноценно социално включване, както в живота на детската градина така и в живота извън нея. За изпълнение на дейността ще бъде назначен педагог, осигурен разход за пътни до филиала на ДГ в с.Шейново и доставени дидактически материали, подробно описани в прикачения файл с параметри на ПП по ОП НОИР. 2.За повишаване нивото на педагогическите специалисти за по-добра работа в мултикултурна среда, с деца от уязвими групи. Персоналът ще премине специализирано обучение за работа в мултикултурна среда, използване в по-голяма степен на дигитални компетентности и средства, от страна на учителите, с цел осигуряване на благоприятна психологическа и образователна среда. След придобиване на допълнителни знания и умения персоналът постепенно до края на проекта ще изгради модел за успешна социализация на децата от различните етноси. За изпълнение на дейността се ангажира Обучаваща институция/организация, която провежда обучение за екипа на Детската градина. 4 310.00 3 955.01
Подкрепа за продължаване образованието в гимназиален етап: Дейността се изпълнява от: Партньор № 4 - ОУ „Свети Климент Охридски“, с.Горно Черковище. Целта на дейността е осигуряване на психологическа подкрепа за учениците в неравностойно положение, вкл. от етнически малцинства, да продължат образование в гимназиален етап на обучение за да направят правилен избор на професионална насоченост, за да се включат в подходящо гимназиално обучение и успешно да завършат средно образование с яснота за трудовата си и професионална реализация. Дейността е насочена към учениците от прогимназиалните класове. С учениците от целевата група в прогимназиален етап от училището педагог провежда психологически занимания за придобиване на увереност да продължат образователния процес след 7-ми клас и да опознаят възможностите, които ще имат при завършване на основно и продължаване на обучението в средно образование. Ръководителя подготвя материали за дейността, проучва и анализира потребностите за учениците, работи с всеки от тях поотделно, организира подходящи групови занимания и посещения за постигане целта на дейността. Работата и заниманията с ученици в риск и неравностойно положение, вкл.от етнически малцинства, ще се извърши индивидуално с всеки ученик от специалист педагог. С учениците от целевата група ще се извършат посещения в административната сграда на община Казанлък, където служители от администрацията ще запознаят учениците със същността на тяхната работа. Ще бъдат посетени минимум три фирми, които работят в областта на услугите, включително и общинско предприятие. Ще бъдат посетени и производствени цехове и ателиета, както и заведения за обществено хранене. Така учениците от целевата група ще се запознаят на място със същността на различните видове трудова дейност на служителите и работниците в различните сфери на икономиката. Те ще видят успехите на работещите и как чрез своя труд те задоволяват своите потребности и повишават стандарта си на живот. Така учениците от целевата група ще разберат, че тези възможности са постижими и за самите тях в бъдеще, ако продължат своето образование в гимназиалния етап на средното образование и успешно завършат средно образование. Преподавателят ще подготви и проведе целенасочено проучване на децата, които попадат в основната целева група по проекта, вкл. разработване на съпътстващия проучването инструментариум - анкетна карта с инструкции за попълване, систематизиране на резултатите от анкетирането, изготвяне на анализ за количествените и качествените показатели от проучването. Проучването ще има за цел да събере информация за: желанието за завършване на средно образование, особеностите на семейната култура, етническата принадлежност и желанието за професионална реализация с цел интегриране в обществото и повишаване на жизнения стандарт и др. полезна обективна информация. Така ще се очертаят често срещаните нужди и затруднения на учениците, как да разбират по-добре, че хора със завършено средно образование имат възможност значително да подобрят качеството си на живот и как да се справят с трудни ситуации. 2 480.00 2 480.00
Работа с родителите : Дейността се изпълнява от 7 ПАРТНЬОРА: Партньор № 3 - Основно училище „Кирил и Методий“, с.Копринка; Партньор № 4 - Основно училище „Свети Климент Охридски“, с. Горно Черковище; Партньор № 5 - Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, с.Кънчево; Партньор № 6 - ОУ Св. Паисий Хилендарски", гр. Казанлък; Партньор № 7 - Детска градина № 2 "Снежанка" с фириал в с.Шейново; Партньор № 8 - детска градина № 15 "Звънче", с филиал в жк Изток; Партньор № 9 - Детска градина № 17 "Славейче с филиал в с.Ръжена Дейността има за цел насърчаване участие на родителите в образователния процес в седем образователни институции - партньори по проекта - 4 училища и 3 детски градини за редовно посещение на децата им на детска градина или учебни занятия и за подобряване образователната интеграция и приемане на различието. Целта е Родителите да бъдат съпричастни с образователния процес. Да приемат училището и детската градина, като едно желано място, не само за деца, но и за тях самите, като участници в учебно-възпитателния процес като необходими и пълноправни партньори. Цели се увеличаване на възможностите пред децата за равен достъп до образование, създаване на чувство на удоволетвореност от постигнатите резултати. Дейността има за цел Образователна интеграция да защити правата на децата по посока на уязвимостта им по отношение на бедността, дискриминацията, разпадането на семейството и редица други неблагоприятни обстоятелства, които нарушават правата им и подкопават благосъстоянието им. Също се цели увеличаване на перспективите пред децата и учениците за самоуважение (знам и мога) , както и намаляване на негативните емоции, които пораждат омраза и конфликти сред децата и възрастните. Всеки от партньорите създава организация за провеждане на инициативи и групови занимание, водени от специалисти и с участие на деца, ученици и родителите им. Дейността се изпълнява периодично с разнообразни занимания в две последователни учебни години. По време на инициативите и заниманията децата и учениците създават умения и познания в различни области заедно с родителите си. Прилага се интерактивния принцип на комуникация, за изграждане на чувство, че всеки е значим и равен. Процесът е образователен и сплотяващ и за двете страни и утвърждава респект в родителите за "силата" на образователната институция, дава увереност и надежда за по-добро настояще и бъдеще както за детето/ученика така и за ползите за семейството от получаване на образование от децата/учениците и бъдещата им реализация. Дейността има първостепенна роля при възпитанието и развитието на децата. Включването на членовете на семейството в процеса на учене и заниманията надгражда интересите на учениците и ученето у дома. Организират се срещи, презентации и дискусии за родители и ученици, застрашени от отпадане от образователния процес, свързани с вредата от ранно отпадане от училище, неактуалността на ранните бракове и споделяне на опит от представител на малцинствената общност, който е завършил по-висока степен на образование. Всеки партньор назначава необходимия персонал, възлага на външен изпълнител доставка на необходими активи, материали, консумативи и услуги за осъществяване на заложените инициативи и занимания. 67 141.59 54 353.43
Преодоляване на негативни обществени нагласи: Дейността се изпълнява от бенефициента и три от организациите-партньори. Дейността има за цел преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, повишаване интереса към училището като цяло чрез насърчаване на творческите способности и умения за общуване на учениците помежду си, взаимно зачитане на интереси, повишаване мотивацията за активно участие в образователно-възпитателния процес на всички заинтересовани страни (ученици, учители, родители) чрез: - Създаване на стимулираща личностното развитие на ученика учебна среда, съответстваща на неговата индивидуалност и степен на развитие; - Създаване на възможности за общуване и опознаване между деца от различни социални, етнически и културни общности; - Отчитане на индивидуалните различия на децата – стил на възприемане и учене, стил на работата, темперамент, потребности и интереси. Чрез тези дейности ще се създадат условия за творческото развитие и осмисляне на свободното време на учениците, в резултат на което ще се повиши и поддържа интереса им в образователния процес. Цели се Интеграция на деца от уязвими групи, подобряване на възможностите им да се реализират в бъдещата им роля на ученици и уверени личности. Получаване на ключови базови умения ,залагащи основата на учене през целия живот и изграждане на уверени личности, отворени към многообразието. Дейността се изпълнява през целия период на проекта. Всеки партньор изпълнява инициативи, в съответствие с нуждите на ниво населено място, общност, образователна институция. 76 434.97 72 965.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).