"Определяне на целевите групи": Дейностите по проекта имат за цел да обванат 3 целеви групи:
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. |
0.00
|
0.00
|
"Приготвяне на топъл обяд": Планира се Община Челопеч да започне да реализира дейността от 01.01.2021 до 30.09.2022 г., включително, като общия брой работни дни е 435.
Проектът ще се изпълнява със собствен ресурс и не се предвижда използването на партньори или подизпълнители.
Община Челопеч разполага със собствен училищен стол, в който има достатъчен персонал, който да приготвя ежедневния порцион на потребителите на услугата „топъл обяд“. Заявките за хранителни продукти се изпращат на доставчик, който ги доставя заедно със съответните сертификати за качество, срок на годност и пр..
Храната ще се приготвя в училищния стол, находящ се в сградата на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Челопеч. Удостоверение за регистрация на обект за обществено ползване №1835/04.04.2018г. на Областна дирекция по безопасност на храните София област.
Приготвената и опакованата храна ще се раздава на специално обособено гише, при спазване на предварително определен график, за да се избегне струпването на много хора. |
45 007.80
|
46 012.20
|
"Предоставяне на топъл обяд": Изпълнението на проекта се предвижда, като храната ще бъде раздаване на потребителите, на специално обособеното гише, намиращо се на северния вход на училищния стол.
За приготвянето на топлия обяд ще бъдат ангажирани следните служители на Община Челопеч:
- един домакин, който да подпомага дейността на готвача и да изпълнява заявките за хранителни продукти;
- готвач, който ежедневно да приготвя храната за потребителите;
- хигиенист, който да хигенизира контактните повърхности и съдовете за приготвяне на храната, съгласно санитарните изисквания;
- работник "кухня", който ще раздава храната, на специално обособено гише, по график, за да се избегне струпването на повече хора и при спазване на всички санитарни и противоепидемични мерки;
- медицинска сестра, която да следи за спазване на рецептурника, качесството на храната и спазване на санитарните и противоепидемични мерки, свързани с ограничаване разпостранението на COVID-19 и ще осъществява сутрешен филтър на персонала, за проява на грипо-подобни симптоми и др.;
С цел недопускане разхищаване на храна е изведен механизъм за раздаване на топъл обяд, като са взети предвид настъпващи извънредни ситуации и лицата, които са описани в резервните списъци:
1. В случай на внезапна смърт на потребител или негов изричен отказ, храната ще бъде предадоставена на лице от резервния списък, още на същия ден.
2. В случай, че потребител, по обективни причини, не успее да получи дневния си порцион, храната ще бъде предадоставена на лице от резервния списък, още на същия ден. |
2 250.39
|
905.79
|
"Реализиране на съпътстващи мерки": Първата част от съпътстващите мерки, при реализирането на проекта, ще се изразява в следното:
1. Провеждане на инструктаж на персонала за спазване на санитарно-хигиенните изисквания;
2. Предоставяне на лични предпазни средства на служителите в училищния стол, като дезинфектанти, ръкавици, маски и др.;
3. Създаване на предварителен график за раздаване на храна, с цел избягване струпване на много хора;
4. Провеждане на ежедневен сутрешен филтър от медицинско лице, на служителите в ученическия стол, за проява на респираторни и грипо-подобни симптоми;
5. Дезинфекция на всички контактни повърхности и съдове, за приготвяне на храна;
Втората част от съпътстващите мерки, ще се изразява в подкрепа на целевите групи, с цел преодоляване на последствията от продължителна социална изолация:
1. Община Челопеч е създала "Дистанционна приемна" на психолог и медиатор, които са на разположение на жителите на общината за обща подкрепа и събеседване;
2. Оповестени са, чрез информационните канали на общината, важни телефонни номера, които при необходимост биха били приоритетни, при социална изолация, включително и безплатен денонощен телефон за връзка с Община Челопеч;
3. Ежемесечно доставяне по домовете на Информационния бюлетин на Община Челопеч, с оглед навременна информация на поставените под карантина или в социална изолация лица, които биха имали потребност от информираност за случващото се в общината, в която пребивават или живеят;
4. Създаване на зелен коридор за жители на Община Челопеч, при пробовземане за лабораторни изследвания в лаборатории на "Цибалаб". |
2 250.39
|
1 910.19
|