Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The aim of the project is the integration of youth under the age of 29, incl. permanent disabilities and registered at the Local Labour Offices of the National Employment Agency .through their inclusion in employment and by providing training for vocational qualification and key competences – foreign languages and digital competence.
The project implementation will contribute to facilitating the transition from education to employment for unemployed youths who will nevertheless get first or new chance to work, new or improved professional knowledge and skills acquired in the workplace, and the acquisition of professional qualifications and key competences in foreign languages and digital competence (if necessary for the particular employer).
The accumulation of valuable experience and opportunities for continued employment for all the reached unemployed youths will help them for their successful inclusion in the labor market.
To achieve the objectives and results of the project, the following activities are planned to be implemented:
•	Informing employers about the possibilities of the operation. Receiving requests from employers for hiring youths in particular/concrete work places.
•	Designation of representatives of the target groups for inclusion in subsidized employment as well as for inclusion in vocational training or training for acquisition of key competences - language or digital competence (based on application submitted by the employer).
•	Conducting training for acquisition of professional qualification or key competencies;
•	Information and directly hiring of youths who do not need to be included in any training.Providing mentoring to those youths  for a period of three months;
•	Employment of people from the target groups to positions within the scope of individual professional groups from 2 to 9 class NCOP 2011, for up to 6 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране на работодателите за възможностите по операцията. Набиране на заявки от работодатели за наемане на младежи на конкретни работни места /компонент І / и на и на безработни лица с трайни увреждания в предприятия или в публични институции (Компонент ІІ).: За периода на изпълнение на проекта се предвижда провеждане на информационна кампания, с цел информиране на работодателите за възможностите по схемата. Кампанията за информиране на работодателите ще се извършва чрез определени информационни канали Ще се извършва популяризиране на възможностите за участие в проекта на работодателите в ДБТ от наетите служители за изпълнение на дейностите по проекта. На заинтересованите лица ще се предоставят презентационни материали с информация за проекта. Териториалните поделения на Агенцията по заетостта ще информират и консултират работодателите за възможностите за включване в проекта. Участието в проекта дава възможност на работодателите да удовлетворят потребностите си от допълнителна работна сила. В рамките на дейността ще се осъществи и набиране на заявки от работодатели за наемане на младежи на конкретни работни места. В ДБТ се обработват заявките на работодатели за свободни работни места, на които ще се наемат безработните лица от целевата група по проекта. Информация за заявените работни места се изнася на информационното табло в ДБТ. 0.00 0.00
Определяне на представители на целевите групи за включване в субсидирана заетост, както и за включване в професионални обучения или обучения за придобиване на ключови компетентности – чужд език и/или дигитална компетентност (на база на подадената заявка от работодател).: Изпълненото на дейността има за цел да намали периода на регистрация на безработни лица в ДБТ, чрез включването им в обучение за придобиване на професионална квалификация и/или обучение по ключови компетенции и насочване в субсидирана заетост. Безработните лица, които ще бъдат включени в дейностите по проекта ще отговарят на условията за попадане в обхвата на целевата група по проекта. По Компонент 1 приоритетно ще бъдат насочвани безработни младежи до 29г. вкл, които: - са с основно или по-ниско образование; - са продължително безработни с регистрация в ДБТ от 12 и повече месеца; - са се регистрирали в дирекция „Бюро по труда“ в следствие от активиране в рамките на операция „Активни“, финансирана от ОП РЧР 2014 – 2020 г. По Компонент 2 приоритетно ще бъдат насочвани безработни младежи с установена степен на намалена работоспособност/вид и степен на увреждане 75 и над 75 на сто. Удостоверяването на принадлежността на лицата към обхвата на целевата група, подборът и насочването на същите към предвидените дейности по проекта, ще се извършва от наетите по дейност 5 служители, с помощта на информацията в Национална база от данни на пазара на труда и ЕСФ в Агенция по заетостта. При извършване на подбора на лицата ще се спазват изискванията към целевата група за участие в проекта. Лицата от списъка от НБД ще бъдат насочвани за среща с работодателите и след избора на подходящите лица, същите ще бъдат включени направо в субсидирана заетост или по преценка (на база индивидуалните характеристики и квалификация на лицето) съвместно, на служителите в ДБТ и работодателя, в професионални обучения или обучения за придобиване на ключови компетентности и след това в субсидирана заетост. 0.00 0.00
Провеждане на обучения за професионална квалификация и/или ключови компетенции: Целта на дейността е провеждане на обучения за професионална квалификация и/или ключови компетенции на представителите на целевата група. Във връзка с поставената цел се предвижда дейността да се реализира на следните етапи: - Изработване и отпечатване на ваучери за професионално обучение/ключови компетенции – предвид изискването ваучерите за обучение да са ценна книга се предвижда спазване изискванията на Наредба за условията е реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа, приета с ПМС № 289/30.11.1994 г. (посл. ДВ бр. 60 от 07.08.2015 г.). Отпечатването на ценни книги се осъществява под контрола на МФ в специализирани печатници. - Предоставяне на поименни ваучери на представителите на целевата група за придобиване на професионална квалификация по професии или за ключови компетентности, съобразно набраните заявки от работодатели. При предоставянето на ваучери за обучение ще се прилага ПМС № 280 от 15 октомври 2015 г. Избраният подход за реализация на дейността чрез предоставяне на поименни ваучери за придобиване или повишаване на професионалната квалификация или ключови компетентности на безработните лица от целевата група цели възможно най-голяма гъвкавост на предоставяните обучения и съответствие с актуалните потребности на безработните лица за придобиване на нови знания и умения, в съответствие с търсенето на работна ръка на пазара на труда. Ваучерите имат определена финансова стойност, поради което се използва специален режим на изработка и набор от защити срещу евентуален опит за фалшифициране. Ваучерът дава възможност на лицата от целевата група за личен избор и свободен достъп до обучение, което да се извърши от обучаващи институции, включени в Списък на сключените споразумения с ДОб. Обученията с ваучери, ще се извършва в съответствие с приложимата нормативната уредба за провеждане на обучения по професионална квалификация и ключови компетентности, чрез предоставянето на ваучери. - Реализиране на обучение срещу ваучери – след издаването на ваучерите безработните лица ще преминат съответното обучение при избрания от тях ДОб. При изпълнението на настоящата дейност ще бъде осигурен достъп на безработните лица от целевата група до качествено обучение по ПК и по КК(Общуване на чужди езици”, и/или„Дигитална компетентност”). Целта е придобиване на нови или надграждане на придобити вече знания, чрез предоставяне на поименни ваучери за професионално обучение за придобиване на първа, втора и трета квалификационна степен или обучение за придобиван на част от професия (първа, втора и трета квалификационна степен) и обучения по ключови компетентности. Обученията ще се извършват от ДОб – обучаващи организации, обучаващи институции или обучителни центрове. ДОб ще извършват професионално обучение по заявени от работодателя професии/ специалности, в съответствие с чл. 6 от Закона за професионалното образование и обучение /Списък на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Министъра на образованието и науката/. По време на обучението се използват учебни програми, актуални методи на преподаване, съвременна материално-техническа база, гарантиращи получаване на качествена обучителна услуга. По подходящ начин ДОб осигуряват информация и достъп до конкретната учебна програма за всеки обучаем. По време на обученията по професионална квалификация и ключови компетентности на включените безработни лица от целевата група за присъствените дни се изплащат стипендии за всеки присъствен учебен ден. След приключване на обученията по ПК и/или КК на всяко преминало успешно обучението лице се издава свидетелство за професионална квалификация или удостоверение за професионално обучение или документ за завършено обучение по образец съответстващ на споразумението на конкретния ДОб с АЗ. В рамките на дейността се предвижда наетите служители по проекта да извършват посещения „на място” при ДОб за провежданите обучения и проследяване на учебния процес и присъствието на представителите на целевата група. 2 177 185.00 2 395 310.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г.: Целта на дейността е осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Наемането на лица от целевата група ще се извърши при прилагане на националното законодателство на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца. Осигуряването на заетост на лицата по проекта гарантира постигане на по-високи нива на заетост, доходи и социална интеграция, подобряване на жизнения им стандарт, както и възможност за устойчива заетост и социално включване. Посредством изпълнението на дейността работодателите ще наемат по трудово правоотношение в съответствие с разпоредбите на КТ и КСО одобрените от тях безработни лица. В заетост могат да бъдат включени лица, след успешно завършено обучение или директно насочените към свободни работни места, в зависимост от предпочитанията на работодателите. Извършването на преценка относно необходимостта от преминаване на обучение или директно включване в заетост се извършва при подбора на безработни лица по заявените от работодателя работни места, съвместно от служители на ДБТ и работодателя на база индивидуалните характеристики на всяко безработно лице – представител на целевата група. По дейността ще бъдат осигурени наставници за период от 3 месеца за младежите, наети директно на свободни работни места, които не се нуждаят от включване в обучение. Наставниците са определени от работодателя и ще предават своя професионален опит в съответствие със спецификата на конкретната фирма. Всеки наставник ще отговаря за минимум 1 и максимум 7 души – представители на целевата група. Наставничеството се определя като необходим инструмент за придобиване на знания и най-вече практически умения при младите хора, тъй като наставниците с вече придобити трудови навици, високи нива на компетентност и професионализъм в определените области, предоставят на по-младите си колеги, възможност за обмен на практически опит, с цел тяхното кариерно развитие и устройването им в устойчива заетост. Предоставя се възможност в рамките на изпълнение на дейностите по договора новоназначените млади хора да придобият конкретен, практически опит чрез работа на определеното работно място под наставничеството на избран от работодателя компетентен наставник. Стажът се провежда в съответствие с конкретните изисквания и специфики на съответната фирма. По този начин се дава един по-добър старт чрез натрупване на професионален опит и придобиване на практически знания и умения на работно място. Наемането на представителите на целевата група ще се извършва от работодатели, които попадат в приложното поле на Регламент 1407/2013г. и Регламент №1408/2013 г. В сферата на публичната администрация, допустими работодатели по настоящия проект могат да бъдат само органи на изпълнителната власт съгласно ЗМСМА, както и общинските предприятия по чл. 52 от ЗОС. Прилагането на Регламент (ЕС) №1407/2013 г. и/или Регламент (ЕС) №1408/2013 г. се отнася, както за работодатели от реалния сектор, така и за общинските предприятия. В тази връзка наетите по дейност 5 експерти ще следят за прилагане на Процедурата за предоставянето и администрирането на минимална помощ в съответствие с Регламент (ЕС) №1407/2013 г. и Регламент (ЕС) №1408/2013 г. с оглед спазване условията на Регламентите за минимална помощ по отношение на приложното поле, кумулиране на помощта, критерии за „едно и също“ предприятие, сконтиране на помощта, изчисляване на помощта в случай на сливания или придобивания и в случаите, когато дадено предприятие се разделя на две или повече отделни предприятия, за възстановяване на неправомерно получена помощ и др. 76 609 513.86 76 970 281.06
Наемане на лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за постигане на поставените цели.: Съгласно т. 3.3. „Критерии за допустими разходи: разходи, които се признават при отпускане на безвъзмездна финансова помощ чрез системен проект”, от Насоките за кандидатстване по процедура „Обучения и заетост на младите хора” е определено в „Допустими разходи по правилата на ЕСФ и ИМЗ”, че са допустими разходи по проекта за физически лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за тяхната подготовка и осъществяване. Разходите са за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство. В тази връзка по дейността се предвижда наемането на най-малко 150 лица, от които 32 външни за Агенция по заетостта, пряко ангажирани с подготовката, осъществяването и изпълнението на финансираните дейности по проекта. С цел спазване на изискванията определени в Насоките за кандидатстване се уточнява/разяснява, че гореописаните разходи нямат характер на „непреки разходи”, респективно не са присъщи разходи за „организация и управление“, свързани с възнагражденията на персонала по администриране и управление на проект - ръководител на проект, координатор и др. Наетите лица пряко ангажирани с подготовката, осъществяването и изпълнението на финансираните дейности по проекта ще извършват дейностите по информиране на работодателите, приемане на заявки за свободни работни места за включване в субсидирана заетост и обучения; приемане на заявления от безработни лица за участие в проектните дейности; извършване на оценка на допустимост на безработните лица; професионално информиране и консултиране на безработните младежи за включване в проекта; извършване на подбор и насочване на младежите, съгласно изискванията на работодателя за съответното работно място; създаване на необходимата организация и подпомагане на процеса при подписване на договори за осигуряване на заетост с работодателите; въвеждане на информация в бази данни и информационни системи (в т. ч. Национална база от данни на пазара на труда и ЕСФ,.); предоставяне на ваучери за обучение; поддържане и актуализиране на информацията в публичния регистър за лица, получили ваучери за обучение, осъществяване на технически дейности по обработка на отчетни документи на ДОб; участие в дейности за популяризиране предоставяните възможности за участие на безработни лица и работодатели по проекта, По дейността се предвижда, да бъдат закупени и материали и консумативи, които ще обезпечат работата на наетите лица, пряко ангажирани с изпълнението на финансираните дейности и необходими за постигане на поставените цели. Предвижда се закупуването например на копирна хартия; класьори, папки; папки джоб, химикалки; коректори; пощенски пликове; телчета за телбод машинка; моливи; тиксо гумички; кламери; кашони; лепило; лепящи индекси; лепящи кубчета; Офис консумативи; тонер касета за лазерни принтери тонер касета/шпула за копирни апарати и др. 5 201 305.13 4 952 208.33
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризация на дейностите по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В рамките на дейността се предвижда прилагането на следните мерки: • Изгработване и поставяне на информационни плакати; • Изработване и разпространение на рекламни материали; • Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на АЗ. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 181 004.40 179 894.40
Организация и управление на проекта: С цел успешно изпълнение на проекта се сформира екип за организация и управление, като членовете на екипа ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с УО, договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от ръководител и служители на КБ от централна администрация и териториалните поделения на Агенцията по заетостта, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще изпълнява следните задачи: - изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; - поддържане на адекватна информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта; - изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности; - извършване на мониторинг и осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности; - подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществява контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици; - своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта, и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган и други заинтересовани страни. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти, които задълбочено познават различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, ЕУП ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация в екипа, с цел да се проследява цялостния напредък по проекта и своевременно да се вземат решения за коригиращи действия. Служители от екипа по проекта ще извършват регулярни проверки във връзка с изпълнението на проектните дейности. Проверките се извършват, както следва: 1 Проверки на правомерността на изразходваните средства за обучението и заетостта за представителите на целевата група; изготвените справки, анализи и доклади от ДБТ и ДРСЗ. Проверките се извършват от служителите с място на работа ДБТ, ДРСЗ и ЦА на АЗ. 2. Проверки на място при Доставчика на обучение или работодателя, за потвърждаване изпълнението на поетите ангажименти, свързани с обучението и субсидираната заетост на представителите на целевата група и допустимостта на разходите свързани с тях. Условията и периодичността на проверките се регламентират в Ръководството за работа на КБ по схема “Обучения и заетост за младите хора”. За резултата от всяка извършена проверка членовете на екипа по проекта попълват Протокол за извършената проверка. При установяване неизпълнение на договорените с Доставчика на услуга, работодателя условия, ДБТ/ДРСЗ незабавно писмено уведомява Изпълнителния директор на АЗ и ръководителя на проекта, с цел предприемане на съответните действия. 121 107.61 98 166.89

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).