Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Candidate for the current project proposal is "Arko imoti"-one of leading real estate agencies,which has been operating since 2006 on the Bulgarian market and offers a wide range of services related to the purchase and sale of properties throughout the country.Project proposal "Innovative approach for development of employment and stimulation of economic activity in the of recreational tourism in the territory of the municipality of Bansko" is in synergy with general objective of the call and is aimed at developing innovative approaches aimed at stimulating economic activity and creating jobs in municipality Bansko.Project reflects the need to activate long-term inactive unemployed in the municipality,stimulate employment through introduction of innovative approaches in business development,and is in sync with local development strategy of Bansko,aimed at establishing Bansko as a year-round tourist destination.Realization of project will contribute to solving the identified in employment rate problems,namely high levels of unemployment,which in August 2022 are equal to 5.57%, with average values ​​​​for the country of 4.7%(according to NSI).
To implement the above, applicant has foreseen the implementation of measures in 3 specific categories of activities, including:
-Publicity,organization and management;
-Creation of jobs,training and mentoring of newly appointed employees;
-Office equipment and furnishings;
-Development of innovative approaches for providing information about jobs and holding meetings between employers and job seekers;
-Organization of trainings for employers;
-Exchange of good practices with a partner from Norway.
The successful implementation of the project requires realistic planning of the entire process and a balanced distribution of activities in the time of its implementation.Activities and their time scope are tied to goals set in project and are necessary for their implementation,guaranteeing the achievement of expected results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, информация и публичност: Продължителност на дейността: от 1 до 14 месец. Настоящата дейност включва две под-дейности: 1. Информация и публичност; 2. Организация и управление на проекта. Основна цел на дейностите по информация и публичност е изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Планираните за изпълнение мерки по информация и публичност са в подкрепа на общите цели на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията за информация и публичност и Наръчника за комуникация и дизайн. Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига: - Повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите от Норвегия, Исландия и Лихтенщайн; - Прозрачност и легитимност на помощта; - Ясна картина за подкрепата от ФМ на ЕИП в държавите бенефициери ; - Информация за въздействието и резултатите от приноса на държавите донори на държавите бенефициери; Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел: - Да формулират последователно и комплексно послание; - Да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмата и проекта; - Да разясняват общите ценности на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото международно, национално, регионално и / или местно равнище, включително на съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност, кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа подробна информация за планирани събития, информационни кампании и други комуникационни дейности. Мерките по информация и публичност са следните: 1.Разработка на двуезична уеб-страница по проекта ; 2. Провеждането на две информационни събития в началото и в края на проекта; 3. Отпечатване на рекламни материали - брошури, листовки, информационни материали; 4. Реализиране на платена реклама в социални мрежи. Дейността по организация и управление на проекта включва обезпечаване на доброто изпълнение на проектно предложение „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда сформиране на експертен екип за управление на проекта в състав: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител; Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление на проекта ще има следните функции: • Работи за успешното изпълнение на планираните дейности; • Определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; • Обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; • Обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; • Отчита постигнатите резултати; • Верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи” на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021. 26 120.00 8 441.73
Специфична категория дейности 2 - Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост : Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 14. Настоящата дейност има за цел инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост, чрез изпълнение на следните мерки: - създаване на нови работни места за 5 служители; - провеждане на 2 бр. обучения на новоназначени служители; - оказване на менторска подкрепа на новоназначените служители; - оборудване и обзавеждане на офис; - разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти; - обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия. В рамките на настоящата дейност, попадаща в СКД 2 се предвижда осигуряване на 5 устойчиви работни места в Арко имоти и създаване на условия за заетост и трайно интегриране на пазара на труда на безработни и дългосрочно неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат разкрити 5 нови работни места, които са пряко свързани с основната оперативна дейността на компанията в сферата на недвижимите имоти. Ще бъдат разкрити работни места за следните длъжности: - "Мениджър екип"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33413003; - "Брокер, недвижими имоти"-2 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33343002; - "Технически сътрудник"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 41102005; - "Фотограф"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 3431300. Посочените длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди на дружеството и са от важно значение за бъдещото развитие на "Арко имоти" ООД. С цел повишаване на капацитета на служителите, кандидатът предвижда петимата новоназначени да преминат през обучения за повишаване на дигиталните умения, а за трима от тях ще бъде осигурено участието в дългосрочен курс по английски език, който ще подпомогне развиването на умения за общуване с чуждестранни инвеститори, както и с партньорите от Кралство Норвегия. С цел стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на новоназначените служители се предвижда ангажирането на двама наставници, които ще подкрепят брокерите в процеса на адаптация на новото работно място. Предвид профила на новоназначените служители- трайно безработни, неактивни хора, попадащи в групата на NEETs, чрез осигуряването на менторска подкрепа ще се приложи и превенция на отпадане на служителите. Осигуряването на заетост на служителите е свързано и с разкриването на нов офис на компанията в гр. Банско, за който е предвидено необходимото оборудване и обзавеждане и обезпечаване на работни инструменти за всеки нов служител. Предвид профилът на града и региона и засиления интерес към инвестиции от страна на чуждестранни частни лица и компании, "Арко имоти" предвижда разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти. Дигитализацията на услугите е сред идентифицираните възможности за развитие на Община Банско в Стратегията за устойчиво развитие на туризма, разработена по Проект "GALOP”. Платформата за огледи на недвижими имоти е своеобразна иновация за региона и ще създаде предпоставки за утвърждаване на капацитета на община Банско като целогодишна туристическа дестинация и привличане на нови инвеститори. По своята същност платформата ще предлага възможност за отдалечени огледи, комуникация с брокерите, договориране на сделки в реално време от всички краища на света. Паралелно с това, платформата ще промотира целогодишния туризъм в Община Банско. В хода на дейността се предвижда обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия - K TONE PRODUCTIONS. В рамките на партньорството се предвижда работно посещение на трима представители на "Арко имоти" в Норвегия. Фокусът на посещението ще бъдат следните теми: консултации по комуникация и маркетинг, стратегия за растеж, дигитална видимост. В хода на дейността се предвижда изработване на брандбук на "Арко имоти" от експерти на K TONE PRODUCTIONS. 237 409.87 77 305.41
Специфична категория дейности 3 - Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за търсещи и предлагащи работа : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". В рамките на дейността се предвижда изпълнението на следните мерки: - Реализиране на проучвания на нагласите на местните работодатели за наемане на хора в неравностойно положение и за инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост. В рамките на проекта се предвижда провеждането на общо три проучвания (начално, междинно, крайно), които ще дадат ясна представа за базовото ниво на нагласите на местните работодатели в началото на проекта, наличие на промяна на техните нагласи в средата и края на проекта. Проучването е от съществено значение за изследване и промяна на нагласите на работодателите, по отношение на търсещите работа и трайно безработните лица, попадащи в социално изолирани и/или уязвими групи. От друга страна дейността ще даде възможност за проследяване на нагласите и готовността на местните работодатели да имплементират и използват иновативни подходи за развитие на местната заетост. - Разработване на иновативен, методически подход за предоставяне на информация за работни места - в рамките на дейността се предвижда разработване на методически подход за предоставяне на информация за работни места, основан на потенциала на Община Банско за превръщането му в целогодишна туристическа дестинация. Подходът ще съчетава разработване на модел на представяне на информация за работни места в онлайн и офлайн среда на принципа на "Matchmaking", което ще позволи на работодатели, както и такива с инвестиционни намерения спрямо региона да имат директен и бърз контакт с местни безработни лица. Чрез реализирането на планираните мерки ще се създадат предпоставки за включване на възможно най - широк кръг безработни и неактивни лица. - Организиране и провеждане на две срещи между работодатели и търсещи работа в Община Банско. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от уязвими групи (социално изключени, изложени на риск от бедност и социално изключени, хора в неравностойно положение и такива от малцинствени етнически групи). Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на Закона за обществени поръчки чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. 34 200.00 0.00
Специфична категория дейности 5 - Обучения зa работодатели : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта, за насърчаване на работодателите да приемат гъвкави практики на работа". По същество планираните мерки представляват инвестиция в професионалния капацитет на работодателите в Община Банско. В рамките на изпълнение на дейността се предвижда организирането на две обучения. 1. В първото обучение фокус на програмата ще бъде темата за "Работа с дигитални инструменти в отдалечена среда". Необходимостта от темата е провокирана от една страна от потребността на Община Банско от дигитализация на услугите в региона, а от друга - от необходимостта от насърчаване на работодателите да използват технологичните възможности на нашето съвремие. Планира се в обучението да акцентира на следните теми: - Дигитална промяна и работа от разстояние; -Въздействие на пандемията от COVID-19 върху дигиталния преход и работата от разстояние; - Създаване на системи за отдалечена и хибридна работа и насърчаване на асинхронната работа, за поддържане на гъвкави графици; - Дигитални и недигитални умения като изисквания в обявите за работа; - Наличие и значение на дигиталните умения; Идентифицираните теми са в резултат на оценка и проучване на капацитета и нуждите на 10 работодатели (партньори на кандидата "Арко имоти" ООД). Чрез обучението се цели усвояване на нови нагласи, знания и компетенции по отношение подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта. 2. Второто обучение ще бъде с фокус "Администриране на персонал и онбординг". Чрез обучението ще се изгради капацитет в ръководните кадри и мениджърите на екипи за администриране на персонала и предоставяне на качествено въвеждащо обучение на новоназначени служители. Изборът на тема е провокиран от статистическо изследване, резултатите от което сочат, че близо една трета от новоназначените служители в една компания напускат още първата година, а 22% от текучеството се случва още в първите 6 седмици. Именно тези данни налагат необходимостта от запознаване на работодателите с процесите на онбординг, които имат за цел по лесен за възприемане и ненатрапчив начин напълно да потопят новият служител в фирмената култура, да му помогнат да опознае корпоративните стратегии, за управление и развитие, фирмената култура, мисия, визия и ценности. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на българското законодателство, чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. 12 960.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).